תם עידן הקצפות: ברטה עושה את שבוע אופנת הכלות של ניו יורק
מחשופים עמוקים, שובלים דרמטיים, שכמיות ארוכות והרבה תחרות, טולים ואבני סברובסקי. תצוגת הכלות של ברטה חשפה את קולקציית הכלות לשנת 2018 וזה רומנטי מתמיד. "זה לא מובן מאליו שמגיעים מכל העולם למעצבת ישראלית מאשדוד לראות איזה קו היא מובילה עם הקולקציה", מסבירה המעצבת
לא צריך להיות פאשניסטה גדולה כדי להסכים שיש פריט לבוש אחד שהוא הרבה מעבר לכיסוי גוף; שיש לו ערך רגשי, רוחני ופסיכולוגי עצום, כך שהוא נושא משקל גדול בהרבה מהבד, האבנים והמחיר המושקעים בו- שמלת הכלה. לעיתים אנחנו חולמות עליה מילדות, לעיתים מאפשרות למחשבות לנדוד אליה בתקופות חשוכות ברווקות, ולעיתים סתם מאבדות את הראש והפאסון בתקופה בה עלינו למצוא אותה, עד כדי כך שהחתן שואל את עצמו מה לו ולאישה הזו שצורחת בבית בשתיים לפנות בוקר ״אני רוצה בוק!״ תוך שחתיכות סלרי עפות מפיה, כי היא הורידה את הפחמימות מהתפריט. האם כותבת שורות אלה מדברת על עצמה? ייתכן; האם זה שפוי לערוך מסע בין עשרות שמלות כלה מטריפות שלושה שבועות לפני החופה? לא בטוח; האם מערכת FF הצילה נפש אחת בישראל בכך ששלחה נפש אחרת לשבוע אופנת הכלות של ניו יורק? בהחלט.
לא יהיה זה מופרך להצהיר שישראל הפכה למעצמת שמלות כלה, עם שלל כשרונות כחול-לבן שעושים לנו הרבה כבוד בעולם. לא מעט מעצבים, ביניהם דני מזרחי, גליה להב, ענבל דרור, לי גרבנאו, יניב פרסי, אלון ליבנה, ליז מרטינז וליהי הוד הגיעו להציג את מרכולתם – בתצוגה או בשואו רום – במסגרת שבוע אופנת הכלות של ניו יורק, שחשף את הטרנדים המובילים בתחום לשנת 2018 והפך למוקד עלייה לרגל לפאשניסטות, לקניינים מובילים ולכלות לעתיד שהפרוטה מצוייה בכיסן.
בבוקר שישי, בלופט מרהיב שצופה לנהר ההדסון,תפאורה מושלמת שמשדרת ״והם חיו באושר ועושר ומעולם לא חשדו במונוגמיה״ – נפתחה התצוגה השמינית במספר של ברטה בניו יורק, שחשפה את קולקציית הקוטור לכלות של עונת החתונות 2018. שלוש עשרה דוגמניות צעדו על המסלול והציגו 26 דגמים מושקעים, לקולות ההתפעלות ותקתוקי הסטוריז של הקהל האופנתי.
חשוב להבין שברטה הפכה בשנים האחרונות לשם דבר בעולם האופנה הבינלאומי, נתוני המכירות של בתי הכלבו הגדולים בארה״ב הכתירו אותה כאחת ממעצבות הכלה המצליחות בעולם, ומגזין ״אל״ הנחשב חיזק את ההיסטריה כשדירג אותה ברשימת חמש מעצבות הכלה המשפיעות בעולםעם 80 נקודות מכירה בעולם (ביניהן Saks Fifth Avenue היוקרתית ו-Nordstrom), 120 דגמים חדשים בשנה ו-1.7מיליון עוקבים באינסטגרם. "אני מרגישה סוג של שליחה", מסבירה ברטה, "זה לא מובן מאליו שמגיעים מכל העולם למעצבת ישראלית מאשדוד לראות איזה קו היא מובילה עם הקולקציה כדי להתחקות אחרי הקו הזה. הכלות הישראליות שמגיעות לסטודיו שלי שואלות לפעמים ׳מה, את אותה ברטה? זה אותו מותג?׳״.
לו הייתה ברטה מעניקה לתצוגה כותרת, הייתה זו בוודאי ״הנסיכה השובבה״, שכן המחשופים העמוקים שלטו בקולקציה, לצד הווייב הרומנטי הנדרש מתחום שמקים פנטזיות לתחייה: שובלים דרמטיים, שכמיות ארוכות והרבה תחרות, טולים ואבני סברובסקי. לצד אלה נראו על המסלול הרבה פנינים, נוצות, בדי ברוקד, משי, תחרות מורכבות ואפליקציות במראה וינטג׳, שכששולבו בגזרות צמודות עם מחשופי סטרפלס או סירה חושפי כתפיים הצליחו לייצר מראה רומנטי וסקסי מבלי ליפול למחוזות הקיטש.
הייתכן שתם עידן הקצפת?
״תם עידן קצפות של מלכת אסתר. הנפחים, אם יש כאלה, מגיעים מהמותן, מדגישים את המותן ומעניקים מראה עדין וסקסי. אני מאוד מקפידה שהגזרות יחמיאו לגוף האישה, ידגישו חזה, כתפיים וגב ויצרו סילואט מעניין. אני רוצה שהכלה שלי תרגיש מלכה ותשדר את זה. שהשמלה שלה תייצר את ׳אפקט הוואו׳. לכן על כל דגם ודגם אני עומלת ימים, לילות וחודשים, ועד שהוא לא מדוייק הוא לא יצא מבית האופנה שלי. כל כפתור, כל פנינה וכל אבן עוברים דרכי״.
ואכן, ההקפדה והדיוק של ברטה בתפירה, באיכות הבדים ובשילוב בין החומרים השונים מצליחים לבלוט לעין יותר מכל אבן סברובסקי מה שבהחלט יוצר את ׳אפקט הוואו׳ הנדרש. בישראל יתכן וחתונה היא ההזדמנות היחידה לעלות על קוטור, מה שמסביר את הרצון בעיצוב דרמטי, גדול מהחיים ומנצנץ, גם אם זה אומר לנוע באי נוחות עם שובל משתרך ולהשקיע סכומים גדולים בפריט שחוזר לסטודיו אחרי ערב אחד. ״אני לא מתאימה את עצמי לכלות, הן מתאימות את עצמן אלי. הן מחכות שנוציא את הקולקציה ומחפשות בתוכה את הקו ואת הסגנון שלהן״.
את מי הכי היית רוצה להלביש בשמלת כלה של ברטה?
״את ג׳יג׳י חדיד, ברור. יצא לי לפגוש אותה והיא מקסימה. אבל עזבי את ג׳יג׳י רגע, הכי אני רוצה להלביש את ליבר, הבת הקטנה שלי. אני בטוחה שאעשה אותה הכי יפה בעולם״.
הכותבת הייתה אורחת המותג בשבוע אופנת הכלות בניו יורק.
מעריצה גדולה של ברטה כבר שנים ! קולקציה מרהיבה כהרגלה
מאת: רונית | 12 באוקטובר 2017 | 05:58