האישה שמחזיקה 600 פריטים של איסי מיאקי בארון

המלתחה שלה מוקדשת כולה למעצב היפני איסי מיאקי, יש לה אוסף אביזרים מרשים, היא אוהבת לערבב זוגות נעליים ואולי פעם היא הייתה ציפור | נעים להכיר, סוחרת התכשיטים אסנת ברזילי

מאת  | ‏ 22 אוקטובר 2012

הדבר הראשון שכדאי לדעת על אסנת ברזילי, 61, הוא שככל הנראה, יש לה את אוסף הפריטים הכי גדול בארץ של המעצב היפני האגדי איסי מיאקי. עד לפני כשלוש שנים, ברזילי הייתה הבעלים של "אוסי", חנות תכשיטים ותיקה ברמת השרון, וכיום היא עובדת בשיתוף עם יערה לבני בחנות פריטי הוינטג' "תיאודורה" (טרמפלדור 6, ת"א) ומעצבת חלונות ראווה. אוסף הבגדים המרהיב שלה נוסד לפני כעשר שנים, כאשר ברזילי חיפשה להחליף את המלתחה שלה בבגדים שיוכלו להיות נוחים מאד ויחד עם זאת, מחמיאים ואלגנטיים – העיצובים של מיאקי היו הפתרון המושלם. הפריטים בעלי הגזרות המחמיאות, בד הקרפ הנושם והנמתח וההדפסים המשעשעים הפכו לסוג של אובססיה חביבה אצל ברזילי וכיום יש ברשותה כ-600 (!) פריטים של המעצב היפני, רובם מסדרת מסדרת "פליץ פליז". היא עושה קניות בעיקר בפריז ובבריסל, שבה התגוררה כמעט 40 שנה ועסקה במסחר בתכשיטים, וביתה החמים והססגוני שבמרכז תל אביב מעוצב על פי טעמה האישי והולם את אישיותה הצבעונית.

העבודה שלי
"אני מתעסקת במכירת תכשיטי וינטג' ועיצוב החנות וחלונות הראווה. אני הכי אוהבת להקיף את עצמי בדברים יפים ואסתטיים ואת המגע הישיר עם לקוחות. אני אוהבת אנשים".

הסטייל שלי
"מאד אישי, לא מוגדר, לא טרנדי, עם חוש הומור ותעוזה".

המקום האהוב עליי בבית
"הסלון וחדר השינה. בסלון יש את כל ספרי האמנות, הפסנתר, הפיצ'פקעס, הדיסקים ותמונות על הקיר שאני נהנית להסתכל בהן. זה החדר שאני חיה בו. חדר השינה שלי מאוד צבעוני ומקושט בציפורים. יש לי עץ בחלון, וכל בוקר הציפורים באות ושרות לי. אני ממש מרגישה כאילו אני ביער. יש לי גם חלומות שבהם אני עפה. אולי הייתי פעם ציפור".

ההשראה לעיצוב הדירה
"כנראה הגיעה משנים רבות של חיים באירופה ומאספנות של עיתוני עיצוב. עשיתי גם קורסים בהיסטוריה של האמנות והעיצוב, אני מניחה שזה תרם".

טרנד עונתי מועדף
"אני לא מתחברת לטרנדים".

אובססיה אופנתית
"להתאים משקפיים ונעליים לבגדים, לשלב שני זוגות נעליים".

שופינג
"בגדים אני רוכשת בחו"ל, בעיקר בבריסל ופריז. סנדלים אני קונה בארץ, בדרך כלל בשינקין. תכשיטים – גם מפה וגם משם".

מעצב או מותג אהוב
"איסי מיאקי (כמובן), יוז'י ימאמוטו ואוליביה סטרלי".

אף פעם לא אלבש
"בגדים שלא מתאימים לגילי – מכנסיים קצרים מדי, חולצה קצרה מדי, מכנסיים צמודים מדי. כל דבר שהוא מדי. אני גם שונאת כותנות לילה".

שגרת טיפוח
"אני רוחצת פנים עם מים וסבון של Camey, מורחת קרם פנים של לוריאל ולפעמים שמה מייק-אפ של אליזבת ארדן או הלנה רובינשטיין. אני אוהבת גם את האיפור של שאנל. בעברי, למדתי איפור לתיאטרון ולקולנוע בבריסל. מעולם לא עסקתי בזה, אבל היום אני משתמשת בכישורים האלה על עצמי. על העיניים אני מורחת רק צלליות של חברה יפנית בשם Shu uemura. אין אותן בארץ ואפילו לא בבריסל, לכן בכל פעם שאני באנטוורפן אני מצטיידת במלאי".

חובה בכל ארון
"שמלה שחורה, נעליים שחורות ואקססוריז מוצלחים".

פריט אהוב בארון
"שמלה של מיאקי עם הדפס של תינוק".

קניתי ולא לבשתי
"חצאית פליסה אפורה של מיאקי".

משהו סנטימנטלי
"טבעת עם יהלומים שחורים, המתנה האחרונה שקיבלתי מבעלי לשעבר".

על המדף ליד המיטה
"ספר על החיים של פרסוואז סגאן וספר שיצא לאחרונה על הפליץ פליז של איסי מיאקי".

חנות סודית שאני מוכנה לחלוק עם קוראי FF
"Vanity של אורנה שאול ברחוב גאולה 51 בת"א. אני כמעט לא קונה בארץ, אבל לאורנה יש פריטים באמת מיוחדים".

צילום: טליה רוזין
עריכה גרפית: שלי הדר-כהן

השאירו תגובה