שום דבר לא מושלם? חכו שתראו את הארון של אלינור אבני

היא אובססיבית למשקפיים וצעיפים, משתמשת בבשמים של גברים ולא מייחסת חשיבות למותגים | לאלינור אבני מ"נוריתמי" יש דירה מסוגננת, מלתחה מושלמת ותספורת מצוינת | אוסף פרטי

מאת  | ‏ 19 נובמבר 2012

השבוע התדפק המדור על דלת ביתה המרשים של אלינור אבני (37), מעצבת, העומדת (יחד עם אמה תמר אידלמן) מאחורי מותג התכשיטים "נוריתמי". החומרים המיוחדים מהם מורכבים התכשיטים, שילובים של מתכות, עץ ובדי טקסטיל, מייצרים לוק עכשווי וגיאומטרי ומתכתבים עם תחומי הפיסול והארכיטקטורה.

לכן לא מפתיע לגלות שבהכשרתה המקצועית, אלינור היא מעצבת פנים. הדבר ניכר בדירתה המרווחת בצפון תל אביב, אותה היא חולקת עם בעלה מיכאל ושלושת ילדיה – אלכס הבכורה, איתי האמצעי ואורן הקטנה. הדירה המוארת מעוצבת בסגנון מינימליסטי ונקי, רהיטים מודרניים משתלבים בטבעיות עם פריטים קלאסיים שנאספו לאורך השנים. המלתחה המגוונת חותמת את הרצף הסגנוני המהוקצע של אלינור, שמקפידה על סקלת צבעים מונוכרומטית-דרמטית וקווים מלוטשים שמדגישים את טעמה המשובח וכשרונה כמעצבת.


העבודה שלי

"בהכשרתי אני מעצבת פנים, במהלך ארבע שנות הלימוד והעיסוק בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים גיבשו את זהותי כמעצבת. בשש השנים האחרונות אני עוסקת בעיצוב תכשיטים, יחד עם תמר אידלמן – אימי למותג שהקמנו יחד NORITAMY. אני מעדיפה להגדיר את עצמי כמעצבת שמתמחה בתכשיטים, כך הכל נשאר פתוח בראש ועוזר לא להיכנס למשבצות. אוהבת להישאר מחוץ לקופסא.

"אני אוהבת את העובדה שאני מגיעה מדי יום לסטודיו ולא יודעת איך יראה סופו. יש משהו מרתק בערפול הזה בחופש. מזל שיש סביבי צוות ממוקד שיודע להנחית אותי מהענן שלי".

 


הסטייל שלי

"באופן כללי מאוד מונוכרומטי בסקאלת הגוונים. מעדיפה שחור וגיאומטרי על פני צבעוני ומעוגל, ובמרחב הזה יכולה להמציא לי כל מיני סגנונות .אבל כאמור לא אוהבת לתחום את עצמי – אז לכל כלל יש יוצא מן הכלל".


לובשת באופן קבוע

"ג'ינס של CHEAP MONDAY בגזרה גבוהה במיוחד, מכנסיים שחורים של Y3, מגוון חולצות – ז'קטים שחורים-אפורים, 2 זוגות נעליים שתמיד משרתות את המטרה, ותיק שק עור מלבני שתפרתי לעצמי ולכמה לקוחות שהזמינו".

 


אובססיה אופנתית

"למשקפיים-נעליים-צעיפים. יש לי הרבה פריטים. מיקרים מאוד לזולים מאוד. יש משקפי שמש שאני הופכת למשקפי ראייה, יש לי בסטודיו כמה זוגות של משקפי הלחמה".

 


שופינג

"אין לי מקום קבוע. רואה משהו יפה וקונה, מותג או לא מותג – אין לזה משקל מבחינתי. בעדיפות למותגים קטנים ועצמאיים. לאחרונה קונה הרבה בתמה – יש שם מעצבת שוודית מדהימה".

 

הפינה האהובה עליי בבית
"שולחן המטבח שתוחם ומפריד בין המטבח והסלון שהם אופן ספייס. בדרך כלל אני קמה מאוד מוקדם בבוקר לפני כולם. יושבת שם, יש תצפית מושלמת על שאר הבית, על צמחיה ירוקה שמקיפה את הדירה כשברקע כמה גורדי שחקים תל אביבים שמזכירים לי מקומות רחוקים. אחלה מקום לפתוח את היום".

 


השראה עיצובית

"את הדירה הנוכחית תכננתי ושיפצתי בחודש בלבד. הייתי בסופו של הריון שלישי והזמן עבד נגדי. המלאכה לא הסתיימה מבחינתי. מה שתמיד עומד לנגד עיני כשאני מעצבת לעצמי זה חלל נקי ופתוח, ניטרלי, שלתוכו אני יוצקת את הסגנון שלי. חלל שיודע להכיל חפצים שונים, שלא משתלט ושמשרה אוירה רגועה".

 


שגרת טיפוח

"חייבת להודות ששגרת הטיפוח שלי זקוקה לטיפוח. תמיד שמה בשמים של גברים, אין לי קרם קבוע אוהבת לגוון לפי הריחות והמרקמים (חוש הריח הוא אולי המפותח ביותר שלי), ויש לי שפתון של Mac שאני לא זזה בלעדיו. אני קונה לא מעט מוצרי טיפוח ובפועל לא משתמשת בהרבה מהם".

קראש עונתי
"לא מאוד מתחברת לרעיון של טרנדים. העונה עור מאוד חזק ואנחנו עובדות עם עור כבר הרבה זמן, מצד שני עור הוא קלאסי. תמיד יהיה".

 


הפריט האהוב עליי
"ווסט עור- וינטג'. קניתי אותו בניו יורק כשגרתי שם בשנות השמונים".


לעולם לא אלבש…

"משהו שלא מתאים לי, לא מחמיא לי או לא מכבד את גילי"


פריט חובה בארון

"הקלישאה האולטימטיבית שכל כך נכונה ללא ספק, שמלה קטנה שחורה".


שומרת אך לא לובשת

"חולצה של Chloe. החולצה הזאת יחסית צבעונית ואני תמיד מוצאת את עצמי חוזרת לשחורים, כך שלא יוצא לי ללבוש אותה. גם עם הצעיף של קום איל פו לא יצא לי ללכת, כי למרות שהוא ממש פריט אמנותי בעיניי, הוא לא נעים על הגוף".

 


תכשיט סנטימנטלי

"זו שרשרת עם תליון זהב עם השם שלי. סבא שלי קנה לכל נכד שנולד שרשרת עם השם שלו".


מעצב/ מותג אהוב

"ברברה גונגיני. הבחירות שלי משתנות מעת לעת כי יש כל כך הרבה מעצבים מוכשרים".


על המדף ליד המיטה

"עכשיו אני באמצע הספר 'חירות' של ג'ונתן פראנזן".


צילום:
טליה רוזין
עריכה גרפית: שלי הדר-כהן

השאירו תגובה