"אין לי מראה של ברבי, תמיד יהיו כאלה שלא יאהבו"

נועם פרוסט רגילה לעבור מתחת לרדאר בישראל. בחו"ל היא דוגמנית אופנה גבוהה סופר מצליחה, אצלנו היא בחורה גבוהה, מעניינת ומאוד לא בלונדינית. עכשיו, עם קמפיין ענק להוניגמן יחד עם אמא, המיינסטרים כבר לא יכול להתעלם. וזה עוד לפני הסיפורים על ריהאנה, קנדל ג'נר וויקטוריה בקהאם

מאת  | ‏ 8 ספטמבר 2016
מעיל: הוניגמן, חולצה: אוסף פרטי, מכנסיים: H&M studio, נעליים: not for sale, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

מעיל: הוניגמן, חולצה: אוסף פרטי, מכנסיים: H&M studio, נעליים: not for sale, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

לא מעט מילים נשפכו על נועם פרוסט, הפלא בת ה-22 שהשתלטה על עולם ההיי-פאשן, באופן שכבר כמה עשורים אף ישראלית לא התקרבה אליו. פרוסט אמנם הספיקה לצעוד על המסלול עבור שמות כמוג'ון גליאנו, אטוסורוטאיאמה וויקטוריה בקהאם, אבל במיינסטרים הישראלי קצת פחות הכירו אותה. היא מודעת לכך שהיא לא בדיוק הבלונדינית הטיפוסית שהקהל המקומי כל כך אוהב, וזו גם הסיבה שקיבלה לא מעט דחיות לאורך הקריירה שלה. "אני לא מושלמת, אין לי מראה של ברבי, אין לי אף קטן סולד או שיער בלונדיני. ותמיד יהיו כאלה שלא יאהבו, וגם אם הרגשת שאהבו אותך – לא לקחו אותך בסוף לעבודה", היא מודה. "בעבר על כל סירוב הייתי מתקשרת לאמא שלי או לסוכנת שלי, ומתבכיינת. אבא שלי היה אומר לי שאני חייבת לפתח עור של פיל, ואף פעם לא הבנתי איך עושים את זה. בסוף זה פשוט קרה".

נראה שעכשיו הכול הולך להשתנות עבור פרוסט. מדוגמנית מסלול מבוקשת, שם למביני עניין, היא הפכה לכוכבת קמפיינים שקשה לפספס. למען האמת, בלתי אפשרי. דמותה מתנוססת מעל כל מגדל וגשר, חודרת במבט מהפנט, שותקת ומתכתית. לצדה, אמה ענת בירן, מתריסה בעיניה: "אני יצרתי את זה". שתיהן מבקשות שנקנה בגדים של הוניגמן, אבל לפי המבטים האלה, הן יכולות לבקש גם להשתלט על כדור הארץ ויקבלו את מבוקשן. המהפך הושלם: סוף סוף חברת אופנה ישראלית גדולה מנכסת את הלוק המיוחד שלה. בפגישה איתה, פרוסט מושכת תשומת לב, אבל בצורה אחרת לגמרי משציפיתי – היא מפזרת חיוכים מסביב, מדברת בשצף ושפת גופה משדרת נינוחות. הניכור האירופאי, שנראה כי סטייליסטים עומלים עליו מתחילת הקריירה שלה – לא נמצא ביננו. "אני ממש לא כמו שאני נראית, אני יודעת", היא אומרת בחיוך, "הרבה לא רואים את הרגישות שלי. כשמכירים אותי בכלל חושבים שאני קיבוצניקית או מושבניקית, זה מתיישב עם האופי שלי".

ג׳ינס: הוניגמן, סריג: איזבל מארנט לאמור, חגורה: גוצ׳י, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

ג׳ינס: הוניגמן, סריג: איזבל מארנט לאמור, חגורה: גוצ׳י, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

את מאוד חברותית, בניגוד ללוק.
"לא תמיד הייתי ככה. אני לייט בלומרית. תמיד הייתי בתוך עולמי, ילדה שקטה בצד. זה השתנה, אני נהנית היום יותר. הצילומים של הסרט שעשיתי עכשיו בפריז, מאוד עזרו לי להפתח. ובכלל, בעולם הדוגמנות יש משהו שפותח אותך, נותן לך בטחון. לי זה עשה הרבה טוב".

