בונד, דניאל בונד: הסטייל המחויט של כוכב "סקייפול"

דניאל קרייג הלא הוא ג'יימס בונד, הפך בשנים האחרונות ממקרר מוזנח לג'נטלמן מתוקתק | הסוד הגדול טמון בפרטים הקטנים: חפתים, מכפלת מדויקת וז'קט בגודל הנכון | ובשלוש מילים: חייטות, רבותיי, חייטות

מאת  | ‏ 20 נובמבר 2012

השם הוא קרייג, דניאל קרייג | צילום: גטי אימג'ס

מי שעקב אחר התפתחותו הסגנונית של דניאל קרייג והכתרתו לג'יימס בונד של שנות האלפיים, צפוי שיתעודד – מסתבר שקרייג, ולפיכך גם בונד, הוא אנושי, אנושי מדי. למעשה, הוא עבר לא פחות ממהפך. לפני עשור, כשקרייג רק קיבל לידיו את התואר הנחשק, קהל מעריצי בונד השתומם למראה הבחור המגודל שנוהג להסתובב בז'קטים שגדולים עליו בכמה מידות, ג'ינסים רחבים וסוודר על הפרצוף. קרייג גילם את ההפך המוחלט מבונד – מפירס ברוסנן החלקלק או שון קונרי האלגנטי. אך מסתבר שלהפקה היה לא מעט חזון, הם השכילו לראות מעבר למה שפגשו עיניהם וחזו בפוטנציאל הבלתי ממומש שהמקרר תכול העיניים אצר בתוכו. ואכן, הם צדקו.

| מכונה משומנת של כריזמה וסגנון |

תוך זמן קצר קרייג, הלוא הוא בונד, השכיל להשיל מעליו את מטראז' הבד העודף. גם אם בדרך היו עוד טלטלות כמו חליפת הפסים המחרידה מטקס גבר השנה של GQ לשנת 2005, לבסוף מצא קרייג את טום פורד, ועמו גם את התשובה: לא עוד נצנוצים זולים מיותרים, כי אם חליפות צרות מבדים איכותיים המחויטות למידתו, נעלי עור לא רחבות מדי, מכפלת בגובה הנכון ובטחון עצמי של מרגל משופשף. קרייג עבר מהפך כה גדול שהוא מסוגל ללבוש חליפה בהירה באופן מושלם. הוא מפגין נינוחות מפליאה, כאילו היתה זו פיג'מה, והשטיח האדום כביתו השני. בונד בלע את קרייג, וקרייג (לשעבר) הפך למכונה משומנת של כריזמה וסגנון.

הגבולות בין בונד וקרייג מטשטשים. קרייג ב"סקייפול" עם חליפה בהירה | צילום: יח"צ

אורך שרוולים מדויק מציג את חפתי החולצה ושעון אומגה | צילום: יח"צ

ייתכן ומסלול זה מהדהד את המהפך שבונד עצמו עבר בסרטים האחרונים. הגאדג'טים צומצמו, העלילות הפכו מופרכות מעט פחות ובונד החל לחשוף את אנושיותו, את היותו פגיע. קרייג היה צריך ללמוד כיצד להיות בונד, ולפיכך, עמוק בתוך בונד חבוי קרייג אנושי ושלומיאל.

| בונד, עשה זאת בעצמך |

אמנם בכדי שיהיה לכם הגוף של בונד נדרשת לא מעט עבודה, אך להתלבש כמותו, לעומת זאת, זה כבר מעט פחות מסובך. אין שיעור טוב מסקירה מהירה של המהפך שעבר קרייג בשביל להבין את הסוד הפשוט, ואפשר לסכמו בשלוש מילים: חייטות, חייטות, חייטות. במילים אחרות, חייטות, עם כל הקלישאה שבדבר, היא התשובה לכל צרותיכם הסגנוניות.

מקרר לא ממומש. דניאל קרייג וטום הנקס | צילום: גטי אימג'ס

בתמונה הראשונה ניתן לראות כי מכנסיו הרחבים משווים לו מראה נמוך, כך גם הבלייזר גדול המידות. על אף שכבר אז היה חטוב למדי, רק מצלמה טרמית תוכל להבחין בשריריו. שיערו פרוע, הוא לא מגולח, אבל לא "בקטע טוב". גם נעלי האולסטאר לא בדיוק משדרות "כוכב על".

החפתים, המטפחת, המכפלת. דניאל קרייג במראה החדש | צילום: גטי אימג'ס

עשור מאוחר יותר, הז'קט מחבק את הכתף של קרייג. המפתח הנמוך של הז'קט, שני כפתורים, סגור בנינוחות, אבל לא משאיר רווח בינו לבין הגוף. מטפחת מקופלת בכיס (לנגב בה את דמעות המעריצות?) וחולצת כפתורים לבנה מתחת. השרוולים לא ארוכים מדי, חושפים את חפתי החולצה ואת שעון האומגה הייצוגי, המכנסיים צרים – לא סקיני כמובן, אך גם לא שרוואל. את האולסטארס החליפו מגפי עור צרות. ואנחנו אומרים: דוז פואה, קרייג, דוז פואה.

צילום: יח"צ

1. מאסימו דוטי, חולצת סלים. מחיר: 299 ש"ח
2. ברברי, מטריה. מחיר: 3400 ש"ח
3. זארה, בלייזר שחור, 449 ש"ח
4. באלי לבוטיק אברהם, חגורה שחורה. מחיר: 1400 ש"ח
5. זי זניה לפקטורי 54, נעליים. מחיר: 2290 ש"ח
6. אומגה, שעון SE103 Planet Ocean SKYFALL. מחיר: 32000 ש"ח

השאירו תגובה