חמש החתונות שתוזמנו אליהן בקיץ ומה כדאי ללבוש לכל אחת

איזו חליפה לובשים לחתונה על החוף, עם איזה צבעים כדאי ללכת לחתונת צהריים ובאיזה אירוע תוכלו להרשות לעצמכם להיראות כמו החתן. רגע לפני שאתם שולפים את הצ'ק, עמרי קירון עם המדריך השלם לאורחים

מאת  | ‏ 4 יוני 2016
להתלבש כמו החתן אבל לא. אסוס (צילום: יח"צ)

להתלבש כמו החתן אבל לא. אסוס (צילום: יח"צ)

החתונה היוקרתית

איך תזהו: הו, אתם כבר תזהו. החתונה היוקרתית היא השלב האבולוציוני המתקדם ביותר של יחסים, כשהזוג מספיק משוכלל להבין שבשביל לשרוד שנים ארוכות יחד צריך קודם כל להוציא לאורחים את העיניים. ההזמנות הכסופות יודפסו על נייר משי, האולם ירושת במסכי לד עם צלליות של נשים רוקדות, והעיצוב יתבסס על תצוגת תכלית של כל מה שמטאלי. חתונות כאלה מאמינות בלחגוג אהבה, ואם אפשר אז עם מצלמת רחף וכנרית מצחקקת בכוס שמפניה עצומה. 1,400 חברים קרובים, 300 אלף טוליפים שיובאו מהולנד, שף מוערך על עמדת הסביח וכשש תופרות שאיבדו אצבע בעת העבודה על ההינומה – הכל כשיר כדי להראות לעולם שאתם לא זקוקים לשום דבר מלבד שניכם. רק אתם, ושלומי שבת לייב בשיר חופה, כמובן.

מה תלבשו: האורחים בחתונות יוקרתיות מנהלים מערכת יחסים מורכבת עם החתן והכלה. מצד אחד, הם שונאים אותם כמובן כי גרמו לכל חתונה אחרת להיראות כמו אירוע מכירת עוגיות בשבט צופים. מצד שני, הם מוכנים להשקיע בטירוף בבגדים כדי לנצח אותם, בבחינת "חשבתם ששולחנות אבירים משיש שחור זה יוקרתי? אני אראה לכם מה זה יוקרתי!". התוצאה לרוב מעוררת קבס, אבל דווקא יש כאן הזדמנות ששווה לנצל. עבור גברים, חתונה יוקרתית היא אירוע שבו אפשר למעשה להגזים לגמרי ולהתלבש כמו החתן, ועדיין לצאת מזה בשלום. הרי שפכו בשבילכם מיליונים על אירוע נוצץ, רק טבעי שתלבשו חליפה כהה עם מכופתרת מוצלחת, תפריזו עם אביזרים נלווים כמו מטפחות, צעיפים וטבעות חותם ותסגרו עם נעלי לקה ופפיון. לא רוצים שהמהלך ייחשב מאיים מדי? השאירו את הטוקסידו הקלאסי למארח ואמצו פלטת צבעים קז'ואלית יותר, באזורי הכחול והאפור. אל דאגה, החתן מאוים מכם גם כך.

ובמשפט: שלא תעזו לבוא אנדרדרסד.

מה ללבוש לחתונה יוקרתית

מה ללבוש לחתונה יוקרתית

1. חולצה, Armani Exchange, מחיר: 349 שקלים
2. חליפה, טומי הילפגר, 2599 שקלים
3. פפיון, רנואר, מחיר: 49 שקלים
4. מטפחת, פול סמית', מחיר: 185 שקלים
5. שעון, הנרילונדון, מחיר: 1395 שקלים
6. צעיף, loro piana, מחיר: 2575 שקלים
7. בושם, טום פורד, מחיר: 1005 שקלים
8. נעליים, ספרינג, מחיר: 389 שקלים

קז'ואל של חתונת צהריים. נעלי אלדו (צילום: יחצ)

קז'ואל של חתונת צהריים. נעלי אלדו (צילום: יחצ)