"הסרט" הוא משהו שנהיה סקרנים אליו עוד שנה לפחות, כשהפרויקט של במאי העל הצרפתי לוק בסון ("לוסי", "האלמנט החמישי"), בהשתתפות פרוסט, יצא לאקרנים. בינתיים אנחנו יודעים שפרוסט לוהקה לתפקיד כפול במיזם המדע הבדיוני הסודי, לצד קארה דלווין וריהאנה ("היא מאוד מרשימה. לא האמנתי שאני בסט איתה ועם קארה דלווין, זו חוויה סוריאליסטית לגמרי"). היא חתומה על הסכמי סודיות רציניים, ולכן ממעטת במילים על מה שנעשה שם – אבל מספרת על חצי שנה מהסרטים, כולל לימודי משחק במימונו של בסון, שפתחה לה את התאבון לעוד. "היינו 12 שעות ביום על הסט. את באה כל בוקר לסט ויש תפאורה אחרת, זה מטורף". בהתלהבות היא מראה לי תגובה של בסון באינסטגרם לשלט שלה בהוניגמן, "את כל כך גבוהה!", כותב הבוס.

זה מאיים לעבוד עם אישיות כזו בכירה?
"חשבתי שזה יהיה, אבל הופתעתי מכמה הוא אדם רגוע. היית מצפה שבסט כזה גדול ותקציב של 200 מיליון יורו יהיה לחץ, אבל הוא מסתובב עם כוס תה, נחמד לכולם. צריך ללמוד ממנו איך לשמור על שליטה כזו".

כשגיג המשחק הראשון שלך הוא סרט של לוק בסון, קשה לרדת בסטנדרטים.
"אני מסכימה שזה אחלה סיפתח, אבל זה משהו אחר מכל מה שאעשה בחיים, הרי גם אם אעשה סרטים הוליוודים, לוק בסון יש רק אחד. אני מאוד אשמח לשחק גם בישראל, בקולנוע או בטלוויזיה. הצטלמתי לא מזמן לפרסומת למגדלי עזריאלי והצלחתי לבכות בלי טיר סטיק, זו הייתה חוויה בשבילי. אני מכירה את התעשייה כאן כל החיים שלי, יהיה מעניין לחוות את זה כשחקנית".

סריג: ז׳יבנשי להלגה עיצובים, מכנסיים: זארה (צילום: דודי חסון)

סריג: ז׳יבנשי להלגה עיצובים, מכנסיים: זארה (צילום: דודי חסון)

"שוקולד לא אכלתי שלוש שנים"

היכרות עם התעשייה יש לה מגיל אפס, ובעצם, אפילו לפני. אמה היתה דוגמנית עובדת בשנות ה-80("זו הייתה אטרקציה לחברות שבאו הביתה, להסתכל על הבוק שלה, היינו עושות עניין מזה שרואים קצת ציצי"), וכיום מוכרת לציבור בעיקר כמנחה בערוץ הקניות, כשהיא לא מחנכת למיניות ומטפלת בפסיכודרמה. אביה, עדי פרוסט, הוא במאי טלוויזיה, וכטינאייג'רית, נועם אף חשבה שתלך בדרכו ואפילו נרשמה לרגע למגמת קולנוע בעירוני א'. לאחרונה פרוסט מתעניינת במיוחד גם בעבר הזוהר של סבתא שלה מצד אמא, "גם היא הייתה דוגמנית", היא מספרת. "היא דיגמנה בשנות השישים, זה מדהים לראות את הבגדים והאופנה של אז. גם הסבתא השנייה שלי אישה מרשימה, היא מתורגמנית והיא לימדה אותי מה זה פמיניזם. גדלתי סביב נשים חזקות, זה חלק ממני".

