סינגל מן

אהבה בימי אינסטגרם: מה לובשים כשנמאס להרגיש כמו כולם

עוד לא כיסיתם את הבגדים שלכם בפאצ'ים וברקמות? עמרי קירון חושב שכדאי שתתחילו. לא כי תהיו היחידים בפיד, אלא כי זה יגרום לכם להאמין שלכם ולבגדים יש היסטוריה

מאת  | ‏ 14 מאי 2017

ז'קט גי'נס שהוא לא כמו כולם. ברשקה (צילום: יחצ)

ז'קט גי'נס שהוא לא כמו כולם. ברשקה (צילום: יחצ)

ברחוב לה גווארדיה בניו יורק, ממש מתחת לוושינגטון סקוור פארק, פתחו חנות קטנה שמוכרת בצק עוגיות בתוך גביע. האווירה היא של גלידריה, אבל המוכרות מאחורי הוויטרינה יוצרות כדורים מושלמים של בצק לא אפוי בטעמים כמו שוקולד צ'יפ, עוגת גבינה ותות או חמאת בוטנים ומרשמלו. מלא מרשמלו. יצא לי לעבור שם פעמיים בחורף הזה, בפברואר ואז באפריל, ונראה שהזמן שחלף לא פגם בהתלהבות מהאטרקציה החדשה: מחוץ למקום עדיין נמתח מדי יום נחיל עצום של מעריצים סתומים, מורכב מנערים שרגילים לעמוד בתור לחנות של supreme ומתיירות נלהבות מהמיד ווסט, וכולם מחכים בסבלנות שלוש שעות רק כדי לצלם לאינסטגרם גביע קרטון מלא בבצק עוגיות. גם בתל אביב נפתח עכשיו דוכן דומה, ובחיי שהייתי מרשה לעצמי לנחור בבוז למול אלפי האנשים מסביב לעולם שמוציאים את כספם על השיט הזה, אם רק לא הייתי נדרש ליטול קורה מבין עיניי. בחודשים האחרונים, הפכו הסטוריז שלי באינסטגרם לקטלוג קינוחים מטומטמים. בין היתר, אירחתי שם גלידת תפוח אדמה סגול עם טפיוקה ליצ'י (מכאן); וופל הונג קונגי תפוח בצבע שחור ממולא בטראפלס ומעוטר בוורד מרצפין ענק (מכאן), גלידת מאצ'ה עטופה בענן צמר גפן מתוק (מכאן); וכמובן את היוניקורן לאטה מוויליאמסבורג (אל תטרחו) – קפה תכלכל בטעם לימון עם סוכריות צבעוניות, שלא רק עלה לי פאקינג 10 דולר, אלא גם עורר בי רפלקס הקאה כה עז שאינני יכול יותר להישיר מבט לצבעי פסטל.

הבעיה עם קינוחי האינסטגרם היא שברגע שאחרי, אתה לא ממש מבין בשביל מה טרחת. לדקה אחת היית נפש חופשיה שמוכנה להסתער על העולם כשבידה דג מבצק פנקייק הממולא בגלידת תות (מכאן), והנה אתה שוב הדביל הזה שנפל לתוך מלכודת שיווקית, משחזר את אותה תמונה שצילם כאן כל לקוח אחר. החרמנות הכנה שגרמה לך לפתוח את הארנק מתחלפת בהבנה המחלישה שבנקודה מסוימת בשנים האחרונות משהו במנגנונים הפנימיים שלך נדפק. אתה הרי יודע מה עושה לך טוב וממה אתה צריך להתרחק, אבל היומיום שלך הוא כבר מזמן מטס ראווה של קוקטיילים צבעוניים וסקולנטים וחללים מעוצבים ושימוש נרחב מדי במונחים כמו Sunday funday. בתוך הזוהמה הזאת נטושה מלחמתנו: הרצון לא לפספס כלום ולא להישאר מאחור, ובמקביל הידיעה הברורה שמתישהו תצטרך להרפות כי כמה אפשר. זה הניסיון לתפוס בעלות על ההעדפות שלך דווקא כשמגרד לקבל לייקים. הבחירה להפסיד בכוונה בתוך חדר מלא במילקשייקים מוגזמים, בלי לצאת ולייחצן את ההארה. תוצאת ביניים: אנחנו נכשלים בזה ביחד.

האם הפאצ'ים יחזירו לנו עשויים להחזיר לנו את האמונה בחדי קרן? DSquared2 לפקטורי 54 (צילום: יחצ)

האם הפאצ'ים יחזירו לנו עשויים להחזיר לנו את האמונה בחדי קרן? DSquared2 לפקטורי 54 (צילום: יחצ)

איך מתלבשים בתקופה של סכיזופרניה אסתטית כזאת? מנסים להלך בין הטיפות ומקווים לא לצאת עולב. מצד אחד, האינסטגרם לימד אותנו שעידון הוא לגמרי אוברייטד ושחייבים לשמור על רף ריגוש, אז בואו נניח שנייה למינימליזם מתחכם. מצד שני, אנחנו נחושים  למצוא קול אישי בים של דימויים זהים ומוכרים מדי – אם לא כדי לחקור את עצמנו, לפחות כדי לבדל את הפיד. את המשבצת הזאת זיהו כמובן בתי האופנה הגדולים, וכך נולד רעיון ה-customize, ההתאמה האישית. העיקרון פשוט: כבר שילמת על תיק של לואי ויטון? למה שלא תוסיף לו את ראשי התיבות של השם שלך, רקומים באדום ממש ליד הרוכסן? גוצ'י, מותג שיודע דבר או שניים על מיתוג מחדש, הוסיף לקלחת גם את עמדות הפאצ'ים והרקמות שלו, אותן ניתן למצוא בסניפים מובחרים ובבתי כלבו יוקרתיים. אחרי שבחרת את הפריט, תוכל להדביק עליו אותיות רומיות, רקמה של טווס או דבורה ולוגואים של להקות מטאל מהאייטיז, כי אין גבול לציניות.

