למה כל גבר ישראלי צריך ללמוד משי חי איך להתלבש

וגם: כך תרכיבו מלתחת רחוב ראויה, הז'קט שהולך לשלוט באביב הקרוב ונעליים שהן חלליות אורתופדיות. עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 7 מרץ 2016
אופנת רחוב זה הדבר האמיתי (צילום: אינסטגרם menfashionposts)

אופנת רחוב זה הדבר האמיתי (צילום: אינסטגרם menfashionposts)

המדריך: כך תבנה מלתחת רחוב

דברים שאני חייב לעשות עד גיל 30: להפסיק לקרוא רשימות על הדברים שאני חייב לעשות עד גיל 30. לא ביקרתי במאצ'ו פיצ'ו, ולא נסעתי ערב אחד בספונטניות לשדה התעופה בלי לדעת לאן אני טס, לא התנדבתי בבית יתומים ולא הרכבתי מיטת איקאה בעצמי (שידה דווקא כן). למעשה, מרבית שנות העשרים שלי עוברות בכתיבת רשימות אינסופיות בדרך להשקת העצמי החדש שלי, זה שמכין מיקסטייפים רומנטיים במקביל להקמת סטארטאפ חברתי ולמידת ספרדית. רק ברגעים שאני מפסיק לפנטז על האדם שאני אמור להיות, מתברר לי שאני דווקא די מאושר.

ופעם אחת קראתי שעד גיל 30 גבר חייב לדעת להפריד בין בגדי הערב שלו לבגדי היומיום, ונראה לי שזו העצה הראשונה שאני הולך להשליך לפח. בעולם הישן של האופנה הגברית, "יומיום" היה שם קוד לכותנה ולקורדרוי ו"ערב" היה זמן הקטיפה. אבל כאן ממילא לא לבשו מעולם קטיפה, וגם אין באמת שום דבר שמעיד על בגרות בשמירת הבגדים היפים שלכם לחתונות בלבד. כוחות השוק זיהו כמובן את המגמה הזאת – לרובנו אין שום מסיבת קוקטייל באופק ואנחנו רוצים להיראות טוב קודם כל כשאנחנו יוצאים לעבודה בבוקר – ולכן התחלתם לשמוע בשנים האחרונות יותר ויותר את הביטוי "אופנת רחוב". החלק הזה ביום שהיה שמור במשך שנים לקז'ואליות אגבית הושק מחדש בתור הזדמנות אופנתית מושלמת, ופתאום כולם רוצים מלתחת רחוב שמכבדת את עצמה. היתרון: נבראה פלטפורמה חדשה להוכיח מצבורי סטייל, גם אם אתה מעביר את חייך בקיוביקל. החיסרון: תסמכו על מותגי העל שינצלו את המצב כדי להתחיל למכור סווטשירטים ב-800 דולר ולחבל ברוח המהפכה.

צעיף אוברסייז שעושה הכל (צילום: אינסטגרם menfashionposts)

צעיף אוברסייז שעושה הכל (צילום: אינסטגרם menfashionposts)

ממה מורכבת "מלתחת רחוב" אפקטיבית? על פניו, האפשרויות בלתי מוגבלות – בעידן החדש מותר לשלב הכל מהכל וזה מצוין. במציאות, כמו בדרך כלל, מהפכות מתבררות כהרבה פחות ליברליות, וגם אופנת הרחוב הגברית מורכבת ממדים רשמיים וממותגים ספציפיים שכולם נוהרים אחריהם (מתלבטים? השקיעו תמיד בלייבלים יפנים). בעיקרון, "אופנת רחוב" היא שם קוד לאנסמבלים מונוכרומטיים באווירה ספורטיבית-צבאית שמציגים מראה שכבות עתיר נפחים ומבולגן במידה. ניתן סימנים בפריטי הבסיס הדרושים כדי להתחיל, ואסמוך עליכם שתקחו את זה משם. רק הערה אחת: מראה מוצלח בז'אנר יקום וייפול על תחושת נינוחות. גם אם רקחתם לוק היברידי מצוין, שווה לעצור לרגע לפני שאתם מתחילים את היום ולבחון עד כמה מתאמצים יצאתם. קוליות היא דבר שקשה ללמוד, אבל באופן כללי ניתן לקבוע שהיא מתחילה תמיד מהורדת צעיף אוברסייז כשבחוץ 25 מעלות.

