מתלבשות השבוע: מהדורת פתיחת פסטיבל קאן
אל ערב הפתיחה של פסטיבל הסרטים הכי מפורסם בעולם התייצבו מיטב הכוכבות. נטלי פורטמן לבשה דיור, סיינה מילר לנוון וג'וליאן מור התהדרה בארמני. אה כן, גם בר רפאלי הייתה שם ונראתה פשוט מדהים. אז מה חשבנו על השטיח האדום המתוקשר הזה?
פסטיבל קאן המתקיים בכל שנה במאי בעיירת החוף שבדרום צרפת מביאה עמה את מיטב כוכבי הקולנוע מארץ הבגט ועד ישראל, סין וארה"ב. כולם מתכנסים לשבועיים עמוסים בסרטים חדשים, מפיקים נלהבים, צלמים עסוקים ואינספור שחקניות ודוגמניות המתלבשות במיטב השמלות שבתי האופנה יכולים להציע.
מלבד האוסקר והמט גאלה, פסטיבל קאן הוא ההזדמנות הטובה והמתוקשרת ביותר להציג את עיצובי הקוטור המרשימים והאמנותיים ביותר של המעצבים הגדולים. עיני המדיה כולה נשואות אל קאן ומחכות לראות מה ילבשו להקרנת הבכורה ומה למסיבת העיתונאים. כל אירוע בפסטיבל הוא חשוב ובעל פוטנציאל אופנתי רציני.
ביום רביעי האחרון נפתח הפסטיבל עם פרמיירת הסרט הצרפתי "בראש מורם" בכיכובה של אייקון הסטייל קת'רין דנב. השחקנית הוותיקה אמנם כבר לא סוורין מ"יפהפיית היום", אבל כן מראה לכולם שגם בגיל 71 היא יכולה להיות יותר מגניבה ופאשן פורווד מכל בת עשרים. כנראה שככה זה כשלחבר הכי טוב שלך קראו איב סן לורן.
אבל מלבד הכוכבות הצרפתיות של הסרט, הגיעו אל השטיח האדום גם לא מעט כוכבות הוליוודיות ואחת, בר רפאלי. הנציגה הישראלית לבשה לבן, כנראה הומאז' לחתונה הקרבה, לשבועות או כל אסוציאציה אחרת שעלתה כבר בכל מדורי הרכילות. אותנו השמלה בעיקר הלהיבה בפשטותה ובאופן בו היא מונחת באלגנטיות על רפאלי. הקוקו המרושל והתכשיטים שנראים כאילו נמשו מהים התיכון רק הופכים את המראה לעוד יותר מושלם. בר, שיחקת אותה.
עוד דוברת עברית בפרמיירה הייתה נטלי פורטמן, שהגיעה יד ביד עם בעלה ההורס, הרקדן והכוראוגרף הצרפתי בנג'מין מילפייה. פורטמן, שבעוד ימים אחדים תציג את סרטה הראשון כבמאית "סיפור על אהבה וחושך", הגיעה בשמלת סטרפלס אדומה ומרהיבה של דיור. הנגיעה המחודדת אך מעודנת של המחשוף הפכה את השמלה מעוד סטרפלס פשוטה ליותר מעניינת ומיוחדת, וכאילו מיקדה את עיני כולם אל פניה הזורחות של פורטמן.
סיינה מילר אהובת המדור, מתפקדת השנה כאחת משופטות הפסטיבל, מה שאומר שאנחנו עומדים לשטוף את עיננו בשבועיים הקרובים במצעד תלבושות שוודאי יהיה מופלא. הסטייל המתוחכם שמילר אימצה לעצמה בשנה האחרונה מגיע לשיאו בשמלה הכחולה הזו של לנוון, ובכך נפרדת מילר סופית מסטייל הבוהו שיק שהיה כה מזוהה עמה בתחילת דרכה. תכלס, החלטה נבונה.
ג'וליאן מור, שהגיעה כאורחת של לוריאל פריז לו היא משמשת כשגרירה, היממה את הקהל בשמלת נוצות ונצנצים של ארמני פריבה, ושוב גרמה לנו לרוץ לבדוק בויקפדיה את גילה (54, אם התעניינתם). נראה כי זכייה באוסקר עשה רק טוב לעור הפנים של מור, שרק בפסטיבל קאן האמנותי יכולה ללבוש שמלה בימתית כמו זו ולצאת בשלום (ועם מחמאות).
מסתבר שגם נעמי ווטס רצתה קצת מהפאן הפלומתי הזה, ובחרה בשמלה אפורה ומפוארת של המעצב הלבנוני אלי סאאב. אך היא פחות מוצלחת מזו של מור. משהו בשילוב עם השרשרת הלא נכונה, והשימוש בטקסטורה הנוצתית הזו מזכירה לנו מדי את שמיכת הטלוויזיה שיש לנו בבית. לא פלא שהילדים המתוקים של ווטס התיישבו עליה לפני שיצאה לפרמיירה. הכל, אגב, מתועד באינסטגרם.
אבל אולי זו שבלטה יותר מכולן היא גברת לופיטה ניונגו. אל הפרמיירה הגיעה בשמלה מרשימה של גוצ'י בצבע ירוק ג'ייד עם עיטורי פרחים ורדרדים ונראתה כמו תכשיט. השמלה, בעלת מטרים של בד פליסה מתנפנף ברוח הזכירה בתנועתה את השמלה התכלת האיקונית שלה כשזכתה באוסקר לפני שנתיים. המחשוף אמנם עמוק מדי, ומציג סט צלעות באופן מעורר חשש, אבל נראה שלופיטה נהנית מהמעמד ומהשמלה, וזה מה שהכי חשוב.
עוד בלטו על השטיח האדום – הדוגמניות קרלי קלוס, דוטזן קרוס וליה קבאדה שהציגו את גופן התמיר בשמלות של ורסאצ'ה ולואי ויטון, וכן איזבלה רוסליני, שאמה, אינגריד ברגמן, היא הפנים של הפוסטרים המעטרים את הפסטיבל. רוסליני, שהייתה ה-איט גירל של שנות התשעים, הגיעה בשמלת שכמיה לבנה של סטלה מקרטני. מקדימה זה נראה מעולה, מאחור, כמו שומר מסך של ווינדוס.
קו המשווה
קרלי קלוס Vs. ג'ניפר לופז
אוברול של אטלייה ורסאצ'ה
אל תחשבו שזה שקפצנו לריביירה הצרפתית גרם לנו לשכוח מפינת קו המשווה. דווקא שם מצאנו את קרלי קלוס לבושה באוברול של אטלייה ורסאצ'ה שהזכיר לנו משהו אחר. המשהו הזה היה ג'ניפר לופז, שלבשה את הגרסה הסגורה יותר של אותו האוברול לתצוגה של אטלייה ורסאצ'ה בקיץ האחרון. בהחלט מוזר לראות כי דווקא ג'יי לו היא זו שלובשת את הדבר הצנוע יותר, אבל היי, ניסים קורים. אז מי לבשת את ורסאצ'ה טוב יותר? קרלי או ג'ניפר?
השאירו תגובה