בימים אלה של שיח הולך וגובר על מגדר, נועם רואה בקמפיין לצד אמה בת החמישים צעד חיובי בכיוון."הקמפיין של הוניגמן מתכתב עם קונספט שקיים בעולם, לעצב בגדים לאמא ולבת, והתקבלה החלטה לא לקחת דווקא דוגמניות רגילות, ולפתוח את מנעד הגילאים", היא אומרת. "אמא שלי מייצגת השלמה פנימית עם עצמך, הבנה שכולנו מתבגרים בסוף. אפשר לעזור לעצמך, כמובן, אם מישהי מתאמנת או צובעת את השיער או כמה זריקות אני לא נכנסת לזה, אבל אני מקווה להיות כמו אמא שלי, יש בה משהו שנורא משלים עם עצמו ולומד את עצמו. אני מנסה לעשות את זה, לדעת מי אני ומה אני ולהיות באמת אישה חזקה".

יש לך עוד מודלים?
"גלית גוטמן תמיד הייתה בשבילי סוג של מודל. תראי כמה תכניות היא מנחה, היא השראה. אנשים צריכים להבין – דוגמנות זה המקצוע היחיד שבו נשים שולטות על גברים – אנחנו מרוויחות יותר, מתעניינים בנו, יש צלמות, סטייליסטיות, הסוכנויות הכי גדולות היום נשלטות על ידי נשים. כדי לשרוד בעולם הזה, כולנו צריכות להיות מאוד אינטיליגנטיות".

העובדה שפרוסט תופסת את עולם האופנה דווקא כזירה מעצימה לנשים, קשורה כנראה לדרך הספציפית שעברה. כמו סופיה מצטנר, שלוהקה כמוזה של דיור בגיל 14- גם פרוסט שווקה מגיל 16 היישר להיי פאשן. זה מקום שבו אמנות וצילום נפגשים, בו הדגש איננו על מיניות, ושגם השערוריות, מתברר, פחות הכרחיות לקיום קריירה. "אופנה זה עניין מאוד רציני", פרוסט אומרת, "בסטים שאני עובדת עליהם, אנשים באים עם רפרנסים של אמנות, ספרות, סרטים קלאסים. אומרים לי מה אני צריכה לבטא, לפעמים זה צריך להיות יותר חזק, אנדרוגיני או גברי, ולפעמים אני צריכה להיות אמזונה. לא מחפשים רק אובייקט היום, רוצים שיהיה מעניין איתך על הסט".

שמלה: הוניגמן (צילום: דודי חסון)

שמלה: הוניגמן (צילום: דודי חסון)

במקביל את עושה הרבה דוגמנות מסלול, שזה תחום שבו צריך להיות מאוד רזות.
"אני לא מרעיבה את עצמי. אני לא מאמינה באידיאל מסוים וחושבת שכל אחת צריכה להרגיש נוח עם עצמה.ראיתי בנות שחיות עם כמה ירקות במקרר ומבשלות מרק ועל זה הן חיות, אכילה עצובה כזו. אני אוכלת לחם ופסטה ובריא ומאוזן. אני רזה באופן טבעי, אנחנו ערימת ענקים ורזים במשפחה, אבל כן, בתור דוגמנית אני צריכה קצת יותר לשמור כי עדיין הסטנדרט רזה מאוד. אני דואגת שזה ישאר בגבולות שלי".

במה לא תגעי?
"שוקולד לא אכלתי שלש שנים. אבל זה בגלל עור הפנים, לא בגלל המשקל. המחלה שלי זה בכלל מלוחים".

את מאמינה שיהיה פעם מודל הגיוני יותר לדימוי הגוף?
"תראי, יש את מה שהמעצבים רוצים ומה שהסוכנים רוצים. הסוכנים רוצים דוגמנית שתעבוד, לא אכפת להם באיזו מידה היא תהיה. אבל המעצבים לא עשו שינוי בראש. בניינטיז היו לך דוגמניות על במידות יותר הגיוניות, כמו מיכאלה ברקו. עם השנים, הקטינו את המידות וגם בחנות אם תקחי ג'ינס במידה 36, זה ה-38 של פעם. זה מה שהמעצבים הקלאסים אוהבים, אני מאמינה שיגיע שינוי. היום יש כוח חברתי באינסטגרם, בנות מראות חצ'קונים ונמשים וסימני מתיחה. אנשים רוצים למכור ואם הם רואים שלשם העולם הולך, הם יזרמו עם זה".

