רק לא סנדלים עם גרביים: הגיע הזמן שתתלבשו כמו רוסים

וגם: הפוליטיקאי היחיד בעולם שיודע להתלבש, הגלגול החדש של המנומר ומכנסי האגרוף שחייבים להיות שלכם. עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 23 מרץ 2016
מכתב געגועים לרוסיה של שנות ה-90

מכתב געגועים לרוסיה של שנות ה-90

הטרנד: ביגוד פוסט סובייטי

ורשה, כידוע, היא ברלין החדשה. עיר ענקית המתעוררת מתרדמת חורף של שנים ומציעה ממש עכשיו שילוב מרגש של תרבות שוליים מחתרתית, דירות גדולות ובירה זולה. בואו עכשיו לפני שתתמסחר. עדכון: מסתבר שוורשה היא כבר מיינסטרים וקרקוב היא בעצם ברלין החדשה, סליחה אם הטענו. יש שם סצנת לילה קווירית מעולה ובירה זולה ואתם חייבים לרוץ. עדכון נוסף: בוקרשט מסתמנת כברלין החדשה, תנחומיי למשתתפות האחרות. יש שם קולקטיב אמנים שגר בתוך ארמון נטוש, מסיבות פופ אפ בגנים ציבוריים והבירה זולה יותר ממים. להיט מטורף, למרות שלובליאנה עושה קולות של ברלין, אז שווה למהר.

המגמה ברורה: זה תור הזהב של מזרח אירופה, וכולם רוצים להפריח את השממה. תמורת סכום פעוט, ועם הילה הירואית של מגלי ארצות, נוהרים ילדי השמנת מהאצולה הישנה של מערב היבשת לערי הבירה של מדינות הגוש הסובייטי לשעבר, מכתירים אותן ליעדים החדשים של כל מה שמגניב. שם, רחוק מסניפי COS, נדמה להם שמצאו שמורות טבע אחרונות של תרבות אנדרגראונד טהורה, מבטא זר שיושיע אותם מהשעמום הבורגני ששוטף את הכל. אז מה אם גם ברחובות קייב כולם כבר הולכים עם מכנסיים מקופלים וסטן סמית' ומעריצים את קנדריק למאר – התחושה הכללית היא שמדובר עדיין ביעד אקזוטי עם פוטנציאל לרגש אותנטי. תנו לנו להיות מגלי הוויליאמסבורג החדשים, המעשה החלוצי שלנו יהיה לפתוח כאן בר קפה אורגני.

בגדים של גושה רובצ'ינסקי. נושא את דגל המהפכה צילום: מתוך האתר)

בגדים של גושה רובצ'ינסקי. נושא את דגל המהפכה צילום: מתוך האתר)

בהתחשב באווירה הזאת, קל להבין איך ממש עכשיו הופך הסטייל הפוסט סובייטי לאחד הטרנדים הסוחפים בעולם אופנת הגברים. את דגל המהפכה נושא כמעט לבדו גושה רובצ'ינסקי (32), שמאז קולקציית הביכורים שלו ב-2008 דואג לקחת את העולם מדי עונה לסיבוב מהפנט בסמטאות הנסתרות של תרבות הרחוב במוסקבה וסנט פטרסבורג. רובצ'ינסקי, שאומץ בחום בתחילת דרכו על ידי בית האופנה קום דה גרסון ונהנה כרגע ממעמד הילד המוזהב של התעשייה, מספר את הסיפור של הדור המבולבל שלו – ילדי ברית המועצות המפורקת שגדלו בתקופה של התפוצצות תרבותית ממש אחרי נפילת חומת ברלין, קראו בסתר מגזינים כמוOM  ו-PTUCH, הקשיבו למייקל ג'קסון וראו סרטים של ארנולד שוורצנגר בתקווה שייקחו אותם רחוק מהעוני שבו חיו.

הסטייל שהוא מציג, אשר מושפע קודם כל מהסקייטרים איתם גדל, הוא מכתב געגועים לרוסיה של שנות ה-90: מעילי ניילון וסווטשירטים גדולים, חולצות טי מהוהות תחובות עמוק בתוך מכנסיים קצרים במיוחד, חגורות חבלים וג'ינס אבות רחב, סניקרס לבנות של ריבוק, גרביים גבוהות ופאצ'ים של הצבא האדום. המראה הזה, אשר זוכה לאחרונה לאינספור חיקויים וגרסאות (כולל ליין פטרסבורג של ASOS) לא רק שכנע את העולם שכתב קירילי הוא בעצם הדבר הכי מגניב שיש, אלא גם טשטש שוב את ההבדל בין בגדי מסלול לאופנת רחוב, ממש כפי שעושים הסווטשרטים של vetements ובגדי הספורט של cottweiller. רובצ'ינסקי עצמו, אגב, טוען שימיה הגדולים של תרבות השוליים הרוסית מאחוריה ושאין ממש הבדל בין הילדים המפונקים של מוסקבה לאלה של שאר העולם. כולם משעממים באותה מידה.

