דיוויד בקהאם הבא: כדורגלן, סטייליסט, הומו

וגם: האם יש דבר כזה "מעיל לכל החיים", ההאשטג החדש לכל חובב אופנה וההוכחה המוחצת לכך שהגולף חוזר. עמרי קירון עם כל מה שגברים צריכים לדעת על סטייל

מאת  | ‏ 30 ספטמבר 2015
רובי רוג'רס. האם אתה דיוויד בקהאם הבא? (צילום: גטי אימג'ס)

רובי רוג'רס. האם אתה דיוויד בקהאם הבא? (צילום: גטי אימג'ס)

 גיבור הסטייל: רובי רוג'רס
לפעמים נדמה לי שאני לוקח את העבודה שלי ברצינות רבה מדי. כך למשל, השבוע שרפתי 17 דקות מחיי כדי לצפות בגבב הצואתי המתכנה "סרטו הראשון של דיוויד בקהאם" (או בשמו הרשמי: "פורע חוק") – סרטון פרסומת ארוך להחריד בשחור לבן מבית מותג האופנה הבריטי Belstaff, בו מגלם בקהאם עבריין נמלט במעיל עור והבעת פנים סתומה המתאהב באמנית טרפז במדבריות מקסיקו. עוד בעלילה: הארווי קייטל (!) כאיש הרע, אופנוע, אפס דקות מסך לוויקטוריה בקהאם.

אני מספר לכם את זה כדי להבהיר את הנקודה: בקהאם מת, יחי המלך החדש. הסופרסטאר הבריטי אולי נחשב עדיין לאחד הסלבריטאים הגדולים בעולם ולכוח שיווקי שאין שני לו, אבל מגע הקסם המהפנט האז לפט דה בילדינג. לפני רגע הוא עוד היה כדורגלן על ואביר אופנתי, עכשיו הוא ספורטאי בדימוס שמשכשך בבריכת מזומנים שכולה חלטורות מביכות ועיצוב חלוקי פלנל ל-H&M. כך חולפת לה וכו'.

הרבה זמן לא ראינו כדורגלן עם כל כך הרבה זמן (צילום: יח"צ)

הרבה זמן לא ראינו כדורגלן עם כל כך הרבה זמן (צילום: יח"צ)

אך אל דאגה, קם יורש: רובי רוג'רס, שחקן ה-LA GALAXY, מתמקם בנוחות בשנתיים האחרונות בתפקיד הכדורגלן האופנתי החדש שכיף לאהוב. ספורטאי כריזמטי עם מלתחה אינטיליגנטית שבנוסף לכל הוא גם הבחור הראשון בליגת העל בארצות הברית שלא מסתיר את העובדה שהוא הומו. ב-2013, כשהיה בן 25, יצא רשמית מהארון – וההימור האמיץ הזה התגלה כמשתלם במיוחד. תוך ימים ספורים נוספו לו לחשבון האינסטגרם 30 אלף עוקבים חדשים (ומאז צמח המספר בהרבה), ועולם הספורט חיבק אותו באהדה. במקביל, גם הסגנון שלו הפך מהוקצע ומחמיא הרבה יותר – תהליך מתבקש מאדם שמרגיש סופסוף נוח בעור של עצמו. רוג'רס, שמעולם לא הסתיר את חיבתו לאופנה, ניצל את ההייפ התקשורתי כדי למנף את העיסוק שלו בתחום: הוא פרש לתקופה קצרה מעולם הכדורגל ו"קרע את התחת" כדי להתקבל לקורס אופנת גברים בקולג' לאופנה של לונדון, וגם כשחזר למגרש לא ויתר על העיסוק בסטייל, שלדבריו "עוזר לי לשמור על איזון". את זמנו הפנוי הוא מבלה בכתיבת בלוג האופנה שייסד עם הסטייליסט הצמוד וורן בקר, בעבודה על שיתוף הפעולה שלו עם proper assembly, מותג ברוקלינאי במחירים נגישים, ובפיתוח המותג HALSEY שהקים עם חברים, המתמחה במכנסי שורטס. עוד ברשימת המועדפים שלו: חליפות צרות של brooks brothers, פריטים רבים של אלכסנדר וונג, וז'קט זמש אחד של ליוויס, שאותו אשמח להשאיל ולא להחזיר לעולם.