זה נשמע כאילו את בעצמך נפגעת מהמודל.
"בטח שאני נפגעת. משקל זה לא הכל – אני, למשל, מידה 42 בנעליים, וכמעט לא מוצאת נעליים בשבילי, כי יש את התפיסה שאישה צריכה להיות במידה 38, עם כף רגל ענוגה. צריך להבין שאין מושלם. למה, אני נראית כמו בפוסטר?".

התשובה היא כן.
"טוב לדעת, זה נורא נחמד לשמוע, אבל אני לא רואה את זה. זה יקל על כולנו אם יפתחו את הסטנדרט ולא נהיה מוקפים בבובות. זה לא כיף לאף אחד, גם לא לגברים כי לא כולם נראים כמו בדימוי השרירי. בכל מקרה, להיות בת 20, לבנה במידה 36 – זה לא אומר שיהיה לך טוב בחיים. פגשתי הרבה דוגמניות שהן לא מאושרות, לכולנו החיים הם יותר מורכבים".

קרדיגן: מיו מיו להלגה עיצובים, חצאית: הוניגמן, טי -שירט: אוסף פרטי, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

קרדיגן: מיו מיו להלגה עיצובים, חצאית: הוניגמן, טי -שירט: אוסף פרטי, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

במעלית עם קנדל ג'נר

העיסוק האישי של נועם בתזונה, גורם לה לחשוב שאולי תעבוד בזה כשתהיה גדולה והקמפיינים כבר לא ירכיבו את חייה. אבל זו מחשבה בודדה על המושג "עתיד", בתוך ראש צעיר ומשוחרר מדאגות. "אני מאמינה שחיים רק פעם אחת, YOLO", היא אומרת בחיוך. "אני בעד החוויה, להנות מהרגע. כשארצה להתמסד אני אעשה בחירות שינתבו אותי למקום הזה, אבל אני לא שם עכשיו. כיף לי שהחיים שלי ככה על מזוודה. זו הייתה שנה מטורפת, עם המון עבודה ונסיעות, עכשיו אני חודש שלם בישראל שזה שיא בשביל השנה הזו. לקחתי דירה בסאבלט ליד ההורים שלי, פה במרכז תל אביב. חוץ מזה המקום שבו הייתי הכי הרבה זמן בשנים האחרונות, זה אוסטרליה".

את כוכבת שם, לא?
"אני די מוכרת, כן. עשיתי באוסטרליה ארבעה שערי ווג, ארבעה שערי מארי קלייר, פרסומות לטלוויזיה ולקניון ותכניות טלוויזיה.אני לא יודעת למה הם אוהבים אותי שם כל כך. החיים שם זה משהו אחר לגמרי, זו בועה. זה מקום יפהפה עם טבע באמצע העיר, בתוך חצי שעה מהעיר את בג'ונגל. האוסטרלים שקטים ומדהימים ויפים, אבל יש שם משהו שגורם לך להתגעגע למציאות. אגב, הטרנד שם עכשיו זה להעריץ מסעדנות ישראלית, הישראלים מאוד חזקים שם בתחום הזה".

טרנינג: אמריקן אפרל, חולצה: אלכסנדר וונג להלגה עיצובים, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

טרנינג: אמריקן אפרל, חולצה: אלכסנדר וונג להלגה עיצובים, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

פרוסט יודעת על מה היא מדברת – בן זוגה לשעבר, ג'וד כהן, הוא בעלים של מסעדה בסידני. הפופולריות לה זכתה ביבשת התחתונה, איפשרה לה לבסס תחנת אם כולל מערכת יחסים בת שנתיים, ואפילו לדבר בה עברית (כהן הוא בנם של יורדים ישראלים שהשתקעו באוסטרליה) – אבל זה נגמר לאחרונה. פרוסט לא מנדבת הרבה פרטים, אבל אפשר להבין מבין השורות, כי הקריירה עמדה ברקע לפרידה. "זוגיות עם דוגמנית זה לא דבר קל", היא אומרת, "היה לי בן זוג מאוד מפרגן ואנחנו בקשר טוב, אבל זה היה אתגר גדול. את צריכה למצוא מישהו שהעבודה שלך לא מאיימת עליו".