גושה רובצ'ינסקי. סובייט סטייל

גושה רובצ'ינסקי. סובייט סטייל

אין יותר סטייל רוסי מזה

אין יותר סטייל רוסי מזה

הפקה אדיטוריאלית של גושה רובצ'ינסקי

הפקה אדיטוריאלית של גושה רובצ'ינסקי

 ביגוד פוסט סובייטי

ביגוד פוסט סובייטי

1. נעליים, נייקי, מחיר: 385 שקלים
2. סריג, michael bastian , מחיר: 2745 שקלים
3. ז'קט, H&M, מחיר: 195 שקלים
4. חולצת פולו, tomorrowland , מחיר: 775 שקלים
5. סניקרס, ניו באלאנס, מחיר: 419 שקלים
6. ג'ינס, פוקס, מחירף 179 שקלים
7. מכנסיים, GSTAR, מחיר: 699 שקלים
8. סוויטשירט, AMI, מחיר: 755 שקלים
9. סוויטשירט, GNAT, מחיר: 650 שקלים
10. סוויטשירט, raf simons fred perry, מחיר: 605 שקלים
11. מכנסיים, לי קופר, מחיר: 169 שקלים
12. מכנסיים, רנואר, 199 שקלים
13. סניקרס, BROOKS, מחיר: 499 שקלים
14. סניקרס, Gosha Rubchinskiy x Reebok, מחיר: 522 שקלים

ג'סטין טרודו. נסיך קנדי (צילום: גטי אימג'ס)

ג'סטין טרודו. נסיך קנדי (צילום: גטי אימג'ס)

גיבור הסטייל: ראש ממשלת קנדה

מסרטוני היוטיוב האהובים עליי בתקופה האחרונה: נחש אוכל תנין, פיליפיני שמתופף על האישונים של עצמו, ג'סטין טרודו מסביר איך צריך לחנך את ילדינו. "אשתי לקחה אותי הצידה לפני כמה חודשים ואמרה 'אוקיי, זה מצוין שאתה מעורב ומהווה דוגמה לבת שלך, שאתה רוצה להעצים אותה והכל, אבל אתה צריך להשקיע את אותו מאמץ בלדבר עם הבן שלך על הדרך שבה הוא מתייחס לנשים ולברר איך הוא הולך להיות פמיניסט כמו אבא שלו'", מספר ראש ממשלת קנדה הנבחר. "ודרך אגב, אנחנו לא צריכים לפחד מהמילה פמיניסט. גברים ונשים צריכים להשתמש במילה הזאת כדי לתאר את עצמם בכל זמן שירצו".

עכשיו צאו כולכם מהחדר ותשאירו אותי ואת ג'סטין לבד. בגיל 43, כשהוא המנהיג הצעיר ביותר בתולדות קנדה (וגם בנו של פייר אליוט טרודו, מראשי הממשלה המפורסמים בתולדות מדינה), מוכיח הגבר עם השיער המושלם בתבל שאפשר לטפס עד לדרגה הבכירה ביותר בדמוקרטיה, להיראות כמו נסיך של דיסני ועדיין להישאר אנושי מאוד. בחודשים שעברו מאז שניצח את סטיבן הארפר הוותיק, הצליח טרודו – שבעבר היה גם מדריך סנובורד וראפטינג, שחקן טלוויזיה וסלקטור במועדון – להפוך לפרזנטור הרשמי של כל מה שמתקדם: הוא תמך בפומבי בזכות להפלות ובלגליזציה של מריחואנה; מרד בפוליטיקה הישנה כשמינה רופא לתפקיד שר הבריאות וספורטאית פארא-אולימפית לתפקיד שרת הספורט; וגם הציג צוות שרים המורכב לראשונה בתולדות המדינה ממספר שווה של נשים וגברים, פשוט "כי זו שנת 2015". תוסיפו לזה 1.87 סנטימטר של גוף מתורגל יוגה ואגרוף, קעקועים סודיים ושאיפה כמוסה לעזוב הכל ולהפוך למורה, ותבינו למה האינטרנט מלא בתמונות שלו בלי חולצה בתוספת הכיתוב "PILF" – a Prime Minister I’d like to fuck.

