ביד חזקה: מה לובשים לליל הסדר

צבע החולצה, גזרת המכנסיים, האקססוריז הנכונים: רגע לפני ליל הסדר, עמרי קירון מלמד אתכם איך להתגבר על מכשול "הלבוש החגיגי" – וגם מוסיף רשימת פנטזיות אישית, לכל מי שמתכנן להפתיע אותו עם אפיקומן

מאת  | ‏ 25 מרץ 2015
פסח, הצעת הגשה (צילום: מתוך אתר מסימו דוטי)

פסח, הצעת הגשה (צילום: מתוך אתר מסימו דוטי)

איך יודעים שבא אביב? פשוט מאוד, מתחשק לי להתאבד. מדי שנה, עם עליית הטמפרטורות ונחשול הזיעה הראשון בגב, אני נפרד לשלום מהפאסון האירופאי שטיפחתי בחורף, ומאמץ בברכה את הכלבה האמיתית שהיא אני. נהגים שחותכים בכביש, עמיתים לעבודה הלועסים ברעש, קשישות – כולם זוכים לפרצי זעם ולמבטים רושפים. הרפש שאני משפריץ לכל עבר אינו באשמתי, כמובן: האביב אולי נחשב לעונה מלבלבת שבה אמורים להסניף שיבולים, אך עבורי הוא קודם כל סימן לכך שהקיץ מעבר לפינה. ועם קיץ אני לא מסוגל להתמודד.

ובכן, דמיינו רק איך נראית מערכת היחסים שלי עם פסח. חג האביב, הפריחה והעצירות הוא מבחינתי האיום שבמועדי ישראל. ההגדה משמימה, הכרפס חונק, ויותר מהכל – כולם מתעקשים להתלבש לליל הסדר "בצורה חגיגית". עכשיו, בואו נפתח לרגע את העניין הזה: שנים ארוכות של הזנחה תרבותית הובילו את קוד הלבוש הישראלי לחורבן מתקדם שבו כל ג'ינס ראוי לחתונה וכל כפכף ראוי למסעדה. בתוך מוסך הפחחות הזה נותר ליל הסדר כמקדש כמעט בודד (לצד יום כיפור) של לבוש מהודר החורג מהשגרה – אלא שלפקוד את ביתה של חמותך כשאתה לכוד במכופתרת לייקרה אפרסקית ומכנסיים מחויטים מבד דליק זה הכל חוץ מחגיגי. בכלל, להתלבש בצורה חנוטה לערב שעיקרו עמידה בפקקים וביצה קשה, אומר לגזור על עצמך שעות ארוכות של גירוד וגלי חום – וזה, תסכימו איתי, לא הכי פסטיב שיש.

אם כך, הצעת ההגשה שלי לליל הסדר הקרוב היא לנשום. לא לפקוד את השולחן במכנסי דייגים בצביעת בטיק, חלילה, אבל כן להרגיש נינוח בערב הכי משפחתי שיש. החגיגיות, במקרה זה, תגיע משילוב מוקפד של אלגנטיות ונוחות, ומלוק שישמור על הפאסון שלו גם אחרי שעות ארוכות של קריאת ארמית. הדגש כאן הוא על קלאסיקות גבריות, מותאמות למזג אוויר מהביל של תחילת אפריל: החולצה הלבנה המכופתרת (רק לבן! בחייכם), נקייה וצחה ותמיד מכותנה; בלייזר בכחול על גווניו, מבד נושם ובגזרה קרובה אל הגוף; מכנסי צ'ינו בצבעוניות כנענית של חול או שמיים, או לחלופין ג'ינס בגזרה ישרה לחלוטין, ובלי שפשופים מיותרים. את אלה כדאי ורצוי להשלים עם פריטים משדרגים בפלטת צבעים דומה: חגורות עור קלועות, נעלי לואפרס מוקפדות, וגם מטפחת משי עזה בדש הז'קט, שתהיה יעילה במיוחד לסתימת פיה של האחיינית. לא צריך להקפיד על סטים תואמים, וגם לא מוכרחים להכניס את החולצה למכנסיים. כן כדאי להביא כדורים נגד אלרגיה. גם אביב וגם מלא בני משפחה – אוטומטית אתם בקבוצת הסיכון.

צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

1.Celio, מחיר: 199 שקלים, 2.Zara, מחיר: 299 שקלים, 3.מסימו דוטי, מחיר: 199 שקלים, 4.H&M, מחיר: 149 שקלים, 5.Asos, מחיר: 70 שקלים, 6.H&M, מחיר: 179 שקלים

צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

1.דיזל, מחיר: 490 שקלים, 2.קסטרו מן, מחיר: 499 שקלים, 3.Tod's, מחיר: 735 שקלים, 4 Lee, מחיר: 499 שקלים, 5.Etro, מחיר: 303 שקלים, 6.רנואר, מחיר: 349 שקלים

צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

1.זאדיג & וולטר, מחיר: 930 שקלים, 2.Canali, מחיר: 4,874 שקלים, 3.גוצ'י, מחיר: 3,500 שקלים, 4.ברברי, מחיר: 2,400 שקלים, 5.גוצ'י, מחיר: 1,656 שקלים, 6.בוטגה ונטה, מחיר: 1,820 שקלים

ולאפיקומן: אצלנו במשפחה כולם מקבלים מתנה כאפיקומן. בשבילי זה מצוין, כי לא זכורה לי שנה אחת מאז שנולדתי בה בנות הדודות הממזרות שלי הפסידו בקרב על המצה הארורה – כולל בפעם ההיא שבה ישבתי על האפיקומן עצמו במשך חצי ערב. מאחר שהמתנה מחולקת בין רבים צריך להנמיך ציפיות לכדי כוס דקורטיבית או תחליב רחצה (תודה אמא!), אבל בפסח הזה אני מרשה לעצמי לפנטז. זה מה שהייתי שמח לקבל בחג הזה, לתשומת לב כל המעורבים בדבר.

צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

1. הספר: SIR. MARIO TESTINO
מג'וש הארטננט עד דיוויד בואי – מריו טסטינו, צלם האופנה האגדי, מקבץ בספר אחד את הפורטרטים המוצלחים ביותר של גברברי השואו ביזנס, אותם יצר בשלושים שנות קריירה. התוצאה יפה להפליא, וגורמת גם לתמונת הפרופיל האמנותית ביותר שלכם להחוויר מבושה. 450 פאונד, וניתן לקנות כאן

2. משקפי השמש: THOM BROWN
לכל מכריי אני מספר באריכות על כך שאין תחליף למשקפי שמש שחורות וקלאסיות, רק כדי לערוג בסתר לזוג הזה של המעצב הניו יורקי טום בראון. עדשות כחולות, מוטות מוזהבים, הגזמה פראית ונהדרת. 358.34 לישט, ניתן לקנות כאן.

3הסווטשירט: עם שרוולים קצרים
הא! ניצחון מוחץ על מזג האוויר ההפכפך. גם סווטשירט, וגם עם שרוולים קצרים. יש שיאמרו שמדובר במוצר לא פרקטי בעליל, אבל הם בטח לא שמים לב שמדובר בחתיכת יצירת מופת יפהפיה, פרי היוצר של המותג הדרום קוריאני הרותח WOOYOUNGMI. שנאמר, פרקטיקה זה לחלשים. 259 אירו, וניתן לקנות כאן.

4. הנר: בריח ג'ק דניאלס
כן, זה נר. כן, זה בריח וויסקי. כן, יש ארומת מייפל עדינה וזה מגיע בתוך בקבוק שבור. גבריות היא עניין מורכב, תתמודדו. 29.95 דולר, וניתן לקנות כאן.

5. המכנסיים: של כדורסלנים
זה טוב לריצה, זה טוב לחדר הכושר, זה טוב למשחק שישי עם חברים, זה טוב למירוק רגשות האשם על זה שלא עשיתם אף אחד מהם כבר חצי שנה. הפרחים לזארה. 129 שקלים, ואפשר לקנות כאן.

6. התיק: LANVIN
פסס פסס, בוא מותק, בוא אליי, פססס פססס. תיק טוב. 718 לישט, ניתן לקנות כאן

7. הסנדלים: של AMI
כמו סנדלי הכאפות החומים שאמא שלכם הכריחה אתכם לנעול בגן חובה, רק בכחול. ועם סוליית סניקרס לבנה, ועשויים מעור משובח במיוחד, ועם סטייל פריזאי היסטרי. משהו לבקש מקרובי המשפחה שלכם בצרפת, רגע לפני שהם עושים עלייה לנתניה.290 אירו, וניתן לקנות כאן.

8. ערכת הטיפוח: loccitane
מה בערכה: ג'ל רחצה 250 מ"ל, קרם לאחר גילוח 30 מ"ל, קצף גילוח 30 מ"ל, סבון מוצק 100 גרם, אושר שמיימי. יש להגיש לגבר שאתם שונאים במיוחד, רק כדי לשמוע אותו מילל כשהכל נגמר. 239 שקלים, חנויות לאוקסיטן.

השאירו תגובה