ג'ינס: לא משופשף מדי, לא מטופל מדי, לא קרוע מדי. עדיפות גדולה לגזרה ישרה בגוון כהה שיתאים להכל. וכמובן, לעולם לא לכבס אותו.

מכנסי טרנינג: אביזר החובה של טרנד האלתליז'ר, המשלב בין יוקרה לבגדי פנאי. במילים אחרות: כל המותגים הגדולים מציפים את השוק בגרסאות משודרגות למכנסי אימון, עשויות בדי ג'רזי מפנקים ומטופלות בצורה קפדנית. אני קונה טרנינג בשוק.

טי שירט מודפסת: עולה לי בבריאות להמליץ על הפריט הזה, אבל יש מותגים שעשו קריירה מחולצות פשוטות עם הדפסים גרפיים ענקיים, אז כנראה שיש לזה קהל. נסו להיצמד לפלטת צבעים של שחור ולבן בלבד.

ז'קט צבאי: דק וקליל ומסתדר מעולה עם הכל. עוד אופציה: ז'קט ג'ינס.

פשוט ויפה (צילום: אינסטגרם menfashionposts)

פשוט ויפה (צילום: אינסטגרם menfashionposts)

סווטשירט בשחור לבן: עם כובע או בלי, העיקר שיהיה רפוי. אפשר ללכת על חלק, אפשר ללכת על גרפי, נסו להמנע מעומס רוכסנים או משילובי בדים והשקיעו בפריט שלא יימאס עליכם במהרה.

מעיל גדול ומתנפנף: גדול, כי הוא אמור לתת לכם תנועה, אבל לא בהכרח כבד. זה יכול להיות מעיל פארקה דק מכותנה, מעיל גשם מניילון או בכלל מעיל קימונו בוהק, העיקר שתדאגו שייצור משחק פרופורציות מעניין עם השכבות מתחת. ושיתנפנף, כי אחרת מה כיף בזה.

סניקרס: המבחר מטלטל, אבל יש כמה הימורים בטוחים: סניקרס לבנות ופשוטות מז'אנר הסטן סמית' שירככו את המראה, נעלי ריצה מונוכרומטיות שאיתן ממילא כולם הולכים עכשיו, ודגמים ספורטיביים קלאסיים כמו האיירמקס של נייקי שבהם דווקא אפשר להתפרע בצבעוניות. ויש גם את אופציית המגפיים (שם קוד: טימברלנד), אבל אולי עכשיו כבר חם מדי.

אקססורי אחד, מקסימום שניים: כלומר, לא צריך גם כובע לבד רחב שוליים, גם משקפי שמש באפקט מראה, גם צעיף ענק וגם צמיד חרוזי עץ עם סוגר בצורת עוגן. אקססוריז הם חשובים, בייחוד אם מדובר בפריטים באיכות טובה שמחלצים את המראה מגנריות, אבל עומס רב מדי יטביע את הפאסון שלכם ברגע אחד.

זו המלתחה החשובה ביותר (צילום: אינסטגרם menfashionposts)

זו המלתחה החשובה ביותר (צילום: אינסטגרם menfashionposts)

אופנת רחוב

אופנת רחוב

1. כובע, engineered garments, מחיר: 300 שקלים 2. משקפי שמש, ASOS, מחיר: 72 שקלים 3. מעיל, wooster lardini, מחיר: 3,780 שקלים 4. סוויטשירט, acne studios, מחיר: 638 שקלים 5. מכנסיים, קסטרו, מחיר: 129 שקלים 6. סניקרס, אדידס לפקטורי 54, מחיר: 749 שקלים 7. כובע, goorin לסטורי, מחיר: 149 שקלים 8. משקפי שמש, ריי באן, מחיר: 800 שקלים 9. חולצה,ASOS, מחיר: 388 שקלים 10. חולצה, rag & bone, מחיר: 435 שקלים 11. ג'ינס, פוקס, מחיר: 50 שקלים 12. סניקרס, אלדו, מחיר: 449 שקלים