המגמה הזאת, שהתחילה באופנת הנשים, עברה מהר מאוד למחלקת הגברים והתפשטה כמובן גם לרשתות.  ז'קטים, מכנסי ג'ינס, כובעי צמר וטישירטים – כולם התמלאו באפליקציות בוהקות, מפוזרות על הפריט באופן כמעט אקראי, אשר נועדו למכור לנו סיפור על אמת אופנתית ועבודת יד – רחוק מהיוניקורן פרפצ'ינו המתועש של סטארבקס, אבל בעצם לגמרי זהה. בנות ים, אימוג'יז, שושנים רומנטיות ודינוזאורים חמודים ממלאים עכשיו כמעט כל קולקציה, מקואץ' ועד מנגו – לוחצים לנו בהצלחה על בלוטות הצבע האינסטגרמיות, אבל גם מצליחים לגרום לנו להרגיש קצת כאילו הבגד הזה נתפר במיוחד בשבילנו. כאילו יש לו סיפור, כאילו יש לנו היסטוריה. ברור לחלוטין שמדובר בטרנד מסוכן – הוא יחלוף מהר ויש לו אפקט קרקסי מובנה כי בכל זאת מדובר בחולצה עם רקמה של בננות – אלא שאם תשלבו אותו עם גוונים מתונים ותנהגו בו בזהירות (ובמיוחד אם תנטשו את האופציות היקרות להחריד ותפיקו גרסאות מקוריות משלכם בעזרת ז'קט משומש וביקור בנחלת בנימין) הוא עשוי להתגלות כמשמח. די ברור שפאצ'ים בבגדים לא יגאלו אותנו מהתחושה התמידית שאנחנו מתאמצים בלי הפסקה ועדיין מפספסים את המסיבה השווה באמת, אבל הם עשויים להחזיר לנו את האמונה בחדי קרן. 

הנה עוד כמה פאצ'ים שאהבנו במיוחד:

פאצ'ים

פאצ'ים

1. ז'קט, אלכסנדר מקווין, מחיר: 9490 שקלים, 2. חולצה, מנגו, מחיר: 99 שקלים, 3. ז'קט, סליו, מחיר: 299 שקלים, 4. חולצה, סטלה מקרטני, מחיר: 1960 שקלים, 5. ז'קט, טופמן, מחיר: 495 שקלים, 6. ג'ינס, קסטרו, מחיר: 299 שקלים, 7. כובע, H&M, מחיר: 55 שקלים, 8. ג'ינס קצר, אמריקן איגל, מחיר: 249 שקלים, 9. כובע, זארה, מחיר: 79 שקלים, 10. סניקרס, אסוס, מחיר: 110 שקלים.

פאצ'ים

פאצ'ים

1. ז'קט, ברשקה, מחיר: 269 שקלים, 2. סוויטשירט, פול אנד בר, מחיר: 299 שקלים, 3. ז'קט, טופמן, מחיר: 380 שקלים, 4. ג'ינס, גוצ'י, מחיר: 3884 שקלים, 5. סוויטשירט, kent and curwen, מחיר: 1170 שקלים, 6. מכנסיים, טומי הילפגר, מחיר: 499 שקלים, 7. תיק, saint laurent , מחיר: 3525 שקלים, 8. סניקרס, פול סמית', מחיר: 1635 שקלים, 9. ז'קט, זארה, מחיר: 329 שקלים.

הרשימה

הרשימה

 1. חולצה | Massimo Dutti
מתוך ספר הביכורים שלי: "חולצות טי שלא יגרמו לכם להיראות כמו טינאייג'רים". ויש גם בשחור. 19.95 ליש"ט, אפשר לקנות כאן

2. צמיד | Hopper
מדדתי כעשרת אלפים צמידים בחודשים האחרונים עד שהבנתי שיש לי מפרק יד שברירי ולכן הכל נראה עליי כמו צואה. עם זאת, מוכן לתת לחמוד הזה הזדמנות כי הוא מנחושת וכי אני אוהב את השם של המותג וזה נראה לי מספיק. 315 דולר, אפשר לקנות כאן

3. מעיל גשם | Sandro
לפי החישובים שלי, מכירת סוף העונה של סנדרו תתחיל בעוד שלושה שבועות וחצי. מה שאומר שעוד ארבעה שבועות וחצי תראו אותי מסתובב בתל אביב עם המעיל הזה, בול לעונת הגשמים. 665 דולר (בינתיים, בינתיים!), אפשר לקנות כאן

4. ג'ינס |  Dr. Denim
הפתעה! ג'ינס מחמיא במחיר שפוי שאינו סובל מעודף שפשופים, קרעים, עיבודים ויתר מרעין. הפיצו את הבשורה. 360 שקלים, להשיג ב www.aka-online.co.il ובבוטיקים ברחבי הארץ

5. משקפי שמש | Dunhill
הלוואי ולא היו שוחקים עד זרא את הביטוי "קלאסיקה מודרנית", כי הנה. 4,000 ₪, להשיג בחנויות האופטיקה

6. אספרדילס | Ermenegildo Zegna
יש לכם בערך עשרה ימים לנעול את הדבר היפהפה הזה עד שיהיה חם מדי. בחישוב מהיר זה יוצא מלא כסף פר יום, אז חבל לבזבז זמן. 410 ליש"ט, אפשר לקנות כאן

 

השאירו תגובה