השנה הטובה בחייה: ניקול קידמן חוגגת 50 ונראית מדהים מתמיד
עם סדרה טלוויזיונית מלאת הייפ ואינספור סרטים בקנה, נדמה כי ניקול קידמן נכנסת לעשור השישי לחייה בצורה הכי טובה שיש. עם חיוכים אלגנטיים על השטיח האדום ובחירות אופנתיות מדויקות ואמיצות, היא הצליחה למצב את עצמה גבוה באולימפוס ההוליוודי, בלי שום כוונה לרדת ממנו. לכבוד יום הולדתה החגיגי, חזרנו למראות הבלתי נשכחים שלה מהשנה שחלפה. נתראה בשמחות
כמו הרבה שחקניות הוליוודיות בגילה, גם ניקול קידמן הגיעה ליום הולדת 50 עם כמה תיקונים קוסמטיים שהעולם נהנה ללעוג להם. זו חרב הפיפיות של שחקניות שעוברות את 35 – הן יכולות לשחק נשים מבוגרות מהן בכעשרים שנה, או להיעזר בידידן הבוטוקס ולהפוך לבדיחה ברשת. אין בחירה שלישית. קידמן החליטה להקריב את הבעות הפנים שלה, ובשנים האחרונות קראו לה יותר פעמים "בובת שעווה" מאשר "האקסית של טום קרוז".
אבל קידמן, שהמשיכה לכל אורך הדרך להיות שחקנית רצינית ועסוקה למרות עיסוק רב בחייה הפרטיים (בעיקר הנישואים לקית אורבן וההתמודדות שלו עם אלכוהוליזם), הוכיחה השנה סופית שכשאת שחקנית מעולה, גם מזרק בוטוקס לא ייקח את זה ממך.
לא שהיא אי פעם נעלמה מהמסך הגדול או מהשטיחים האדומים, אבל התהילה של קידמן עברה רגרסיה ניכרת בעשור האחרון, עד שהגיעה המיני סדרה "שקרים קטנים גדולים" והזכירה לקהל הרחב כי מדובר בשחקנית מצוינת, שקיבלה את המשימה המורכבת ביותר מבין שחקניות הסדרה – לגלם אישה מוכה שהיא גם פסיבית, אבל גם חזקה ומעוררת הזדהות.
בפסטיבל קאן האחרון השיא החדש של הקריירה של קידמן הורגש היטב. היא קידמה שם לא פחות משלושה סרטים: "The Beguild" של סופיה קופולה, "How to Talk to Girls at Parties" של ג'ון קמרון מיטשל ו"The Killing of a Sacred Deer" של הבמאי היווני העולה יורגוס לנטימוס. עם שנה עמוסה כל כך בפרמיירות, טקסי פרסים ועוד אינספור אירועים, גם הכוח של קידמן כאייקון אופנה חזר.
שני הלוקים המדוברים ביותר שלבשה קידמן בקאן היו שמלה בהתאמה אישית של קלווין קליין, שכללה חלק עליון שחור וחצאית טול לבנה ענקית שאי אפשר היה להסיר ממנה את העיניים, וכן שמלה כסופה של רודרטה בשילוב וולנים מטול שעלולה הייתה להיות אסון אופנתי חמור, אלמלא סטיילינג מדויק שהפך לשיחת היום.
אבל אלו לא היו שני הלוקים המוצלחים היחידים שלה: היא לבשה שמלת קוטור יפהפייה של דיור בגווני יער עם עבודת רקמה וחרוזים; שמלת פרנזים כסופה ומרשימה של מייקל קורס; שמלת תחרה בצבע פודרה עם חגורה מתנגשת באווירת פאנק של אלכסנדר מקווין; שמלה רקמה עשירה ובוהמיינית של ארמני פריבה; ולוק שחור ושיקי של ורסאצ'ה, כנראה הפעם היחידה מזה זמן רב בה המילים "שיק" ו"ורסאצ'ה" נאמרו בצמידות.
מי שעוקב אחרי השטיחים האדומים עוד משנות התשעים, התקופה בה ניקול הייתה חצי מפאוור קאפל מתוקשר לצד טום קרוז, לא ממש מופתע לראות את הקאמבק שלה כחורכת שטיחים. בטקס האוסקר של 1997 קידמן לבשה שמלה של דיור בעיצובו של ג'ון גליאנו, שגם אחרי עשרים שנה נכללת ברשימות השמלות המדוברות ביותר בכל השנים. השמלה, שהייתה עשויה סאטן בצבע ירוק רעל שנוי במחלוקת, מיצבה את קידמן כמובילה אופנתית אבל גם הצליחה לזעזע חלק מהמבקרים.
ג'ואן ריברס, שהייתה אז מתשאלת את הסלבס על השטיחים האדומים מטעם ערוץ !E, צעקה לקידמן ממש על השטיח "אני שונאת את הצבע המכוער הזה, את גורמת לי להקיא!". התקרית הזאת כנראה ממש לא הזיזה לקידמן, שממשיכה להפר את החוקים וכמעט ולא נתפסת בשמלה פשוטה.
לטקס פרסי גילדת השחקנים בשנה שעברה היא הופיעה בשמלה ירוקה מטאלית ואמיצה של גוצ'י ומאז ממשיכה לכופף את הכללים בכל דרך אפשרית – דיטיילים מרובים, עבודות רקמה, וולנים, חרוזים, מחשופי כתפיים, שרוולים ארוכים, גזרות ויקטוריאניות ועוד.
מאז שפסטיבל קאן הסתיים, קידמן קפצה על הטרנד הפרחוני ומופיעה על השטיח האדום עם שמלות אביביות ורומנטיות בצבעים עזים ולא מפסיקה לגוון במותגים שהיא לובשת. אמנם אפשר לזהות נאמנות מסוימת לדיור ושאנל, אבל רק בחודש האחרון קידמן הספיקה ללבוש שמלות מבתי האופנה קרולינה הררה, ארדם, אוסקר דה לה רנטה, אלסנדרה ריץ' ועוד. שרק תמשיך.
היא יפה אבל השמלות לא לטעמי
מאת: מרים | 21 ביוני 2017 | 18:21