"פעם ילדים מניאקים צעקו לי כושי ברחוב, היום רוצים להיות כמוני"

בגיל 19 הקריירה של סטפן גאגבה, או פשוט סטפן, מגיעה לנקודת רתיחה. עם שירים וריקודים שהגיעו למיליוני צפיות ביוטיוב, חברים כמו סטטיק ובן אל וקמפיינים לקסטרו ורנואר, הוא כבר כמעט שוכח שפעם הציקו לו כי הוא שחור. עכשיו הוא צריך להתמודד עם המעריצות שנדבקות אליו, וגם עם האימהות שלהן

מאת  | ‏ 24 אוגוסט 2017

סטפן גאגבה, הכוכב הכי לוהט של דור ה-Z  (צילום: ליאור קסון לטים טם)

סטפן גאגבה, הכוכב הכי לוהט של דור ה-Z (צילום: ליאור קסון לטים טם)

אם יש לכם ילדות או אחיות בגיל ההתבגרות, הרשו לי להמליץ על ניסוי קטן וכיפי. שאלו אותן בווטסאפ מה אומר להן השם סטפן, ובתגובה תקבלו הרבה מאוד אותיות כפולות. זה לפחות מה שקרה לי כשכתבתי לשתי בנות דודות טינאייג'ריות שאני פוגשת אותו, והוצפתי בהודעות דוגמת "מהההההההההה", "אהההההה", ו"אני לא מאמינההההה".

מצד אחד, זה גרם לי להרגיש כמו בת 108 שלא מחוברת לכלום. מצד שני, יש בזה משהו מנחם ומשמח. בתקופה שבה הנאצים מרימים את ראשם בארה"ב ומקבלים רוח גבית מטראמפ, ובישראל מתנהלות ברשת מאות אלפי שיחות גזעניות בחודש, הכוכב הכי לוהט של דור ה-Z הוא בן להורים מטוגו. סטפן גַאגְבָּה (19) – רקדן, דוגמן, זמר והדבר הכי טוב שיקרה ליוטיוב שלכם אם תקלידו Step Fun – משוכנע שהצבע רק עוזר לו לפרוח.

"פעם ילדים מניאקים מהשכונה בחולון היו צועקים לי 'כושי' כשחזרתי מבית הספר, אבל זה מרגיש לי כל כך ישן כי עכשיו זה ההפך", אומר סטפן, בשיחה שמתנהלת במיקס של עברית ואנגלית. "היום אנשים רוצים להיות כמוני. אני לא חווה גזענות כי כשרואים אותי רואים אפרו אמריקאי, רואים את ג'יי זי".

אתה מזכיר לאנשים את אמריקה. לא את אתיופיה או את מבקשי המקלט. 

"כן, זה כאילו 'אתה שחור שאנחנו אוהבים'. אומרים לי 'אתה לא אתיופי, הא? רואים'".

זה מחמיא לך או מרגיז אותך?
"אני מבין שמנסים להחמיא לי, אבל זה לא יפה. זו גזענות של התת מודע, אנשים שמדברים אליי ככה לא מבינים שזה גזעני. אם למישהו יש בעיה עם צבע אז הוא הבעייתי, ואני שמח שבגדול הגלגל התהפך ושמעריצים אותי גם כי אני שחור. אני שונה, והיום מי ששונה יותר מעניין".

הדבר הכי טוב שקרה ליוטיוב שלכם (צילום: עידו מלר)

הדבר הכי טוב שקרה ליוטיוב שלכם (צילום: עידו מלר)

באמצע ההופעה סבתא של מעריצה התחילה להימרח עליי

הרפרטואר של סטפן מוכיח את התיאוריה שלו, או לפחות מלמד שקשה להישאר אדישים ללוק, לתנועות ולכישרון שלו. הוא התחיל לדגמן בגיל 16, ובין היתר הופיע בקמפיינים של קסטרו, רנואר, פקטורי 54, אורבניקה ו-TNT. כשסטטיק ובן אל פרצו בגדול הוא היה שם, רוקד בקליפים של "סלסולים" ו"סתם". לפני עשרה חודשים הוא החליט שגם זה לא מספיק, אז הוא התחיל לשחרר להיטים משלו. Step Fun הראשון שהוציא תחת שם הבמה סטפן לגר, גרף עד היום יותר מ-7 מיליון צפיות ביוטיוב, וגם שני השירים שיצאו אחריו הגיעו למיליוני צפיות.