כדורגלן ואייקון אופנה - יש דבר כזה (צילום: גטי אימג'ס)

כדורגלן ואייקון אופנה – יש דבר כזה (צילום: גטי אימג'ס)

מתוך ההפקה שעשו עליו במר פורטר (צילום: מתוך האתר)

מתוך ההפקה שעשו עליו במר פורטר (צילום: מתוך האתר)

יש כבר הימורים על הקמפיין הבא שלו? (צילום: גטי אימג'ס)

יש כבר הימורים על הקמפיין הבא שלו? (צילום: גטי אימג'ס)

הפריט: מעיל קאמל
מדי שנה, עם בוא רוחות הסתיו הראשונות, אני מתחיל לשקר לעצמי. על הפרק: מעיל לכל החיים. החנויות בתקופה הזאת נשטפות במלתחת חורף צמרירית, בלוגרי האופנה מפליאים בצעיפי ענק בסריגה ידנית, ואני נשבע שהעונה אקנה את המעיל האחד הזה, שישרת אותי מעתה ועד הנצח. מדובר כמובן במניפולציה עצמית שכל מטרתה להכשיר הוצאה כספית גבוהה מדי על פריט לבוש  שברור ויימאס עליי כבר בשנה הבאה – אבל באותו רגע, רק נסו לשכנע אותי שאיני התגלמות הקלאסיקה בעצמה. כך נחתו במלתחתי מעיל הטרנץ' של המותג הנכון (מתקמט בקלות), מעיל אופנוענים ג'יימס דיני (מתאים למזג אוויר ספציפי במיוחד), והשנה יצטרף אליהם מעיל קאמל המגיע עד מתחת לברכיים, עדיף ברכיסת דש כפולה.

שלא תטעו: מדובר אכן בפריט על זמני. מעיל הפולו האנגלי, עשוי מ"שיער גמל" (בד המורכב מתערובת צמר וסיבי שיער גמל דו דבשתי שמקורו במרכז אסיה), שימש שחקני פולו ביציאה מהמשחק כבר בשנות העשרים, ועשור לאחר מכן הפך לפריט חובה במלתחה של כל סטודנט בפרינסטון וייל. את החגורה המקורית החליפה שורת כפתורים (או שתיים) והחייטות הפכה קרובה מעט יותר אל הגוף, אבל האפקט הגברי-נונשלנטי נותר זהה, והוא זה שמביא גם העונה מותגים כמו לואי ויטון, סן לורן, ז'יל סנדר ופראדה להציג גרסאות משלהם לפריט האייקוני. מלבד תגי המחיר המופרכים, החידוש הוא בדיטיילים הקטנים ובסטיילינג הכללי, כמובן: אם פעם מעיל הקאמל הכבד והעשיר נלבש מעל חליפה מחויטת, היום משתמשים בו כאביזר משלים, שמעניק ממד מובנה ויוקרתי למראה קז'ואלי במתכוון. כל שצריך הוא לשדך אותו לטישירט לבנה, ג'ינס צמוד ומגפי זמש וליצור לוק חורפי שיחזיק לנצח, או לפחות עד החורף הבא.

מעיל לכל החיים? מתוך התצוגה של Canali בשבוע האופנה במילאנו (צילום: גטי אימג'ס)

מעיל לכל החיים? מתוך התצוגה של Canali בשבוע האופנה במילאנו (צילום: גטי אימג'ס)

הצבע הנכון לעונה. אופנינג סרמוני לורנר (צילום: יח"צ)

הצבע הנכון לעונה. אופנינג סרמוני לורנר (צילום: יח"צ)

