אז מה לבשו האיט גירלז לפסטיבל קואצ׳לה?
קיילי ג'אנר בצמות צבעוניות, קנדל בשמלה כבדה בטירוף עשויה משרשראות בסנגון אינדיאני, פריס הילטון במקסי שחורה וקירנן שיפקה בחליפה לבנה. לצד כל ההתלהבות מבגדים והסטייל האינדיאני, יש לא מעט ביקורת כלפי האירוע שהפך את המסורת למסחרה אופנתית
האביב הגיע, ופסטיבל קואצ׳לה הוא יריית הפתיחה לעונת הפסטיבלים החמה, שכוללת הרבה סקס, סמים, רוקנ׳רול, עור חשוף וסלפיז מזריחה עד זריחה. קואצ׳לה הפך לאחד הפסטיבלים האייקונים ביותר, ומביא אליו את כל המי ומי שתמיד נהנים ללבוש לכבודו את הביגוד המסורתי: בגדים בסגנון אינדיאני קז׳ואלי, עם נגיעות היפיות. התמונות מקואצ׳לה לא מפסיקות לזרום ולהסעיר את אלה שלא זכו לנסוע וללבוש לאירוע את מיטב קולקציות הפסטיבל שנמכרות ברשתות הגדולות, כמו H&M, פרי פיפל ופוראבר 21.
את מירב תשומת הלב קיבלו השנה הצמות של קיילי ג׳נר, צמות ארוכות במיוחד בכל צבעי הקשת, שכמובן שהן חלק ממשהו שהיא מקדמת: ליין תוספות שיער צבעוניות. עוד אחת שעשתה מהפך בשיער עבור הפסטיבל היא טיילור סוויפט, שחימצנה את הבוב הקצר שלה לגוון פלטינה, וקראה למייקאובר ׳בליצ׳לה׳. גם קנדל ג׳נר קיבלה לא מעט תשומת לב מדברית עם שמלת קרושה לבנה וחושפנית ועשרה קילוגרם של שרשראות בסגנון שבטי.
היילי בולדווין פחות הלכה על הקטע האינדיאני והסתפקה בשיער פרוע, חזייה, חולצה שקופה וג׳ינס קצרצר וחושף כיסים, לעומתה נראתה פריס הילטון, עוד נסיכה מבברלי הילס, מהוגנת מאי פעם בשמלת תחרה שחורה ושקופה ומשקפי שמש תואמים. גם סינדי קרופורד הפציעה באירוע המדברי באאוטפיט הולם, שכלל ג׳ינס קצר, עליונית עם פרנזים ותיק עור בסגנון הצפוי, והציגה גוף מעורר השתאות. אלסנדרה אמברוזיו המהממת גם לבשה אאוטפיט צפוי, עם חולצה מודפסת פתוחה ומגפוני עור בהירים, ובלה תורן הלכה על כל האלמנטים: כובע רחב שוליים, קעקועים זוהרים על הפנים, נוצות, פרנזים ומגפוני נחש.
אין ספק שחוקי הלבוש לאירוע ברורים ומוסכמים. מי שהפתיעה בכמה אאוטפיטים פחות מחופשים אבל עדיין בעלי רוח חופשית היא קירנן שיפקה, לנצח הילדה ממד מן, שבאה מצויידת במשקפי שמש היפיים, אוברולים צבעוניים סטייל שנות השבעים, וחליפהלבנה שקופה ואוורירית שזיכתה אותה בשבחי המבקרים, ובעידוד רציני לכך שאפשר לעשות את קואצ׳לה גם (קצת) אחרת.
לצד ההתלהבות הרבה, וההנאה בלבישת פרנזים, קליעת צמות ושילוב נוצות ועור באאוטפיט, הפסטיבל, והמסחרה האופנתית שצמחה מתוכו ולצדדיו יוצרים המון ביקורת חברתית שרק גוברת והולכת כל שנה. המבקרים מאשימים את קואצ׳לה בניכוס תרבותי מבזה של המסורת האינדיאנית, ומפנים אצבע מאשימה במיוחד לחברות הביגוד בכך שהדוגמנים שמים על ראשיהם מלבושי נוצות מסורתיים, רחוקים מלהיות אינדיאנים, ורובם המוחץ בלונדיניים. בגדול, הפסטיבל הפך קצת למסיבת תחפושות בסגנון פוקהונטס, ואנשים רבים ממוצא אינדיאני מוחים על הטרנד ברשתות החברתיות ובמאמרי דעה במדיות השונות.
חנות הפסטיבל של ׳פריפיפל׳ הטריפה במיוחד את אלה שדם אינדיאני אמיתי זורם בגופם, ושטפו את טוויטר בסטטוסים נוקבים. המותג מיהר לגוון בתמונות, להוריד את המינון של הדוגמניות הבלונדיניות ולשלב ברונטיות בעלות מוצא אתני לא מוגדר. זו לא הפעם הראשונה שהמותג מסתבך עם האינדיאנים, אגב. מול חברת האם של ׳פרי פיפל׳, ׳אורבן אאוטפיטרס׳, מתנהלת תביעה על ידי עמותת הנבאחו של ניו מקסיקו משנת 2012, בנוגע להפרת זכויות ושימוש באמנות אינדיאנית. לצד חומרת הסבר הזו, ומושגים קשים שנזרקים לאויר, חשוב לזכור שאופנה היא אופנה, ותמיד לוקחת השראה מתרבויות שונות, והאפשרות להתגנדר בתחפושת מחמיאה שכזאת היא ללא ספק אחת הסיבות העיקריות לזרימת הצעירים והידוענים למקום.
<script src=“//syteapi.com/assets/imajs-mako.js"></script>
ש
הם פשוט לא בעניין של גברים הם בעניין של ניצול זה לא משנה כבר איך הן נראות
מאת: הראשון לזהות | 18 באפריל 2016 | 07:37גימי צאנג לובשת רק כיסוי פטמה, אין לה אפילו חזיה…
מאת: אורח | 17 באפריל 2016 | 18:58