אנחנו באובסס: האחיות מאחורי המותג הכי נחשק כרגע
שנתיים בלבד עברו מאז הקימו מרגרט וקת'רין קליבלנד את Doen, וכבר הפך הלייבל הקליפורני שלהן לשם הכי מדובר בקרב הפאשניסטות האמריקאיות. עם שמלות בניחוח וינטג'י, חולצות משי חלומיות, לוקבוקים מהממים ואג'נדה משפחתית שובת לב, אי אפשר שלא להתאהב
מרגרט וקת'רין קליבלנד אוהבות לעשות הכל יחד מאז שהיו קטנות. האחיות האמריקאיות עוסקות באופנה, יש להן המון חברים משותפים, וכשהחליטו שהגיע הזמן לפרות ולרבות, שוב תיאמו עמדות ותוך שנה אחת היו שתיהן לאימהות.ההרמוניה הקסומה והמשפחתית הזו שוהה מעל למותג האופנה המהפנט שלהן, שהקימו כשהבינו שלא יוכלו לעמוד עוד בתובעניות המשרות שלהן בעולם האופנה, ויצאו לדרך עצמאית ומשותפת.
התוצאה המלבבת היא "דואן", הלייבל המשובח, הקלאסי והחמים שלהן, שמספק ביגוד לנשים מכל הסוגים, ומתאים מאוד גם להרות ולאלה שילדו לאחרונה. "תמיד דיברנו על זה שיהיה לנו לייבל ביחד" סיפרה קת׳רין, שהייתה בעברה סגנית נשיאת בית האופנה Joie, בראיון לניו יורק טיימס.
מרגרט, לעומתה, עבדה כמעצבת במותג ההנעלה B&B ובקיץ 2015 הן עזבו באומץ, ופתחו את הלייבל. "זו היתה שיחת טלפון קצרה בה אמרנו: הגיע הזמן. בואו נעשה את זה".
הליין הבוהמייני והמפנק נותן את תחושת הקלילות של המקום בו גדלו השתיים: סנטה ברברה, והוא, לדבריהן, חגיגה של אימהות, אחוות אחיות ומרים לנשים באופן כללי. "דואן" הוא למעשה קולקטיב, ובו חברות גם הצלמת הילרי וולש (שמצלמת את כל הלוקבוקים), האמנית אלי פורלוטי ועורכת הדין קייטי הול, כולן חברות ילדות.
"כולנו מגיעות מרקעים דומים ומחוויות טובות בהן נשים ניהלו את העניינים" אומרת מרגרט. "מהיום הראשון חשבנו: בואו נחזק את הנשים סביבנו, אלה שלא הייתה להן הזדמנות להיות חלק מעסק, ונפתח להן את הדלת".
הנשים אמנם מייצרות בפרו והודו, אבל במפעלים המנוהלים על ידי נשיםהנחשבים לאתיים. המפעל ההודי תורם סכומים נכבדים לחינוך בנות במדינה, ופעם בשנה הלייבל מייצר פריט לבוש לילדים, שמאה אחוזים מהכנסותיו הולכים לארגון המלמד ילדות באסיה ואפריקה קרוא וכתוב. "אנחנו לא מנסות ליצור הצהרה פמיניסטית" מסבירה קת'רין, "אלא להגביר מודעות לכך שצריך לאזן את כמות העסקים שנשים מובילות. אנחנו מוכנות לאבולוציה הזאת".
מבחינה עיצובית, לאחיות חשוב להישאר בעולמות הנשיים הקלאסיים. ״אנחנו פה בקליפורניה, חם בחוץ ואנחנו עושות ילדים!" אומרת מרגרט, "אנחנו מחפשות עיצובים אולטרה-נשיים ו-ווינטג'יים לעבור איתם את הימים. החוק הראשון שהיה לנו בחברה זה שלא נקריב את חיינו האישיים למען העבודה.
"כשנכנסתי להריון התחלתי לחשוב על החזרה לעבודה ועל כל הפשרות. הבנתי שעולם האופנה חסר את האפשרויות הנחוצות להורים. הרעיונות להרבה מהעיצובים עלו לי ולאלי פורלוטי כשישבנו על שטיח והבטנו בילדים שלנו משחקים".
"אנחנו רוצות לעבוד עם ועבור הנשים" מסכימה פורלוטי. "זה קולקטיב אמיתי בו אני גם מעצבת וגם מוציאה את הזבל, ואני נהנית לעבוד איתן על החזון הזה, שאני מאמינה בו כל כך".
כל המדידות נעשות כשכל נשות הקולקטיב נוכחות, ולדעה של כולן יש משקל. התוצאות אחידות בשפה: קווים נקיים, בדים מפנקים, אלגנטיות בוהמיינית קלילה ונוסטלגיה רצינית לשנות השבעים. "יש כל הזמן אפשרויות להתרחבות" מגלה קתרין.
"כל מי שפוגשת במותג אומרת לנו שהיא חשה מין הזדהות איתו. זה נפלא ואני רוצה ש'דואן' תמיד יהיה מותג מיוחד ונחשק, לכן נגדל לאט, כקהילה, בצורה אותנטית ואישית, שלא נאבד את הניואנסים שאליהם אנשים מתחברים".
מרגרט וק'תרין קליבלנד בצילומים ל-Doen:
העיצובים מקסימים עדינים ורומנטים והכי חשוב נעימים ונוחים
מאת: שירה | 23 ביולי 2017 | 14:59הלואי עלינו