ג'יג'י, קנדל ואיפור סנאפצ'ט: שבוע האופנה בניו יורק צובר תאוצה
גל החום שפקד את ניו יורק הפך את שבוע האופנה, שהחל ברביעי האחרון, ללוהט מאי פעם. קולקציות שנמכרות מהרגע להרגע, דוגמניות פלאס סייז שמלוהקות באופן שווה בין שוות, איפור שמדמה פילטרים מהסנאפ, קנדל ג'נר שחורכת מסלולים וג'יג'י חדיד אחת שהפכה באופן רשמי למעצבת אופנה. סיכום ביניים
שבוע האופנה בניו יורק החל ביום רביעי, וכבר ברור מי המנצח הגדול שלו – מארק צוקרברג. לא בטוח שהוא התכוון לכך, אבל מתברר שהדבר הכי טוב שקרה לאינסטגרם (שנקנתה כזכור על ידי פייסבוק) היא ההשקה של אופציית הסטוריז רגע לפני שבוע האופנה. אין גוף תקשורת שלא משתמש באופציה הזאת כדי לסקר את מה שקורה על המסלול, ברחוב, בשורות הראשונות ומאחורי הקלעים של התצוגות.
מדובר בחגיגה של ממש לאוהבות האופנה שמתות להיות שם אבל מסתפקות בהזלת ריר מרחוק, כמונו. מלבד האופנה, נדמה שהדבר העיקרי שמעסיק את המבקרות והמבקרים בשבוע האופנה הן הטמפרטורות הגבוהות המלוות בלחות נוראית, שלא ממש מחמיאות לעומס של בגדים ואיפור כשמתרוצצים מתצוגת אופנה לאפטר פארטי.
עד כה, התצוגה המדוברת ביותר הייתה זו של הקולקציה המשותפת של ג'יג'י חדיד וטומי הילפיגר, שבניגוד לשאר המעצבים, לא הציגו את קולקציית אביב/קיץ 2017, אלא את זו של סתיו 2016. כל הבגדים שצעדו על המסלול, שמוקם במסגרת קרנבל ענק, כבר מוצעים למכירה, גם בארץ. ג'יג'י פתחה וסגרה את התצוגה הגרנדיוזית, שכללה את חברותיה הדוגמניות היילי בולדווין, סטלה מקסוול ושאנל אימאן, וכן חברות אחרות שבאו לפרגן בשורה הראשונה כמו טיילור סוויפט.
גם אלכסנדר וונג, המעצב שעולם האופנה הכי אוהב להרים לו, קיבל הרבה אהבה ותשומת לב כשהציג קולקציה שקצת מתרחקת מהקו הרגיל שלו. השימוש הרב בשחור, לבן, חיתוכים ורצועות עדיין היה שם, אבל וונג קיבל בזרועות פתוחות גם צבעים בוהקים לקולקציה החדשה שמלאה בצהוב ניאון, ורוד, כחול, אפור וגם לא מעט פרינטים.
חלקה הראשון של התצוגה נראה קצת כמו מחלקת ההלבשה התחתונה בסניף של גאפ, כשוונג העלה על המסלול מכנסונים שנראים כמו תחתוני בוקסר, לצד חזיות, חצאיות ושמלות סליפ מבדים נשפכים וגימורי תחרה. ככל הנראה מה שוונג רואה לנגד עיניו כשהוא רואה בדמיונו את הלקוחה שלו במיטה, או לפחות את קנדל ג'נר שצעדה על המסלול. וונג לא הסתפק בהעלאת קולקציה אחת על המסלול, והתצוגה נחתמה בקבוצת דוגמנית ודוגמניות שצעדו יחד לבושים בקולקציית בגדי הספורט החדשה שלו לאדידס.
רגע לפני שהתעופף בחזרה לפסטיבל ונציה וזכה בפרס אריה הכסף עבור סרטו השני, טום פורד הציג גם הוא בניו יורק, כדי להזכיר שהוא סוג של סופרמן שיכול לביים סרטים זוכי פרסים ובמקביל לעמוד בראש בית אופנה. קל לשכוח, אבל הרבה לפני אלסנדרו מיקלה, היה זה פורד שהפך את גוצ'י לבית האופנה שכולם מדברים עליו, כשעמד בראשו בשנות התשעים כמנהל אמנותי.
