קסטרו תרכוש עד מחצית מקבוצת הודיס לפי שווי של 356 מיליון שקל
העסקה, שנחשפה לראשונה ב-TheMarker, כוללת את רשת האופנה הודיס, רשת משקפי השמש קרולינה למקה, רשת טופ טן ורשת אקססוריז. גבי רוטר: "הרכישה מהווה צעד חשוב בהמשך התרחבותה של קסטרו"
אמש (ש') נחתמה אחת מהעסקות המעניינות שנעשו בישראל בתחום האופנה בשנים האחרונות. חברת האופנה הישראלית קסטרו , שבשליטת משפחת רוטר, נכנסה כשותפה בקבוצת האופנה הודיס לפי שווי של 356 מיליון שקל. העסקה, שנחשפה לראשונה ב-TheMarker, כוללת ארבעה מותגים מקבוצת הודיס – רשת האופנה הודיס, טופ טן, קרולינה למקה ואקססוריז.
המוכרת בעסקה – קבוצה הודיס הינה בבעלות כמה שותפים, שחלקם חברי ילדות: יוסי גביזון שנחשב לדמות המובילה בקבוצה, אורן בר-גיל, יובל שני, עמית שוק, מריאנו קרפ, מיכל קרפ ועוד. בכל אחת מתתי הרשתות לשותפים יש שיעורי בעלות אחרים. דוגמנית העל בר רפאלי מחזיקה 5% בקרולינה למקה, שבה היא משמשת גם כפרזנטורית, ותיפרד מחלק מהמניות, בהתאם לחלקה.
במסגרת העסקה תקבל קסטרו 26.4% מהמניות בכל אחת מהחברות הנרכשות. תמורת המניות תשלם קסטרו 53 מיליון שקל במזומן, ובנוסף תקצה 4.99% ממניות קסטרו בהקצאה פרטית (266,500 מניות), ששוויין מסתכם בכ-27 מיליון שקל. כמו כן תזרים קסטרו לתוך הרשתות הנרכשות 21.25 מיליון שקל בסך הכול.
לקסטרו ניתנה אופציה להגדיל אחזקתה ל-50%. אם היא תחליט לממש את האופציה – שתקפה לשנתיים – קסטרו תשלם לבעלי המניות של הודיס 78.75 מיליון שקל נוספים, ותזרים 21.25 מיליון שקל לתוך החברה הנרכשות. מניית קסטרו מזנקת בכ-7.6% לאחר הדיווח על העסקה.
העסקה כוללת ארבעה מותגים מקבוצת הודיס (ללא רשת אורבניקה): רשת הביגוד והאופנה הודיס, שמונה 77 חנויות; רשת טופ טן שעוסקת בתחום אביזרי האופנה ומפעילה בישראל 75 חנויות; רשת קרולינה למקה שעוסקת בתחום המשקפיים ומפעילה בישראל ובחו"ל 73 חנויות, ורשת אקססורייז שעוסקת בתחום אביזרי האופנה ומפעילה בישראל 17 חנויות. סנפיעם אלו יצטרפו ל-155 חנויות בישראל. בנוסף לכך, מחזיקה קסטרו במותג "הילדים של קסטרו", הנמכר ב-95 נקודות מכירה.
לרגל העסקה, שעליה עבדו בקסטרו חודשים ארוכים, בעלי הרשת גבי ואתי רוטר, ביחד עם בעלי הודיס יוסי גביזון כינסו מסיבת עיתונאים בתל אביב. גבי רוטר מנכ"ל משותף קסטרו, אמר: "הרכישה מהווה צעד חשוב בהמשך התרחבותה של קסטרו. כחברה שמובילה את שוק האופנה בישראל אני מוצא בשותפות עם קבוצת החברות פוטנציאל גדול שיאפשר לנו צמיחה נוספת מעבר לצמיחה הצפויה בשנים הבאות.
יוסי גביזון, מבעלי קבוצת החברות, שימשיך לכהן כמנכ"ל אמר כי "כל חבריי בקבוצת החברות רואים בקסטרו שותף אסטרטגי לשנים רבות".
הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker
>> "תלינו תקוות בקיץ – התאוששות לא באה. קשה לישראלים להוציא כסף"
חבל שקסטרו שמנסים להיות רציניים קונים את חברת הסמרטוטים הזאת.
מאת: טל | 28 באוגוסט 2016 | 23:25