צהריים באופרה: רשמים מתצוגת אביב-קיץ של פקטורי 54
רשת פקטורי 54 הציגה היום בצהריים על רחבת בימת האופרה הישראלית את קולקציית אביב קיץ 2015. בתפריט: ולנטינו, מארק ג'ייקובס, ארמני, איזבל מארנט ובר רפאלי אחת. אז מה חשבנו על הקולקציה החדשה?
עברה שנה מאז תצוגת האופנה הקודמת של פקטורי 54. הקו המנחה של משפחת אירני, המחזיקה בבעלות רשת החנויות, הוא הכי גבוה שיש. לפני שנתיים התצוגה התקיימה במוזיאון תל אביב, בפברואר שעבר בהיכל התרבות והשנה, באולם שהכי קרוב ללה סקאלה במילאנו, בית האופרה בשדרות שאול המלך בתל אביב. לאחר מינגלינג והתחככות עם מיטב סלבריטאי ארצנו, הוזמנו האורחים אל האירוע המרכזי – בר רפאלי על בימת האופרה. היא אמנם לא שרה את מאדאם באטרפליי, אבל בהחלט נתנה שואו שסחף את הקהל.
ברגע שווילון הקטיפה הכחולה עלה, נפרס לנגד עיננו העולם שפקטורי 54 שירטטו עבורנו. תפאורה חלומית של שדה חמניות ועצי הדר בשעת ערב מוקדמת, עם תזמורת נגנים שהזכירה לנו כי מדובר באולם מכובד ודרמטי. ואז, מתוך העולם המכושף הזה הגיחה בר רפאלי בשמלת מעטפת שחשפה זוג נעלי עקב מרושתות עד מעל הברכיים, במראה שנראה כאילו נלקח מתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט.
לאחר אותו וואו ראשוני, החלו לצאת הדוגמניות והדוגמנים. זו הייתה החלטה מעניינת להוציא ישירות אחרי בר החשופה את הקולקציה של Carven, שהיא המתונה והחסודה ביותר מבין שלל הקולקציות שהוצגו על המסלול. אבל אין ספק כי הפריטים של בית האופנה הצרפתי הם מהמוצלחים שנצפו. מעילים קטנים ושמלות מיני צבעוניות בגזרת A מאובזרות בנעלי עקב שפיציות ותיקי צד קטנים, סימנו את האווירה שתחכה לנו בעונה הקרובה – מראה קוקטי ומעודן במראה וינטג'י קיצי. מעין פאלם ביץ' בסוף שנות השישים אם תרצו.
אבל לאלו שמעדיפות את שנות השבעים על פני העשור הסיקטסיזי, גם להן יש מקום והיצע נרחב. קולקציית הקיץ של טומי הילפיגר בלטה לטובה עם ג'ינסים מתרחבים, שמלות מנצנצות וז'קט פסים מטאלי אחד שנראה כאילו נלקח ישירות מארונו של דיוויד בואי.
אפשר לומר כי מנעד הפריטים שנראו בתצוגה נע על הסקאלה שבין סקול גירל מתקתקה ונערית עם הרבה רגליים חשופות ושמלות צווארון, לבין המבוגרת האחראית עם חליפות מחויטות מוצלחות ושמלות נשפכות שמלטפות את הגוף באלגנטיות.
פקטורי 54 מייבאים לחנויות את המותגים ומעצבי העל הנחשקים ביותר בשוק. מולנטינו למארק ג'ייקובס ועד ורסאצ'ה ואיזבל מארנט. מדובר בכמות מכובדת ביותר של שחקנים מרכזיים בעולם האופנה, ולכן טמונה גם בעייתיות בקוהרנטיות הקניינית וההיצע המגיע לחנויות. אין ספק כי יש להוריד את הכובע על השינוי המבורך והנכון שהתרחש בפקטורי בשנים האחרונות. הפריטים הנבחרים העושים את דרכם מבירות האופנה העולמיות הם חלק מעבודה מדוקדקת המנסה להתאים את עצמה לקהל המקומי.
העונה, ניכר כי המכנה המשותף אליו ניסו לקלוע היה רחב יותר מאי פעם. אם בעונות קודמות הפריטים היו מאתגרים ויצירתיים יותר מבחינה אופנתית, הפעם נראה כי הקניינות בחרה בקולקציות מסחריות מאוד, כאלו שוודאי יענו על צרכי קהל גדול שאוהב את הבגדים שלו בעיקר מחמיאים ולא מסובכים. חובבי אופנה מסורים העוקבים באדיקות אחר כל צעד ושעל שקורה בתעשייה אולי פחות יתחברו לקו הכללי שנטווה הצהריים, אבל גם הם בוודאי ישמחו להיות בעליהם הגאים של לא מעט פריטים שהוצגו היום.
ומילה קטנה על סיומה של האופרה. לאחר השמלה השחורה האחרונה בתצוגה, נשטפה הבמה בדוגמניות והדוגמנים הפוטוגניים, במה שנראה כמו הומאז' לתצוגת הקיץ של שאנל מספטמבר האחרון. ברגע שבר רפאלי חזרה לקידה אחרונה, מעוטרת בשמלת אטלייה ורסאצ'ה לבנה וכלתית, הניפו כולם שלטים לבנים שהכריזו "תצביעו!". וכך, קצת אקטואליה נכנסה אל הבועה האופנתית שלנו. ואם גם אנחנו נוכל להצביע בעת לבישת ורסאצ'ה, נהיה בעד בחירות כל שנתיים לפחות.
למה לא מצויין מתחת לכל תמונה של מי הדגם?? ולנטינו/טומי/קרבן….
מאת: אורח | 19 במרץ 2015 | 18:01לרוב לא מצדיק את המחירים
מאת: דידי | 17 במרץ 2015 | 16:15למה הדוגמניות הישראליות הן חסרות סטייל ונראות כאילו יצאו לסיבוב בקניון של קריית שמונה ואפשר את בר רפאלי קצת יותר קובבה עם רגליים עקומות בבקשה…. איכס גועל נפש
מאת: אורח | 17 במרץ 2015 | 08:57גועל נפשששששששששששש, ממש לא אהבתי
מאת: גלי | 16 במרץ 2015 | 19:31אין על בר רפאליייייי איןןןןןןןןןןןן!!
מאת: עודד | 16 במרץ 2015 | 19:27מה הקטע עם הופעות חיות על הבמה בכ-ל תצוגת אופנה ישראלית?? זה כבר יצא מהאף
מאת: אורח | 16 במרץ 2015 | 19:22