כמו טומי הילפיגר, גם פורד הלך על אסטרטגיית המכירה המיידית והציג קולקציה עבור סתיו 2016, מלאה בשמלות ערב מנצנצות עם שרוולים ארוכים, מעילים אקסטרווגנטיים והרבה חגורות עור שנכרכות במיקומים שונים כאביזרים נלווים או כחלק מובנה מהבגדים. האורחת המדוברת ביותר בתצוגה הייתה אימאן, אלמנתו הטרייה של דיוויד בואי, שהגיעה עם שרשרת זהב שהכין עבורה הדי סלימאן עם המילה "דיוויד". בהתייחסות ראשונה למותה של אהובה, היא אמרה שהיא "מחזיקה מעמד" ושהיא מתכננת לענוד את השרשרת עד יום מותה. אפשר רק להניח כי התרגשה מחלקה האחרון של הקולקציה, שהציגה מערכות לבוש מלאות פאייטים בצבעוניות בואית קלאסית. היה מרגש.
כריסטינה הנדריקס, קוקו רושה, נב קמפבל ופמלה אנדרסון הצטופפו כולן בשורה הראשונה של התצוגה של כריסטיאן סיריאנו, ללא ספק המעצב המצליח ביותר שיצא מ"פרויקט מסלול", לאחר שזכה בעונה הרביעית בגיל 22 בלבד. סיריאנו, בן ה-30, הציג אינספור וריאציות שונות לשמלה השחורה הקטנה, לצד משחקי הכיווצים והצבעים העזים שליוו אותו מתחילת הקריירה. אבל גולת הכותרת של התצוגה הייתה בליהוק. סיריאנו העלה למסלול חמש דוגמניות פלאס סייז, לאחר שהכין מבעוד מועד סאמפלים לתצוגה במידות 42-46. הרוב הכולל של המעצבים, רק לשם השוואה, מכינים לתצוגות סאמפלים במידה 36 (במקרה הטוב), מה שדורש מהדוגמניות להיות כל כך רזות כדי להצליח בעולם אופנת העל.
אבל זו לא הפעם הראשונה של סיריאנו בעולם שמעבר למידה 42. הוא יצר השנה קולקציית מידות גדולות לרשת האופנה האמריקאית ליין בריינט, הוא מעצב באופן קבוע לכריסטינה הנדריקס השופעת, והוא גם זה שמיהר לעזרתה של מכסחת השדים לסלי ג'ונס כשהיא נתקעה ללא שמלה לפרמיירת הסרט בכיכובה, רק בגלל מידותיה.\ מה שהופך אותו באופן רשמי לאביר המידות הגדולות.
מכיוון שמדובר בשבוע אופנה שמציג קולקציות רדי-טו-וור ולא קוטור, לא נצפו יציאות נועזות במיוחד על המסלולים. אבל מראות האיפור בתצוגה של המותג הספרדי דזיגואל ללא ספק כבשו את כולם. במותג החליטו להקים לתחייה את הפילטרים הפופולריים של סנאפצ'ט, והדוגמניות עלו על המסלול עם איפור במראה כלב, זרי פרחים ופרפרים ועוד מהפילטרים המוכרים, ולגמרי נתנו לנו רעיונות לפורים הקרוב.
בגזרת הטרנדים, קל להבחין שגם באביב הקרוב נמשיך ללבוש בגדים עם השראות מעולם הספורט, אם כי קצת יותר מחויטים, ואיתם נעליים שטוחות עם עדיפות לסניקרס. לצד אלה, ניכרת נוכחות בולטת של המראה הנשי הרך, עם בדים קלילים, הרבה וולנים ומעט הדפסים פרחוניים שמצטרפת לפלטת גוונים די מוגבלת של שחור, לבן, ניוד וגוונים כחולים בהירים.
השאירו תגובה