בלי צנזורה: מצעד המתלבשות הטובות והרעות של 2016

זו הייתה שנה מאתגרת במיוחד לשטיחים האדומים ברחבי העולם. מצד אחד - מישל אובמה השמיטה לסתות בזכות שמלה זהובה ומושלמת מבית ורסאצ'ה, מצד שני - שתי דוגמניות איטלקיות אנונימיות בחרו לחשוף לראווה את איבריהן הפרטיים בפסטיבל ונציה. אז מי הצטרפה למישל ברשימת הטובות ומי הכעיסה את אלי משטרת האופנה? כל המתלבשות, כל הפרטים

מאת  | ‏ 29 דצמבר 2016
מישל אובמה, אליסיה ויקנדר וקים קרדשיאן. כל המתלבשות הטובות והרעות של השנה (צילום: גטי אימג'ס, Splash News)

מישל אובמה, אליסיה ויקנדר וקים קרדשיאן. כל המתלבשות הטובות והרעות של השנה (צילום: גטי אימג'ס, Splash News)

המתלבשות הטובות:

אליסיה ויקנדר, טקס האוסקר ה-88, אל.איי
שמלה של לואי ויטון

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

2016 הייתה ללא ספק השנה של אליסיה ויקנדר. השוודית יקירת FF הספיקה לקטוף אוסקר, להפוך את הזוגיות שלה עם מייקל פסבנדר לפומבית, ובעיקר – להדהים על השטיחים האדומים, בכל פעם מחדש. אבל מכל ההופעות הסרטוריאליות המרשימות שלה השנה, אחת בלטה יותר מכולן. השמלה הצהובה שעיצב עבורה ניקולה גסקייה לטקס האוסקר ה-88 הייתה משהו שלא רואים כל יום. התעוזה בצבע, בגזרה, באיפור ובשיער הוכיחו כי ויקנדר היא כוח הוליוודי משמעותי שאין להקל בו ראש. אנחנו כמובן, נפלנו שדודים.

קירסטין דאנסט, בכורת "Loving", פסטיבל קאן
שמלת קוסטיום מייד של דיור

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

קירסטין דאנסט מעולם לא הייתה מישהי שתקל ראש בענייני השטיח האדום. במיוחד כשמדובר באחד קוסמופולטי ואיכותי כמו זה של פסטיבל קאן. ההוכחה – שמלת הדיור הלבנה הזו, שנתפרה במיוחד עבורה. עם צבע קלאסי, גזרה פיפטיזית וניחוח יוקרה שנידף מכל עבר – זו ללא ספק הייתה אחת השמלות שהכי אהבנו השנה, ושנאהב גם לנצח נצחים.

ג'וליאנה מרגוליס, ערב לכבוד קרולינה הררה בלינקולן סנטר, ניו יורק
טופ וחצאית של קרולינה הררה

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

אם מישהי גילתה את מעיין הנעורים זו ללא ספק ג'וליאנה מרגוליס. אבל לא רק שהיא נראית פשוט נפלא בגיל 50, אלא שטעמה האופנתי רק השתבח עם השנים. האנסמבל המוזהב הזה מבית קרולינה הררה, שמרגוליס לבשה אך לפני מספר שבועות אחדים, הצליח להרטיט את ליבן של חובבות אופנה בכל רחבי תבל, והכל בזכות אלגנטיות וקוליות שרק מרגוליס יכולה להגיש בכזו קלילות.

דיאן קרוגר, גאלת הסתיו של ניו יורק סיטי בלט, ניו יורק
שמלה של ג'יאמבטיסטה וואלי

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

רק דיאן קרוגר יכולה לקחת שמלה שנראית כמו וילון מתקופת לואי ה-16 ולהפוך אותה לפריט אופנה אגדי. וזה בדיוק המקרה עם שמלת ג'יאמבטיסטה וואלי הזו שלבשה בסתיו האחרון לגאלה של הניו יורק סיטי בלט. עם קוקו מרושל, עקבים כסופים ומטריפים ותיק ניטים ששובר את הלוק, נוצר מראה חד פעמי שייזכר לדורות.

מישל אובמה, ארוחת ערב לכבוד ראש הממשלה האיטלקי, וושינגטון
שמלה של ורסאצ'ה

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

עוד ייכתבו ספרי היסטוריה רבים על תרומתה של מישל אובמה להעצמת הדימוי הנשי וקידום תעשיית האופנה האמריקאית. אבל זו דווקא הופעתה בשמלה של דונטלה ורסאצ'ה האיטלקייה שגרמה לעולם כולו להחסיר פעימה. בשמלה מטאלית מפוסלת במראה אלה יוונית, אובמה הציגה את כל הסיבות להיותה האישה הראשונה של העולם כולו. מישל, נתגעגע כל כך.

