סינדרלה זה פה: מארק ג'ייקובס, אסוס ואפילו שאנל מלהקים דוגמניות באינסטגרם

יותר מ-70 אלף בחורות צילמו עצמם לאינסטגרם ותייגו את מארק ג'ייקובס כדי שיבחר בהן להיות הפרזנטורית החדשה של המותג המצליח שלו | ג'ייקובס ממש לא לבד, חברות כמו asos ואפילו שאנל כבר עושות את זה | סינדרלה זה כאן

מאת  | ‏ 6 יולי 2014
האם את הולכת להיות הדוגמנית החדשה של מארק ג'ייקובס? (צילום: גטי אימג'ס)

האם את הולכת להיות הדוגמנית החדשה של מארק ג'ייקובס? (צילום: גטי אימג'ס)

העולם דינמי מאי פעם, ומי שלא מסתכל קדימה וקורא בשכל את מה שקורה בשטח פשוט נותר מאחור. דוגמה חיה ומרתקת לכך ניתן לראות באינסטגרם, שם מדלגים הלייבלים הגדולים בקלילות על קמפיינים עתירי תקציב ויוצרים סחרור ויראלי דרך קאסטינג המוני למשרת דוגמנות נחשקת. האחרון בטרנד לוהט זה הוא מארק ג'ייקובס, שהקריאה שלו לקאסטינג פתוח באינסטגרם, תחת התגית #CastMeMarc יצרה כזה באז גדול עד שמעל 70 אלף בחורות צילמו את עצמן, תייגו והמתינו לסיפור סינדרלה שלהן להתחיל.

במארק ג'ייקובס החליטו לערוך את התחרות לאחר שמספר דוגמאות לקמפיין מסוג זה הצליחו מאוד, אך לא האמינו שתוך שבוע אחד יגיעו למספר כה רב של מועמדות. לאחר מיונים קפדניים צומצמו הבנות, שמגיעות מכל רחבי העולם, לשלושים ואז לתשע זוכות שישתתפו בקמפיין הסתיו של ג'ייקובס שיצא אל התקשורת באוגוסט הקרוב. "זה נראה לי כמו רעיון מעולה", מספר ג'ייקובס על ההצטרפות לטרנד. "קאסטינג דרך אינסטגרם זה קול, עכשווי וחזק. רצינו שהמודעות יהיו מלאות ברוח נעורים ואנרגיה, שתהיה בהן הרוח של הקולקציה החדשה כפי שחלמנו אותה בהתחלה. קולקציה חדשה לגמרי, לא סתם עוד ליין נוסף".

גאון שיווקי או פלופ אופנתי? האם מארק ג'ייקובס יודע מה או עושה (צילום: גטי אימג'ס)

גאון שיווקי או פלופ אופנתי? האם מארק ג'ייקובס יודע מה או עושה (צילום: גטי אימג'ס)

כאמור, ג'ייקובס אינו הראשון שהולך על העניין הזה של קאסטינג ציבורי וויראלי. גם חברת אסוס קטפה את שתי דוגמניות המידות הגדולות שלה בתחרות כזו. דוגמנית החברה, לורן פונטר, נבחרה לאחרונה מתוך אלפיים מתמודדות שתייגו את עצמן במשך עשרה ימים בתגית #MakeMeACurveModel. חברת הבגדים האמריקנית שמוצאה באיטליה 'ברנדי מלוויל' עושה קאסטינג באינסטגרם בהצלחה רבה כבר תקופה ארוכה, תחת התגית #BrandyUSA. לאחרונה גם מעצב העל קרל לגרפלד יצא בקאסטינג מסוג זה, עם הבטחה להעניק לבחורה שתתייג את עצמה בתגית #walkwithkarl מקום בתצוגת האופנה הקרובה של שאנל. מדובר בשיתוף פעולה עם סוכנות הדוגמנות פורד שתעניק לנבחרת המאושרת חוזה דוגמנות נדיב, והזדמנות לצעוד גם בתצוגה של פנדי. הבחורה תזכה בפרס גדול נוסף: היא תצולם על ידי לגרפלד בכבודו ובעצמו לפני שהיא עולה על המסלול במילאנו ובפריז. התמונות שיצלם לאגרפלד יופיעו במגזין V.

הדוגמניות של מארק. מי תיהיה החדשה? (צילום: גטי אימג'ס)

הדוגמניות של מארק. מי תיהיה החדשה? (צילום: גטי אימג'ס)

אסוס כבר מזמן עברו ללהק באינסטוש (צילום: צילום מסך)

אסוס כבר מזמן עברו ללהק באינסטוש (צילום: צילום מסך)

קארל לגרפלד. אפילו שאנל הבינה את חוקי המשחק (צילום: גטי אימג'ס)

קארל לגרפלד. אפילו שאנל הבינה את חוקי המשחק (צילום: גטי אימג'ס)

 

השאירו תגובה