המעצבת המפתיעה של שבוע האופנה: הבת של דמי מור וברוס וויליס
סקאוט וויליס רק חגגה 24 וכבר הציגה את הקולקציה הראשונה שלה בשבוע האופנה בניו יורק. התצוגה שלה הייתה אנטיתזה לגלאם של שבוע האופנה. בלי מסלול, בלי סלבס, בלי פפראצי, רק חברים שלובשים את הבגדים בבר חמוד בטרייבקה. המבקרים התלהבו: "סוף סוף משהו בפאשן וויק שאפשר באמת ללבוש"
אהבתם של ברוס וויליס ודמי מור שיגעה את הוליווד ולמרות שתמה לפני הזמן השאירה מאחור פירות לא רעים בכלל: שלוש בנות בעלות שמות משונים ויופי וכשרון בשפע. עכשיו פורצת לה ילדת הסנדביץ׳ של בני הזוג, סקאוט וויליס בת ה-24, אחות של השחקניות רומר וטלולה בל. סקאוט עשתה את הצעד הגדול הראשון בקריירה שלה כמעצבת אופנה כשהציגה בשבוע האופנה של ניו יורק.
התצוגה הייתה האנטיתזה לגלאם של שבוע האופנה, היא הציגה בבר בטרייבקה, בלי פפראצי או דורמן שמגרש אנשים שאינם ברשימה האקסקלוסיבית וללא עוברי אורח בבגדים מוגזמים שממתינים להצטלם לבלוגים של אופנת רחוב. אז מה כן היה שם: בירה, קפה ובעיקר חברים קרובים באו לתמוך. אפילו מסלול תצוגה לא היה. החברים היפים של המעצבת הוזמנו לקחת פריטים מהמתלה, ללבוש אותם ולהסתובב בחלל.
הקולקציה הראשונה של סקאוט וויליס, תחת הלייבל שלה, ׳ג׳נרל׳, נולדה תוך שיתוף פעולה עם מעצב נוסף, הרולד קון. הקו של הבגדים הוא מאד בייסיק בהוויה שלו. רוב הבגדים עשויים משי מפנק בשלל גוונים כהים עם ניחוח וינטג׳, ומעילי אלפקה שעוטפים מלמעלה. המבקרים התלהבו, ובעיקר אמרו: "סוף סוף משהו בפאשן וויק שאפשר באמת ללבוש".
״הכל התחיל די במקרה,״ מספרת וויליס בראיון למגזין אופנה, "זה משהו שאני והרולד שוחחנו עליו הרבה, לייצר ליין אופנה שמורכב מדברים שאני רוצה ללבוש. תמיד אני מוצאת פריטים בחנויות וינטג׳ ואומרת שזה היה נראה מדהים אם היו משנים בזה כמה דברים: אם היו שרוולים ארוכים, או אם זה היה עשוי ממשי, ואז פשוט החלטנו ללכת על זה. ביולי האחרון יצרנו כמה דוגמאות, שהפכו תוך חודשיים וחצי לקולקציה של מעל חמישים פריטים. עשינו את זה בשביל הכיף, נסענו למפעלים לקנות בדים, ואז פתאום נוצר משהו מאוד מוחשי. אנשים רצו את השמלות והבגדים האלה״.
המחירים של הבגדים לא בשמיים, וזה נושא שחשוב לוויליס במיוחד. הפריט היקר ביותר בקולקציה הוא מעיל האלפקה הארוך, שמגיע עד לרצפה ומחירו 850 דולר. צמד המעצבים גם מקפידים על ייצור מקומי בלוס אנג׳לס, שם הם גרים. ״כולם אומרים שיכולנו למכור ביותר, אבל אני לא רוצה. אני רוצה שהמראה והתחושה יהיו יוקרתיים אבל המחירים נגישים״.
את האהבה לוינטג׳ שאבה סקאוט מאמא דמי מור. ״אמא שלי אוספת וינטג׳ כל החיים. כשעברנו לאל.איי הייתי בכיתה ז׳ ואני זוכרת שהיא לקחה אותי לשוק הפשפשים ברוז בול, והתפוצץ לי המח. בתיכון התחלתי באמת להשתמש בבגדים כדרך לביטוי עצמי. למדתי להסתדר ככה עם העובדה שאני משונה. בעזרת בגדי וינטג׳ אפשר להחליט מי את רוצה להיות באותו יום, להתלבש כמו ילד בן 15 או לייצר רגע של גלאם הוליווד ישן״.
החיבה של סקאוט לוינטג׳ מגיעה גם ממקום של התנגדות לביגוד החדש. ״זה נחמד שלכולם יש היום גישה למגפי ויניל ומעילי גשם שקופים עם נצנצים, זה מגניב, אבל חסרים לי בגדים פשוטים ויפים מהסוג שאני מעוניינת ללבוש.״ וויליס ישבה בשורות הראשונות של מיטב תצוגות האופנה בחייה, כבתם של שני כוכבי ענק, ודווקא משום כך בחרה לעשות את זה אחרת. אפשר אפילו לומר כמעט הפוך. ״יש בפאשן וויק המון אגו. האם את מספיק מגניבה כדי לשבת פה? האם יש אייפד על שמך? אני רציתי להציג בחלל נעים שאפשר לבלות בו ולראות את הבגדים מקרוב. זו קולקציה מאוד חושנית. הכל עניין של מגע ושל איך הפריט יושב על הגוף הפרטי, לא על דוגמנית. אני לא רוצה שכולם יבואו, יראו את הבגד לשלוש שניות על המסלול ואז יברחו. זה מתיש בעיני״
למבקרים : חדשנות חדשנות לא קונים בשום ח -נות
מאת: אורח | 25 בפברואר 2016 | 02:48תשננו…
סנטר כמו של אבוש…
מאת: אורח | 23 בפברואר 2016 | 22:55