המתלבשות הרעות:

קים קרדשיאן, בדרך לסידורים, ניו יורק
כפכפים של ז'יבנשי, ז'קט של גוצ'י, חזיית מחוך של לה פרלה, משקפי שמש של סלין

צילום: Splash News

צילום: Splash News

תקופה לא קלה עברה על משפחת קרדשיאן-ווסט ברבע האחרון של 2016. מבחינתנו, המשבר החל בערך בזמן שצולמה התמונה הנ"ל. קלירלי שום דבר לא כשורה – עזבו את זה שקנייה מתהלך ברחוב בהבעה חלולה ומבעיתה, מה שיותר מדאיג פה הוא דווקא האאוטפיט של קים. עם ז'קט של גוצ'י המטאטא את הרצפה, חזיית מחוך שקופה לגמרי, מכנסי טייטס קצרים וסליידס פרוותיים – מדובר באסופת פריטים בלי שום קשר רציף והגיוני. בדיעבד, זו נקודת המפנה שהציתה את ההתדרדרות הסופית.

סלמה הייק, פרמיירת "I Am Bolt", לונדון
טוטאלוק של גוצ'י

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

כאשתו של פרנסואה הנרי-פינו (המחזיק בבעלות גוצ'י), לסלמה הייק יש גישה חופשית לכל פריטי בית האופנה האיטלקי הנחשק. אבל איכשהו הייק תמיד נופלת לבחירות תמוהות, לא אופנתיות ומאוד לא מחמיאות. השנה היו לא מעט מקרים קשים לבחור מהם, אבל בסופו של דבר, רק לוק אחד הגיע לגמר. אז בבקשה – סלמה הייק, גרסת נער העיתונים משנות השלושים שנכלא לזירת שוורים. מה שנקרא, שחקנית אופי.

ניקי מינאז', אירוע Tidal X: 1015, ניו יורק
אוברול של מיזון מרג'יאלה, מגפיים של פראדה

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

תמיד אפשר לסמוך על ניקי מינאז' שתספק את מנת ה-WTF האופנתית שהעולם לפעמים כל כך צריך. כי בים של שמלות יפות, אקססוריז בוהקים ואיפור מושלם, צריך לפעמים מישהי כמו מינאז' שתעלה על אוברול מרושת, תדביק קצת סלוטייפ על החזה ותצא לעולם כאילו כלום לא קרה. וד"ש לתאומות מלול.

קיילי ג'נר, חגיגות יום הולדת 19 שלה, אל.איי
אוברול של בלמיין

צילום: Splash News

צילום: Splash News

זו ללא ספק הייתה ה-שנה של קיילי ג'נר. לא רק שיצאה סוף סוף מצל אחיותיה הגדולות, אלא שגם עקפה אותן בכל הנוגע לפופולריות, הצלחה כלכלית וכמות אייטמים בכל מדיה אפשרית. כמובן שההצלחה הפנומנלית הזו קשורה קשר הדוק למראה של ג'נר, אותו היא מקפידה להחצין בכל הזדמנות. אבל משלל האאוטפיטים מנקרי העיניים שהציגה השנה (והיו הרבה כאלו), היה זה האוברול של בלמיין שלבשה ליום הולדתה ה-19 שהשאיר חותם יותר מכל. מדובר בבגד שמסכם את הלכות משפחת קרדשיאן-ג'נר – כמה שיותר טראשי וחשוף, יותר טוב. ואם נצטט את מה שאמרנו בזמנו על הלוק – אז קיילי, יום אחד תגדלי ותביני שהטעויות שלך משפיעות על דור שלם.

ג׳וליה סאלמי ודיאן מלו, פרמיירת "האפיפיור הצעיר", פסטיבל ונציה
שמלות של מנזיניו

צילום: גטי אימג'ס

צילום: גטי אימג'ס

את מצעד המתלבשות הטובות והרעות של שנת 2016 סוגרות ג׳וליה סאלמי ודיאן מלו, שתי נשים שעלו לכותרות אך ורק בגלל הבחירה המודעת (אך נוראית שלהן) בשמלות שחשפו הרבה יותר ממה שאי פעם רצינו לראות. אבל הן רק חלק קטן מתוך תופעה כלל עולמית שמקדשת את חוסר האלגנטיות ואובדן המקום לדמיון, תופעה שלא יכולה להמשיך איתנו אל תוך 2017. עשינו עסק?

השאירו תגובה

 

  • השמלות לא היו יפות במיוחד

    מאת: תאיר |‏ 23 בינואר 2017 | 18:11
  • מישל אובמה נראית כמו קוף בשמלה.
    השמלה אולי יפה אבל לא עליה. מה פתאום לרשום אותה כמתלבשת הטובה?

    מאת: יסמין |‏ 30 בדצמבר 2016 | 11:16