אם אתם הולכים לקנות מעיל לחורף? תקנו כזה. מתוך האינסטגרם של MAGIC-FOX

אם אתם הולכים לקנות מעיל לחורף? תקנו כזה. מתוך האינסטגרם של MAGIC-FOX

מעילי קאמל

מעילי קאמל

1. H&M, מחיר: 699 שקלים
2. AMI, מחיר: 2,610 שקלים
3. גוצ'י, מחירף 6415 שקלים
4. ז'יל סנדר, מחיר: 14,559 שקלים
5. ג'יבנאשי, מחיר: 6,039 שקלים
6. bottega venets, מחיר: 12,830 שקלים
7. זארה, מחיר: 849 שקלים
8. RICK OWENS לINN7, מחיר: 10,000 שקלים
9. סאן לורן, מחיר: 12,730 שקלים

מה נלבש היום בגרסת האינסטגרם (צילום: מתוך אינסטגרם)

מה נלבש היום בגרסת האינסטגרם (צילום: מתוך אינסטגרם)

ההאשטג: #outfitgrid
הגביע הקדוש של כל משתמש אינסטגרם הוא הנינוחות. זו מטרת העל, ובשבילה כמובן קורעים את התחת. וכך זה נראה: אתה יוצא מהבית באאוטפיט שנבחר בקפידה, קובע לקפה עם חבר בנקודה פוטוגנית בעיר, שורף 20 דקות בשיחת חולין מחייבת ובמקביל סורק בעינייך את האזור בחיפוש אחר גרם מדרגות עם רצפה מצוירת / קיר לבנים מתפורר / מרחב אורבני שייראה מצוין בשחור-לבן. דקה אחרי שחברך הקרוב מתחיל לפרוק את אשר ליבו, אתה מציע באגביות לצאת סיבוב קצר בשכונה "בשביל לעבד את המחשבות", נעצר מול הלוקיישן הנבחר ומבקש רק תמונה אחת קטנה, בשביל הכיף. הדביל מסכים, כמובן, ואת ארבעים הדקות הקרובות אתם כבר מבלים כשהוא מנסה לשווא ללכוד תמונה מושלמת, בעוד אתה עולה ויורד במדרגות ונובח עליו להתרחק עוד שני מטר כדי שהבוגנוויליה תכנס לפריים. חיוך מבויש ונגיעה קלה בשיער, מבט מושפל, גוף מוטה הצידה ואחר צהריים של בחירת פילטרים – והנה לכם: אגביות.

בהינתן המידע הזה, הכוכב החדש של האינסטגרם מפתיע למדי. אם עד לא מזמן, ההאשטג השולט בו השתמשו בלוגרים בעולם אופנת הגברים כדי לזכות בלייקים היה  #OOTD – outfit of the day , הרי שבשבועות האחרונים מתרחש מהפך שקט, כשאת תשומת הלב הרבה ביותר תופס ה-#outfitgrid – חשבון אינסטגרם המעודד את גברברי כל העולם להודות באמת: אנחנו חושבים די הרבה על מה שאנחנו לובשים, ושום דבר כאן לא קורה במקרה. הקונספט מוכר ופשוט: פורסים על הרצפה בדיוק מופתי את כל מה שמתכוונים ללבוש באותו יום, מתייגים את העמוד (529 אלף עוקבים) ומתפללים להיבחר לתמונת היום על ידי המייסד דניס טודיסקו ולחכות שהעולם יקרוס מעודף המגניבות שלכם. המודל הקלאסי כולל נעליים ממותגות היטב, מכנסיים, חולצה וז'קט. המהדרין מוסיפים אביזרים כמו משקפי שמש ותכשיטים, והכל באווירת אופנת רחוב מושקעת. קז'ואלי זה לא, והרבה תחכום לא תמצאו כאן, אבל לפחות התיוג החדש משחרר אותנו ממפעל המבטים הנוגים – וזה רבותיי, חתיכת הישג.

