העיקר שיהיה סינתטי: הגיע הזמן להתחיל ללבוש פרווה

וגם: הטרנינג של אדידס נברא מחדש, למה הצבע הלבן מתאים דווקא לחורף, והאיש שלובש שכבות כמו מלך. עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 27 ינואר 2016
ראלף לורן. קונים בתנאי שזה לא אמיתי (צילום: גטי אימג'ס)

ראלף לורן. קונים בתנאי שזה לא אמיתי (צילום: גטי אימג'ס)

הפריט: מעיל שרלינג
יום אחד, אני רוצה להאמין, עוד אזכה לראות קולקציה גברית שאינה מושפעת משנות השבעים. זה יקרה סביר להניח רק כשרשתות האופנה יחזירו לסיבוב נוסף את אחד ממקורות ההשראה הקבועים האחרים שלהן (כי באמת מזמן לא זכור לי רפרנס לנערי קולג' או לגולשים מקליפורניה), אבל עד אז אני תקוע עם עשור הפדלאפון. ולא סתם אני מציין את גזרת המכנסיים המוכרת: כמו שהתרגלנו לקרטיב בטעם ענבים שאינו מהדהד כלל את הפרי המקורי, כך גם הקולקציות האחרונות המקדישות את עצמן לשנות השבעים עושות זאת בעיקר על ידי אוסף של קלישאות פופ חסרות השראה: צווארונים מחודדים, בדים מבריקים, אבזמי ענק וצבעוניות של ספת וינטג'. זה טוב לקאסט של מרי לו, זה פחות טוב כמוצר מודרני שמבקש לעשות כבוד לאחת התקופות הכי חשובות שהיו כאן.

בתוך ים להיטי האינסטנט האלה, הפריט היחיד שהצליח לעשות טרנספורמציה מוצלחת ל-2016 הוא מעיל השרלינג – אותו עיבוד ייחודי של צמר כבשים, צמרירי ופרוותי ומחמם להפליא, שנותן לכל מעיל בו הוא משולב את שמו. כבר בחורף שעבר התחילו בתי אופנה כמו מיסוני, מייקל קורס ודיור לשלב אותו בפריטים שונים, מחווה לפופולריות הגדולה שהייתה לו בסבנטיז, ועכשיו כולם רוצים גם: בשבוע האופנה האחרון לגברים בלונדון היו אלה קואץ', בלסטף וטופמן דיזיין, שהציגו שלל פרשנויות לשילוב החומר במלתחה הגברית – מז'קטי אופנוענים עם צווארונים מודגשים, דרך מעילי אוברסייז נוודיים ועד לטרנץ' מהודק לנווד האורבני – ובהמשך גם ניל בארט וראלף לורן הציגו קולקציות צמריות במיוחד שכולן שיר הלל לשרלינג, ולידידתו הקרובה הפרווה (מזויפת, מזויפת). למזלכם, מדובר בטרנד שכל אחד יכול לאמץ (אך זהירות, המחירים כאן משוגעים): השמרניים יסתפקו בדייטלז צמריים בצווארון ובשרוול בצבעוניות כהה, האמיצים יותר ילכו על מעיל קרמלי באווירת רטרו והמגזימים יפרקו עול בהתפוצצות שרלינג שתגרום להם להיראות כמו שומר יערות נורדי. כל עוד תשמרו על יתר הלוק נקי ומפוקס צפויה לכם הצלחה. אם תוסיפו משקפי שמש של סרסור אאלץ לנתק איתכם את הקשר.

