שבוע האופנה לכלות בישראל: כל השמלות הכי יפות במקום אחד

אחרי הצלחה מסחררת של מעצבי שמלות הכלה הישראלים בחו"ל, החליטו שתי יזמיות למנף את הפוטנציאל ולהקים את ה Israel Bridal Fashion Week. כל הפרטים על שבוע האופנה לכלות 2019

מאת  | ‏ 13 ינואר 2019

דני מזרחי (צילום: דביר כחלון)

דני מזרחי (צילום: דביר כחלון)

כבר כמה שנים שמעצבי שמלות הכלה הישראלים עושים חיל בחו"ל. הכלות מסביב לעולם מתלהבות, שבועות האופנה הבינלאומיים מציגים את העיצובים בגאווה, והשוק המקומי מקבל תהודה חסרת תקדים. שתי יזמיות זיהו את הפוטנציאל המתעצם של המעצבים הישראליים והחליטו למנף אותם צעד אחד קדימה באמצעות שבוע האופנה הישראלי לכלות או בשמו הבינלאומי: Israel Bridal Fashion Week (ניתן לרכוש כרטיסים באתר).

סלין שרגא מספרת שהיוזמה נולדה מהביקוש חסר התקדים לשמלות של מעצבים ישראלים בעולם וההבנה שבידיהן הכוח לפתוח רשמית את שערי ישראל לייצוא של שמלות כלה בחו"ל. "הבנו שאין בארץ שבוע אופנת כלות משום שהפורמט של חו"ל אינו מתאים ושמה שאנחנו צריכות לעשות זה להתאים אותו לארץ ובמקום לפנות רק לקניינים לפתוח אותו במקביל לקניינים ולכלות עצמן ובכך גם להנגיש אופנה ברמה הגבוהה ביותר לקהל הכלות".

ענבל דרור (צילום: אלון שפרנסקי)

ענבל דרור (צילום: אלון שפרנסקי)

"ככל שחקרנו את הנושא הבנו בצורה עמוקה יותר את הפוטנציאל של התחום", מוסיפה שותפתה ליוזמה דיקלה יוסף, "ראינו שהעתיד שלו נמצא עם הפנים החוצה לעולם, ושאין סיבה שלא נפתח את הדלתות לייצוא של שמלות הכלה והקוטור של המעצבים המוכשרים בארץ. בעבר שמלות הכלה לא קבלו את הפוקוס האופנתי שמגיע להן אבל ב5-6 השנים האחרונות העולם הזה התפתח מאוד מבחינת גזרות וצבעים, העיצובים נהיו הרבה יותר נועזים ופתאום מתחום נישתי יחסית הוא הפך למעניין מאוד גם עבור כלי התקשורת וגם עבור עולם האופנה עצמו, כל זאת בהובלה של המעצבים הישראלים".

לא פשוט להקים שבוע כזה מבחינת עלויות ותשתיות. איך עשיתן זאת?
"התגובות שהרעיון שלנו קיבל היו מדהימות. זה באמת צעד שהיה מתבקש ולראייה גם מבחינה רשמית זכינו לקבל גבוי ממשלתי מהמדינה ע"י שיתוף פעולה של מכון הייצוא. גם ברמה הזו יש הבנה של הפוטנציאל הגדול. נכון, עדיין מדובר באופרציה מאוד גדולה ומורכבת אבל אני מאמינה שכבר בשנה הבאה, אחרי שהאירוע השנה יצליח ויקבל את הווליום הראוי, נצליח להביא אותו אפילו למקומות גבוהים וגדולים יותר. מבחינתנו נכון לשנה הזאת גם הגעה של מספר קניינים מועט תיחשב בעינינו כהצלחה וקרקע פוריה למינוף בשנים הבאות.

ג'ולי וינו (צילום: דניאל אלסטר)

ג'ולי וינו (צילום: דניאל אלסטר)

 ומה אנחנו הולכים לראות?
"שבוע האופנה לכלות יתקיים ב"חוות רונית" בשלושה ימים של תצוגות אופנה מלאות שבהם המעצבים יציגו את הקולקציות החדשות של שמלות הכלה שלהם. בנוסף, תוצגנה גם שמלות ערב מרהיבות ושני מותגים מובילים של חליפות חתן. ביום שני (18.2.19) בבוקר יערך בוקר גאלה שמיועד למוזמנים בלבד ולאחר מכן כל יום יחולק לשני סבבים – סבב שימשך מ15:00-18:30 וסבב נוסף מ19:00-22:30. כרטיס לשבוע יקנה כניסה לארבע תצוגות מלאות ולשלל האטרקציות הנוספות שאנחנו מכינים לאורחים".

המעצבים המקומיים שעד כה ניסו את מזלם לבד ועם מהמורות וקשיים רבים מעבר לים חיבקו את הרעיון בחום. "שמחתי מאוד שבארץ הבינו שיש תחום שאנחנו מובילים בו בעולם ויפה להשקיע בו גם אצלנו", מעידה ענבל דרור ודני מזרחי מוסיף כי למעצבים הישראלים שכבשו את התחום בחו"ל ובלאו הכי נוסעים בעולם כדי להציג ולראות מה מתחדש בחו"ל שבוע אופנה לכלות בישראל הוא הזדמנות מדהימה לחשיפה נוספת. "היזמיות שהחליטו לקחת את הרעיון ולהוציא אותו לפועל עשו דבר נהדר", הוא אומר, "ככה נוכל להראות גם לשוק המקומי את היכולות שלנו".

אושרת משעל (צילום: דביר כחלון)

אושרת משעל (צילום: דביר כחלון)

אנחנו הולכים ליישר קו עם שבועות האופנה מסביב לעולם", מבטיחות דיקלה וסלין, "הן בהיבט התפעולי והן באפשרויות החדשות שהשבוע הזה יעמיד בפני המעצבים המקומיים. אנחנו בעצם באות ואומרות למעצבים המוכשרים שיש כאן- תעשו את מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב שיש ואנחנו נדאג שהעולם יגיע לכאן ויראה את זה. חשוב להדגיש שהשבוע לא נגמר בשלושת הימים האלו. גם אחריו אנחנו ממשיכים לעבוד על הנושא הקנייני, ללוות את המעצבים ובעצם להיות הפנים שלהם מול הקניינים בעולם. אנחנו באמת רואות בשבוע הזה סוג של ציונות מודרנית עוד צד של הסברה עבור המדינה. הזדמנות להראות את הפנים היפות של ישראל, את הכישרונות ואת המקצועיות ולדבר החוצה בשפה שכולם מבינים ואוהבים – שפת האופנה והאומנות".

איילה עמרני (צילום: שי יחזקאל)

איילה עמרני (צילום: שי יחזקאל)

נועה ואיילת (צילום:MICHAEL PHOTOGRAPHY)

נועה ואיילת (צילום:MICHAEL PHOTOGRAPHY)

השאירו תגובה