מה לארוז לחופשה כדי לא להיראות כמו דושבאג

במיוחד לרגל עונת הנסיעות, עמרי קירון מגיש לכם את המדריך האופנתי לנופש עם שאיפות הסטייל. צעד ראשון: לא להגזים עם הדפסי דקלים

מאת  | ‏ 11 יולי 2017

צריך לדעת איך להתלבש לחופשה. מתוך הקטלוג של COS (צילום: יחצ)

צריך לדעת איך להתלבש לחופשה. מתוך הקטלוג של COS (צילום: יחצ)

בילדותי, טבריה הייתה אי של חלומות. מדי שנה, במסגרת איזה הסכם חולני עם ממשלת גרמניה, יצאה סבתא שלי לחופשה של שבועיים על שפת הכנרת כפיצוי על כך שאיבדה הכל בשואה, ואנחנו היינו נוסעים ביום שבת לארח לה חברה. אחרי שלוש שעות בדרכים נפלטנו לתוך המלון הממוזג, ובכל שנה מחדש המפגש עם סבתא שלי היה משאיר אותי קצת הלום. אם בכפר סבא השגרה שלה הורכבה מבישולים ונכדים והליכה איטית לתור בקופת חולים, בטבריה היא הייתה ביונסה של האגם. בבית המלון חיכו לה רצפה קרה ותקרות גבוהות וחנות מזכרות עם בובות של גמלים, וכשהיינו באים לבקר ראיתי אותה מרחפת על השטיחים כמלכת הלובי – יושבת לקפה עם חברות, מחלקת הוראות קרירות לנער הקבלה, מגניבה מחדר האוכל צנצנות ריבה בשביל אחותי וזוקפת את הראש כי החיים יפים. זה היה תרגיל בדמיון מודרך, והוא הציע תפאורה מושלמת לבעלת הארמון שהיא הייתה באמת: היו שם מפלי מים וציפורים, תיירות מזרח אירופאיות עם פריאו פרחוני, עצי דקל נטועים בצפיפות וחוף סלעי שעזר לשכוח מכל מה שכואב בלב.

טבריה הייתה אז עבורי ריזורט כנעני שדבר לא חסר בו: מקום שבו הכלור מהבריכה מתערבב עם ברד שנמס מהר מדי, ורוח חמה שמייבשת את בגד הים בלי צורך במגבת. רק כשהתבגרתי שמתי לב שהחוף מטונף והטיילת ריקה וסוכת המציל שבורה וגם סבתא כבר די הרבה זמן לא אותו דבר. לפני כמה שנים, קצת לפני שנפטרה, עצרתי במלון הזה בדרך חזרה מטיול בצפון, ורק אז הוא נגלה אליי בתפארתו האייטיזית חסרת החן. הישראלים הרבים שהילכו פעם על הקרמיקות האלה המירו את החופשה השנתית שלהם באיי יוון ובחופי אמלפי, וגם הצמחייה הטרופית העבותה שזכרתי התבררה בינתיים כמדשאה מצהיבה. רק השמש החזקה נותרה שם כדי להזכיר את מה שסבתא שלי ראתה כאן מדי שנה: מקום בו האישונים מצטמצמים והזיכרונות נמחקים ואם עומדים עם הרגליים במים אפשר לטעות ולחשוב שנולדת לחיים שמגיעים לך באמת.

להתלבש כאילו אתה בחופשה, אבל בלי להגזים. STUSSY (צילום: יחצ)

להתלבש כאילו אתה בחופשה, אבל בלי להגזים. STUSSY (צילום: יחצ)

 נוסע לנופש? שמונה דיברות אופנתיות לנער החוף המתחיל:

