בת מלך

בשבועות האחרונים איוונקה טראמפ הפכה מהבת שכולם אוהבים, לאחת הנשים השנואות בארה"ב – אבל עדיין לאף אחד אין ממש מושג מי היא באמת. אחרי שנים שהנדסה בזהירות את תדמית אשת העסקים הזוהרת והמחושבת, היא מתחילה להתנקם בה, ועכשיו הגיע הזמן להכריע: האם את הבת החכמה והרחומה, או כפילת דונלד טראמפ בחליפת שאנל?

מאת  | ‏ 16 מרץ 2017

מי את, איוונקה? (צילום: גטי אימג'ס)

מי את, איוונקה? (צילום: גטי אימג'ס)

בדוקומנטרי "Born Rich" מ-2003, איוונקה טראמפ – אז בת 22 – מלווה את המצלמות לתוך חדר ילדותה. החדר נראה כמו של נערה ממוצעת, לאו דווקא של מיליונרית ממנהטן. על הקירות מודבקים קלפים של בברלי הילס 90210, על דלת הארון פוסטר של ג'ון בון ג'ובי, ופינה אחת בחדר אפילו חושפת צד קצת יותר שובב, עם פוסטרים של להקות המטאל מוטלי קרו ופויזן. מהתמונות האלה קשה לזהות את אשת העסקים השקולה והמחושבת שאנחנו מכירים היום, שמתפקדת כיד ימינו בפועל של אביה הנשיא טראמפ. אלה שרידים אחרונים לכך שלאיוונקה היו יצרים, חשקים ואפילו אישיות בעבר. נראה שהיא למדה שכל אלה צריכים להיות מדודים ואסופים אם היא רוצה להצליח בעולם העסקים כאישה. אפילו יוצרי הסרט מדווחים שבניגוד לשאר המשתתפים – כולם ילדים למשפחות עשירות – איוונקה הייתה היחידה ללא גינונים או דרמות, היחידה שלא התרברבה לגבי העושר שלה ושהגיעה לשם כדי לשדר מסר אחד ברור – אין דבר בעולם שיותר חשוב לה ממשפחתה.

היום, בגיל 35, הדמות של איוונקה היא תעלומה לא פתורה. מי שהייתה אשת עסקים מוערכת ואהובה, והתחילה בתור התקווה הגדולה של הנשים הליברליות בבית הלבן של טראמפ, הפכה בשבועות האחרונים לאחת הנשים השנואות בארה"ב. היא הפכה לכליא הברק של הרגשות השליליים כלפי אבא שלה, עם מחאות ענק נגד קו האופנה הנושא את שמה, וסערות סביב התפקיד המרכזי שהיא נוטלת בפגישות של אביה עם מנהיגי עולם. התדמית המהונדסת שלה נסדקה אט אט, אך איש אינו יודע מה עומד מאחוריה. לאורך המירוץ לנשיאות, היא תמיד נחשבה לסמן הליברלי יותר בפמליה של טראמפ, אבל בין שלל ההתבטאויות הדיפלומטיות שלה, כלל לא ברור מהן דעותיה האמיתיות. זה הזמן לברר: איך איוונקה יצרה דימוי מהונדס שמצליח להדס בין טראמפיזם לפמיניזם, ומה היא באמת חושבת על אבא שלה?

נשיא ארה"ב ויד ימינו (צילום: גטי אימג'ס)

נשיא ארה"ב ויד ימינו (צילום: גטי אימג'ס)

