מה קשור? מדריך עניבות לגבר

בין אם אתה איש עסקים לגיטימי, או רק רוצה לבוא כמו שצריך לחתונה של החבר הטוב, מדריך בסיסי לשלושה סוגי עניבות

מאת  | ‏ 2 אוגוסט 2011
החזירו את העניבות לאופנה. מתוך מד מן

החזירו את העניבות לאופנה. מד מן

צריך להודות באמת, בישראל עניבות הן נחלתם של אנשי עסקים בלבד, וגם הם לא ששים ללכת איתן. דבר ראשון חם פה – 36 מעלות בצל לא מחמיאות במיוחד לעניבות. בנוסף, במקרה שלא שמתם לב, אין הרבה סבלנות מקומית לגינונים מיותרים, ועניבה, בצדק או שלא בצדק, נתפשת כגינון, כתוספת, ההפך מתכל'ס. לבסוף, ישנה אותה מגמה עולמית של נונשלנטיפיקציה כללית שהעניבה היא בין ראשוני קורבנותיה.

אך לכל התהליך הזה יש גם צד חיובי, העניבה השילה מעליה אט אט את משקעיה התרבותיים, נפרדה משיוכה לעולם אפרורי ומדכדך של חליפות משרדיות וחלחלה אל לבוש הפנאי. מעבר לכך, עניבות (ובייחוד עניבות צרות) מחמיאות ומשוות מראה רזה יותר, והן משתייכות לאותם מרחבי פעולה מעטים ונדירים של ביטוי סגנוני גברי. העניבה היא קישוט, אבל קישוט צנוע, מאופק, כמעט נזירי. בתוך ים של מונוכרום מהעניבה יכול להפציע מעט צבע, הדפס, או טקסטורה ייחודית. אך הסוד בלבישת עניבה, כמו בכל גינון, הוא המינון. האתגר הוא שהעניבה לא תראה מלאכותית, שלא תהיה קישוט מיותר ושתיצור תמיד רושם של חוסר מאמץ.

קראוואט | צעיף המשי של הצרפתים
העניבה נולדה, בדומה לפריטים רבים אחרים, מתוך המדים הצבאיים. במהלך מלחמת שלושים השנים אי שם במאה ה-17, החיילים הצרפתים, שכבר אז תמיד ידעו מה טוב להם, התרשמו מלבושם של שכירי החרב הקרואטים שנהגו לקשור בד קליל סביב צווארם. במהרה תפס הטרנד תאוצה וחדר לתפריט הלבוש העירוני. עד היום נקראת העניבה בצרפתית (ובייחוד תצורתה כצעיף משי שנכרך סביב הצוואר) קראוואט. הקראוואט משויך בדרך כלל למראה נהנתני וקליל דעת, על הגבול בין הדנדי הבריטי לבוהמיין הפריזאי. היא מרמזת על חיים חסרי דאגות, על קלילות והשקעה בפרטים הקטנים. על אף שמדובר בצעיף משי, הקראוואט יכול להראות גברי למדי.

אשטון קוצ'ר ודמי מור | צילום: גטי אימג'ס

בין הדנדי הבריטי לבוהמיין הפריזאי. אשטון קוצ'ר ודמי מור | צילום: גטי אימג'ס

עניבה | צרות (לא) של עשירים
העניבה כפי שאנחנו מכירים אתה כיום נולדה עם המהפכה התעשייתית. ברוח התקופה העניבה המודרנית הפכה לפריט תכליתי, קל לקשירה ונוח לעבודה, פריט בורגני ולא אריסטוקרטי. בבחירת עניבה מומלץ להתאימה למבנה הגוף ולשאר הלבוש. מומלץ להימנע מעניבות רחבות וצעקניות מדי, ובאופן כללי לדבוק בלוק בוק של דון דרייפר.

עניבת פרפר | גיק שיק פוגש את השטיח האדום
לאחר שבמשך כמה עשורים עניבות פרפר נראו כמעט אך ורק באירועים עם קוד לבוש מחמיר או על מלצרים פריזאים, הן זוכות בשנים האחרונות לעדנה מחודשת. בין אם עדנה זו נובעת מחיבתו האישית של מעצב לנוון אלבר אלבז, סדרות "מד מן" ו"אחת שיודעת" או טרנד ה"אייבי ליג", עניבות הפרפר, או הפפיון, הן תוספת מבורכת ומרעננת לארון הבגדים הגברי. בגלגולה הנוכחי זוכה העניבה הנושנה למגוון פרשנויות ועדכונים. שימוש בבדי מדרס, שמבריי או דנים וינטג'י, הופכות את הפרפר, בשילוב עם ג'ינס וקרדיגן, לבחירה ראויה גם הרחק מהשטיח האדום.

בראד פיט עם עניבת פפיון | צילום: גטי אימג'ס

לא גיק, שיק! בראד פיט עם עניבת פפיון | צילום: גטי אימג'ס


הבחירות של מר לוין:

מדריך עניבות לגבר

צילומים: יח"צ

1. עניבת משי צרה | לנוון לבוטיק אברהם, 1,250 ש"ח
2. עניבה שחורה | H&M, מחיר: 60 ש"ח
3. סיכת עניבה מזהב צהוב | ה.שטרן, 4,554 ש"ח
4. עניבת פפיון | ד"ר דנים לדה בראנץ', 125 ש"ח

השאירו תגובה