ארוז קצת יותר ממה שתכננת. נכון, זה מאוד לא זן להמליץ לארוז הרבה, במיוחד אחרי שפינטזת כל השנה על הרגע בו תתהלך שבוע עם גופייה ובגד ים עם חור במפשעה. אבל אם יצאת פעם לנופש, אתה יודע שתמיד מתברר שהוא דורש קצת יותר פריטים ממה שנדמה, במיוחד אם תיזכר באיזשהו שלב שיש לך מצפן אופנתי. תחשוב על זה רגע: אחרי הבריכה חוזרים לחדר לנוח, ואז יוצאים בערב למסעדה, וביום שאחרי קופצים לראות קצת עתיקות ואיכשהו יוצא שזוג ההאוויינס שלך לא עונה על כל הצרכים של הלו"ז הרומנטי שנקבע עבורך. יוצא לנופש של חמישה ימים? אני הייתי הולך על שני בגדי ים, טי שירט לכל יום ועוד אחת למקרה שתזיע כמו חמור, שתי חולצות מכופתרות קלילות כדי שתראה כמו בנאדם, שני זוגות מכנסיים קצרים, זוג מכנסיים ראויים (נגיד, מכנסי כותנה בגזרה ישרה), כפכפים לבריכה, כפכפים להסתובבות בערב (שם קוד: טבע נאות) וסניקרס נייטרליות.

התלבש לפי שם הסטארבקס שלך. נופש באי יווני או בחופי קוסטה ברווה הוא ההזדמנות המושלמת לאמץ אלטר אגו לועזי, בהתאם לשם הבדיוני שאתה נותן למוכרת כשאתה מזמין קפה בחו"ל. צח יהפוך לזאק, שמעון יהפוך לסיימון, עמרי יהפוך לריק (נניח) – וכולם יהיו גרסה משופרת וקצת יותר נוצצת של עצמם, שמאמצת את הסוואג כמה שאפשר. כי איפה תדפוק כובע פנמה לבן אם לא על האבובים בקרפטוס?

התאמת צבעים חשוב גם בחופש. TCSS לסטורי (צילום: דנה קרן)

התאמת צבעים חשוב גם בחופש. TCSS לסטורי (צילום: דנה קרן)

סייג: הזהר מלהיראות כמו סרסור. למרות כל האמור לעיל, הישמר לא להגזים עם ההשפעות האיטלקיות. מותר לך לצאת לסיבוב ראווה על הטיילת עם מוקסינים, שורטס לבנים וחולצת תכלת מכופתרת – אבל קח בחשבון שגם אם בראש אתה דמות בהכישרון של מר ריפלי, במציאות אתה יותר דושבאג עם ריח פצ'ולי, ואולי שווה לרסן קצת את אווירת הפימפ ולהוסיף נגיעה ספורטיבית שתאזן. המבחן הוא כזה: במידה ואנשים עשויים לבלבל בינך לבין סקוט דיסיק, כנראה שהרחקת לכת.

לך על בדים נושמים: זה אמור להיות מובן מאליו, אבל זה לא, אז בואו נדגיש – בחופשה על חוף לא מתעקשים על ג'ינס עבה ועל מכופתרות עם אחוזי לייקרה גבוהים, כי להזיע זה בדיוק הפוך מלהראות טוב לאינסטגרם. כותנה היא חברתכם, פשתן הוא אחיכם, וגזרות רחוקות מהגוף הן הסוד לבריאותכם הנפשית.

נסח לעצמך קוד לבוש. בגד ים הוא "לבוש חוף" רק אם אתה אשכרה בתוך המים.  ביתר הזמן בחופשה מצופה ממך להתלבש כמו בן תרבות, עם התחשבות בכך שאין לך כוח להשקיע יותר מדי. מה זה אומר? שהלוקים שאתה יוצר צריכים לאזן בין מהוגן למשוחרר, והדרך הכי קלה לעשות את זה היא לחשוב על שילוב קבוע של קצר וארוך, גבוה ונמוך. הולכים לטברנה? לכו על מכנסיים קצרים וחולצת כפתורים ארוכה מקופלת עד קצת אחרי המרפק. יוצאים לסיבוב ברים? בחרו במכנסי פשתן ארוכים וחולצה קצרה משוחררת. בחרתם להסתובב בין החנויות במיקונוס עם בגד ים וגופיה? נסו לשדך להם סניקרס ככה שלא תראו כאילו אתם מוכרים נרגילה. נכון, אתם בחופשה, אבל אין סיבה שלא תשמרו לפחות על עוגן מכובד אחד בכל מראה, הוא יציל אתכם.  