חתונת הצהריים

איך תזהו: ובכן, היא תערך בצהריים. על ההזמנה המאוירת יופיעו סוס נדנדה, שרשרת דגלונים וציטוט משיר של שלום חנוך, וברגע שתצעדו לתוך גן האירועים (חובה: בריכת דגים ותחנת קמח מיניאטורית) תרגישו כאילו הגעתם לפגישת מחזור מחלקתית. הזוג, שהכיר בצבא אבל התחבר ממש רק ברישיקש, אמנם יתחתן בחצר הבית הפרטי של ההורים בפיתוח (או לחילופין: באחוזה/בנחלה/בבאר של וואטאבר), אבל חשוב לו שתדעו שבכל פרט כאן הושקעה מחשבה אמיתית. את התמונות הממוסגרות והפרחים בצנצנות שמחכים על כל שולחן, למשל, הם העתיקו לגמרי לבד מפינטרסט. אחרי הסרטון של החברים מהיסודי, המסכת של החבר'ה מהצבא וחלוקת השירונים של החבורה מהתואר יתפנו כולם לעמוד בתור לעמדת שוזרת הפרחים ולהשתכר כמו משוגעים עד שמישהו יקיא על האדניות.

מה תלבשו: חתונת צהריים היא מלכוד נוראי מבחינת לבוש, כי אתה רוצה לכבד את האירוע, אבל האירוע מתרחש בחום של 36 מעלות וסביר שבשלב מסוים תפרוש לשנ"צ מטונף על הדשא. מה עושים? בוחרים בנתיב המגניבות. כלומר, אין צורך להתחפש לאחי הכלה, ואפשר לגמרי לזרום על אאוטפיט כיפי ונינוח שיחבר אותך עם חברך החדש הטוב ביותר: הצ'ייסר. כדי לתת לזוג המאושר תחושה שהבדלת בין קודש לחול, הייתי ממליץ על פלטת צבעים אלגנטית יחסית של כחולים ולבנים, אבל הקצוות לא חייבים להיות משויפים. את המכנסיים המחויטים צוותו לסניקרס כיפיות, חולצה משוחררת יחסית, משקפי שמש מושקעים וכובע צחור, ותדאגו גם לאיזו שכבה נוספת באווירה לא רשמית, למקרה שתישארו על הרחבה עד שמחשיך. את הצבעים הכהים תשאירו לחתונות ערב, וגם את הבגדים שקשה לזוז בהם. מספיק חם כאן, לפחות שיהיה לכם נוח.

ובמשפט אחד: תדאגו שהשפריץ אפרול לא יישפך.

מה ללבוש לחתונת צהריים

מה ללבוש לחתונת צהריים

1. משקפי שמש, Illesteva , מחיר: 675 שקלים
2. כובע, זארה, מחיר: 129 שקלים
3. חולצה, מאניה ג'ינס, מחיר: 179 שקלים
4. ז'קט, jil sander, מחיר: 2810 שקלים
5. מכנסיים, GANT, מחיר: 850 שקלים
6. ארנק, want les essentials, מחיר: 985 שקלים
7. צמיד, הוט קראון, מחיר: 380 שקלים
8. סניקרס, נייקי, מחיר: 675 שקלים

תכלס, הכי כיף חתונה אורבנית. זארה (צילום: יח"צ)

תכלס, הכי כיף חתונה אורבנית. זארה (צילום: יח"צ)

החתונה האורבנית

איך תזהו: יהיה באולם קיר לבנים.