מדובר במעיל הכי מדובר בחורף הנוכחי. מתוך התצוגה של טופ מן (צילום: יח"צ)

מדובר במעיל הכי מדובר בחורף הנוכחי. מתוך התצוגה של טופ מן (צילום: יח"צ)

סליחה, אפשר חיבוק? מתוך הקולקציה של קואץ' (צילום: אינסטגרם coach)

סליחה, אפשר חיבוק? מתוך הקולקציה של קואץ' (צילום: אינסטגרם coach)

הגירסה של ולנטינו (צילום: יחצ פקטורי 54)

הגירסה של ולנטינו (צילום: יחצ פקטורי 54)

השרלינג של לנווין (צילום: אינסטגרם lanvin)

השרלינג של לנווין (צילום: אינסטגרם lanvin)

מעילי השרלינג

מעילי השרלינג

1.דיזל, מחיר: 2800 שקלים
2.  ASOS, מחיר: 541 שקלים
3. coach, מחיר: 9,300 שקלים
4. h&o, מחיר: 246 שקלים
5. מסימו דוטי, מחיר: 795 שקלים
6. אלכסנדר מקווין, מחיר: 7500 שקלים
7. טומי הילפגר, מחיר: 1,600 שקלים
8. מנגו מן, מחיר: 599 שקלים
9. brioni, מחיר: 25,400 שקלים
10.HARTFORD לנומרו 13, מחיר: 1,025 שקלים
11. jil sander, מחיר: 11,100 שקלים
12. gives and hawkes, מחיר: 6,100 שקלים

המיצג של אדידס בפיטי אומו שבפירנצה (צילום: גטי אימג'ס)

המיצג של אדידס בפיטי אומו שבפירנצה (צילום: גטי אימג'ס)

הקולקציה: ADIDAS x WHITE MOUNTAINEERING
המזוודה שלי הגיעה למקסיקו סיטי כמעט ארבעה ימים אחריי. ניסיתי להישאר רגוע, מלמלתי משפטים כמו "סופסוף לא אצטרך לחשוב מה ללבוש" ו"הנה, הזדמנות להתמקד בחוויה", אבל החוויה הייתה שחם לי ומגרד לי וריח הגוף לא מאפשר לי יותר להמשיך וללבוש את המכופתרת הזו. אז לוויתי כמה בגדים מחברים, אלתרתי עם מה שהיה על  גופי (נהפוך את המכופתרת לצעיף! להיט!) ובשאר הזמן בעיקר התגעגעתי למלתחה שלי. לא לחלקים המפונפנים שבה, אלא דווקא לבייסיק – לאותם בגדים שאני יכול ללבוש יום אחרי יום בלי להתאמץ ובלי להשקיע, אלו שהיו מסדרים אותי כאן בלי להסתבך. במובן מסוים, מקסיקו סיטי אילצה אותי להביט פנימה ולהבין שאם הבית שלי היה עולה באש, הייתי מציל בעיקר את הסווטשירט השחור שלי, ואולי גם את מפיץ הריח החשמלי שקניתי במוג'י.

זו בדיוק הסיבה שמתוך שצף התצוגות הענק ששטף את תעשיית האופנה בשבועות האחרונים, מלונדון ועד פריז, אני זוכר דווקא את זו של ADIDAS בשיתוף המותג היפני WHITE MOUNTAINEERING. הקולקציה, שהוצגה לאחרונה בפיטי אומו, יריד בגדי הגברים החצי שנתי בפירנצה, אינה שיתוף הפעולה הראשון בין השניים, ובסך הכל הפעם השנייה בה הם חוברים לאוסף פריטים שלם וקוהרנטי, כזה שיגרום לכל מי שאי פעם לבש חליפת טרנינג עם שלושה פסים להיאנח מעונג. הקונספט ברור: לקחת את הפריט האיקוני, לפרק לגורמים ולהרכיב מחדש בצורת מלתחה אולטרה מודרנית שתתאים לסמוראים עירוניים נועזים. היו שם בגדי ספורט מובהקים, אבל גם מעילי פארקה מתנפנפים, מכנסי דגמ"ח בחיתוכים מענייניים ואפילו חצאיות מפוספסות לגברים, הכל בצבעוניות מונוכרומטית מתובלת בצבעי אדמה ואגביות נהדרת.