אי אפשר לדבר על איוונקה טראמפ מבלי לדבר על המראה שלה. זו אמירה מצערת, אולי אפילו כזו שלא צריכה להיכתב בכלל, על מנת לנסות ולהכחיד את הקשר ההדוק בין נשים למראה החיצוני שלהן, שמתחזה לרלוונטי בכל תחום בחיים. אבל זו המציאות, כפי שמוכיח היטב אביה של איוונקה, דונלד טראמפ, שלעולם לא מסיר את המשקפיים שרואות את הנתונים הפיזיים של האישה כמעידים על אישיותה, כישוריה או עד כמה היא ראויה לתפקיד כזה או אחר. כשהוא התקוטט עם רוזי אודונל הוא קרא לה "חזירה", כשקלואי קרדשיאן התמודדה בתוכנית הריאליטי שלו הוא אמר עליה מאחורי הקלעים שהיא "חזרזירה שמנה" (כך לפי אנשי צוות של "המתמחה") ושאל "למה קיבלנו את הקרדשיאן המכוערת? אנחנו לא יכולים להשיג את הלוהטת?", ועל הילרי קלינטון אמר ש"אין לה את הלוק" להיות נשיאה. למרות שאיוונקה היא בתו, גם במקרה שלה הוא לא מסוגל להפריד בין האישה למראה. הנה רק כמה מציטוטיו לאורך השנים בנושא: "יש לה גזרה יפה, אני תמיד אומר שאם היא לא הייתה הבת שלי אולי הייתי יוצא איתה"; "כן, היא משהו, ואיזו יפה. אם לא הייתי נשוי באושר ואתם יודעים, אבא שלה…"; ועיתונאי בוושינגטון פוסט טוען שהציטוט הבא של טראמפ הוסר מכתבה – "האם זה שגוי להימשך לבת שלך יותר מאשר לאשתך?".

האמירות של טראמפ משקפות את מה שרוב הגברים (והנשים) חושבים כשהם רואים את איוונקה – אי אפשר לדבר על איוונקה טראמפ מבלי לדבר על המראה שלה. איוונקה היא לא סתם אישה נאה. גובהה מטר שמונים, יש לה – אכן – גזרה מהממת, היא בלונדינית, מרשימה, והיא נראית כאילו אידיאל היופי הסטנדרטי קורץ לפי מידותיה. אבל הנה הבעיה האמיתית – בעולם העסקים הגברי, מראה כמו שלה יכול בעיקר להזיק. היא הייתה צריכה להרוויח את מקומה בעולם העסקים, שלא רק שלא מחבק נשים, הוא בהחלט לא מחבק נשים שנראות כמוה.

הפכה לאישה השנואה בארה"ב (צילום: גטי אימג'ס)

הפכה לאישה השנואה בארה"ב (צילום: גטי אימג'ס)

קל לנופף בהיותו של אביה איש עסקים מצליח ככרטיס כניסה מהיר לעולם הזה, אבל נסו רגע לדמיין את פריס הילטון מחליטה שהיא רוצה להיכנס לעסקי המלונאות ותבינו מהר מאוד אילו קשיים ודעות קדומות ניצבו בפניה של איוונקה. הדמות של הגבר החתיך והמצליח בחליפה היא כמעט מובנת מאליה, אבל בלונדיניות לוהטות בחדר הישיבות? את זה החברה המערבית עוד מעכלת. כמובן שאביה לא בדיוק עזר כשהוא שיחרר את אותן ההערות על המראה שלה, כי אם אפילו אבא שלה לא מצליח שלא לראות בה אוביקט מיני – איזה סיכוי יש למי שלא חולק איתה גנים?

ולמרות הכל, איוונקה הצליחה להפוך את הדיון במראה שלה לכמעט לא רלוונטי. היא לא הגיעה לאן שהגיעה בגלל שהיא "הבת היפה של", היא שם למרות זאת. במקביל לתפקידה כסמנכ״ל פיתוח ורכישות בחברת טראמפ העולמית היא אמנם פנתה לתחומים עסקיים "נשיים" יותר – דגמנה והקימה קו אופנה ותכשיטים משלה, אבל אף אחד לא יכול להאשים אותה בכך שהיא ניצלה את הסקס אפיל שלה כדי להגיע למקומות גבוהים. אז נכון, אולי להגיע לתפקיד סמנכ"ל בחברה של אבא שלה היה מהלך קל יחסית, אבל להרוויח כבוד מהקולגות והעובדים שלה? זה כבר לא הולך ברגל. ועדיין, יש לזה גם מחיר, והמחיר הוא להיות אישה מאופקת, מדודה ושכלתנית, שלא תיתפס לרגע נסחפת באמוציות. אם איוונקה הייתה מתנהלת בעולם העסקים כמו אביה, סביר שכבר היו מסתובבים עליה סיפורי אימים ותדמיתה הייתה מוכתמת מדי בשביל להוות נקודת אור בקמפיין הנשיאותי. וכשאת מורגלת להיות כל כך בשליטה על הרגשות שלך, קמפיין בחירות סוער כמו זה שאביה ניצח בו מציב אתגרים כמעט בלתי אפשריים.