מה תלבשו: כל מה שחוסה תחת המונח "ספורט אלגנט". האתגר האמיתי בחתונות אורבניות הוא לא להשתעמם. הרי הייתם בלופט העלק ניו יוקרי הזה כבר עשרות פעמים, ראיתם את מרב מיכאלי מחתנת כאן לפחות שני זוגות גייז, אתם מכירים בעל פה את התפריט ויודעים בדיוק מתי לצאת כדי לא לעמוד בפקקים של רחוב המסגר. גם הלבוש הקבוע שלכם לאירועים האלה – ג'ינס, טי שירט הומוריסטית וז'קט מחויט עם סטן סמית' – כבר לא מרגש אתכם, ובצדק. חתונות אורבניות, שמראש כל כך מודעות לעצמן, הן מעגל שוטה של ג'ין אנד טוניק שבו אתה מנהל את אותן שיחות, מעשן את אותם ג'וינטים ונצמד לאותו סט בגדים. אבל זה לא חייב להיראות ככה: אם תחשבו על זה לרגע, חתונות עירוניות לא מחייבות בעיר הן בדיוק המקום להתלבש כמו האנשים האלה שראית פעם בסבוויי ונשבעת להיות כמוהם. קצת מחויט, קצת זרוק, עם עמוד שדרה אופנתי אבל לגמרי נהנתן. קחו מכנסיים של מבוגרים בגזרה שתחמיא לכם, צוותו להם מכופתרת נקייה או טישרט גרפית והוסיפו ז'קט קל, והקיץ הכי טוב ללכת על בומבר. תוסיפו אביזרים בצבעוניות שקטה, תרשו לעצמכם להעמיס קצת בתכשיטים ותחתמו עם סניקרס שלא נראות כאילו גנבתם אותם מטינאייג'ר.

ובמשפט אחד: נתראה בסנאפצ'ט.

מה ללבוש לחתונה אורבנית

מה ללבוש לחתונה אורבנית

1. ז'קט, neil barrett, מחיר: 3500 שקלים
2. טי שירט, corso como לסטורי, מחיר: 449 שקלים
3. שעון, sekford, מחיר: 3260 שקלים
4. מכנסיים, AMI, מחיר: 1075 שקלים
5. מטפחת, alexander mcqueen, מחיר: 450 שקלים
6. חגורה, H&M, מחיר: 59 שקלים
7. צמיד, givenchy, מחיר: 2060 שקלים
8. סניקרס, ניו באלנאס, מחיר: 1199 שקלים

זורמים יחד לחתונה ההיפית. פול אנד בר (צילום: יחצ)

זורמים יחד לחתונה ההיפית. פול אנד בר (צילום: יחצ)

החתונה ההיפית

איך תזהו: ראשית, להזמנה יהיה ריח של גראס. שנית, המפה תצביע על מקשה אבטיחים בשפלה כיעד שאליו יש להגיע. שלישית, תתבקשו להתייצב שם ארבעה ימים לפני האירוע ככוח חלוץ שיעזור לנכש עשבים, ואם תוכלו להביא אתכם פשטידת תירס טבעונית זה יהיה נחמד, כי מדובר בחתונה שיתופית שבה כל אחד תורם על פי יכולתו. הטקס עצמו, תחת חופה המורכבת מאיחולים מאוירים של האורחים, יורכב משבע ברכות אלטרנטיביות ויסתיים בנגינת סיטאר של אחיו של החתן. מומלץ להביא פנס ראש ואלתוש, ועצם הנוכחות שלכם היא המתנה האמיתית כך שנסתפק בברכה מרגשת מהלב. בעצם, אולי אפשר גם צ'ק.

מה תלבשו: קלישאה, חצי קלישאה. על פניו, להסתובב בחתונה של החברים המסטולים שלכם באיזה מצפה בגליל עם שרוואל וטבע נאות נשמע קל מדי, אבל האמת היא שיש דרך לעשות את זה בלי להרגיש כמו ניצבים ב"שיער". רצה הגורל והשוק מלא היום במכנסי פשתן רכים, חולצות עם צווארון סיני ונעלי אספדריל קלילות, כך שתוכלו להרכיב מראה המתכתב עם המוטיב ועדיין להיראות ייצוגיים. הסוד הוא כנראה במינונים: אמצו את הווייב הכללי של המארחים, אבל נסו לתת לו אדפטציה של מבוגרים. כלומר: שימו נעליים. ואולי ז'קט קל. ואל תתפתו ללולו בשיער. חוץ מזה, המעיטו בטופו כי זה עושה עצירות.

ובמשפט אחד: סאב קוץ' מילגה.

