איזה גבר אתה רוצה להיות החורף הזה?
H&M | הגרסה האיטלקית לג'ורג' קלוני
בקמפיין מוצלח בחרו ברשת השבדית במראה וינטג'י. שלושה גברים איטלקים (?) שרמנטיים, חסרי גיל, שהשיבה כבר זרוקה בשיערם. סוודרים עבים ומנחמים, גוונים חומים ואפורים, טקסטורות חורפיות ובדי טוויד. הקמפיין כולו אומר נונשלנטיות גברית בטוחה בעצמה, ומזכיר מעט את הסרט האיטלקי המופלא "רוקו ואחיו" בו מככב אלן דלון. דימוי "הגבר" שעולה מתוך הקמפיין הנוכחי הוא מעין גרסה איטלקית לג'ורג' קלוני, או גרסה נונשלנטית יותר של מרצ'לו מסטרויאני: מבוגר, בטוח בעצמו, מחוספס, הוא אוהב בגדים קלאסיים ופשוטים ומקפיד על הופעתו. מומלצים במיוחד הסריגים, הקרדיגנים הכבדים וכל פריט אחר בו יש מעט טוויד.
MARC JACOBS | פונה לאינטלקט שלנו
מהעמוד הראשון של מגזין הגברים המושקע "פנטסטיק מן" מישיר אלינו מבט גבר משופם ולא נאה במיוחד (אולי אפילו במיוחד לא נאה), בגיל העמידה. הוא מרכיב משקפי שמש כהים ועבי מסגרת ולובש ז'קט טוקסידו מבריק. מתחת לתמונה רשום שמו באותיות קטנות ושם הצלם. רק כשמביטים הצידה אל עבר העמוד השמאלי, גב הכריכה, ניתן להבחין בשם המותג, באלגנטיות, שחור על גבי לבן ובפונט המוכר "MARC JACOBS". האמת שקשה לומר מה הקמפיין הזה בדיוק רוצה מאיתנו, הגברים. לא שהוא אינו מוצלח, או שהוא כן מוצלח, רק שקשה לפענח את פשרו. הגבר המצולם, הדוגמן לצורך העניין, הוא Cerith Wyn Evan, אמן מושגי מוכר ודמות קאלט, אז ניתן להניח שמארק פונה אל האינטלקט שלנו, מחניף לנו – תראו את עצמכם ילדים חכמים שכמותכם, לובשים משקפי שמש מתוחכמים שכאלו – האם זה עובד? אולי. בקמפיין הזה "הגבר" כבר כמעט התייתר, זה לא כל כך חשוב כיצד הוא נראה, אלא בעיקר אלו משקפיים הוא מרכיב.
PIOMBO | רוקיסט בחליפה
המותג האיטלקי המדובר מאמץ גם הוא אמן בתור פרזנטור. מקסוול סנו, צלם ואקס של אחת מהתאומות אולסן, הופך פה לדוגמן. אוליבייה זאהם – העורך של מגזין "פרפל" ואושיה לא קטנה בפני עצמו – עומד הפעם מאחורי המצלמה. האווירה תיאטרלית ונהנתנית משהו אבל לא בלי חוש הומור, ובעיקר, הקמפיין מלא בבגדים נאים. אפשר לאמץ מהקמפיין מעט מרוח הרוקיסט בחליפה, לא לפחד מקצת צבעים בוהקים או בדים קטיפתיים (ומי שמחפש ז'קטי קטיפה בסגנון בארץ יכול למצוא בקסטרו גרסה מוצלחת למדי) ובקיצור, לזכור שמדובר בסך הכל בכיף. "פיומבו" מציגים את הגבר ככוכב רוק מזדקן, גבר שלא שם זין, אבל נהנה להתלבש. שילוב משונה ומעט סותר של השקעה והזנחה בה בעת, או יותר נכון, של הזנחה מודעת ומושקעת בעטיפה מוקפדת ונוצצת.
JIL SANDER | טשטוש הגבולות
ג'יל סנדר מציגים קמפיין מסורתי יותר, מינימליזם אורתודוקסי כהרגלם בקודש עם גבריות אנדרוגינית ונערית. הם עוסקים במצב הביניים, ברגע הזה לפני שהנער מתבגר לגמרי, מראה שניצב בתווך בין הנערי, הגברי והנשי. במרכז הקמפיין משחק עדין בטקסטורות שונות ובגוונים כמעט מונוכרומטיים. הז'קט המחויט, הסוודר שתחתיו וחולצת הכפתורים חולקים כולם את אותה טקסטורה משונה המשתלבת ועם גזרה אייטיזית קופסתית.
A.P.C | נער צרפתי בטיול באמריקה
אחד המותגים המוצלחים של השנים האחרונות שמתמחה בפרשנות צרפתית מעודנת לקלאסיקה אמריקנית, השיק קמפיין חורף שממשיך את טרנד חוטבי העצים המשובצים עליו כתבנו בעבר. המראה הוא וינטג'י ולא מתאמץ, מעין אנטי מותג. הדוגמן חובש כובע משובץ וסוודר מנחם על רקע הר מושלג ויש תחושה של קסם נעורים. הגבר של "A.P.C" הוא מעין נער צרפתי מעודן שנוסע לטיול חוצה חופים בארצות הברית. הוא משלב את סגנונו האירופאי העדין עם פריטים אמריקנים פשוטים, הוא לובש סווטשירט של קולג' אבל לא שוכח לכפתר את החולצה שתחתיו עד הסוף ולהוסיף צעיף משובץ, או לחלופין, הוא לובש כובע חוטבי עצים מסורבל, אבל משלב אותו עם ז'קט טוויד מחויט.
Band Of Outsiders | רוח נעורים
מאז הקמתם "Band Of Outsiders" משיקים בכל עונה קמפיין פשוט וחסר יומרות: סדרת תמונות פולארויד וינטג'יות וחסרות מאמץ בעליל, בדרך כלל בכיכוב אושיה זו או אחרת ובמחווה לרוח סרטי הגל החדש. גם השנה, אחרי שהמותג הצעיר פתח את יריד אופנת הגברים הנחשב "פיטי" באיטליה, לא סטו ממסורת הפולארויד. באופן מפתיע, מי שמככב בקמפיין המשעשע הם זוג הכוכבים הצעירים של סדרת סרטי הארי פוטר, באווירה מעט יותר מגניבה מזו בה תמצאו אותם בדרך כלל.
בגדי "באנד אוף אאוטסיידרס" הם פחות או יותר ההפך מאלו של "A.P.C", כאן מדובר בעיבוד אמריקני לסטייל צרפתי, מפגש נהדר בין אייבי ליג לגל החדש. חליפות קורדרוי מופיעות לצד חליפות טרנינג, ז'קטי רוח לצד עניבות צרות נהדרות. הגבר פה הוא בחור מקליפורניה שהגיע לפריז, או אולי, כפי שמדגימים זאת הקמפיין הנוכחי, זוג נערים שמשתובבים ברחבי אחוזה מסתורית. העיקר, שמדובר בנעורים ובקלות דעת, בגבר צעיר שלא לוקח את עצמו ברצינות תהומית.
מאת: part two | 1 בנובמבר 2011 | 20:55