היו כנראה יוצאים אם לא היה את העניין הקטן הזה של "אבא ובת"

היו כנראה יוצאים אם לא היה את העניין הקטן הזה של "אבא ובת"

דונלד טראמפ בפאה בלונדינית?

נשים – מכל הקצוות הפוליטיים – מכבדות את איוונקה. לכן, חלקן לא יכלו לסבול את העובדה שהיא לא פוצה את פיה לגבי היחס של אביה לנשים. כששוחררה ההקלטה שלו מתרברב באגרסיביות המינית שלו כלפי נשים, כבר לא הייתה לה ברירה אלא להגיב. תגובתה התומכת עוררה עוד יותר את זעמן של אחיותיה הנשים הליברליות, שעכשיו כבר הרגישו נבגדות. היא אמנם גינתה את האמירות שלו, אבל גם מיהרה להגיד שהן לא מתיישבות עם שום דבר שהיא יודעת עליו או דברים שהוא אמר לה על נשים; שהן נאמרו בשיחה לפני עשר שנים, שהוא אפילו לא זוכר אותן והעיקר – הוא התנצל עליהן. מבחינתה – יש לו דף חלק. בעוד אביה מתלהם בציוצים אימפולסיביים, איוונקה עונה על הכל בשיקול ראש, שליטה רגשית ואפילו רובוטיות מסוימת, אבל המסרים זהים – אבא שלה הוא אדם נהדר ו"התקשורת לא מאפשרת לראות תמונה ברורה שלו כאדם", כפי שאמרה בראיון למגזין טיים.

התגובה של איוונקה לאמירות של אביה ממש לא סיפקה את הנשים שנפגעו מהן. הציטוטים המיזוגניים שלו היו ללא ספק נקודת השפל הבולטת בקמפיין והתקרית שגרמה לתקשורת לקבור אותו כמועמד ולהכתיר את קלינטון בטרם עת. מאותו רגע איוונקה כבר לא יכלה להתחמק מההשלכות. היא – וכל השלוחות העסקיות שלה – נתפסות כמזוהות עם הפוליטיקה של טראמפ. נשים אמריקאיות קראו להחרים את מוצרי האופנה שלה, בליווי האשטאג המחאה GrabYourWallet# (תתפסי את הארנק שלך) שמרפרר בבירור למה שאביה העיד שהוא אוהב לעשות לאיברי מין נשיים. בנוסף, נכתבו טורים רבים על כך שההתנהגות של איוונקה מוכיחה שהיא אינה פמיניסטית כפי שהיא טוענת בגאון. האשימו אותה בכך שהפמיניזם שהיא מקדמת אינו פמיניזם לכל, אלא לנשים לבנות ועשירות שיש להן את האמצעים וההזדמנויות להפוך עצמן לנשות קריירה חזקות. אם זה לא מספיק, איוונקה הוסיפה אש למדורה כשקראה לאביה פמיניסט, ביותר מראיון אחד, ואמרה שהוא מאמין בשוויון מגדרי בכל האספקטים, הכלכליים והחברתיים.

