בלי אף שם מוכר, זו הייתה התצוגה הכי טובה בשבוע האופנה
האולם היה מלא עד אפס מקום, הקהל היה יפה לא פחות מהדוגמנים וההתרגשות התפוצצה באוויר - תצוגת "חממת מפעל הפיס לאופנה" הכירה לנו שבעה מותגים חדשים של מעצבים צעירים וסופר מבטיחים שהולכים להיות הדבר הגדול הבא
View this post on Instagram
זה כבר לא סוד שהתצוגה הכי מעניינת בשבוע האופנה תל אביב היא זו של המעצבים הצעירים המבטיחים תחת פרויקט "חממת מפעל הפיס לאופנה". אחרי שלוש שנים מוצלחות שהניבו לתעשייה המקומית כמה מהקולות הרעננים והבולטים ביותר בתקופה האחרונה כמו אלירן נרגסי, Muslin Brothers, שחר אבנט, הד מיינר, TRES, סבינה מוסייב ו-Holyland Civilians, ברור שכל העיניים נשואות כלפי המשתתפים המוכשרים של השנה.
לא מדובר בעניין של מה בכך. המעצבים נבחרו בקפידה על ידי ועדה אמנותית שכללה את ששון קדם, נעמה חסין, קלודט זורע, יעל שנברגר, מוטי רייפ, דוד עדיקא ומיכל צ'יטיאט, שהעניקו לכל משתתף, יחד עם מפעל הפיס, מענק בסך 120 אלף שקלים, ליווי מקצועי וייעוץ עסקי לניהול תקציב.
View this post on Instagram
התוצאה – מפגן עוצמה מבטיח במיוחד של שבעה שמות שרצוי לשנן מעכשיו: מיכל ירסאנש מנגיסטו למותג AKAL; שאדי עבד; קים דרור למותג קימקה סטודיו; שירלי לסרי למותג פטי פואה; ערן צמח ושרה אנשין למותג OKEM, שירן ראובן למותג mamo; וענר שבח למותג aner 5777.
כל אחד מהם העלה לבמה כעשר מערכות לבוש שונות, מפתיעות ובהחלט מרעננות בנוף האופנה המקומי שהתרגל כבר לשמלות ערב וכלה כברירת המחדל שלו.
View this post on Instagram
את התצוגה פתחה הקולקציה של שירלי לסרי, אולי השם המוכר ביותר מבין המציגים. המותג שלה, פטי פואה, קיים כבר מספר שנים ואליו מגיעות כל יודעות הח"ן שמחפשות לנז'רי סקסי אך מתוחכם, שיחד עם סטיילינג נכון פורץ את גבולות הבית ועובר בקלות אל הרחוב.
הפעם החליטה לסרי לקחת את המוטיבים בהם התמחתה, להפוך אותם על פיהם וליצור מהם קולקציה לבישה. משי סוחף ותחרה עדינה היו הבדים העיקריים שהרכיבו אנסמבלים רומנטיים ונשיים שיראו נפלא בהפקות אופנה או על נשים שלא מפחדות לסובב ראשים.
מיד לאחר פרץ הרומנטיקה של לסרי, הגיעה הקולקציה של מיכל ירסאנש מנגיסטו למותג AKAL ולקחה את הקהל בחזרה לעולם האמיתי.
הלוק הראשון, שכלל חצאית מקסי אדומה וטי-שירט לבנה עם הכיתוב Inside we are the same, הכתיב את הטון – גזרות רחבות, בדים טבעיים בלבן והבלחות של צבעי יסוד ועבודת רקמה מרשימה המדהדת את מקורות הקראפט האתיופים של מנגיסטו.
אחרי שתי קולקציות נשיות מאוד, עלתה למסלול קולקציית הגברים המבריקה של ענר שבח.
הלבוש החסידי המסורתי, בשילוב נגיעות ספורטיביות והיסטוריה קולוניאליסטית, זכה ב-aner 5777 לאינטרפטציה מודרנית חוצת מגדרים ותקופות, שגרמה אפילו לחצאיות להתפוצץ מטסטוסטרון.
מהחליפות המורכבות של שבח, עבר המסלול לקולקציה של OKEM, המותג של ערן צמח ושרה אנשין, שהצעידו את הדוגמנים והדוגמניות שלהם בסנדלי גומי ללא חלק קדמי, דבר שהקנה להם הליכה כאילו היו צוללנים שיצאו מן המים.
כשברקע מוזיקה המשלבת סאונדים של עיר סואנת ומנגינות אמביאנס רכות, הקולקציה של OKEM נראתה כמו מתוך תרחיש דיסטופי – בגדי עבודה פונקציונאליים מבדים עבים וצבעים שבולטים למרחקים, כמו מדים אמורים לשרת משהו אחר, גדול יותר.
משם קיבל המסלול כיוון קצת יותר זני, עם הקולקציה של קים דרור למותג קימקה סטודיו.
בהשפעה יפנית ברורה, פלטת הצבעים התבססה כולה על אינדיגו יפני ודרך הצביעה הייחודית שלו. את הבגדים של דרור קשה לפספס – הם גדולים, מסיביים וכבדים. מחבקים את הלובשת וכמעט מחביאים אותה בתוכם.
משמלת הפינאלה עוצרת הנשימה של דרור, שנראתה כאילו נלקחה מטקס חתונה יפני, עלו לבמה הנשים של שאדי עבד, שלא יכלו להיות שונות יותר.
קווים חזקים, משחקי חיתוכים, קצוות מחודדים ומשחק כוחות בין מיני למקסי – עבד לא מפחד מדרמה בשחור ולבן (וקצת אדום), בעיקר אם היא כוללת שובל ארוך ונגיעות של זהב.
את התצוגה של "חממת מפעל הפיס לאופנה" חתמה המעצבת שירן ראובן תחת השם mamo עם קולקציה אינטליגנטית שלוקחת את עולם החייטות ועושה בו כרצונה.
היא קורעת, מאריכה, מושכת ומגדילה אותו, אך גם תוחמת אותו בתוך צללית נזירית מאופקת. הצבעוניות הטבעית והסטיילינג המתוחכם יוצרים הרמוניה קסומה, כאילו ראובן הייתה פה מאז ומתמיד.
השאירו תגובה