שרטוט נעים | קולקציית סתיו-חורף 2012 של סקץ'
מותג בגדי הגברים חוגג שנה להשקתו ופותח חנות שלישית ברעננה | "אי אפשר לדרוש היום בארץ מחירים בשמיים", מודה המעצב יוסי קצב
בגיל שנה, עושה רושם כי מותג הגברים הישראלי סקץ' (Sketch), מצליח במקום בו רבים מחבריו לגינת המשחקים של האופנה הישראלית מתקשים. המעצב והמייסד, יוסי קצב, הציג הבוקר את קולקציית סתיו-חורף 2011-12 בחנותו ברחוב בזל בתל אביב וחלק עם "פאשן פורוורד" את תוכניותיו להתפשטות. חנות המותג במתחם התחנה מתרחבת בימים אלו על חשבון חנותו של יוסף שנסגרה .ובקרוב תפתח גם השלוחה הראשונה של סקץ' מחוץ לתל אביב, ברעננה
"אני לא רוצה להעיד על עצמי אבל אתם יכולים להבין לבד", עונה קצב בחיוך לשאלה על מצב העסקים בתקופה הלא פשוטה שעוברת על תחום האופנה בארץ. בעוד סקץ' מתרחב, מעצבים אחרים בארץ, גם כאלו שזוכים לביקורות מהללות, נאבקים על קיומם, או אפילו נאלצים לסגור את העסקים כפי שקרה במקרה של המותג המוערך רוס אובטה. וכנראה שהדרך לשרוד כאן עוברת בהתאמה לארנק של הלקוח הישראלי, שאינו מוכן להוציא הרבה על בגדים. "אנחנו סופגים הרבה מהעלות", אומר קצב, "אי אפשר היום לדרוש בארץ מחירים בשמיים. אנחנו מנסים להישאר הוגנים ולהביא ללקוח את התמורה הגבוהה ביותר לכספו".
| מפסיקים לייצר בסין |
כחלק מההקפדה על איכות, החליטו בסקץ' להפסיק לייצר בסין והעבירו את ייצור הפריטים לפורטוגל, פרו וברזיל. ייתכן כי גם ניסיונו המקצועי של קצב בחברות אופנה גדולות (קצב עבד ב-DKNY והקים את חטיבת הגברים בקסטרו) הוא זה שעוזר לו להשכיל ולנהל נכון הבייבי האופנתי שלו.
קולקציית סתיו-חורף 2011/2012 של סקץ' מתאפיינת בצבעוניות אירופית סולידית של שחור-אפור-לבן-כחול כהה. גם את דפוסי העבודה הביא עמו המעצב מחו"ל, כמו הדגש על איכות חמרי הגלם, על הפרטים הקטנים ועל הגימורים העשויים היטב. אלו עושים את כל ההבדל, "הלקוחות שלנו שמים לב לעבודה המושקעת בדיטיילז", מספר קצב.
חנויות סקץ': בזל 2, תל אביב 03-5325160 | מתחם התחנה, תל אביב 03-7362640
טווח מחירים: מעילים ובלייזרים 899-1,399 ₪ | ז'קטים מעור 1,699-1,999 ₪ | חולצות מכופתרות 299-449 ₪ | סוודרים 299-699 ₪ | מכנסיים 499-599 ₪ | חגורות 249-259 ₪
הכרתי את המותג לפני חודשים ואני לא יכול להפסיק לקנות. איכות ועיצוב מדהימים. אפשר להגיד שאפילו המחירים נמוכים בשביל מוצר של מעצב שכל חלק בבגד מושקע לפרטי פרטים.
מאת: ערן | 29 באוגוסט 2011 | 17:56פרט לעובדה שהחנות היא אחת היפות שראיתי מעודי אין לי דבר אחד טוב לומר קניתי שילמתי לא מעט וקיבלתי חולצה מרופטת אחרי כביסה אחת בלבד.. צר לי על כל הפרגון הממומן והמבין יבין
מאת: לקוח לא חוזר | 29 באוגוסט 2011 | 10:12לא משתלם לייצר בארץ. פשוט לא.
מאת: לזה שמעליי | 28 באוגוסט 2011 | 15:47העלות גבוהה, השכר לפועלים גבוה, והאיכות לרוב לא יוצאת כפי שהיא
יוצאת עם מייצרים בתוצרת חוץ
חוץ מ"הקפדה על איכות" ומחיר, יש לקוחות שחשובים להם עוד דברים. עבודה עברית למשל.
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 28 באוגוסט 2011 | 15:32