סוודר עם כיתוב אנטישמי הוסר מהחנות ברעש גדול
חברת נורדסטרום הוציאה לקראת החגים מקבילה לסוודר כריסמס עם קישוטי חנוכיה מגן דוד וכיתוב אנטישמי הטוען כי להחזיק בחורה יהודיה עולה הרבה מאד כסף. אחרי רעש תקשורתי גדול בקהילה ברשתות החברתיות ובקהילה היהודית במיוחד, הסוודר הוסר מהמדף. וזה לא המקרה היחידי
סוודרים קיטשיים לחג המולד עם ציורי איילים, פתיתי שלג וסנטה קלאוסים מחייכים הם מסורת אמריקנית ידועה, ומהדברים שפאשניסטות מקצועיות יודעות להפוך מכל-כך-רע לטוב. חברת נורדסטרום הוציאה לקראת עונת החגים מקבילה יהודית ל׳כריסמס סוודר׳ המפורסם, סוודר חנוכה, עם חנוכיה, מגן דויד וכיתוב שאמור היה להיות משעשע על היהודיה האמריקאית, אלא שקהל הלקוחות לא נהנה מהבדיחה, והמוצר ירד מהמדף.
הסוודר, שנקרא ׳Chai Maintenance Ugly Hannukkah׳, משחק מילים על היי-מיינטננס. בשורה התחתונה הכיתוב הגזעני הזה מוביל לכוונה כי – להחזיק אישה יהודייה עולה הרבה מאד כסף. הלקוחות, כאמור, לא הבינו מה מצחיק פה, ויותר מזה, נפגעו עמוקות מהעיצוב, הכיתוב והרוח הלא חגיגית והלא קדושה ששורה מעל כל העסק. מכתבים החלו לזרום, תלונות עלו בפייסבוק, והחברה, שממש לא מעוניינת להסתבך בסקנדל דתי, התנצלה מאוד והסירה מיד את הפריט מהמדפים וממכירות אונליין. ״עשינו טעות בכך שלא התעמקנו במילים שעל הסוודר לפני שבחרנו במוצר״, נמסרה התנצלות לא מאוד משכנעת, ״אילו היינו קוראים לעומק לא היינו מציעים אותו למכירה. ברגע ששמענו מלקוחותינו, הסרנו את הפריט. אנו מתנצלים מאוד על הפגיעה בציבור, ומתנצלים מעומק הלב״.
נורדסטרום אינם היחידים שהספיקו להסתבך לקראת החג בעקבות ניסיון לקפוץ על הגל. חברת הענק ׳בלומינגדיילס׳ יצאה עם סדרת מודעות במגזינים לקראת החג, בהם מוצגים גברים ונשים בבגדי חג, כשבאחת המודעות נראים גבר ואישה, היא מתפקעת מצחוק והוא מביט בה במבט זומם, כשהכיתוב אומר לקורא המגזין: ״חזק את ליקר הביצים של החברה הכי טובה שלך באלכוהול כשהיא לא מסתכלת״. הקהל הנזעם מיהר להשתולל ברשתות החברתיות, וחלק תהו אם ביל קוסבי הוא הקופירייטר המבריק שהציע פעילות חג כה מקסימה.
אפילו רשת טארגט כבר הכניסה את עצמה לברדק חג מולד קטן, ועוד לא הגיע דצמבר. טארגט רצתה למכור סוודר שגם הוא ביקש להשתעשע ברוח החג, עם הכיתוב: ״או.סי.די: אובססיב כריסמס דיסאורדר״. הבדיחה גם פה לא עבדה, ופגעה בו זמנית בשני קהלים: נוצרים חמורי סבר וחולי נפש שעושים מהתסמונות שלהם צחוק. החברה הורידה את המוצר מהמדפים ומהאתר במהרה, ופרסמה התנצלות גם היא.
בתור בחורה יהודיה, בעיני דווקא הchai maintenance די משעשע, ולא פוגעני. חוץ מזה ש-high maintenance לא מתייחס בהכרח לנושא הכלכלי.
מאת: ל | 18 בנובמבר 2015 | 13:02אתם לא מתביישים לכתוב דבר כל כך טיפשי? אני לא מבינה למה הכתבים שלכם לא עושים קצת מחקר לפני שהם מפרסמים שטויות שאין שמץ של מושג לגביהם! OCD היא אינה מחלת נפש, אלא הפרעה נפשית ולתייג אנשים כחולי נפש (שזה בהחלט מוטעה ומטעה אנשים אחרים) זוהי חוצפה מדרגה ראשונה! אני דורשת לשנות את הכיתוב בהקדם! חוצפה שכזאת … חוסר מקצועיות!
מאת: שר | 18 בנובמבר 2015 | 12:30בסוודר של הגברים יש סמל מנורה ולא חנוכיה….
מאת: שרית | 18 בנובמבר 2015 | 08:14מצחיק אותי שכל פעם מחדש חברות אופנה מנסות מחדש לעצב בגדים ברוח יהודית מה כבר נגמרו לכם הרעיונות ?אני אומרת לכם לא עוזבים את היהודים בשקט
מאת: אורח | 18 בנובמבר 2015 | 05:17ocd = חולי נפש שעושים להם צחוק מהסתמונת?
מאת: XX | 18 בנובמבר 2015 | 00:20מישהו עבר על הכתבה הזאת שפרסמתם משפט כל כך מזעזע ועוד בכתבה על התבטאויות מקוממת?
אז איפה משיגים את הסוודר הזה עכשיו…מאד מאד רוצה אותו
מאת: אורח | 17 בנובמבר 2015 | 18:35רק אני לא רואה את ה-"Ugly", לא בתמונה מקדימה ולא בתמונה מאחור…
מאת: שי | 17 בנובמבר 2015 | 17:04נראה שהוסיפו את את המילה בכתבה רק כדי להצדיק
OCD גדולל
מאת: יוסי | 17 בנובמבר 2015 | 16:43כל מילה סלע! בחורה יהודית זה המון כסף!!
מאת: אורח | 17 בנובמבר 2015 | 16:34הם צדקו
מאת: אורח | 17 בנובמבר 2015 | 15:21זה לא אנטישמי – סתם מישהו עם הומור – צחק גם על הקריסמס
מאת: אורח | 17 בנובמבר 2015 | 15:15בכל המקרים מדובר על חוסר מחשבה לא על זדון. כך לדעתי. כלומר, לא חשבו שזה פוגעני. בסדר, העיקר שהורידו את זה.
מאת: אורח | 17 בנובמבר 2015 | 15:06