הניינטיז כל כך פה: חצאיות מיני קצרצרות ודגמ"חים ענקיים
תצוגת האופנה של דיזל בשבוע האופנה במילאנו לוקחת אותנו במסע בזמן לסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים: בגדי דנים קרועים לחלוטין שמוחזקים על ידי חוטים דקים, שמלות סליפ בהדפסים פרחוניים וכיסים ענקיים של דגמ"ח. קבלו הצצה ישירה מהמסלול הכי חם
לפני שגלן מרטנז (המעצב מאחורי המותג הרותח Y/Project) התמנה למנהל הקריאייטיבי של דיזל בסוף 2020, למותג היו הרבה שנים של יציבות מסחרית, אבל בלי הרבה באזז אופנתי. החוצפה והתעוזה שאפיינה את המותג הלכה ודעכה, אבל הקהל הרחב עדיין יותר משמח לקנות את הג׳ינסים האיכותיים והטי-שירטים הנוחות.
המשימה של מרטנז הייתה ברורה – לשים את דיזל שוב על המפה כמותג שהוא לא רק מוצלח, אלא גם מרגש, סקסי ונחשק, והוא הוציא את התוכנית הזאת לפועל מהר מאוד, ובעיקר בחוכמה רבה.
במקום למחוק ולהתחיל מחדש, מרטנז חפר בארכיונים של דיזל, למד את המותג לעומקו ושאב המון השראה מדגמים ישנים, יחד עם רוח עיצובית חדשה שמשלבת בין העבר לעתיד – בין תזזיות צבעונית של הנעורים שלו כצופה MTV והטרנדים הנחשקים של העונה הבאה.
תצוגת האופנה הראשונה שלו במילאנו, בשנה שעברה, הייתה הצלחה מסחררת, והתצוגה שהתרחשה השבוע והציגה את קולקציית אביב-קיץ 2023 המשיכה את אותו הקו. הדנים עדיין עומד במרכז המותג, ובעוד בחנויות תמצאו את הדגמים הקלאסיים לצד כמה דגמים חדשים ומצוינים, תצוגת האופנה היא המקום להפגין את כל מה שבדיזל יודעים לעשות עם חומר הגלם.
היו שם שזירות של דנים על גבי בסיס של בד שקוף, פרימה של דנים לפרנזים ענקיים, רקמות על דנים עם שכבות טול קרועות, דנים שנקרע לחלוטין והוחזק יחד על ידי חוטים וגם הדפסי דנים על בדים אחרים שמייצרים אשליה אופטית. מרטנז הוסיף גם תרגומים חדשים לכמה מהטרנדים הלוהטים ביותר של הרגע, שמאופיינים כמובן בנוסטלגיית שנות התשעים ותחילת האלפיים, כמו שמלת סליפ בהדפס פרחוני על אסיד בתוספת תחרה וכיסים ענקיים של דגמ״ח שמכסים מערכת לבוש של וסט וחצאית מבד מתנפנף.
השנה, החליטו במותג שלא להזמין רק תקשורת, צלמים ומפורסמים, אלא לפתוח את התצוגה לקהל הרחב. ״רציתי לפתוח אותה לאנשים שלא היו בתצוגת אופנה מעולם״, אמר מרטנז. ״מגיע להם ספקטקל, אז יצרנו את הפסל המתנפח הגדול ביותר בעולם על פי שיאי גינס״. הקהל מנה אלפי אנשים – כ-3,500 מהם רכשו כרטיסים לתצוגה באתר במכירה מוקדמת (שאזלו בתוך שעה וחצי) ועוד 1,500 סטודנטים לאופנה, שהרכיבו קהל נלהב ומריע לדוגמניות והדוגמנים שנעו בין רגלי הפסל שובר השיאים.
בעוד הקולקציה המסחרית של דיזל שנמכרת בחנויות מציעה דגמים הרבה יותר נגישים, כדאי מאוד לשים לב שלחנויות בישראל – וגם לאתר הישראלי של דיזל – מגיעים כל הזמן פריטים ישירות מהמסלול. כרגע תוכלו למצוא פריטים מהתצוגה הקודמת, חלקם אפילו כבר בהנחה משמעותית, ובקרוב יתחילו לטפטף גם פריטים מהקולקציה הנוכחית.
הכותבת הייתה אורחת דיזל בשבוע האופנה מילאנו.
השאירו תגובה