היו שלום, סניקרס לבנות: המגפיים שכל גבר חייב בארון

וגם: תרמית אופנתית ושמה שבדיה, שיתוף הפעולה של לקוסט וסנופי והילד הכי מגניב בניו יורק. עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 14 אוקטובר 2015
מגפי הצ'לסי של הארי סטיילס. זה סטייל (צילום: אינסטגרם)

מגפי הצ'לסי של הארי סטיילס. זה סטייל (צילום: אינסטגרם)

הפריט: מגפי צ'לסי
דברים שיש לכם מספיק מהם: סניקרס. לבנות, מודפסות, מגניבות, מאגניבות – כבר כמה עונות טובות שאתם משכשכים בביצה הספורטיבית הזאת מבלי להתקדם, וכשאני אומר "אתם" אני לגמרי מתכוון לעצמי. ובכן, הגיע הזמן לשנות גישה. ולא בגלל שזה לא כיף לשלם הון על נעלי התעמלות משודרגות, אלא כי השבוע חגגתם 27 ואם לא תהפכו לגבר עכשיו כבר אבוד לכם.

מגפי הצ'לסי, שהגיחו לעולם עוד בתקופה הוויקטוריאנית אבל סימנו טריטוריה בעיקר בשנות השישים, כשהפכו לאביזר החובה עבור כל מי שאסתטיקת המוד הייתה יקרה לליבו, הם פריט ההתבגרות המושלם: מצד אחד, יציבים ועשויים מספיק כדי להיחשב לנעליים של גדולים; מצד שני, מקדמי סקס די בטוחים. רק תסתכלו עליהם: רוקנרול, מאצ'ואיזם מתפרץ, רוח נעורים ואבק דרכים במגף אחד. בעונה הזאת, אחרי שכבר התמקמו בנוח בארונם של סלבריטאים כמו הארי סטיילס, הם הופכים רשמית לפריט מיינסטרים, כזה שיודע להתאים את עצמו למגוון סוגי גבריות: המשקיענים יילכו על מגפי סן לורן צרים במיוחד בזמש בהיר; המהוגנים יותר יתפשרו על גרסאות חלקלקות בעור חום ובאימום רחב מעט יותר, אבל כזה שלא נראה כמו בלאנסטון שנועלים סטודנטים באוניברסיטה העברית. כל מה שצריך כדי להשלים את המראה הוא ג'ינס צר, אטיטיוד פרוע והחלטה מודעת לא לשמור עליהם יותר מדי, כדי שהם יקבלו אופי. וכשאני אומר "הם", אני מתכוון לגמרי לעצמי.

מגפי צ'לסי

מגפי צ'לסי

1. לאסט קונספירסי לסטורי, מחיר: 1649 שקלים
2. קלארקס, מחיר: 999 שקלים
3. APC, מחיר: 1780 שקלים
4. זארה, מחיר: 399 שקלים
5. המשביר לצרכן, מחיר: 329 שקלים
6. טומי הילפגר, מחיר: 899 שקלים
7. סאן לורן, מחיר: 3472 שקלים
8. פול סמית', מחיר: 2530 שקלים
9. טימברלנד, מחיר: 899 שקלים
10. common projects, מחיר: 2048 שקלים
11. berluti, מחיר: 8775 שקלים
12. asos, מחיר: 285 שקלים
13. דר מרטינס, מחיר: 435 שקלים
14. אלדו, מחיר: 799 שקלים

OUR LEGACY. סטייל סקנדינבי (צילום: יח"צ)

OUR LEGACY. סטייל סקנדינבי (צילום: יח"צ)

המותג: OUR LEGACY
קשה להפריז בכמות הציפיות שהעמסתי על נסיעתי הקצרה לשטוקהולם. שנים של בהייה בתמונות בלוגרים סקנדינביים, מרחפים בנינוחות בין בתים מושלמים עמוסי קקטוסים או ישובים בבתי קפה מחופים אריחי וינטג', גרמו לי לנחות בשבדיה עם ציפייה ברורה להיברא מחדש, הפעם כאציל נורדי שאינו אלרגי לאבק. בדמיוני, שטוקהולם הייתה גן עדן פינטרסטי בו איש אינו מזיע לעולם: רצף אינסופי של חנויות המוכרות מאפרות קרמיקה בצבע שמנת, ובשוליו בתי עסק שלא זקוקים לפילטר באינסטגרם. גלריה-שהיא-גם-מסעדה-טבעונית-וגם-גינת-ירק-קהילתית, למשל, או פסאז' נסתר ובו שלל חנויות בגדים מינימליסטיות שישליכו עליי פרטי בייסיק שיחזיקו לעד.