סטפן מעלה לערוץ שלו את השירים בשתי גרסאות: כקליפ סטנדרטי, ובגרסת משימה – שבה הוא מזמין את המעריצים לחקות את צעדי הריקוד ולהעלות סרטון משלהם. את הטובים מבין הסרטונים הוא מעלה לאינסטגרם שלו, שעומד כיום על 164 אלף עוקבים. המשימות האלה, שזכו לפופולריות רבה יותר מהקליפים הרשמיים, הן שהפכו אותו ללהיט שהוא היום. 

לפני שבועיים הוא שחרר שיר חדש, "Like That" עם הזמרת ג'ולייטה – שגם חיממה איתו השבוע את זמר הדאנסהול שון פול בהופעתו באמפי ראשון. הפעם הדגש הוא דווקא על הקליפ, שנראה כמו מסיבת סלסולים עם טאץ' חו"לי באמצע המדבר. ואולי זה ההסבר להצלחה של סטפן בקרב קהל צעיר ומחובר מאוד: הוא מצליח להביא משהו אותנטי ורענן, שמתכתב באמת עם מה שקורה בעולם. לא חיקוי, לא גרסה מקומית אנמית. "מי ידע ששיר באנגלית כמו Step Fun יתפוס בארץ ככה?", הוא מתלהב, "היום אין ילד שלא מכיר אותו. הילדים היום פתוחים מאוד, ואני הבאתי להם משהו חדש".

 

וכל זה התחיל בזכות כמה ריקודים אצל סטטיק ובן אל.
"כולם חושבים ככה, אבל זה לא נכון. התחלתי לבד. דגמנתי, רקדתי, עשיתי פרסומות, השקעתי באינסטגרם, הופעתי על פוסטרים וכבר זיהו אותי ברחוב. ואז חבר משותף שרקד איתם הביא אותי לעבוד על הקליפ ל'סלסולים'. כש'סטפ פאן' יצא עדיין עבדתי איתם והייתי בא להופעות כרקדן, אבל הייתי מבצע את 'סטפ פאן' והקהל היה שר איתי את המילים. חלקם באו להופעות בשביל סטטיק, בן אל וסטפן".

ואיך הם קיבלו את זה? לאמנים יש אגו.
"מאוד פרגנו, כפרה עליהם. הם חמודים מאוד ואנחנו חברים טובים. תמיד ידעתי שאני רוצה להיות במרכז הבמה, אבל הייתי צריך להרוויח את זה".

קצת קשה להבין מה אתה בעצם. רקדן? דוגמן? זמר?
"אמן. הריקוד תמיד היה ותמיד יהיה, אבל כרגע אני משקיע במוזיקה".

אתה הולך להופיע בפסטיגל הקרוב. אתה לא חושש שזה יתקע אותך במשבצת כוכב הילדים?
"מבחינתי הפסטיגל זו חותמת שעשיתי את זה. לא מפחיד אותי המיתוג, טווח הגילאים של המעריצים שלי דווקא עולה. אם עד לא מזמן עשיתי בת מצוות והופעות מול חיילים, עכשיו התחלתי להופיע גם בחתונות".

חתונות או לא, הרבה מהמעריצות שלך מאוד צעירות. זה מוזר לך?
"יש להן אימהות".

אימהות של מעריצות מתחילות איתך?
"כן.יש אימהות שביד אחת מחזיקות את הילדה וביד השנייה מפלרטטות. הן מנשקות, מחבקות, נמרחות. הייתה אפילו סבתא שהתחילה להימרח עליי באמצע הופעה".

ואיך אתה עם זה?
(צוחק) "סבבה".

בקרוב בפסטיגל (צילום: רותם לבל)

בקרוב בפסטיגל (צילום: רותם לבל)

פעם לא רציתי לצאת עם נשים שחורות

סטפן אמנם פוזל לחו"ל, אבל נחוש להוכיח שהוא קודם כל מכאן. לפני שבועיים הוא התגייס לטירונות כלל צה"לית, מה שאומר שאת הראיון הזה אנחנו עורכים ביום שישי כשהוא תשוש כמו כל חייל שהסתדר בשלשות באוגוסט. את מדי הזית הוא הספיק להמיר בטרנינג אופנתי, תכשיטים וכובע עם הכיתוב Pimp the System, ולי רק נותר לתהות אם הצבא מוכן לכל הסוואג הזה.

לא חסרות דוגמאות לאמנים שהחליטו לדלג על הבקו"ם כדי להשקיע את השנים היקרות בטיפוח הקריירה, אבל לסטפן לא היו התלבטויות. "שלחו לי צו ראשון בגיל 16 כמו לכולם, והיה לי ברור שאני הולך לעשות צבא. נולדתי בישראל, ההורים שלי הכירו כשהגיעו לעבוד בשגרירות טוגו ומאז הם כאן. אנשים בהלם מזה שגדלתי בארץ, הם פונים אליי באנגלית ומופתעים כשאני עונה בעברית. הם רואים שחורים ומקשרים ישר לפליטים, מצפים שאני אספר על ילדות קשה".