בגד ים זה נושא חשוב. COS (צילום: יחצ)

בחר בקפידה את בגד הים. אתה הולך לבלות איתו את רוב הזמן, ולכן אסור לך לפשל כאן. אנסה לתמצת: שלא יעבור את אמצע הירך, שלא יהיה רחב מדי, שלא יהיה מצחיק. אני אחדד – בגד הים נועד לגרום לכם להיראות לוהטים יותר ממה שאתם, לא להפוך אתכם לטינאייג'רז אמריקאיים עם הדפסים של דונאטס עם חיוך על התחת. דקלים זה עוד איכשהו נסבל, אבל אתם באמת לא צריכים את כל השיט הזה. שמרו על ריסון בפרינט, גלו אומץ בגזרות.  

הקפד על פלטת צבעים. לא ממש משנה איזו, העיקר שתיצמד לאחת. אפשר ללכת על הכחול לבן הז'ונגלרי הקלאסי וגם על גוונים כהים יותר שבדרך כלל פחות מתקשרים לנו לחוף, אבל תן למראה החופשה שלך איזה חוט מקשר. זה עשוי להיות הדבר היחיד שיציל אותו כשתסתובב בציבור עם טילון נוזל על הסנטר.

השקע באביזרים. בסוף, כשתהיה שיכור בבריכה ב-12 בצהריים, כל מה שיישאר משאיפות הסטייל שלך הם משקפי השמש וכובע המצחייה. דאג שהוא לא יהיה של קייטנת אגד. 

הנה כמה המלצות לאיך תעשו את זה נכון:

 מה אורזים לחופשה?

מה אורזים לחופשה?

1.כובע, דיזל, מחיר: 400 שקלים, 2. משקפי שמש, ריי באן, מחיר: 750 שקלים, 3. חולצה, טומי הילפגר, מחיר: 499 שקלים, 4. מכנסיים, קלאב מונקו, מחיר: 375 שקלים, 5. תיק, נייקי לאסוס, מחיר: 60 שקלים, 6. נעליים, פול אנד בר, מחיר: 99 שקלים.

מה אורזים לחופשה?

מה אורזים לחופשה?

1.כובע, etro, מחיר: 670 שקלים, 2. משקפי שמש, אקנה, מחיר: 1050 שקלים, 3. חולצה, אמריקן וינטג', מחיר: 519 שקלים, 4.בגד ים, H&M, מחיר: 89 שקלים, 5. כפכפים, UGG לאוריג'נלס, מחיר: 449 שקלים, 6. תיק, COS, מחיר: 355 שקלים.

מה אורזים לחופשה?

מה אורזים לחופשה?

1. כובע, זארה, מחיר: 79 שקלים, 2. משקפי שמש, police, מחיר: 750 שקלים, 3. חולצה, אמריקן איגל, מחיר: 149 שקלים, 4. מכנסיים, stradivarius, מחיר: 149 שקלים, 5. תיק, oliver spencer, מחיר: 2,300 שקלים. 6. כפכפים, לקוסט, מחיר: 299 שקלים

מה אורזים לחופשה?

מה אורזים לחופשה?

1. כובע, topman, מחיר: 105 שקלים, 2. משקפי שמש, Persol, מחיר: 1059 שקלים, 3. חולצה, CELIO, מחיר: 129 שקלים, 4. מכנסיים, holyland civilians, מחיר: 649 שקלים, 5. תיק, raf simons , מחיר: 1930 שקלים. 6. סנדלים, berluti, מחיר: 2330 שקלים

מה אורזים לחופשה?

מה אורזים לחופשה?

1. משקפי שמש, אלדו, מחיר: 69 שקלים, 2. כובע, GOORIN לסטורי, מחיר: 149 שקלים, 3. חולצה, קסטרו, מחיר: 169 שקלים, 4. בגד ים, WEEKENDS לסטורי, מחיר: 319 שקלים, 5. צמיד, paul smith, מחיר: 515 שקלים, 6. כפכפים, bottega veneta, מחיר: 1780 שקלים

 

השאירו תגובה

 

  • פנינה זוהרת בים של מלל. עושה חשק לחופש ועושה חשק לעוד כתבות!

    מאת: נירה |‏ 16 ביולי 2017 | 08:10
  • מרגש ויפה

    מאת: אלי |‏ 11 ביולי 2017 | 17:07
  • עמרי קירון, כתבה נהדרת. הפתיח כל כך מרגש ונהיר. הקראתי בקול רם במשרד וכולם שקעו בשרעפים בזכות האבחנות המדויקות. תודה לך.

    מאת: מירי |‏ 11 ביולי 2017 | 13:57