לא יצרתי את הפנטזיה הזאת בעצמי. כבר תקופה ארוכה שמטפטפים לנו כי האופנה הסקנדינבית היא הדבר הכי נכון בסביבה, ובתור מי שעוסק בתחום מצופה ממך תמיד להעדיף מותג דני זניח המציג ארבעה דגמים בלבד מדי עונה (כולם באפור), על פני ערימות גללים המוניות דוגמת פראדה או ז'יבנשי. כך הגעתי לשטוקהולם כשאני מוכן ומזומן למלא את ארוני בערימת פריטים מונוכרומטים של מותגים כמו Filippa K, Tiger of Sweden, whyred, CMMN SWDN וכמובן Acne studios, אבל די מהר מיציתי את החוויה. קודם כל, כולם בשטוקהולם מתלבשים בדיוק אותו דבר, עם אותו ז'קט בומבר שחור, סקיני כהה ונעלי ספורט לבנות, כך שהסיכוי שלך להרגיש פורץ דרך קטן משמעותית. שנית, תגי המחיר המופרכים בכל החנויות אילצו אותי להתעמת עם המניפסט האופנתי האמיתי שלי ולחזור לארץ עם מסקנה ברורה: אני פרחה. צריך בגדים שירגשו אותי, יסעירו אותי באמת, ולכן לעולם לא אוציא 1,200 ₪ על סווטשירט שחור חלק, לא משנה כמה צפיפות החוטים בו גבוהה.

מה בכל זאת חיבבתי בשבדיה? את OUR LEGACY – מותג טי שירטס קטן וצנוע שהושק על ידי כריסטופר ניינג וג'ו'ום האלין ב-2008, ומאז גדל להיות אחד הקולות הכיפיים ביותר באופנת הרחוב המקומית. בניגוד לאחיו חמורי הסבר, OUR LEGACY מסרב לקחת את עצמו יותר מדי ברצינות. הגזרות כאן נזיריות ואנדרוגיניות ומשמרות את הלך הרוח הסקנדינבי, אבל ההשראות מעולם הפאנק והקולנוע דואגות לצבוט את כל התחכום הזה בקצת סקס אפיל בריא (כולל שימוש בפלטת צבעים מופרעת בראייה שבדית – כחול כהה, למשל). שלא תטעו, יקר פה בטירוף ולא באמת נגיש, אבל מקורי ומחרמן מספיק כדי שנמדוד. אז קניתי נעליים, עצמתי עיניים בעת התשלום וברחתי מיד ל-H&M.

המיטב  של OUR LEGACY (צילום: יח"צ)

המיטב של OUR LEGACY (צילום: יח"צ)

הטרנד: דמויות מצוירות
עוד שאלון באזפיד אחד על דיסני ואני חונק במו ידי את בת הים הקטנה. די, מספיק, הניחו להולכים. הסרטים האלה היו חמודים ונסבלים כשהייתי ילד, אבל הניסיון המגוחך ללחוץ על בלוטות הנוסטלגיה כבר לא בא לי בטוב, שלא נאמר מעליב. אני אדם בוגר ועולמי הפנימי מתפקע מרוב עושר, ואין סיבה שאשרוף רבע שעה במהלך יום עבודה קדחתני רק כדי לענות על שאלון טיפשי. כזה שבסופו יגידו לי מה הגמד שמאפיין אותי הכי טוב (זעפני! האמת, יש מצב), איזו חיית דיסני עליי לגדל (הרקון של פוקהונטס) ומי מהנסיכות היא הנפש התאומה שלי (בל, אובייסלי). בקיצור, אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה שווה נפש הייתי כשגיליתי על שתי קולקציות חדשות המבקשות להפיח חיים בדמויות מצוירות קלאסיות. זה אפילו מעורר בי סלידה עמוקה ממש, ואי לכך ארכוש שניים מכל צבע.