מה ללבוש לחתונה היפית

מה ללבוש לחתונה היפית

1.חולצה, pull and bear, מחיר: 159 שקלים
2. חולצה, castro T Art - קסטרו דוד טרטקובר, מחיר: 99 שקלים
3. משקפי שמש, פרסול, מחיר: 1170 שקלים
4. סיכה, paul smith, מחיר: 185 שקלים
5. מכנסיים, valentino, מחיר: 1430 שקלים
6. צמיד, ALDO, מחיר: 99 שקלים
7. שרשרת, פדני, מחיר: 1670 שקלים
8. סנדלים, bottega veneta , מחיר: 1850 שקלים

אחריו לחוף הים. רנואר (צילום: אלון שפרנסקי)

אחריו לחוף הים. רנואר (צילום: אלון שפרנסקי)

חתונת החוף

איך תזהו: צדפים, מלא מלא צדפים. חתונות החוף, שם קוד לאירועים שמתרחשים למעשה על דק עץ הממוקם כ-400 מטר מהים עם תצפית מוגבלת לחוף המגודר, הפכו בשנים האחרונות להצלחה. חול ברגליים כמעט ואין שם, אבל תסמכו על הכלה שהשולחנות יהיו מלאים בכוכבי ים, עוגנים, חבלים ושאר מוטיבים שראתה פעם ב"קרוב רחוק". הזוג המאושר בחתונת הנושא הדמיונית הזאת (עוד בז'אנר: חתונת היער הקסום, חתונת אליס בארץ הפלאות) עובד כל כך קשה בלשכנע את האורחים שהם בעצם בטולום, כולל קרטיבים וכפכפים ומטקות למזכרת, עד שלא נותר אלא להיכנס לאווירה. מרשה לכם לקפוץ אל תוך הבריכה המתנפחת שהציבו בקצה האולם – אבל לפני זה, תלבשו חליפה טובה.

מה תלבשו: אנחנו לא באמלפי, אבל אין סיבה לספר את זה לחתן ולכלה. טרנד שנות החמישים, כולל מכנסי פנסים רפויים, חולצות קולר קובניות וחליפות בהירות, יושב בול על המוטיב הימי הזה, כל עוד עושים לו כמה התאמות מקומיות. תחשבו "הכשרון של מר ריפלי" פוגש את "אבא גנוב" ולכו על מראה של חולצת פולו קצרה, נעלי לואפרס ימיות וחליפה מדוגמת בפלטת צבעים תקופתית של תכלת, חום ושמנת. נכון, זה לוק מאתגר שיכול להתדרדר במהירות למחוזות סרסוריים, וגם ברור לי שהז'קט ייזנח אחרי עשר דקות של ערב באוגוסט, אבל די להיות פחדניים. הם מילאו את האולם במוביילים עם צדפים שאספו בעצמם בכנרת, המעט שאתם יכולים לעשות זה להתחפש לקפטן קורלי.

ובמשפט אחד: אולי עדיף חתונה בבריכה של קיבוץ.

מה ללבוש לחתונת חוף

מה ללבוש לחתונת חוף

1. ז'קט, caruso, מחיר: 3680 שקלים
2. חולצה, פרד פרי לקפטורי 54, מחיר: 449 שקלים
3. משקפי שמש, בקרשקה, מחירף 79 שקלים
4. טבעת, פדני, מחיר: 6390 שקלים
5. צמיד, miansai, מחיר: 280 שקלים
6.חגורה, גוצ'י, מחיר: 1848 שקלים
7. נעליים, מנגו, מחיר: 299 שקלים

השאירו תגובה

 

  • הלוק של חתונה הצהריים יצא לך קצת מדי שף…
    כל השאר מקסים ולחלוטין לא קשור לרוב הגברים בארץ (ג'ינס וחולצה מכופתרת זה המקסימום שהם מסוגלים לו)

    מאת: איפי |‏ 6 ביוני 2016 | 21:49
  • חדות האבחנה, השנינות והטעם שלך היסטריים. נותר רק לקנא שאין שום מקבילה נשית :[

    מאת: XX |‏ 5 ביוני 2016 | 14:30
  • מה עם הלוק לאישה?? :)

    מאת: לין |‏ 5 ביוני 2016 | 11:27
  • צחקתי בקול רם מהקטע על המסיבת צהריים זה נכון מאוד

    מאת: אורח |‏ 5 ביוני 2016 | 11:02
  • תגידו מה אתם אמיתיים? מי קונה במחירים האלו? כתבה במאקו לא באיזה מגזין לעשירון העליון

    מאת: אלמוני |‏ 5 ביוני 2016 | 07:47