נשים קראו להחרים את המותג שלה (צילום: גטי אימג'ס)

נשים קראו להחרים את המותג שלה (צילום: גטי אימג'ס)

אבל לא רק הקהל נקט עמדה – זמן קצר אחרי השבעת טראמפ, ברשת בתי הכלבו נורדסטרום הפסיקו למכור את קו הבגדים של איוונקה בטענה שהוא לא מוכר מספיק ובנימן מרקוס ויתרו על קו התכשיטים. הנשיא טראמפ מיד התערב וצייץ שאיוונקה היא אדם נהדר ושמתייחסים אליה באופן שאינו הוגן. אחריו קליאן קונוויי, היועצת הצמודה של הנשיא, התראיינה לרשת הטלוויזיה פוקס והפצירה בצופות ללכת לרכוש את פריטי הלייבל באסרטיביות של מנחה בערוץ הקניות, ובלי טיפה של מודעות לבעייתיות האתית. נדמה שגם טראמפ עצמו והאנשים שמקיפים אותו עדיין מנסים לפענח איך להפריד בין הבית הלבן לבין עסקיו האחרים של טראמפ ומשפחתו.

לצד המעורבות של הנשיא בעסקים של משפחתו, ישנה גם השאלה הבלתי נמנעת – עד כמה איוונקה מעורבת בתפקיד החדש של אביה? לאחר הבחירות היא אמרה בראיונות שהיא מתכוונת להיות "רק בתו של", אבל המציאות מראה תמונה שונה לחלוטין. אין לה תפקיד רשמי בממשל טראמפ – ואם אביה ירצה למנות אותה בהמשך הוא יצטרך למצוא דרך יצירתית להתמודד עם החוקים לגבי העסקת בני משפחה בבית הלבן – אבל לא דונלד ולא איוונקה מסתירים את העובדה שבפועל, היא אחת היועצות הבכירות שלו, אם לא הבכירה שבהם. כשנשאל טראמפ מי האדם סביבו שהוא הכי מעריך את דעתו ושומע לעצתו, הוא מיד ענה "איוונקה". איוונקה ובן זוגה ג'רד קושנר, יועצו הבכיר של טראמפ, רכשו בית בוושינגטון כדי להתקרב לבית הלבן, והיא גם הודיעה על כוונתה לעזוב את ניהול מותגי האופנה שלה. היא מתלווה לאביה לפגישות והוא כבר קרא לה באוזני עיתונאים היועצת שלו בענייני נשים וילדים.

איוונקה וג'רד קושנר, האיש שגרם לה להתגייר (צילום: גטי אימג'ס)

איוונקה וג'רד קושנר, האיש שגרם לה להתגייר (צילום: גטי אימג'ס)

לפני כשבועיים שיתפה איוונקה תמונה שלה יושבת אל מול השולחן של החדר הסגלגל עם אביה וג'סטין טרודו עומדים משני צדיה והכיתוב "דיון נהדר עם שני מנהיגי עולם על החשיבות של נשים ליד השולחן!". התמונה עוררה זעם ברשתות החברתיות ורבים האשימו את טראמפ בנפוטיזם, מה שחושף את המתח שמייצרת דמותה של איוונקה בקרב מי שלא הצביע לטראמפ ונאלץ לשים את עתידו בידיו. מצד אחד, הם נוטים להאמין שאיוונקה היא אכן אישה חזקה, חכמה, ליברלית יותר מאביה ובאמת ובתמים מעוניינת לקדם נשים. מהצד השני – היא בתו של הנשיא, ולכן קשה להם לסמוך עליה כמי שתייצג את קולן של הנשים בבית הלבן. האם הדימוי הליברלי והפמיניסטי שדבק בה הוא רק מראית עין, ולמעשה מדובר בגרסה הנשית, המכולכלת והמעודכנת של דונלד? טראמפ בלבוש דוגמנית?