אופנת רחוב

אופנת רחוב

1. כובע, larose, מחיר: 985 שקלים 2. משקפי שמש, פרסול, מחיר: 1310 שקלים 3. חולצה, Yokosuka Nagagi, מחיר: 4690 שקלים 4. טישירט, neighborhood, מחיר: 272 שקלים 5. ג'ינס, polar ל- Jin-G, מחיר: 355 שקלים 6. נעליים, oamc, מחיר: 1545 שקלים 7. כובע, ברשקה, מחיר: 79 שקלים 8. משקפי שמש, KOYA לאופטיקנה, מחיר: 399 שקלים 9. גופיה, צ'יפ מאנדיי ל-בל אנד סו, מחיר: 169 שקלים 10. מעיל, H&M Studio, מחירף 599 שקלים 11. ג'ינס, junya watanabe, מחיר: 805 שקלים 12. נעליים, Huf ל- Jin-G, מחיר: 315 שקלים

שי חי. חובב מותגים (צילום: צ'ינו פפראצי)

שי חי. חובב מותגים (צילום: צ'ינו פפראצי)

גיבור הסטייל: שי חי

חודש עד לגמר האח הגדול, ואפשר כבר להישיר מבט ולהודות ששי חי לא יודע להתלבש. כפי שהוכיח לנו לאורך כל העונה, שי חי יודע לריב, שי חי יודע גם למשוך תשומת לב, שי חי אפילו יודע לקנות בגדים יקרים –  אבל אם אחד ממקורביי יציע לי שוב לכתוב על טעמו המשובח, אתקע לעצמי בעין את אחת מבובות הוודו של אור. בתעודת הזהות שלו, רגע לפני שנכנס לבית, התגאה נסיך הקראטה בכך שגר בחו"ל וראה עולם, וזאת הסיבה שהוא מתלבש כפי שהוא מתלבש. אם נסתמך על דבריו, אז הרי שמעבר לים מסתובבים כולם דרך קבע בהידור קרקסי ובכובעי גרב משונים, חונטים עצמם בחליפות לארוחת בוקר ומטפחים הערצה עיוורת למותגי על כמו לואי ויטון ורוברטו קוואלי, רק כי זה מתגלגל נחמד על הלשון. שי חי, כמו רבים אחרים לפניו, התרגל לחשוב שסטייל אישי משמעו הפצצה מתמדת של ביגוד ממותג, התבלבל בין יוקרה לבין אופנה ובכלליות הפך את הראוותנות הז'ונגלרית לקו מנחה. כי אם ז'קט, אז שיהיה אדום ומקטיפה, ואם נעליים, אז כאלה שרקום עליהן V  מוזהב. את ז'קט האופנוענים נמלא בניטים, למיטה נכנס עם פיג'מת סאטן ואת פינת "כל האמת בפרצוף" נטען בטקס פטישיסטי רב רושם הכולל חליפת שלושה חלקים. אז נכון, זה מראה על השקעה, אבל אופנה היא כנראה המקום האחרון שבו מאמץ צריך לזכות אותך בנקודות. במיוחד אם בתוצאה הסופית אתה נראה בעיקר כמו סקוט דיסיק.

אז למה בכל זאת אני סולח לשי חי, ואף קורא לכם להביט עליו וללמוד? בעיקר כי ברור שהסטייל הסכיזופרני שלו הוא תגובת נגד למתרחש סביבו. ובמילים אחרות: רוצה לתת קונטרה לדודואים של העולם, פשוט לא ממש יודע איך. בפריים טיים הישראלי, שבו עדיין מופיעים יותר מדי גברים המתעקשים לחיות ביקום מקביל וחף מאופנה, שי חי הוא כוח חלוץ שמבקש להוכיח שגבר יכול להשקיע במראה חיצוני ועדיין למצוא זמן להתעלל רגשית בכל הסובבים אותו. נטול שורשים תרבותיים של ממש להיאחז בהם, הכמיהה שלו לאופנה מתרגמת להגזמה סרסורית, נטולת הקשר לזמן ולמקום ובעיקר מאוד מיושנת, אבל את התמצית שלה – בגדים הופכים אותך לחד יותר – שווה שהגברים הישראלים יאמצו בהקדם. עכשיו רק צריך להוריד את הפפיון ולנסות גישה קצת יותר מחוברת למציאות. תנו לו כמה השקות, הוא כבר יסתדר.