שיתופי פעולה בין מותגי אופנה לקרטונס הוא אחד הטריקים הידועים ביותר, כזה שכולם יוצאים ממנו מורווחים: המותג זוכה לתשומת לב ואפיל שובב, והחברה שמאחורי הדמויות המצוירות יוצקת להן תוכן מודרני ופותחת קהלי מרצ'נדייז חדשים. אי לכך, כבר כמה עונות שכולם משתתפים בחגיגה: Lazy oaf הלונדונים הוציאו לפני שנתיים ליין שלם המוקדש ללוני טונס, וקצת אחריהם עשו את זה Bedwin & the heart breakers היפנים עם סדרה מונוכרומטית בכיכובו של מיקי מאוס. Del Toro הציגו נעליים עם טייק אוף אופנתי על פינוקיו וגופי, והמותג  Wood wood הדני הלך רחוק יותר, כשפירק והרכיב מחדש את הדמויות הקלאסיות. גם הרשל הוציאו סדרת תיקים המוקדשת לדיסני, במקביל לשיתוף הפעולה המסוקר של קום דה גרסון עם "פרוזן" ולקולקציית הקיץ האחרונה של מוסקינו, שחיללה עד תום את הדמויות של באגס באני וחבריו.

עכשיו, רגע לפני הסתיו, שני שיתופי פעולה חדשים עושים לי שמח בלב: Vans, מותג הנעליים הסקייטרי, משיק ליין עם דיסני תחת השם Young at heart, הפעם תוך התמקדות ב"ספר הג'ונגל" (שגרסה חדשה שלו יוצאת בקרוב) וב-101 כלבים דלמטיים. במקביל, לקוסט הצרפתית יוצאת בקולקציית קפסולה כיפית עם סנופי וחברים. אז נכון, לבוש הומוריסטי הוא תמיד משהו שמעורר בי סלידה, אבל הביאו לי מעיל טרנץ' עם דמויות המומינים ואגלה גמישות מפתיעה.

מצויירים בשיא הסטייל

מצויירים בשיא הסטייל

Wood Wood-x-Disney Collaboration

Wood Wood-x-Disney Collaboration

Looney Tunes Lazy Oaf Menswear Collection

Looney Tunes Lazy Oaf Menswear Collection

גיבור הסטייל: לוקה סאבאת'
בגיל 18 היו לי הרבה תכונות טובות, אבל תווי פנים של ממש לא היו לי. יותר מין גבב משונה עם עיניים, אף ופה שלא סותם לרגע. הייתי מסתובב בעכו בשנת השירות לפני הצבא עם חולצת תנועה, שרוואל ירקרק, סרט בשיער והרגלי היגיינה בעיתיים, מחכה לאכול פרילי תות בצהריים ומפנטז על ימים בהם החוויה המופלאה הנקראת "נעורים" תעוף לי מהעיניים.

לא זה המצב אצל לוקה סאבאת' (18), הבחור הכי מגניב כרגע בעולם האופנה ואחד שנוגע לי ספציפית בכל הנקודות הרגישות: נוטף קוליות טבעית, משפריץ אדישות בלתי מתאמצת, מסתובב עם חברים נוצצים ועושה את הכל רחוק מאוד מנהריה והסביבה. פעם בתקופה מגיע ילדון כזה, מפוצץ בביטחון עצמי וסטייל חצי-חדשני, שהופך בן רגע לפאפי האהוב בתעשייה. לאקי בלו סמית' המורמוני היה כזה, ועכשיו תורו של סאבאת' – יליד הלואר איסט סייד שהספיק בחייו הקצרים לעבור לפריז, לבלות חודשים ארוכים בלונדון ולשוב לניו יורק כמו מלך.

מיי ניים איז לוקה

מיי ניים איז לוקה

הוא נולד לעולם הזה: אמו עבדה כסטייליסטית בדיור ואביו עיצב בגדים בפריז, שם פקד לוקה הצעיר תצוגות של ג'ון גליאנו כבר בגיל 3. היום הוא טוען שהסגנון הניו יורקרי טוב בהרבה מזה האירופאי, כי בפריז "כולם לבושים באותו שיט. ג'ינס כהה, סטן סמית' לבנות וטישירט". הוא עצמו מעדיף משהו מחוספס יותר, והמעצבים האהובים עליו הם בכלל מאצולת האוואנגרד היפני. בארון שלו אפשר למצוא גם פריטים רבים של הדי סלימאן, ריק אוואנס ומרג'יאלה.