את הדמיון בין השניים אפשר לזהות גם בתגובה שנתנה להקלטות 'תפיסת הפוסי' של אביה. למרות הקרירות שבה נמסרה התגובה, אפשר היה לראות ניצוץ של איוונקה הצעירה, זו שממש כמו אביה – למדה לסלוד מהתקשורת ולצבור עלבונות. היא סיפרה בעבר בראיון למגזין הגברי GQ שכשהייתה בת תשע צלמי עיתונות היו מחכים לה מחוץ לבית הספר עם שאלות כמו "האם זה נכון שמרלה מייפלס אמרה שאבא שלך הוא הסקס הכי טוב שאי פעם היה לה?". כשאיוונקה נשלחה ללימודים בפנימייה, היא ניסתה להתאוורר קצת והחלה לדגמן בגיל 15, לדבריה כדי לצאת מהמסגרת הנוקשה ההיא. ההורים שלה, שבוודאי כבר אז החלו לחשוב על תדמיתה הציבורית לעתיד, לא ממש פרגנו לבחירה והציבו גבולות לקריירת הדוגמנות. למרות זאת, חברה קרובה של איוונקה סיפרה שגם בזמן שהותה בפנימייה, איוונקה ודונלד היו קרובים מאוד ושוחחו בטלפון כל יום. בסיום התיכון איוונקה פרשה מעולם הדוגמנות וזה מה שהיה לה לומר על חברותיה למקצוע: "הבחורות הכי מרושעות, תככניות וכלבתיות ביקום". רק חסר "SAD" בסוף המשפט וקיבלתם ציוץ של דונלד.

 

A post shared by Ivanka Trump (@ivankatrump) on

להתלבש כמו אשה, גרסת משפחת טראמפ

לא מפתיע שדרכן של נורדסטרום ונימן מרקוס להביע מחאה נגד טראמפ הייתה להפסיק להציג למכירה את קו האופנה של בתו. נכון, סביר שהם היו עושים זאת גם אם היא הייתה מוכרת ליין של כלי עבודה, אבל כאן המחאה כפולה. בתי הכלבו לא רק שלא רוצים לתמוך במי שהיא בורג חשוב בבית הלבן-כתום, הם לא מעוניינים בבגדים שהיא מייצרת. בקולקציה של איוונקה לא תמצאו חולצות עם כיתובי "נאסטי וומן", רק תרגום מאוד צפוי לערכים שמשפחתה מייצגת. תחשבו חצאית עפרון שחורה וגרביונים בצבע גוף. וזו בדיוק הסתירה הפנימית של הפמיניזם של איוונקה טראמפ שמבלבלת כל כך – היא מחזקת ומעצימה נשים קרייריסטיות, אבל באותה נשימה מתיישרת לפי הסטנדרטים הכי שמרניים ומיושנים שניתן להעלות על הדעת לאיך אישה "אמורה" להתלבש למשרד. איך טראמפ קורא לזה? "להתלבש כמו אישה", כך לפי ציטוט של מקור שעבד על הקמפיין לנשיאות. למה טראמפ מתכוון כשהוא אומר "להתלבש כמו אישה"? הרי סביר שהוא לא מעוניין שעובדות רשמיות על הקמפיין שלו ילבשו משהו חושפני או יומיומי מדי למעמד, אלא שהן ילבשו פריטים "נשיים", כאלה שמבדלים אותן מהגברים במשרד. במילים אחרות – טראמפ מעדיף שהנשים שסביבו, גם אם הן עובדות שוות ערך לגברים, ילבשו חצאיות, שמלות ועקבים קטנים, ולא מכנסיים ונעליים שטוחות, גם אם אלה מסייעים להן לנוע יותר בנוחות.

