ויהי אור: משקפי השמש הלוהטים של הקיץ

על אף החלום לזוג משקפיים אייקוניים של אחד מבתי האופנה הגדולים, המציאות בשטח דורשת משקפי שמש במחירים קצת יותר נוחים למשתמש. מותג אמריקאי עלה על פתרון מקורי ונתן לבוגרי בתי ספר לאופנה לעצב קולקציות טרנדיות המתחלפות בקצב מהיר במיוחד. לרגל עליית המותג לארץ, יצאנו לבדוק במה מדובר

מאת  | ‏ 19 מרץ 2017

קיץ בוא, מחכים לך. משקפי השמש של Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

קיץ בוא, מחכים לך. משקפי השמש של Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

בואו נודה בזה – כמעט לכל משקפי השמש שלנו יש סוף טרגי. פעם אחת נשכח אותם בבית קפה ובפעם אחרת נשב עליהם בטעות. ההיקשרות לזוג אהוב היא לא תמיד דבר רצוי, ולו רק בגלל הפרידה הכואבת.

בדיוק בנקודה הרגישה הזו נכנסו לחיינו בשנים האחרונות משקפי השמש האופנתיים, אלו שהם גם און-טרנד וגם במחיר שפוי, מה שמאפשר החלפה ושינוי על פי לוק ומצב רוח. כך שגם אם בלבנו נחשוק בזוג איקוני מבית סלין או טום פורד, תמיד יהיה מקום במגירה לעוד זוג – קצת יותר טרנדי, קצת יותר צבעוני, קצת יותר נוח במחיר.

המחיר תמיד בא במחיר Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

המחיר תמיד בא במחיר. Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

לפני כשבועיים, בעיצומו של פאשן וויק המילאנזי, כשצמרת תעשיית האופנה התכנסה בעיר האלגנטית לכמה ימים של תצוגות מלאות השראה, נפתח לו שואורום מיוחד מבית Private Vintage Collection. בסוויטה מפוארת עם מרפסות הצופות אל תוך ההמולה של גלריית ויטוריו עמנואל המוקפדת, מותג המשקפיים האמריקאי פרס לאורחיו את ההיצע הגדול שלו לאביב/קיץ 2017: חתוליים, ניינטיזיים, עגולים, צבעוניים, מתוכשטים או מוזהבים, היה הכל מהכל, ועוד קצת.

זוהי בדיוק האסטרטגיה השיווקית של המותג הקליפורני שהחל את דרכו באל.איי בשנת 2012 ועשה לאחרונה עלייה לארץ. "המטרה היא להציע מגוון גדול ומתחדש של המשקפיים הטרנדיים והעדכניים ביותר" מספר בשואורום סם טשרניחובסקי, יבואן המותג בארץ, שכבר מוכר בהצלחה ביותר ממאה בוטיקים ברחבי הארץ. "המעצבים הם צעירים, כאלו שסיימו לא מזמן את לימודי העיצוב שלהם, ובסטודיו הם מקבלים יד חופשית ומקום לביטוי עצמי ואמנותי יותר, מה שמתרגם אחר כך לדגמים אינדיבידואלים לא שגרתיים, המתחלפים בכל שבועיים".

המעצבים הצעירים קיבלו יד חופשית. Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

המעצבים הצעירים קיבלו יד חופשית. Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

כשמשוחחים עם טשרניחובסקי קשה שלא להידבק בהתלהבות והתשוקה שלו לגבי Private Vintage Collection, שכבר בחודשים הבודדים שנמכר בארץ, הפך לבסט סלר המתגלגל על לשונותיהם של חובבי האופנה המקומיים.

טשרניחובסקי באמת מאמין ביכולתם של משקפי שמש להוות את השלוחה האופנתית ביותר בכל אאוטפיט – כך דגם עגול הופך את השמלה השחורה הקטנה לגראנג'ית, בעוד שדגם טייסים מוזהב מכניס פאנץ' סבנטיזי לטי-שירט וג'ינס קרוע.

בין וינטג' לפוטוריסטי. Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

בין וינטג' לפוטוריסטי. Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

אז מה מחכה לנו בקיץ הקרוב הבא עלינו לטובה? יותר מכל, נדמה כי המגמה הרווחת בעולם משקפי השמש מושפעת מחומר וצורה. מצד אחד פלסטיקה ענקית (גוצ'י, מיו מיו, קוואלי) מצד שני, מינימליזם על גבול המיניאטורה המתכתית (בלנסיאגה, סטלה מקרטני).

בו זמנית מתנהל העונה משחק עדין בין ערגה נוסטלגית לפוטוריזם שאפתני, הבא לידי ביטוי במסגרות סבנטיזיות ריבועיות גדולות אל מול מסגרות סקי עם עדשות מראה מסנוורות. החומרים מתקדמים וטכנולוגיים, ומאפשרים זגזוג אלגנטי בין עשורים והשראות. מדובר בהחלט בפוטנציאל התמכרותי.  

להחליף משקפי שמש בקיץ כבר הפך למאסט. Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

להחליף משקפי שמש בקיץ כבר הפך למאסט. Private Vintage Collection (צילום: ניר הדר)

Private Vintage Collection נמכר ביותר מ-100 בוטיקים ברחבי הארץ ובחנות הדגל, דיזינגוף 240, תל אביב (צילום: ניר הדר)

Private Vintage Collection נמכר ביותר מ-100 בוטיקים ברחבי הארץ ובחנות הדגל, דיזינגוף 240, תל אביב (צילום: ניר הדר)

*הכותבת הייתה אורחת מטעם החברה במילאנו

השאירו תגובה