החיים לפני אלכסה: תיקי וינטג' של מלברי

מותג התיקים הבריטי שכבש את העולם, חוגג 40 ושובר שיאי מכירות | מאז דגם בירקין של הרמס לא היה תיק כל כך מדובר כמו האיט בג שנקרא על שם אלכסה צ'אנג | הלכנו לחפש מה עשו שם ב-30 ומשהו השנים שקדמו לו

מאת  | ‏ 11 אוגוסט 2011
קמפיין חורף 2012 מולברי

אי אפשר שלא להתאהב. קמפיין חורף 2012 של מלברי

בשנת 1971 עמד הצעיר הבריטי רוג'ר סאול בן ה-21 בפני התלבטות: האם להשקיע את הכסף שקיבל לכבוד יום הולדתו בעסק למכירת עצי אשוח לחג המולד או במכירת חמורים – כפי שהציע לו אביו, או ללכת בעקבות נטיית לבו ולפתוח עסק למוצרי עור איכותיים. בשנת 2011 יש לא מעט פאשניסטות ברחבי העולם שמודות לו על כך שבחר באופציה השנייה והקים יחד עם אמו את המותג "מלברי".

העסק, שחוגג כעת 40, החל כמיזם פצפון במוסך הביתי ועבר דרך ארוכה עד למעמדו כיום כאחד ממותגי התיקים הנחשקים ביותר בעולם. ניצוצות ההצלחה החלו בבוטיק הלונדוני המיתולוגי "ביבה" שם נמכרו חגורות של המותג, ולא עבר זמן רב עד שהתקבלו הזמנות גם מבתי כלבו אחרים באירופה. "מלברי" החל לצבור מעריצים שאהבו את השילוב בין הרוח התוססת של העיר למסורת האנגלית של בילוי בכפר. למרות ההצלחה הגוברת הצליח המותג להישאר נאמן במשך כל אותן השנים למסורת האיכות ולטכניקות הייצור במפעל הוותיק בכפר סומרסט שבדרום אנגליה.

קמפיין סתיו חורף 2012 מולברי

ארץ הפלאות. קמפיין סתיו חורף 2012 מולברי

| האיט בג של האיט גירל |

לאורך השנים ידע המותג לא מעט עליות ומורדות, והמייסד אף נאלץ למכור את מניותיו בחברה ולהסתכל מהצד כיום על ההצלחה האדירה שלא זכה להיות שותף לה. חלק גדול מאותה הצלחה מיוחס לאמה היל, המעצבת שהחל משנת 2008 אחראית למספר להיטים ביניהם כמובן האלכסה-באג – התיק שנקרא על שמה של אלכסה צ'אנג – האיט גירל האולטימטיבית, זו שאף אחד לא ממש יודע מה היא עושה אבל כולן רוצות לעשות אותו הדבר. לצעירה הבריטית יש כל מה שצריך כדי להיות מושא הערצה ומסתבר שגם כל מה שצריך כדי לקדם תיק של מותג נחשק – פנים יוצאות דופן (אביה חצי סיני וחצי אנגלי), טונות של סטייל והכי חשוב גישה קולית, נונשלנטית ובלתי מתאמצת.

דגם האלכסה של מלברי הצטרף לרשימת התיקים הנחשקים בעולם הכוללת בין היתר את תיק הבירקין של הרמס, דגם ה-2.55 של שאנל וה-ps1 של פרואנזה סקולר וכעת גם "קרטר" הדגם החדש מבית מלברי מסתמן כחביב הכוכבות.

אלכסה צ'אנג עם תיק אלכסה של מולברי | צילום: גטי אימג'ס

הצלחה מסחררת. אלכסה צ'אנג עם תיק אלכסה של מלברי | צילום: גטי אימג'ס

תיק מלברי חדש מדגם אלכסה יעלה לכם כ-700 ליש"ט, אבל באיביי ניתן להשיג תיקים משנים  קודמות במחירים נמוכים בהרבה. כשזה מגיע לאלכסה יש לנקוט משנה זהירות – חיקויים רבים של התיק המדובר מסתובבים באינטרנט ומחכים לפאשניסטות שייפלו ברשת.

תיקי מאלברי

1. תיק צד משובץ של מלברי, 200 דולר
2. תיק בסגנון מסנג'ר מעור חום של מלברי, 390 דולר
3. תיק עור של מלברי משנות ה-80, 12 ליש"ט (מכירה פומבית, מחיר עלול להשתנות)
4. תיק גב של מלברי, 90 ליש"ט (מכירה פומבית, מחיר עלול להשתנות)
5. תיק צד מעור של מלברי, 46 ליש"ט (מכירה פומבית, מחיר עלול להשתנות)
6. תיק צד מעור כחול של מלברי, 100 דולר (מכירה פומבית, מחיר עלול להשתנות)
7. תיק צד מבד של מלברי, 269 דולר

השאירו תגובה