את רוצה קשר עכשיו?
"כן, בטח שאני רוצה. להיות מאוהבת זה כיף, ולהיות במערכת יחסים טובה זה מדהים. מכל קשר אפשר ללמוד משהו על עצמך. אני פשוט לא אעשה הנחות, העולם שלי הוא חלק ממני. אני חושבת שזה מעניין שלכל צד יש את העולם שלו. זה תורם בסוף לזוגיות".

ב-2013 דורגת כדוגמנית ה-10 הכי מרוויחה בישראל.
"כן, אני שומרת על ההכנסות שלי. אני יודעת כמה אני מרוויחה, יש לי קשר צמוד לרואה חשבון. אני מאוד חסכנית, אבל הייתי שמחה להפתח לאופציות עסקיות, לעצב קפסולה לחברת אופנה או משהו, להפתח לעוד ערוצים ולהשתמש בקשרים שיצרתי. בתיכון כשעשינו סרט אני הייתי זו שיוצרת קשרים ומפיקה, אני טובה בזה".

בואי נדבר קצת על הקשרים האלה. את באותה סוכנות עם קנדלג'נר, עלית מודלס.
"היא נכנסה איתי פעם למעלית בניו יורק. היא לא הייתה עם המצלמות של התכנית, נכנסה שקטה, עם פנים מכוסות כדי שלא ירדפו אחריה ברחוב, אפשר להבין אותה. היא שקטה ונעימה ומאוד יפה".

ויקטוריה בקהאם?
"נורא נחמדה. כשדיגמנתי עבורה בתצוגה, היא אמרה לי 'איזו יפה את' לפני שיצאתי למסלול, בדרך כלל מעצבים לא מדברים עם הדוגמניות, לא כי הם לא נחמדים, אלא כי אין להם זמן,אבל עם כל האימאג' הקר שלה, היא הייתה חמה ונעימה והבת שלה נתנה לי סוכריה. הרגשתי שהיא מאוד יודעת מה היא רוצה. היא לקחה את האנשים הכי חזקים בתעשייה, ויש לה בגדים יפהפים, וגם בעלה יפהפה. הוא היה עם הילדים מאחורי הקלעים ולא הפסקתי לבהות בו".

ג׳ינס: הוניגמן, סריג: איזבל מארנט לאמור, חגורה: גוצ׳י (צילום: דודי חסון)

ג׳ינס: הוניגמן, סריג: איזבל מארנט לאמור, חגורה: גוצ׳י (צילום: דודי חסון)

טרנינג: אמריקן אפרל, חולצה: אלכסנדר וונג להלגה, כובע: גוצ׳י, עגילים: איזבל מארנט לאמור, נעליים: not for sale (צילום: דודי חסון)

טרנינג: אמריקן אפרל, חולצה: אלכסנדר וונג להלגה, כובע: גוצ׳י, עגילים: איזבל מארנט לאמור, נעליים: not for sale (צילום: דודי חסון)

שמלה: הוניגמן, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

שמלה: הוניגמן, עגילים: איזבל מארנט לאמור (צילום: דודי חסון)

צילום: דודי חסון | סטיילינג: נועה נוז'יק ל"סולו" | איפור: נגה תמיר ל"סולו" | שיער: גיא טקו ל"סולו"

נועם ואמא ענת בקמפיין החדש להוניגמן (צילום: דין אבישר)

נועם ואמא ענת בקמפיין החדש להוניגמן (צילום: דין אבישר)

המיינסטרים כבר לא יכול להתעלם. מתוך הקמפיין החדש להוניגמן (צילום: דין אבישר)

המיינסטרים כבר לא יכול להתעלם. מתוך הקמפיין החדש להוניגמן (צילום: דין אבישר)

השאירו תגובה

 

  • מהממת וחכמה. הרבה בהצלחה בכל דרך שתחליטי לקחת. מחכים לסרט. איזה רדודים האנשים שחושבים שבלי שוקולד אין חיים. תתקדמו.

    מאת: איריס |‏ 28 בספטמבר 2016 | 06:45
  • ממש לא נכון שמידה 36 היא בעצם 38 של פעם,בדיוק ההפך.