מי שאחראי לקסם הזה הוא בחור אחד בשם ניק גאלוויי, "סגן נשיא לעיצוב גלובלי" באדידס, שתפר בשנים האחרונות שיתופי פעולה מרגשים בין תאגיד הענק למעצבים כמו ראף סימונס, סטלה מקרתני, יוז'י יממוטו, פארל וויליאמס, אופנינג סרמוני וכמובן קניה ווסט. הקולקציה הנוכחית שדאג להפיק מסמלת היטב את רוח התקופה, ולא סתם היא קברה להרבה קולקציות גנדרניות בהרבה: אלו בגדים שיהיו מספיק נינוחים ומרעננים כדי שתרצה ללבוש אותו כל יום מחדש, אך לעולם לא תרגיש שהלכת בהם לאיבוד. יותר מזה אנחנו לא צריכים.

מלתחה אולטרה מודרנית (צילום: גטי אימג'ס)

מלתחה אולטרה מודרנית (צילום: גטי אימג'ס)

הכל בצבעוניות מונוכרומטית (צילום: גטי אימג'ס)

הכל בצבעוניות מונוכרומטית (צילום: גטי אימג'ס)

הקולקציה מסמלת היטב את רוח התקופה (צילום: גטי אימג'ס)

הקולקציה מסמלת היטב את רוח התקופה (צילום: גטי אימג'ס)

שואו של מנורות לדים (צילום: גטי אימג'ס)שואו של מנורות לדים (צילום: גטי אימג'ס)

שואו של מנורות לדים (צילום: גטי אימג'ס)

הצבע: לבן חורפי
כל ילדותי דאגה אימי שלא אלבש לבן. אתה גם כך בהיר, אמרה לי בחיוך מתנצל, והתכוונה שחולצה לבנה תגרום לי להיראות שחפתי יותר מרחל המשוררת. שנים ארוכות צייתי בהכנעה, עד שנחתי בחנות של טום פורד בניו יורק והתאהבתי במעיל לבן. לא סתם מעיל, כמובן, אלא יצירת מופת צחורה בעלת תג מחיר של 14 אלף שקלים, אשר הקנתה לי מראה של ברבור ענוג עם תפיסת מציאות מעוותת. מדי שבוע הייתי נכנס להיכלו של המעצב בשדרות מדיסון, מביט במעיל בערגה ונשבע שרק אם יהיה במבצע אוכל לקחת אותו רחוק – אני, הוא וסדרת פילטרים באינסטגרם. כמובן שגם כשמחירו צנח בחצי עדיין נאלצתי לעשות ווק אוף שיים מתנצל אל מחוץ לחנות, אבל מאותו יום נשבעתי שאפסיק לפחד מהלבן. בקיץ הוא זורם יופי, אבל בעיניי שעתו הגדולה של הצבע – לבן לבן, לא קרם ולא שמנת ובטח לא מהמחראה שמתקראת אוף ווייט – היא דווקא בחורף.

Winter white, צח כשלג ובוהק למרחוק, הפך בצדק למונח מוכר ולאחד הגוונים הבולטים בקולקציות לחורף הבא אצל בתי אופנה דוגמת ורסאצ'ה וסלבטורה פרגאמו, והמקדימים יאמצו אותו כבר בעונה הנוכחית. לא אשקר, מדובר במלכודת ערסית ממעלה ראשונה: שימוש לא נכון בלבן, בדרך כלל במינון מוגזם של פריטים או בבדים סינתטיים, יגרום לכם להיראות כמו חתני בר מצווה מבולבלים, ולכן צריך להיצמד לקלאסיקה. קלאסיקה: בגדים ממש יפים בקווים ממש נקיים, שהלבן הופך אותם רק לקצת יותר מלכותיים, אבל לא משתלט על הלובש וגורם לו להיראות כמו שמנטף מבוהל. סוודרי גולף איכותיים, למשל, או מעילי שכמייה ייראו מצוין בלבן, וכך גם כל פריט אחר בחלק העליון של הגוף שיאיר לכם את הפנים. לגבי מכנסיים לבנים: הייתי רוצה להמליץ לכם להימנע, אבל הזמנתי אתמול זוג באינטרנט. אדווח על גודל המחדל בהמשך.