ואיזו ילדות הייתה לך?
"לא באתי מעוני וממצוקה, היה לי בבית הכל. טסנו לחו"ל, ראיתי עולם. הייתי ילד ביישן ושקט, רגוע אבל קצת אאוטסיידר. אני עדיין כזה, יש לי עולם משלי".

אז אתה מרגיש ישראלי?
"לגמרי. אני חוגג את החגים וצם ביום כיפור".

רגע, צם בכיפור? אתה לא נוצרי?
"כן, אבל נולדתי פה והחברים שלי ישראלים, אז זה נראה לי טבעי והגיוני. בדצמבר יש לי בבית עץ אשוח וחנוכייה, ליד המיטה יש לי את התנ"ך ואת הברית החדשה. גם עשו לי ברית מילה. אני לא אדם דתי, אבל לפני השינה אני מתפלל לאלוהים, שהוא אותו אלוהים".

אתה מתפלל שיהיה לך קל בצבא?
"האמת שממש מתחשבים בי שם. אני אהיה אמן פעיל ואמשיך לעבוד, זו תהיה מסגרת גמישה".

איך המפקדות בטירונות מתייחסות אליך?
"נו, מה, את רוצה לסבך אותי?".

זה לא בדיוק סוד שאתה לוהט.
"אני מודע שיש בנות סביבי, אבל אני לא מסתכל. בכלל, כשמישהי מתחילה איתי אני הרבה פעמים לא שם לב. אבל חשוב לי להיראות טוב. אני משקיע לפני שאני יוצא מהבית, אני מתלבש, אני גם פלרטטן".

אז לא הבנתי. אתה משקיע בלוק, מפלרטט ולא מודע לתוצאות? קצת נאיבי.
"אני לא מסתכל על זה כל כך. עברתי בחדר אוכל בצבא לפני יומיים ושולחן של בנות הסתכל עליי, אבל שמתי לב לזה רק כשחייל אחר אמר לי 'בואנה סטפן, מה אתה עושה לבנות'. אני לא חושב שמישהי תידלק עלי רק כי אני שחור,אבל זה מוסיף".

אז אתה נהנה מהמעמד של הכוכב?
"אני לא משתמש בזה או מנצל את זה, אבל כשאני בעניין של מישהי אני מתחיל איתה ומשיג מה שאני רוצה".

 

A post shared by Monsieur Step Fun (@stephane.le.gar) on

אתה יוצא לדייטים?
"לא, אני חושב שזה בזבוז זמן. אם אני ארצה חברה תהיה לי חברה, כרגע זה לא מה שאני מחפש.אני יודע שזה משהו שגברים בגילי עושים, אבל אני לא.הייתה לי בת זוג עד לפני שנה, קשר שנמשך שנתיים".

מה הטיפוס שלך?
"אין לי טיפוס. חמודה, יפה, חכמה, מעניינת. ככל שאני מתבגר אני מבין שאני נמשך למישהי בגלל האישה שהיא, לא כי היא בלונדינית או ברונטית. אבל כשהייתי יותר צעיר לא הסתכלתי על נשים כמוני".

כלומר?
"לא רציתי נשים שחורות. רציתי מישהי שונה ממני, אפילו הפוכה. גדלתי כשחור בין לבנים, ותמיד היה מי שהזכיר לי שאני שונה, אז היה לי קשה לקבל את עצמי כשחור. היום זה כבר לא ככה, אני אוהב את מי שאני ומה שאני. אני יודע שיש הרבה ילדים שחורים שמרגישים שונים ומזכירים להם שהם שונים, ואני מראה להם שהם יכולים להצליח. הייתי בהופעה באשקלון לא מזמן, היו שם מלא שחורים, זה ריגש אותי. אני שגריר השחורים בארץ".

ובתור שגריר השחורים, מה השאיפה שלך?
"שכולם יידעו מי אני, צעירים ומבוגרים. השאיפה היא גם להצליח בחו"ל, יש כמה פגישות מתוכננות בלוס אנג'לס. אני חולם לפרוץ את גבולות ישראל ויודע שזה יקרה".

מי המודלים שלך לחיקוי?
"מייקל ג'קסון וכריס בראון. כריס עושה הכל – שר, רוקד, וגם אני. אני אוהב אותו מאוד. טוב, חוץ ממה שהוא עשה לריהאנה".