אולי לא הכי יודע להתלבש, אבל בהחלט מנצח את כולם

אולי לא הכי יודע להתלבש, אבל בהחלט מנצח את כולם

הקעקועים בהחלט משדרגים

הקעקועים בהחלט משדרגים

מפתיע עם עניבות ופפיונים

מפתיע עם עניבות ופפיונים

לא משעמם גם בנעליים

לא משעמם גם בנעליים

זה מנצנץ? זה מוזר? זה שי חי

זה מנצנץ? זה מוזר? זה שי חי

הפריט: ז'קט מזכרת

שוק הדירות התל אביבי מפנה אליי בפעם המי יודע כמה את גבו, ובימים האחרונים שוב נכפה עליי לעסוק בעיצוב חלל מגורים חדש, בו אעביר עוד כמה חודשים עד שצרה נוספת תנחת על ראשי. וכך שוב אני נאלץ להישיר מבט מפוכח אל אסופת הרהיטים שלי ולהבין שלמרות כל מאמציי לטפח סגנון אישי החף מקלישאות, גם אני לוקה בתסמונת ראש האייל מקרטון. אתם יודעים על מה אני מדבר כי גם אתם נסעתם פעם לפריז ונקלעתם לחנות קטנה במארה ממנה יצאתם עם ראש בודהה בצבע ורוד בזוקה / משטח שיש אפרפר כמו בפינטרסט / מנורת פליז באווירה סקנדינבית. הבתים השכורים שלנו מלאים בספרי עיון של הלמוט ניוטון ובמחדדי גזר שקנינו ברשת סוהו, ואנחנו בטוחים שבשילוב המפה מאיסטנבול ומפיץ הריח ממוג'י יצרנו אואזיס מקורי בו פופ ארט מתמזג עם קסמי המזרח. זהו מפלט אורבני חד פעמי, כמוהו יש רק אולי אצל שכנינו בצד השני של הקומה.

זו בדיוק הסיבה שאני לא רץ לקנות ז'קט מסאטן, למרות שממש ממש בא לי. למעשה, נכון לרגע זה אין פריט שאני חושק בו יותר מאותו souvenir jacket  - ז'קט מעוטר ורקום שמקורו בחיילים האמריקאים אשר הוצבו ביפן אחרי מלחמת העולם השנייה וביקשו ליצור מזכרת משירותם מעבר לים – אבל אני חושש שבדיוק כמו ראש אייל בצבעי ניאון, גם הוא רק הולוגרמה של טעם אישי. מדובר בז'קט שובה לב ומסקרן במיוחד, המציג מוטיבים אמריקאים קלאסיים דוגמת נשר לצד סמלים אסיאתיים מסורתיים כמו טיגריסים או פריחת דובדבן. בערך פעם בעשור הוא מבצע קאמבק תודעתי (בסיקסטיז אימצו אותו נערי שוליים ועשור מאוחר יותר היו אלה חיילים אמריקאים שחזרו מווייטנאם) והגלגול הנוכחי שלו מצויץ ופנטסטי במיוחד, תודות לגרסאות מושקעות במיוחד של בתי אופנה כמו גוצ'י ולואי ויטון. על פניו, מדובר בתוספת המושלמת למלתחת האביב שלכם – ז'קט קל שמפיח חיים במראות היומיומיים ביותר ומוכיח שסטייל לא חייב להגיע בהגשה מונוכרומטית – ובכל זאת אני מסתייג, כי מדובר בטרנד כל כך מובהק וכל כך פופולרי, עד שברור שאם לא אימצת אותו ראשון תראה אוטומטית כמו שרך רפוי. יכול להיות שהאופנה כולה מבוססת על העיקרון הזה ושזו המהות הבסיסית של טרנדים – אבל נכון לעכשיו, אנסה לשמור על כך שרק הבית שלי ייראה כמו חיקוי של מיליון אנשים אחרים.