צח כשלג ובוהק למרחוק (צילום: אינסטגרם versace)

צח כשלג ובוהק למרחוק (צילום: אינסטגרם versace)

לבן של ורסאצ'ה מכף רגל עד ראש (צילום: AP)

לבן של ורסאצ'ה מכף רגל עד ראש (צילום: AP)

יש רופא על המסלול של ורסאצ'ה (צילום: AP)

יש רופא על המסלול של ורסאצ'ה (צילום: AP)

גם הדברים של קלווין קליין הולכים ללבן (צילום: גטי אימג'ס)

גם הדברים של קלווין קליין הולכים ללבן (צילום: גטי אימג'ס)

כל כך לבן שחובה להרכיב משקפי שמש (צילום: יחצ פקטורי 54)

כל כך לבן שחובה להרכיב משקפי שמש (צילום: יחצ פקטורי 54)

לבן על לבן

לבן על לבן

1. כובע, HUF לחנויות Jin-G, מחיר: 125 שקלים
2.  מעיל, reiss, מחיר: 865 שקלים
3. שעון, mondaine, מחיר: 1720 שקלים
4. תיק, פול אנד בר, מחיר: 199 שקלים
5. סוודר, סליו, מחיר: 259 שקלים
6. נעלי בית, NORTH FACE, מחיר: 299 שקלים
7. חולצה, מעוז דהאן לנובוריש דוג, מחיר: 470 שקלים
8. מטפחת, emma willis, מחיר: 230 שקלים
9. סוודר, מנגו מן, מחיר: 99 שקלים
10. מעיל, רנואר, מחיר: 299 שקלים
11. סניקרס, K SWISS לסטורי, מחיר: 455 שקלים
12. ז'קט, H&M, מחיר: 179 שקלים
13. נעליים, ד"ר מרטין, מחיר: 699 שקלים
14. מכנסיים, סאנדרו, מחיר: 385 שקלים
15. סריג, קסטרו מן, מחיר: 179 שקלים
16. סניקרס, vega, מחיר: 495 שקלים

תכירו את אלכס, עורך אופנת הגברים באתר WWD ומנהל האופנה במגזין M  (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

תכירו את אלכס, עורך אופנת הגברים באתר WWD ומנהל האופנה במגזין M (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

גיבור הסטייל: אלכס בדיה
בנקודת הזמן הזו, החורף הישראלי הוא אסון בשבילי. חיכיתי לו חודשים, הצטיידתי בשלל פריטים מחממים, המתנתי בסבלנות לרגע שבו אוכל לזרוח ברחובות תל אביב כמו אייל צפוני עם גינונים אירופאיים – והנה, ברגע האמת, כל מה שמתחשק לי הוא להישאר בבית עם הטרנינג, לא לחשוב על אופנה לעולם ולחבק את מפזר החום עד שייצא עשן. מאיפה שאני עומד, גברים שמצליחים לצאת ולהילחם בקור עם מלתחה מוקפדת מרשימים אותי. גברים שמצליחים לעשות זאת עם מלתחה מגניבה בכלל גורמים לי להתקף טנטרום.

תגידו היי לאלכס בדיה, עורך אופנת הגברים באתר WWD ומנהל האופנה במגזין M – טייטלים מחייבים עם משמעות אחת: הבחור יודע להתלבש. בתוך קהל התצוגות הקבוע של עולם האופנה – אלה שזורקים זין במופגן עם ג'ינס וטישירט מינימליסטי, ולמולם אלה שנראים כמו קורבנות אופנה מוגזמים – בדיה הפך בעונות האחרונות לחיה מסוג חדש, בעיקר כי הוא מצליח להיראות שפוי מאוד ואופנתי מאוד באותה עת. ולא, החורף לא גורם לו לעגל פינות.

