"אני לא מאמין בטרנדים": אוסף פרטי עם גדעון אוברזון

חובב פסלים וצבעים עזים בבית, אך במלתחה הפרטית שומר על איפוק סולידי וקלאסי | פלשנו לבית של מעצב על ואייקון אופנה

מאת  | ‏ 29 יולי 2013

השבוע המדור מבקר בדירת הגג המרשימה של המעצב גדעון אוברזון (70). אוברזון חולק את דירתו עם אשתו דינה, הדירה ממוקמת בקומפלקס יוקרתי שעיצב האדריכל, מעורר המחלוקת, רם כרמי בשכונת המשתלה בצפון תל אביב, ולמרות המבנה המודרני, העיצוב החם והצבעוני של הדירה הופך אותה לבית אמיתי ומזמין.

את הדירה עיצב אוברזון עצמו עם בתו, האדריכלית דנה אוברזון והיא מחולקת לשני מישורים- הקומה התחתונה המיועדת לאירוח (וצילומים) והקומה העליונה שמהווה חלל פרטי יותר ומקום מפלט ורוגע לזוג המקסים.

עיצוב הדירה תואם את סגנונו של אוברזון כמעצב אופנה, האווירה בבית דרמטית, מאופיינת בצבעים עזים וחמים ומורכבת ממקורות השראה מגוונים.

דווקא במלתחה הפרטית שלו, אוברזון שומר על איפוק ומסתפק במבחר ג'ינסים בצבעיים שונים וחולצות קלאסיות נינוחות ואלגנטיות. לפריטים המעטרים את דירתם, גדעון ודינה מייחסים חשיבות רבה והדירה שופעת ביצירות אמנות ופריטי עיצוב מנסיעות משותפות ברחבי העולם. בין שאר כשרונותיו של אוברזון, הוא לא בוחל גם בפיסול ועיצב מספר פסלים מיוחדים בדירה.

העבודה שלי

"אני עוסק באופנה. כרגע אני במקביל מעצב בגדים, בגדי ים, עליהם אני עובד בחו"ל, וכן עיצבתי קולקציית מטבחים השנה. כך שאני נהנה מהלקוחות, מהנסיעות לחו"ל, אני אוהב במקצוע הזה כמעט הכל – הלקוחות, הנסיעות, היצירה, השיווק, העיצוב".



הסטייל שלי

"רישול מאופק".

לובש באופן קבוע

"מכנסי ג'ינס סקיני, חולצה בגזרה חופשית במגוון צבעים. בקיץ מבד פשתן או משי".

פינה אהובה בבית

"המרפסת. יש לה מרחב, אוויר וצמחייה. אני מרגיש שיש לי שם אוויר וזמן למחשבה".

השראה עיצובית

"אני לא אוהב עיצוב מודרני מדי, מעדיף דברים חמים ושימושיים. חשוב לי שיהיו חללים גדולים ופתוחים אז כמעט ואין קירות בדירה ויש דגש על מקסימום פתחים במרפסת, יש שם בריזה מדהימה".


"אני אוהב זכרונות מנסיעה, אז מכל נסיעה אנחנו מנסים להביא איזו מזכרת. בעיקר אני מעצב מהנשמה, זו השראה שאני מקבל מבפנים".


אובססיה אופנתית

"אין".

טרנד עונתי אהוב

"אני לא מאמין בטרנדים, אני חושב שברגע שמשהו מוגדר כ'טרנדי' אז מבחינתי הוא כבר לא כזה. אבל אם אני צריך לבחור משהו כללי, אז את כל הנושא הזה של וינטאג' ורטרו, פריטים שאומצו משנות ה-50 וה-60 בעיקר".


חובה בכל ארון

"חולצה לבנה. זו חולצה שאפשר ללבוש כמה שרוצים ותתאים כמעט לכל אירוע".

פריט אהוב בארון

"שוב – חולצה לבנה. אני תמיד ארגיש בה נוח. זה צבע ידידותי ולא משעמם, אתה לא יודע שובע ממנו".

מעצב אהוב

"ג'ורג'יו ארמני. הוא אדריכל אופנה בעיניי, הדברים מעוצבים בקווים אדריכליים ואני אוהב את הצבעוניות שלו. המסר שלו באופנה שיש לה הוא שיש לה שנות מדף ארוכות".

טיפ טיפוח

"קרם לחות, דיאודורנט, בושם והכי חשוב- הג'ל לשיער".

אף פעם לא אלבש…

"פיג'מה. גורם לי לתחושת מחנק, זה בגד נורא קלסטרופובי".

שומר אך לא לובש

"חולצת משבצות. קניתי אותה בחו"ל וכשחזרתי לארץ הראי אמר לי 'לא'".

 

שופינג

"איפה שיש לי זמן. בעיקר בחו"ל. בדרך כלל במילאנו או פריז".

תכשיט סנטימנטלי

"צ'וקר שאני תמיד עונד על צווארי וצמיד. קיבלתי אותם מאשתי לפני 5 שנים בערך. אני מאד מחובר לפריטים האלו. אני מחליף הכל אבל את התכשיטים לא".

חנות סודית שאתה מוכן לחלוק עם קוראי FF

החנות של מרטינז ז'רבו בפריז. ברחוב שרש מידי (search midi). חנות קטנה ומדליקה יש בה גרם מדרגות עם צמחים מקסים. יש שם שירות וטיפול מדהים. בגדים איכותיים. יקרה, אבל שווה את הכסף.

על המדף ליד המיטה: מהו הספר האחרון שקראת?

"1,000 מקומות לראות לפני שתמות" זו הוצאה אמריקאית. ספר מדהים, הוא נמצא על יד המיטה שלי ובכל פעם אני מעיין בו. יש שם מקומות כמו בתי מלון, חנויות קונספט, נופים מרהיבים. ספר מדהים.

צילום: טליה רוזין
עריכה גרפית: שלי הדר-כהן

השאירו תגובה

 

  •  איך אפשר לומר "אני לא מאמין בטרנדים" כאשר אתה מציג משקפיים מנומרים חולצות ומכנסיים בצבעי נאון, ורוד, פוקסייה וכו'…משבצות, נעלי מוקסינים.. וכל העיצוב האתני, נו באמת….!

    מאת: אורית |‏ 1 באוגוסט 2013 | 13:39
  •  

    מאת: אני |‏ 30 ביולי 2013 | 10:20
  •  היכן נרכש שולחן הסלון? אנא תשובתכם, תודה

    מאת: אנג׳י |‏ 29 ביולי 2013 | 20:59
  •  

    מאת: איריס |‏ 29 ביולי 2013 | 16:47