ג'סטין, סופי והזוג אובמה (צילום: גטי אימג'ס)

ג'סטין, סופי והזוג אובמה (צילום: גטי אימג'ס)

בביקור האחרון שלו בארה"ב התברר שהמלתחה של טרודו, נשוי ואב לשלושה, היא מראה לפוליטיקאי שהוא: משופשפת, מצוחצחת, אבל מותאמת ל-2016. בעידן בו שרים וחברי כנסת עדיין מטביעים את עצמם בחליפות קופסתיות בצבעוניות מרדימה, בטוחים שכך יצליחו לשדר סמכותיות ורצינות, טרודו מתעקש לא לתת למקצוע ללבוש אותו. על פניו, המלתחה שלו נצמדת לכל כללי הטקס, ומלבד בצבוץ ממזרי של גרביים מפוספסות או סיכת דש של עלה מייפל, לא תראו אותו יוצא בהצהרות יוצאות ודופן. ובכל זאת, פתאום להיות קנדי נראה דבר מגניב: החליפות מותאמות לממדי גופו ומחויטות לשלמות, העניבות צרות וצווארון החולצה קצר יחסית. טרודו מעז לפגוש את אובמה בחליפת שלושה חלקים וגם מותח את גבולות הז'אנר ומצוות לה נעליים בצבע קאמל כהה. "במשרד תקראו לי 'אדוני ראש הממשלה', אבל אם אנחנו שותים בירה בבר ואתם יכולים לראות את הקעקועים שלי, מותר לכם לקרוא לי ג'סטין", אמר לעובדיו. מרשה לעצמי לחשוב שהפנייה הזאת גם מופנית אליי.

עם המלכה אליזבת. לבוש בשיא הסטייל (צילום: גטי אימג'ס)

עם המלכה אליזבת. לבוש בשיא הסטייל (צילום: גטי אימג'ס)

ג'סטין וסופי. "אני פמינסט גאה" (צילום: גטי אימג'ס)

ג'סטין וסופי. "אני פמינסט גאה" (צילום: גטי אימג'ס)

בני הזוג בזמנים פרועים יותר (צילום: גטי אימג'ס)

בני הזוג בזמנים פרועים יותר (צילום: גטי אימג'ס)

יודע להחזיק חליפה (צילום: גטי אימג'ס)

יודע להחזיק חליפה (צילום: גטי אימג'ס)

לא מפספס גם בגרביים (צילום מסך)

לא מפספס גם בגרביים (צילום מסך)

הפריט: מנומר

תאי המדידה בזארה לימדו אותי את כל מה שאני יודע על זוגיות. שנים של תצפיות על גברים נרפים מודדים חליפות ולצידם נשים חדורות מטרה, פוקדות על זבנית עייפה להביא את אותה מכופתרת רק במדיום, הבהירו לי שבשביל לשרוד קשר, תצטרך לשחק אותה מטומטם. הנשים בקהל יטענו שזו אמת ידועה, שנים שאנו נאלמות דום מול נורה שרופה רק כדי שהגבר הרופס בסלון ירגיש כמו פרא אציל – אבל בתאי המדידה בזארה, דווקא הגברים נראים לי כמו היצורים הכי מדוכאים בעולם. במשחק ההצלות הבלתי נגמר של זוגיות, חנויות הבגדים הן המקום בו הגבר חייב לחכות לישועה. עליו נגזר להסתובב כסהרורי בחנות, לגרד בראשו בחוסר אונים ולהעמיד פנים שאינו יודע מה ההבדל בין תכלת לטורקיז. עליה נגזר להדס בענייניות בין הקולבים, לערום עליו תריסר חולצות שלעולם לא היה חושב לבחור ולהיאנח בייאוש מופגן כשהוא שוכח מה מידת המכנסיים שלו, הטיפשון. אפשר להאשים שנים של דיכוי מגדרי בכך שדחקו את הנשים לעמדה המעליבה הזאת, בה רגע הניצחון הזוגי שלהן הוא בצקצוק למול דמותו חסרת האונים של הבעל, יוצא מהתא בבושה עם סריג צמוד מדי. אפשר גם לרחם על הגברים על כך שנגזר עליהם להפקיד את המראה החיצוני שלהם בידי בנות זוגם, בבחינת מחיר שצריך לשלם על חיים של פריבילגיה.

