הצרת היקפים: דיאטת הכסאח של הצווארונים

אחרי שמכנסי הסקיני נכנסו לכל ארון וצלליות ה'סלים' ההדוקות הפכו לנחלת הכלל, מר לוין מצביע על מגמה נוספת בתהליך צמצום ההיקפים של בגדי הגברים | צווארונים רבותיי, צווארונים

מאת  | ‏ 12 יוני 2012

חולצה מכופתרת תכולה של פולסמית'

דקיק ומחודד | חולצת צווארון של פול סמית' | צילום: יח"צ

בשנים האחרונות חלה מגמה בעולם הלבוש הגברי, של מעבר מגזרות רחבות וקופסתיות לכיוון צלליות צרות והדוקות. אמנם כל כמה זמן מבליחה קולקציה או שתיים המבקשות לחזור למראה הרחב, אך ככלל, אפשר להצביע על תהליך עקבי למדי של הצרה– החל בגזרות החליפות, המכנסיים, חולצות הכפתורים, ועכשיו גם הצווארונים. כן כן, שמעתם נכון. לאחרונה אנחנו מבחינים ביותר ויותר צווארונים צרים, עד כדי שמדובר במיני-טרנד של ממש.

חולצות מכופתרות של זארה

הצווארונים המעודכנים על פי זארה

לטעמי, צווארונים הם עניין אישי למדי. אמנם אני חובב צווארונים צרים, ובפרט צווארני אוקספורד לא רחבים מדי, אך בחירתי נובעת לפני הכל מהמראה שלי, כמי שאינו רחב במיוחד ושלובש גזרות צרות למדי. במלים אחרות, יהיה נבון לבחור בצווארון בהתאם להעדפותיכם ולמראכם הכללי, ולא מפאת טרנד כזה או אחר, ובסנכרון עם שאר הסגנון שלכם. מצד שני, כל טרנד הוא הזדמנות להכיר פריטים שאולי לא הכרנו, ולשים לב לפרטים בהם אולי לא הבחנו.

חולצות מכופתרות של H&M, קסטרומן, קרולינה הררה, A.P.C
צילום: דדי אליאס, אודי דגן, יח"צ

1. H&M, מחיר: 99 ש"ח
2. קרולינה הררה, 710 ש"ח
3. H&M, מחיר: 117 ש"ח
4. A.P.C בסטורי, 919 ש"ח
5. קסטרומן, 199 ש"ח

אבל מה בעצם העניין בצווארונים ולמה שיהיה להם "טרנד" משלהם? באופן מפתיע למדי, טרנד הצווארונים הנוכחי הוא ממש לא הראשון. למעשה, מסקירה גסה של ההיסטוריה של חולצת הכפתורים, ניתן להבחין שאחד האלמנטים העיקריים שהשתנו באופן עקבי ומשמעותי לאורך השנים היה הצווארון.

הצווארון המודרני הוא צאצאו של הראפל- מעין קולר קפלים רחב ומשונה שהיה נפוץ בחולצת עד אמצע המאה ה-17. למזלנו הטרנד הזה חלף מהעולם ועד מהרה תפשו את מקומו מגוון צווארונים ועניבות מעט ידידותיים יותר לאדם בכלל ולתושבי המזרח התיכון בפרט.

בשנים האחרונות הצווארון נע בין רחב ומחודד- שמכונה לעתים "צווארון משוררים" ושזכה לתחייה בשנות השבעים- לצר ומכופתר, או לאחרונה, לחלופין, מעוגל- דוגמת טרנד צווארון הקלאב (club collar) שהאחראי העיקרי לו היה המעצב הניו יורקי פטריק ארוול. נראה שהצווארון הצר, כמו רבים מהטרנדים הנוכחיים, מושפע מסגנון שנות ה-50. חשוב להקפיד לשלב עם צווארון צר עניבה צרה, ולזכור שהמראה עלול להחמיא פחות לבעלי פנים רחבות.

דון דרייפר, מד מן

ההשפעה: שנות ה-50 | דון דרייפר והצווארון המחודד | צילום: יח"צ

צווארון הקלאב, כגזרה שנדמה היה עד לא מזמן שכמעט ונכחדה מהעולם, נושא עמו חן אקזוטי משהו. צווארון הקלאב יכול לגוון את מלתחתכם, אך כמו דברים טובים רבים, יש לצרוך אותו במידה ולשלבו בקפידה.

רוג'ר סטרלינג, מד מן

חן אקזוטי | רוג'ר סטרלינג וצווארון ה"קלאב" המעוגל | צילום: יח"צ

הצווארון הסיני, ומקבילו הטי שרטי ה"הנלי", גם הוא אלטרנטיבה מוצלחת, אך מעט קשה לשילוב, ביחוד כשמדובר בלבוש בשכבות.

חולצת ג'ינס מכופתרת לגבר של קרולינה הררה

צווארון סיני | חולצת ג'ינס של קרולינה הררה, 740 ש"ח | צילום: יח"צ

השאירו תגובה