הפרובוקציה החדשה של קלווין קליין

מברוק שילדס בת ה-15, דרך קייט מוס בת ה-18, המותג קלווין קליין הפך כבר מזמן לשם נרדף לקמפיינים שנויים במחלוקת I עכשיו מגיעה מודעה חדשה שמוכיחה שהילד הרע של עולם האופנה ממשיך לבעוט

מאת  | ‏ 7 אוגוסט 2011
30 שנה של פרובוקטיביות. ברברה פאלווין בקמפיין הבושם החדש של קלווין קליין

30 שנה של פרובוקטיביות. ברברה פאלווין בקמפיין הבושם החדש של קלווין קליין

בקלווין קליין שוב מוכיחים, שבדיוק כמו לפני 30 שנה, גם היום אין להם מתחרים בכל מה שקשור לפרובוקציה פרסומית. אחרי ההשקה המתוקשרת של ליין ההלבשה התחתונה "עירום זוהר", והקמפיין בכיכובה של האמזונה ההולנדית לארה סטון, יוצא עכשיו קמפיין חדש ואירוטי במיוחד לבושם "אופוריה אסורה". במודעות שדלפו בימים האחרונים נראית הדוגמנית בת ה-17, ברברה פאלווין, במה שנראה כאילו היא מענגת את עצמה.

לארה סטון במודעות קלווין קליין 2011

או סקס או פרובוקציה ובדרך כלל שניהם יחד. לארה סטון במודעות ההלבשה התחתונה של קלווין קליין 2011

הפרובוקציה הראשונה של קלווין קליין, שכבר הפכה איקונית עם השנים, היא פרסומת הג'ינס משנת 1980 בה נראית השחקנית המתחילה ברוק שילדס, אז בת 15 בלבד, מצהירה כי שום דבר לא נכנס בינה לבין ג'ינס הקלווין קליין שלה. התגובות מצד אמריקה השמרנית לא אחרו לבוא והקמפיין הוסר ואף נאסר לשידור במספר מדינות. בינתיים, כנראה הבינו אנשי קלווין קליין כי למרות, או דווקא בזכות הפרובוקציה עלתה הפופולריות של המותג, והשימוש בסקס ובעירום הפך לסימן ההיכר של החברה.

ברוק שילדס במודעה לג'ינס קלווין קליין 1980

היום זה כבר נראה תמים. ברוק שילדס במודעה לג'ינס קלווין קליין 1980

ואכן הפרובוקציה הבאה לא אחרה לבוא, בתחילת שנות ה-90 נבחרו להוביל את קמפיין הג'ינסים וההלבשה התחתונה קייט מוס, הדוגמנית המתחילה והאנונימית, ומארק וולברג, או בשם הבמה שלו אז – מארקי מארק. מודעות הפרסום, בהם מופיעים השניים עירומים למחצה בתנוחות ארוטיות למדי, עוררו כצפוי תגובות שנויות במחלוקת, אך הובילו להצלחה מסחרית בעיקר בקרב צעירים וזיכו את שני הפרזנטורים בפרסום מהיר.

| פרובוקציות גם אצל הילדים |

השיא הגיע ב-1999, כאשר בקלווין קליין החליטו להשתמש בגימיק העירום לפרסום ליין הלבשה תחתונה לילדים. בקמפיין נראים ילדים וילדות בתחתונים קופצים על ספה. התנועות השמרניות בארצות הברית לא הרפו וגם הפעם המודעות הוסרו תוך כמה שעות בלבד, לאחר שכונו פורנוגרפיות, בלתי הולמות ואף נרמז כי הן מעודדות פדופיליה. עם זאת, בקלווין קליין המשיכו במגמה הפרובוקטיבית ולאורך השנים פורסמו קמפיינים שנויים במחלוקת בהם כיכבו בין השאר אווה מנדז בקמפיין ארוטי במיוחד, סקרלט ג'והנסון ודיאן קרוגר.

קייט מוס ומארקי מארק בקמפיין קלווין קליין

הפריצה הגדולה. קייט מוס ומארקי מארק בקמפיין קלווין קליין

ב-2009 יצא קמפיין חדש לקלווין קליין ג'ינס, בו נראים שני דוגמנים ודוגמנית עירומים למחצה על ספה בעיצומו של אקט מיני, כאשר דוגמן שלישי מתפשט על הרצפה. שלט החוצות שהוצב בטיים סקוור בניו יורק עורר תגובות נזעמות, כונה פורנו רך ונטען כי הוא מעודד סקס בקרב צעירים. רק בשנה שעברה עורר המותג את הסערה האחרונה כאשר יצא בקמפיין בכיכובה של לארה סטון, בו היא נראית שוכבת עירומה כשמסביבה גברים. המודעות נאסרו לפרסום באוסטרליה בטענה כי הן מעודדות אלימות כלפי נשים ואונס.

השאירו תגובה