הבעיה המרכזית במערך הכוחות הזה היא שהוא כופה על המלתחה הגברית להישאר מדוכאת ומצומצמת. כך למשל, גברים ישראלים לעולם לא יעזו להציע בעצמם ללבוש מנומר, הם הרי לא אמורים לדעת מה זה בכלל, וגם הנשים יוותרו על הרעיון, כי כמה אפשר לדרוש מהבעל ההדיוט. אבל מה לעשות שכבר לפחות שלוש שנים לפחות שגברים ברחבי העולם לובשים מנומר בלי להרגיש כמו סרסורים. הטרנד הזה, שהתחיל מבתי אופנה כמו ברברי, קארבן, רוברטו קוואלי ואטרו, הפך לפופולרי במיוחד ברשתות והוא זוכה העונה לחיזוק אגרסיבי מצד מותגים כמו סן לורן ודריס ואן נוטן. אלה מגישים אותו בצורה בלתי מפולטרת והרבה פחות מתחנפת: לא עוד נגיעות מנומרות עדינות באביזרים, מטופלות בריכוך ומתאימות לקהל הרחב, אלא פריטים בולטים בהדפס מנומר מלא, שמתעקשים להפוך אותו, ממש כמו אצל קולקציות הנשים, לשחור החדש – הדפס כמעט נייטרלי שמתאים להכל, מבגדי אימון ועד לחליפות. עדיין מדובר בבחירה שלא מתאימה לכולם, וגם עבודת הסטיילינג דורשת דיוק קפדני כדי לא להיבלע בתוך המראה, אבל כדאי לשים אליו לב בחנויות. אלא אם כן הזוגיות שלכם חשובה לכם, ואז אני לוקח הכל חזרה.

מישהו קרא לנמר? הקולקציה של גוצ'י (צילום: מתוך האתר)

מישהו קרא לנמר? הקולקציה של גוצ'י (צילום: מתוך האתר)

גברים ישרלאים לא יעיזו ללבוש ככה סתם מנומר.  הקולקציה של גוצ'י (צילום: מתוך האתר)

גברים ישרלאים לא יעיזו ללבוש ככה סתם מנומר. הקולקציה של גוצ'י (צילום: מתוך האתר)

מצב רוח מנומר

מצב רוח מנומר

1. תיק, river island, מחיר: 137 שקלים
2. סניקרס, אדידס, מחיר: 456 שקלים
3. חולצה, burberry prosum, מחיר: 1,810 שקלים
4. חולצה, dries van noten, מחיר: 1,260 שקלים
5. ז'קט, saint laurent, מחיר: 6,095 שקלים
6. חולצה, topman, מחיר: 176 שקלים
7. מכנסיים, neil barret , מחיר: 550 שקלים
8. ז'קט, reclaimed vintage, מחיר: 357 שקלים
9. סניקרס, VANS, מחיר: 479 שקלים
10. מכנסיים, ASOS, מחיר: 125 שקלים

הרשימה

הרשימה

1. ז'קט | TIM COPPENS
פריט החובה שלכם לשבועיים הקרובים, אז נעבור קולקטיבית לגופיות. 283 ליש"ט, אפשר לקנות כאן

2. בושם | 212 VIP MEN WILD PARTY
נמצא: בושם גברי שלא מריח כמו זיעת חדר כושר. מצוין. 529 ₪ ל-100 מ"ל, אפשר לקנות בסופר פארם

3. תיק | DOLCE & GABBANA
יתלכלך לכם תוך רגע, אבל עדיף לאהוב ולהיפגע מלא לאהוב כלל. 1,030 דולר אפשר לקנות כאן

4. שטח דמקה | SMYTHSON
אם להפסיד בדמקה, אז שתגיע בעטיפת עור באפקט קרוקודיל. 329 ליש"ט, אפשר לקנות כאן

5. חולצה | SKETCH
אמא שלי לימדה אותי שיעור חשוב: לעולם לא מוקדם מדי להתחיל להתכונן לליל הסדר. 399 ₪. אפשר להשיג בחנויות הרשת

6. מכנסיים | ZARA
צריך את זה. רוצה את זה. צריך את זה. 169 ₪, בסניפי הרשת

7. סנדלים | DRIES VAN NOTEN
אז, מצרפים? 216 ליש"ט, אפשר לקנות כאן

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

השאירו תגובה

 

  • מאיפה אני יכול לקנות את הנעליים של נייקי?

    מאת: אופק |‏ 25 במרץ 2016 | 20:32
  • אחלה כתבה אבל אין סיכוי שאני לובש נמר

    מאת: נאור |‏ 24 במרץ 2016 | 15:56
  • בתור עולה מרוסיה אני מזועזעת. מה זו הגזענות הזו? להתלבש כמו רוסים? מה קרה, לא היה נעים לכתוב להתלבש כמו ערסים? צאו החוצה ותפתחו תעיניים קצת, כל עולי צפון אפריקה מתלבשים ככה.
    בגלל כותרות חסרות סובלנות כאלה אנשים מתים לעזוב את המדינה.
    אני מאוד מקווה שתשנו את הכותרת ותתנצלו.

    מאת: אורח |‏ 24 במרץ 2016 | 14:08
  • החלק האחרון הכי יפה עם הדמקה

    מאת: אורח |‏ 24 במרץ 2016 | 09:34