    מאת: אלה |‏ 12 בספטמבר 2016 | 10:33
  • הבעיה לא שהיא לא בלונדינית אלא שהיא כל הזמן נראית חולה וחלשה.

    מאת: רחמים |‏ 12 בספטמבר 2016 | 00:12
  • נועם מדהימה וכייף לקרוא את התשובות החכמות שלה. התמונה האחרונה מקסימה!

    מאת: rubi |‏ 11 בספטמבר 2016 | 00:50
  • בחורה לעניין. ראיון מצויין.

    מאת: adva |‏ 10 בספטמבר 2016 | 14:46
  • זה מדהים איך כל הדוגמנית אומרות שדוגמניות אחרות מרעיבות את עצמן, אבל הן ממממש לא, מה פתאום, אוכלות פסטה פיצה והמבורגר ופשוט בעלות הרגלי עיכול יוצאי דופן…

    מאת: נטע |‏ 10 בספטמבר 2016 | 12:03
  • בהצלחה,אוהבת את היופי שלך מאוד.פוטנציאל בשמים

    מאת: מור |‏ 10 בספטמבר 2016 | 01:53
  • מרשימה בתשובותיה. נשמעת אינטיליגנטית. אהבתי יאוד את השילוב עם אמא שלה. תמיד ראיתי את עולם החזות החיצונית/אופנה כמרדד ומנמיך נשים, מעניין שהיא רואה אותו מהמקום שלה כמעצים נשים ונשלט על ידיהן, אולי לא הכל שחור והיא צודקת ויש בעולם זה כמה נקודות של אור.

    מאת: אני |‏ 9 בספטמבר 2016 | 16:23
  • נגמר את מי לראיין? למה צריך כתבה על נועם פרוסט כל שבוע?

    מאת: XX |‏ 9 בספטמבר 2016 | 16:08
  • איזה מסר אתם בדיוק רוצים להעביר? שרזון זה יופי??זה מה שנחוץ?
    היא כלל אינה יפה לטעמי אך זה עניין של טעם
    לדעתי דוגמניות צריכות להעביר מסר בריא לחברה
    באמת תתביישו עם קידום המכירות הזה

    מאת: טל |‏ 9 בספטמבר 2016 | 13:41
  • גםיפה וגם חכמה ובוגרת…מאוד התרשמתי!

    מאת: בהצלחה |‏ 9 בספטמבר 2016 | 13:37
  • כל הכבוד שלא שיקרה! כל אישה מעל 18 יודעת שהן בדיאטות וזה כבר נראה מאליו, אבל היום המון דוגמניות משקרות בקשר לתזונה שלהן כדי להסתיר את האנורקסיה/הפרעות אכילה אחרות וטוענות שזה הגוף הטבעי שלהן.
    כל הכבוד לך על הכנות!! אני עדיין לא בעד מה שאת עושה לגוף שלך, אבל זה כבר עניינך

    מאת: רומי |‏ 9 בספטמבר 2016 | 10:27
  • מהממתתת בצורה היסטרית

    מאת: מיכל |‏ 9 בספטמבר 2016 | 09:45
  • מדהימה

    מאת: בהצלחה |‏ 9 בספטמבר 2016 | 07:28
  • תחייכי קצת

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 9 בספטמבר 2016 | 06:18
  • ממש מודל לחיקוי.. … תתביישו ! מדגישים בכותרת שלא אכלה שוקלד 3 שנים… ממש נורמלי

    מאת: רונה |‏ 8 בספטמבר 2016 | 22:32
  • מהממת! רק הצלחה

    מאת: !! |‏ 8 בספטמבר 2016 | 21:31
  • היא נראית כאילו לא אכלה 3 שנים נקודה.

    מאת: אחת |‏ 8 בספטמבר 2016 | 20:48
  • מהממת!!

    מאת: אני |‏ 8 בספטמבר 2016 | 19:25
  • נועם דוגמנית שאני אוהבת מאוד מאוד!! יפייפיה אמיתית!
    יש לנועם גוף של דוגמנית ואין כמוה בישראל!
    ככה ניראת דוגמנית אמיתית.

    מאת: סיגלית |‏ 8 בספטמבר 2016 | 18:55