עוד לפני אפיזודת נורדסטרום ומחאת הארנק, מדובר היה במערכת בחירות שבה האופנה היוותה חלק בלתי נפרד. אין איש בארה"ב שלא יודע מה הקשר בין הילרי קלינטון לחליפות מכנסיים, בין כובעים אדומים למצביעים רפובליקנים, או בין כובע גרב ורוד עם אוזניים למחאת הנשים נגד טראמפ. ההתנגדות של טראמפ לכל הערכים שעולם האופנה הגבוהה מתיימר לייצג מעוררת אותו, והזעם הופך ליצירה. לפתע, גם מעצבים שתמיד הקפידו שלא לערבב בין פוליטיקה לאמנות, מעלים על המסלולים חולצות עם מסרים ברורים נגד טראמפ, כי זה לא הזמן למחאה מעודנת. גם מי שהכיתובים ממש רחוקים מהאסתטיקה שלו מוצא דרך, כמו אנג'לה מיסוני, המנהלת הקריאייטיבית של בית האופנה מיסוני שהציגה קולקציה רגילה אך בהליכה הסופית על המסלול הדוגמניות כולן חבשו כובעי 'פוסי' ורודים מעוצבים בטקסטורה המזוהה עם בית האופנה. חשוב לזכור שזהו סיכון כלכלי של ממש עבור המותגים האלה, שהרי ישנו חלק גדול מאוד באוכלוסיה שתומך בטראמפ וללא ספק יחרים אותם. האמירה הפוליטית, במקרה הזה, חשובה להם יותר מהשורה התחתונה בדו"ח הרווח וההפסד, ומחזירה את עולם האופנה לתקופה בה נלקחו יותר סיכונים. אז תודה לטראמפ.

איוונקה עם אחיה - דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ (צילום: גטי אימג'ס)

איוונקה עם אחיה – דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ (צילום: גטי אימג'ס)

שיטת המקל והגזר

ישנה גם התיאוריה שדונלד רק מנצל את איוונקה כעלה תאנה נשי כדי לזכות באהדה של מתנגדיו, ולא רק בנושאים מגדריים – היא הגזר למקל שלו, האדם הצלול והמאופק שיכול לאזן את האיד המשתולל של הנשיא החדש. גם אם זה המקרה, כנראה שלא מדובר בשימוש מניפולטיבי של צוות הקמפיין של טראמפ באיוונקה. היא הרי אשת עסקים ממולחת שמודעת היטב לכל צעד וצעד שלה. התמיכה שלה באביה היא לא משהו שצוות הקמפיין שלו צריך היה לדחוף או למנף – היא מגיעה ממקום עמוק יותר, של אישה שהתגייסה לצבא טראמפ עוד ברגע לידתה וגדלה באווירה שמקדשת את ערכי המשפחה. איפה שיש כסף וכוח, קשרים חזקים בתוך המשפחה משמרים אותם, וקשרים רעועים יכולים להוביל להפסדים. כלומר, איוונקה כבר מגויסת מעצם היותה היא, וסביר שאף יועץ לטראמפ אינו חזק יותר מהקשר בינה לבין אביה. יכול להיות שאיוונקה, בתו האהובה שהוא כל כך גאה בהישגיה ורואה אותה כשלוחה שלו ושל הצלחתו, היא האישה היחידה בעולם שטראמפ מחשיב את דעתה. הרי גם כשהוא מקים ועדות שמטפלות בנושאים נשיים כמו הפלות – הן מורכבות מגברים, אז אולי עדיפה איוונקה אחת בבית הלבן משתי נשים שהוא לא מחשיב את דעתן על העץ?

אז אולי בעצם, אחרי הכל, איוונקה היא עדיין נקודת האור של הנשים בבית הלבן? אולי היא זו שתמתן את הנשיא ותזכיר לו את האינטרסים הנשיים שהוא עיוור להם ביומיום? הרי לטראמפ אכפת מה הציבור חושב עליו. לא סתם הוא צופה בכל פיסת חדשות, מתבאס על תוכניות סאטירה ורוטן בטוויטר על איך מציגים אותו, וקשה להאמין שאחרי דליפת הקלטת הפוסי וים כובעי הגרב הוורודים שהציפו את ארה"ב הוא לא מודע לכך שזו תקרית שהוא יצטרך לתת עליה את הדין עוד הרבה זמן. לכן, סביר מאוד שהוא יאמץ את עצותיה של איוונקה בנושאי נשים, והיא – מתוך רצון לשמר את תדמיתה הפמיניסטית שמסתמנת כחשובה לה – כנראה תנסה להיטיב עם הנשים האמריקאיות במהלך זמן הכהונה, גם אם לא לכל הנשים האמריקאיות. אלה ששייכות למיעוטים אתניים יאלצו ככל הנראה לתלות תקווה בדמויות פוליטיות אחרות. הסיבה שכל אלה עדיין בגדר ספקולציות היא שלאף אחד אין גישה למה שבאמת מתחולל בנפשה ובמוחה של איוונקה טראמפ – היא עושה רושם של אדם בעל דעות מורכבות ואינטיליגנציה גבוהה, אבל לאורך השנים היא הצליחה שלא לחשוף שום דבר מעבר למעטה הקורקטיות והאמירות שנשמעות כאילו היא חזרה עליהן שוב ושוב במראה. ולכו תסמכו על רובוט, גם אם הוא מתוכנת לפמיניזם.