הכי מוציא את העיניים (צילום: אינסטגרם)

הכי מוציא את העיניים (צילום: אינסטגרם)

ושום דבר כאן לא קורה במקרה (צילום: אינסטגרם)

ושום דבר כאן לא קורה במקרה (צילום: אינסטגרם)

תכלס, עושה חשק להתלבש (צילום: אינסטגרם)

תכלס, עושה חשק להתלבש (צילום: אינסטגרם)

הטרנד: מכנסיים הצהרתיים
עד לא מזמן זה היה די פשוט: או שלבשתי מכנסי צ'ינו, או שלבשתי סקיני ג'ינס. זה מה שהיה בחנות, זה מה שהתרגלתי לחשוב שמחמיא, זה מה שכולם סביבי לבשו. בזמן שפריטים אחרים – נניח, כל מה שמעל המותן ומתחת לקרסול – זכו לאינטרפרטציות מקוריות ולמשחקי חידושים, מכנסיים נותרו מין פריט ארכיון נצחי נטול מהפכות, חוגג את עצמו בסטטיות מזהרת.  "מכנסיים תמיד היו דבר עקבי, הם אף פעם לא היוו שיקול", מאשר את התחושה שלי טובי בטמן, הקניין הראשי של אתר הקניות מיסטר פורטר, בראיון ל-details.com. "אם רצית להביע את עצמך, זה היה דרך הנעליים, החולצה, הז'קט".

אלא שבחמש השנים האחרונות, ובעיקר בשתי העונות האחרונות, נכנס עולם אופנת הגברים רשמית לתקופת המכנסיים ההצהרתיים – דרך מנומסת להגיד שכולנו התלבשנו עד עכשיו כמו חבורה של רואי חשבון. כשתיתקלו בהם בפעם הראשונה, סביר שתשנאו אותם: גדולים במיוחד, צרים במיוחד, רחבים ומטופלים, מודפסים וכבדים – המכנסיים האלה מבקשים להגדיר מחדש את האופי של פלג הגוף התחתון של הגבר, וברור שעל הדרך יהיו כמה תאונות לא מחמיאות (ראה ערך: ג'סטין ביבר). ועדיין, מדובר בתהליך מרגש ששווה לעקוב אחריו. כל אחד מבתי אופנת העילית מבקש לנסח ממש עכשיו את כתב היד הספציפי שלו באשר למכנסיים של העתיד – ריק אוונס עושה את זה עם מפשעה רחבה, ניל בארט עם גרסאות שונות למכנסי הג'וגר הפופולריים, ולנטינו עם מכנסי משי משוחררים, ז'יבנשי הולכים על רגל משוחררת ושוליים פרומים ובבלמיין חותכים לכיוון ההפוך ומגישים מכנסי אופנוענים הדוקים במיוחד, מטופלים בברך. בינתיים זאת עוד נחלתם של האמיצים, אבל נראה לי ששווה להתחיל לפנות מקום בארון.

מרג'יאלה. רק שלא יראה רגיל (צילום: גטי אימג'ס)

מרג'יאלה. רק שלא יראה רגיל (צילום: גטי אימג'ס)

ראף סימונס. תפנו להם מקום בארון (צילום: גטי אימג'ס)

ראף סימונס. תפנו להם מקום בארון (צילום: גטי אימג'ס)

המכנסיים של Topman. בקרוב ברחובות ישראל? (צילום: גטי אימג'ס)

המכנסיים של Topman. בקרוב ברחובות ישראל? (צילום: גטי אימג'ס)

הרשימה: דברים שצריכים להיות שלי

(צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)

1. סוודר | THEORY
רשמו לעצמכם: בחורף הזה הגולף חוזר. ואם כבר, אז שייראה רק ככה. 345  דולר, אפשר לקנות כאן

2. מעיל | zara
למי מכם שעדיין לא הבין איך נראה סקס אפיל. 499 ש"ח, אפשר להשיג בחנויות הרשת

3. מכנסיים | alexander wang
מהמקרים הבודדים בהם קלישאת "הולך איתך מהבוקר עד הלילה" באמת נכונה. 175 לישט, אפשר לקנות כאן

4. משקפי שמש | TOM FORD
טעם רע במובן הכי מחרמן של המילה. 335 אירו, אפשר לקנות כאן

5. כיסוי לטלפון | Sole Restorer
האייר ג'ורדן מהילדות, עכשיו על האייפון 6 הקרוב לביתכם. 33 דולר, אפשר לקנות כאן

6. תיק | MONCLERxAMI
ככה זה נראה כשמוסד שיק ותיק ומהוגן מכניס הביתה את הילד הרע של האופנה הצרפתית. 505 דולר, אפשר לקנות כאן

 

 

 

 

 

השאירו תגובה