הכל סאטן. מתוך התצוגה של גוצ'י (צילום: גטי אימג'ס)

הכל סאטן. מתוך התצוגה של גוצ'י (צילום: גטי אימג'ס)

מדובר בתוספת המושלמת למלתחת האביב שלכם. ז'קט של hiddenlab

מדובר בתוספת המושלמת למלתחת האביב שלכם. ז'קט של hiddenlab

זה כל יפה. מתוך המסלול של לואי ויטון (צילום: גטי אימג'ס)

זה כל יפה. מתוך המסלול של לואי ויטון (צילום: גטי אימג'ס)

ז'קט סאטן

ז'קט סאטן

1. stussy urban outfitters , מחיר: 580 שקלים 2. Human Made, מחיר: 435 שקלים 3. saint laurent, מחיר: 10,472 שקלים 4. SOUVENIR x1 AVIATOR, מחיר: 708 שקלים 5. H&M, מחיר: 349 שקלים 6. gucci, מחיר: 6970 שקלים 7. diesel, מחיר: 1400 שקלים 8. ASOS, מחירף 302 שקלים 9. haider ackerman, מחיר: 8042 שקלים

הרשימה

הרשימה

 הרשימה: דברים שצריכים להיות שלי

1. מעיל | ASOS אבקש שהחיים שלי יהיו בצבע של המעיל הזה. 408 ₪, אפשר לקנות כאן
2. תיקDSQUARED2 התיק הזה נראה לי פרקטי מדי וזה מחשיד. 660 דולר, אפשר לקנות כאן
3. נעליים | RAF SIMONS x ADIDAS אני מעדיף להתייחס אליהן כחלליות אורתופדיות. 430 דולר, אפשר לקנות כאן
4. צמיד | A.P.C צמיד חברות מושלם לקנות לעצמכם. 78 דולר, אפשר לקנות כאן
5. קייס לאייפון | OCTOBERSVERYOWN  כי אף פעם אין לכם מספיק מדרייק. 30 דולר, אפשר לקנות כאן
6. סווטשירט|  STEREO VINYLS x COCA COLA אשמח לגרסה עם קולה זירו. 63 דולר, אפשר לקנות כאןן
7. מכנסיים | ZARA קצת למתקדמים, אבל אתם אוהבים אתגרים. 269 ₪, אפשר לקנות כאן

השאירו תגובה

 

  • שי חי בגדים יפים

    מאת: אורח |‏ 17 במרץ 2016 | 13:58
  • משי חי לא לומדים כלום . אלים

    מאת: יוסיפון |‏ 16 במרץ 2016 | 05:58
  • שי חי נראה עיראקי גלותי משנות ה חמישים

    מאת: אורח |‏ 12 במרץ 2016 | 10:06
  • מעבר לכל הבגדים מתסתתר אדם עלוב

    מאת: אורח |‏ 9 במרץ 2016 | 08:03
  • חרה של בן אדם, כל בגד עליו ייהרס בשל אופיו המרושע.

    מאת: לילך |‏ 9 במרץ 2016 | 07:49
  • שי פח הכוונה

    מאת: רני |‏ 9 במרץ 2016 | 05:25
  • סופסוף לא מתביישים לכתוב על בגדים לגברים!! תודה רבה

    מאת: ניצן |‏ 8 במרץ 2016 | 15:25
  • אם כבר אז לפרגן לאשתו שבחרה את הבגדים – אין מה לפרגן לו …..לא מצאתי דבר טוב.

    מאת: אורח |‏ 8 במרץ 2016 | 13:03
  • דעתי שאין על שי חי
    תראו מה קורה עכשיו איכס פתאום כל המלפפונים פתחו את הפה אבל לא יעזור להם
    רק שי חי

    מאת: מימ |‏ 8 במרץ 2016 | 11:55
  • עולה חדש מוורשה

    מאת: ורד |‏ 8 במרץ 2016 | 11:40
  • שי חי מלך!!!!!!!!!

    מאת: Jasmin Pail |‏ 8 במרץ 2016 | 10:05
  • הוא מתלבש כמו עולה חדש, הנעליים מחרידות ולא משנה אם זה מותג או לא. חליפות בצבע חום עם פפיון? זה טוב?
    אם כתוב במגזין שזה אופנתי זה לא הופך את זה ללא-מכוער.

    מאת: yael |‏ 8 במרץ 2016 | 09:48
  • שמישהו יסביר לי למה האפס הזה מקבל במה? אני מסכים עם הכתבה שהוא לא יודע להתלבש ושזה יומרני אבל למה להתייחס אליו?

    מאת: די חי |‏ 8 במרץ 2016 | 09:40
  • איכככסס מה זה הבגדים המכוערים האלה

    מאת: דן |‏ 8 במרץ 2016 | 08:31