אף יועץ לטראמפ אינו חזק יותר מהקשר בינם איוונקה לבין אביה

אף יועץ לטראמפ אינו חזק יותר מהקשר בין איוונקה לבין אביה

מחזקת ומעצימה נשים קרייריסטיות אבל מתיישרת לפי הסטנדרטים השמרניים ביותר (צילום: גטי אימג'ס)

מחזקת ומעצימה נשים קרייריסטיות אבל מתיישרת לפי הסטנדרטים השמרניים ביותר (צילום: גטי אימג'ס)

בסופו של דבר - לאף אחד אין גישה למה שבאמת מתחולל בנפשה ובמוחה של איוונקה טראמפ (צילום: גטי אימג'ס)

בסופו של דבר – לאף אחד אין גישה למה שבאמת מתחולל בנפשה ובמוחה של איוונקה טראמפ (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • איוונקה מדהימה ביופייה ומהממת בכל השאר…תקשורת השמאלנית פשוט פתטית עם כתבות בינוניות בלי תוכן כמו זו.

    מאת: הדס |‏ 19 במרץ 2017 | 17:09
  • השמאל ממשיך לאכול את הלב על נצחון טראמפ. החלמה מלאה, והמשיכו לחפש שטויות על טראמפ ומשפחתו.

    מאת: אלי |‏ 18 במרץ 2017 | 23:38
  • מדהים כמה שאתם מנסים לייצר כותרות שיקריות! ה״דמוקרטים״ שונאים כל מה שקשור לטרמפ ויעשו הכל לכאוב את תבוסתם המשפילה!
    איוונקה בעיני ובעיני רבות מדהימה ממלכתית ואהובה!

    מאת: Talia NYC |‏ 18 במרץ 2017 | 23:08
  • ואיך לעזאזל הכתבה הזאת קשורה לאופנה?? תשאירו את ענייני הפוליטיקה לפוליטיקאים

    מאת: הילה |‏ 18 במרץ 2017 | 22:33
  • התקשורת עברה את גבול הטעם הטוב צריך להשמיד אותה כליל ולנסות להקים משהו שפוי stop tha face media

    מאת: מוניק |‏ 17 במרץ 2017 | 14:02
  • טראמפ חולה נפש

    מאת: קרין |‏ 17 במרץ 2017 | 13:25
  • העתק הדבק מאתר שמאלני בארהב.. שקר אחד גדול. אף אחד לא שונא אותה

    מאת: משה |‏ 17 במרץ 2017 | 09:07
  • הכל טוב ויפה והכתבה מאוד מעניינת ואמיתית אבל להכריז עליה כשנואה?
    רבות שגילו אותה והתאהבו בה רק לאחרונה.כולל אני. ועובדה שבנתוני המכירות היא רק עלתה. למרות ניומן

    מאת: סכ |‏ 17 במרץ 2017 | 07:03
  • כתבה מטופשת …. סיכום של דברים שנאמרו או נכתבו ברשתות כמו CNN,NBC והתעלמות מעובדות שהחרם על איוונוקה לא עובד ויש עליה של מאות אחוזים במכירות … נסיון לנתח אופי של בן אדם מכתבות ודעות של אחרים .כתבת הרבה ולא אמרת כלום !

    מאת: ליאת |‏ 17 במרץ 2017 | 02:27
  • היא מהממת

    מאת: ksenia |‏ 16 במרץ 2017 | 23:53