מה המקצוע שלו בדיוק? ובכן, אחד שמסתובב במקומות הנכונים. מאז שהתגלה בגיל 15 כשהלך לקנות משחק וידאו, הספיק סאבאת' לדגמן לשורה של מותגים רותחים דוגמתhood by air,  off white וקו ה-YEEZY של קניה ווסט לאדידס. הוא הופיע במגזינים דוגמת ווג (בהפקת מחווה לג'ימי הנדריקס) ו-I-D ונראה צמוד לזואי קרביץ ברחובות ניו יורק. האפקט שלו היה מידי, והיום מדובר בכוכב עולה עם יותר מ-120 אלף עוקבים באינסטגרם ובאזז תמידי. כשיחזור מלימודיו המתוכננים בקולג' לאופנה בלונדון, הוא מבטיח, ישיק גם קו ביגוד הנושא את שמו. "אנשים אוהבים אותי ואת חברים שלי כי אנחנו צעירים", אמר למגזין complex בדושיות נפלאה, "אנחנו מחליטים מה מגניב כי אנחנו הדור הבא. אנחנו קובעים את הטרנדים ונותנים השראה, עובדה שהרבה מעצבים גדולים אמרו לי שהסטייל שלי מגניב. אני יודע שאני אהיה מיושן יום אחד, יהיה מישהו צעיר יותר וטוב יותר, וזה יהיה הזמן לעבור לאחורי הקלעים". עד אז הוא איתנו, תתרגלו.

קולו של דור בתלתלים (צילום: אינסטגרם קולה סאבאת')

קולו של דור בתלתלים (צילום: אינסטגרם קולה סאבאת')

וכן, הוא רק בן 18 (צילום: אינסטגרם לוקה סאבאת')

וכן, הוא רק בן 18 (צילום: אינסטגרם לוקה סאבאת')

טו קול פור סקול (צילום: אינסטגרם לוקה סאבאת')

טו קול פור סקול (צילום: אינסטגרם לוקה סאבאת')

שורף את המסלול של קנייה ווסט בשבוע האופנה (צילום: אינסטגרם לוקה סאבאת')

שורף את המסלול של קנייה ווסט בשבוע האופנה (צילום: אינסטגרם לוקה סאבאת')

לוקה פרום דה הוד (צילום: אינסטגרם לוקה סאבאת')

לוקה פרום דה הוד (צילום: אינסטגרם לוקה סאבאת')

הרשימה: דברים שצריכים להיות שלי

הרשימה

הרשימה

1. ז'קט זמש | Deus Ex Machina
עונה חדשה למופע שנות השבעים. 399 דולר, אפשר לקנות כאן

2. סקייטבורד | PUCCI
סטודנטים שוויצרים החליטו לעצב את הפריט הזה, שהוא כל כך מטומטם ומופרך עד שאני חייב להשיג אותו, ואז ללמוד לרכוב על סקייטבורד. 370 אירו, אפשר לקנות כאן

3. המכנסיים  BAJA EAST
בדיוק כשמיציתם את כל מכנסי הקשמיר האתניים שלכם, מגיע המותג הניו יורקרי המוערך ומציע לכם גרסה במחיר נגיש. יש שיקראו לזה הפיג'מה הכי יפה בשכונה. אפשר לקנות כא

4. הסוודר | MASSIMO DUTTI
הרשת הספרדית האיכותית נאבקת בדימוי המהוגן ומשיקה קולקציה חדשה בהשראת כוכבי קולנוע. לא יודע עד כמה הסוודר הזה משדר "ראין גוסלינג", אבל הוא די מעולה, וזה לגמרי מספיק. 275 ₪, אפשר לקנות בחנויות המותג בקניון רמת אביב וקניון עיר ימים

5. הנעליים | ג'רמי סקוט לאדידס
ג'רמי סקוט, אני מתעב ומעריץ אותך בו זמנית, בוא נתחתן. 280 דולר, אפשר לקנות כאן

6. ספר | DENIM STYLE HARDCOVER BOOK
כי אולי אתם כל כך בורגניים עד שיש לכם ספרי שולחן קפה, אבל בפנים אתם עדיין נשמות חופשיות בג'ינס משופשף. 17 פאונד, אפשר לקנות כאן

השאירו תגובה