הוא נולד בספרד למשפחה שמרנית מאוד, ועד היום הוא אוהב לספר בראיונות איך היה רואה את אביו מתיישב לארוחת צהריים עם חליפה ועניבה, ואיך תמיד רצה למרוד במוסכמות. הסטייל שלו אכן משקף את המורכבות האופנתית הזו: הבנה עמוקה של מורשת החייטות הגברית, ירושה מבית, ולצידה מתיחת גבולות ברורה – אם זה בגזרות הרחוקות מהגוף, באקססוריז הנזיריים, בשילובי הצבעים המפתיעים וביכולת המופלאה ללבוש שכבות על שכבות בשבועות האופנה בינואר ועדיין להיראות בלתי מתאמץ. המדים שלו – מעילים מחויטים קלות בשילוב טרנינג מעוצב, חולצות רחבות, כובע גרב וחגורת מותן מודגשת – הם נקודת אמצע מעניינת בין האלגנטי לזרוק, ויוצרים באופן קבוע מראות שבא לי להעתיק. לא תמצאו כאן נאמנות יוצאת דופן למותג כזה או אחר ("אני בוגד ידוע במותגי על"), אבל תמיד יהיה במראה שלו איזה ערבוב מקסים של היפי מזדקן ובורגני פריבילג. שרק ילבש צעיף מדי פעם, כי עם הרוח לא משחקים.

הבחור יודע להתלבש (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

הבחור יודע להתלבש (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

מדייק בבחירת הצבעים (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

מדייק בבחירת הצבעים (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

מדגיש תמיד את המותן (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

מדגיש תמיד את המותן (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

עם עשרים אלף עוקבים באינסטגרם (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

עם עשרים אלף עוקבים באינסטגרם (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

עם סוזי באבל, קולגה אופנתית ביותר (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

עם סוזי באבל, קולגה אופנתית ביותר (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

מעיל, על מעיל, על מעיל (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

מעיל, על מעיל, על מעיל (צילום: אינסטגרם thealexbadia)

הרשימה

הרשימה

1. חולצה | A.P.C
אם תשימו לב, יש כאן הדפס של דרך מושלגת, כי מדובר בטור אופנה שאוהב תמיד ליישר קו עם ניו יורק. 50 ליש"ט, אפשר לקנות כאן

2. ז'קט | GUCCI
זכרו את הפריט הזה, כי לקראת האביב בטוח תוכלו למצוא גרסאות שלו בזארה. 1,175 ליש"ט, אפשר לקנות כאן 

3. משקפיים | L.G.R
חורף, העונה המושלמת להתגעגע לקיץ. 183 ליש"ט, אפשר לקנות כאן

4. ג'ינס | NEIL BARRETT
רחוק מהגוף, קרוב ללב. 568 דולר, אפשר לקנות כאן

5. כובע | NEW ERA
כי אם כבר כובע לאימון, אז שיהיה מסטן בצבע תכלת. 279 שקלים, להשיג בחנויות הספורט ברחבי הארץ

6. ארנק | TOM FORD
והנה רעיון: ארנק שתמיד יהיה שווה יותר מסכום המזומנים שאני שומר בתוכו. 490 דולר, אפשר לקנות כאן

7. נעליים | NIKE
אם עוד לא פיתחתם אובססיה לאיירמקס, בואו ננסה שוב. 150 דולר, אפשר לקנות כאן

 << לאינסטגרם של עומרי

השאירו תגובה

 

  • כותרת נוראית. פרובוקציה לעידוד פרוות, גם אם בתוך הטקסט מובהר שמדובר בפרווה סינטטית

    מאת: גדי ששון |‏ 28 בינואר 2016 | 14:28
  • וואו אדידס וואו

    מאת: אורח |‏ 28 בינואר 2016 | 10:05
  • כרגיל תענוג לקרוא אותך.
    ואלכס בדיה – חתיך! ויותר מכל הבגדים היפים, זה השיער שעושה אותו כזה מושלם

    מאת: אורח |‏ 28 בינואר 2016 | 09:20