לא אדם דתי, אבל מתפלל לפני השינה לאלוהים (צילום: עידו מלר)

לא אדם דתי, אבל מתפלל לפני השינה לאלוהים (צילום: עידו מלר)

"לא חושב שמישהי תידלק עלי רק כי אני שחור, אבל זה מוסיף" (צילום: ליאור קסון לטים טם)

"לא חושב שמישהי תידלק עלי רק כי אני שחור, אבל זה מוסיף" (צילום: ליאור קסון לטים טם)

יש כבר כמה פגישות מתוכננות באל.איי (צילום: עידו מלר)

יש כבר כמה פגישות מתוכננות באל.איי (צילום: עידו מלר)


 

A post shared by Monsieur Step Fun (@stephane.le.gar) on

השאירו תגובה

 

  • מי רוצה להיות כמוך…? פחחח

    מאת: דינוש |‏ 27 באוגוסט 2017 | 21:08
  • עובד המון שנים בתעשיה, חייב לציין שיש פה כוכב

    מאת: ירון |‏ 27 באוגוסט 2017 | 02:41
  • מיכאל אתה ילד טיפש וגזען

    מאת: טאטא |‏ 26 באוגוסט 2017 | 20:57
  • "כושי" אינה מילת גנאי, אלא תיאור למי שמוצאו מארץ כוש ההסטורית שהשתרעה באיזור סודאן, סומליה, אתיופיה ואריתראה של היום. לצערי הרב, כשהחלו לתרגם סרטי הוליווד לעברית, השתמשו במילה העברית "כושי" בכדי לתרגם את מילת הגנאי "ניגר" המופנית בדר"כ לאפרו – אמריקאים כמילת עלבון. אין שום קשר בין מילת גנאי זו לכינוי העברי "כושי". חבל שרבים בישראל מאמצים את המילה "כושי" כמילת גנאי מן המניין.

    מאת: צבי גפן |‏ 26 באוגוסט 2017 | 18:36
  • כמה נדוש אנחנו כל כך עתיקים ופרימטיביים בישראל

    מאת: ג׳יזס |‏ 26 באוגוסט 2017 | 17:38
  • איזה אלוף! סוף סוף משהו מרענן ואמיתי במדינה שלנו

    מאת: גלי |‏ 25 באוגוסט 2017 | 19:31
  • מי זה היצור הזה? חושב את עצמו מינימום בראד פיט . חי בסרט

    מאת: יח |‏ 25 באוגוסט 2017 | 19:24
  • מי שלא יודע לשיר עושה ראפ. אין שום קשר בין מוסיקה וראפ. חוסר כשרון מוחלט.

    מאת: עמי |‏ 25 באוגוסט 2017 | 18:46
  • פעם ראשונה שאני בכלל שומעת אותו אני רוצה לומר לך שאתה שר מדהים אתה לא רואה הרבה אנשים
    יש להם הרבה לעבוד להגיע לרמה שלך לפי דעתי חבל שבכלל תתבזבז כאן ארה"ב מחכה לך ובגדול
    אני בטוחה שעוד נשמע עליך בהצלחה!

    מאת: דעה |‏ 25 באוגוסט 2017 | 17:01
  • בהצלחה אחי

    מאת: בולצמן |‏ 25 באוגוסט 2017 | 15:21
  • Hot
    Great Post Mako

    מאת: The King |‏ 25 באוגוסט 2017 | 13:10
  • הוא מדהים!! אבל הוא מעט ביישן לשוק האמריקאי לדעתי.
    בכל מקרה שיהיה בהצלחה.

    מאת: אלון |‏ 25 באוגוסט 2017 | 08:07
  • אתה מקסים ורוקד מדהים. בהצלחה ענקית מתוק

    מאת: מלכה |‏ 25 באוגוסט 2017 | 07:54
  • אני לא אוהבת מוזיקה כזאת וגם לא ריקוד כזה אבל הבחור הזה מוכשר! חתיך ואפילו אני למרות הגיל שלי הייתי שמחה להצטלם עם מוכשר כזה.

    מאת: חנל'ה |‏ 25 באוגוסט 2017 | 04:58
  • בחור טוב, בהצלחה בהמשך.

    מאת: אור |‏ 25 באוגוסט 2017 | 00:00
  • איזה אלוף! אוהב אותו והשיר האחרון שלו אחד הטובים השנה. סאחטיין עליו שלא ויתר על הצבא. כבוד!

    מאת: גיא |‏ 24 באוגוסט 2017 | 23:40
  • סחתיין, עלה והצלח

    מאת: חמוד ממש |‏ 24 באוגוסט 2017 | 21:11
  • הבחור מוכשר מאוד. מקווה שיצליח גם בחו"ל. הכי מגיע לו

    מאת: שרית |‏ 24 באוגוסט 2017 | 20:58
  • בהצלחה!!

    מאת: חמוד מאוד |‏ 24 באוגוסט 2017 | 19:42