קייט מוס בת ארבעים: 14 תחנות בחייה של סטייל אייקון

היא כיכבה על אינספור של שערי "ווג", הובילה קמפיינים יוקרתיים וצעדה על מסלולי התצוגות בגובה מטר שבעים בלבד | אבל גם אחרי 26 שנות קריירה, היא לנצח תיזכר כחלוצת ההירואין-שיק | הסופר מודל הכי סטואית בעולם חוגגת 40, וזה הזמן לציין את הרגעים הבלתי נשכחים שלה

מאת  | ‏ 16 ינואר 2014

"אני רוצה לחיות את חייך כך שכשאהיה באמת זקנה, אוכל להביט לאחור ולומר, אח, חייתי את החיים – לא רק שרדתי אותם".

בדרך חזרה לאנגליה מחופשה משפחתית באיי הבהאמה, ציידת כישרונות גילתה את קייט מוס בת ה-14 בעצירת ביניים בניו יורק. את הצילומים הראשונים שלה עשתה עם הצלם דיוויד רוס, שהנציח את המבט המתריס והשליו בעיניה.

תמונות ראשונות, גיל 14

תמונות ראשונות, גיל 14

"לא אכפת לי להצטלם בעירום, כל עוד הוא אמנותי".

הדוגמנית הנמוכה (1.70) לא ממש מצאה את עצמה על מסלולי התצוגות לצד אמזונות כמו סינדי קרופורד, אבל זמן קצר לאחר שעברה לניו יורק עם חברה הצלם מריו סורנטי קיבלה עבודה בקמפיין של "קלווין קליין". מודעת העירום שלה עוררה אז שערורייה גדולה, למרות שמוס כבר היתה בת 18.

הקמפיין הבלתי נשכח (צילום: יח"צ)

הקמפיין הבלתי נשכח (צילום: יח"צ)

"שום דבר לא טעים כמו ההרגשה להיות רזה".

מוס הדקיקה היתה שונה מאוד בנוף ולכן מהר מאוד הפכה לדבר החם הבא. היא מצאה את עצמה חוגגת עם דוגמניות כמו נעמי קמפבל ומעצבים כמו גליאנו. אלא שאז החלו השמועות על אנורקסיה, ולראשונה נשמע הביטוי "הירואין שיק" בהקשר שלה.

עם נעמי קמפבל. רזות ושקופות

עם נעמי קמפבל. רזות ושקופות

"בפעם הראשונה שהלכתי לביתו של ג'וני דפ באל.איי היתה הפעם שהבנתי למה אני נכנסת. ידעתי שהוא מפורסם, אבל לא ידעתי מה המשמעות של זה".

הרומן המפורסם עם כוכב הקולנוע הפך אותם לזוג הכי נכון בסביבה. הם יצאו במשך 4 שנים עד 1998 ואפילו התארסו, אבל מערכת היחסים שלהם היתה הרסנית – תרתי משמע. "לפעמים יש ימים רעים", אמר דפ בראיון אז. "יש כאלה שהולכים לשחק גולף, יש כאלה שהורסים חדרי מלון".

עם ג'וני דפ. הזוג היפה בעולם

עם ג'וני דפ. הזוג היפה בעולם

"אף פעם לא היו לי בתי שחי מלוכלכים. את יכולה להיראות מלוכלכת, אבל אסור לך להיות מלוכלכת באמת".

קייט הפכה למוזה עבור מעצבי על, ביניהם ג'יאני ורסאצ'ה שבחר בה לסיים את תצוגת האופנה שלו ב-1995. "כבר מההתחלה, קייט מעולם לא היתה דוגמנית. היא תמיד היתה אייקון", אמרה עליה דונטלה ורסאצ'ה.

בשמלת כלה, אבל לא באמת

בשמלת כלה, אבל לא באמת

"אף פעם לא הייתי אנורקטית, כך שאף פעם לא הייתי כזו רזה. אף פעם לא הייתי עור ועצמות, אבל אני זוכרת שחשבתי לעצמי, אני לא רוצה להיות כל כך רזה".

ב-1998 היא החליטה לקחת הפסקה "ולהתאושש מהתשישות". במהלך האשפוז שלה במוסד הגמילה היא הצליחה להצית את חדרה בטעות, אבל גם לעלות קצת במשקל. כשצעדה על המסלול בתצוגה של גוצ'י באביב 2001 היא כבר נראתה כאילו נגמלה מההירואין, וגם מהשיק שלו.

על המסלול של בית האופנה גוצ'י

על המסלול של בית האופנה גוצ'י

"כשהבת שלי תהיה בת שש עשרה, היא תלבש את כל הדברים הללו. אני שומרת אותם בשבילה. ככה אני סוחטת אותה: 'אם לא תאכלי ארוחת ערב, לא תקבלי את הבגדים שלי. אם לא תגדלי, את לא תוכלי להיכנס לבגדים שלי'. עכשיו היא כבר חולת אופנה".

ההריון והלידה של לילה גרייס הגיעו בהפתעה. רק כמה חודשים לפני כן היא חגגה במסיבה של טסטינו. האב היה ג'פרסון האק, המוציא לאור של מגזין האופנה הבריטי Dazed & Confused, אבל השניים לא שרדו יחד יותר משנה. מוס הפכה לאם בגיל 28, אבל ממש לא התכוונה לצאת לגמלאות.

שמלה בלתי נשכחת

שמלה בלתי נשכחת

"יש לי שידת תחפושות בבית. אני אוהבת ליצור לעצמי פנטזיות".

במראה מלאכי ודקיק, מוס הגיעה לאירוע צדקה שאורגן על ידי אלכסנדר מקווין בשמלה שעיצב בעצמו. אף אחד לא האמין שהיא כבר בת שלושים, או שהיא אם לילדה בת שנתיים.

כך נראת אם לילדה בת שנתיים

כך נראת אם לילדה בת שנתיים

"אימא שלי אמרה לי 'את לא יכולה לעשות חיים כל הזמן' ואני הייתי עונה 'למה לא? למה לעזאזל אני לא יכולה לעשות חיים כל הזמן?' חשבתי שלעשות חיים זה אומר ללכת למסיבות ולחגוג וכאלה, אבל זה לא נכון בהכרח. זה יכול להיות מאוד מאמלל, אם עושים את זה בהגזמה".

קייט מצאה את עצמה שוב במערכת יחסים הרסנית, הפעם עם המוזיקאי פיט דוהטרי שהצליח לגרור אותה שוב לתהומות התמכרות. השיא היה כשתמונות שלה עם קוקאין פורסמו ב"מירור" הבריטי, ומוס נשלחה לגמילה שוב. אחרי תקופה קצרה, היא שוב חזרה לדגמן.

עם הבן זוג פיט דוהרטי. ימים קשים

עם הבן זוג פיט דוהרטי. ימים קשים

"כן אני אוהבת בגדים, אבל לעיתים רחוקות אני הולכת לשופינג. לעיתים רחוקות מאוד!"

השנים שחלפו לא שינו את מעמדה של מוס כאייקון אופנה. היא החלה לעצב ל"טופשופ", וכמעט תמיד כיכבה ברשימת המתלבשות הטובות. אחד המראות הזכורים ביותר שלה היה זה שלבשה למט בול ב-2009, שם צולמה עם מארק ג'ייקובס.

חזרה לעצמה. ותודה למארק

חזרה לעצמה. ותודה למארק

"חשבתי שכולנו נעלה בלהבות, בגלל כל החרא שעשינו".

ב-2011, כשבתה בת השמונה לצידה, צעדה מוס לחופה עם בן זוגה ג'יימי הינס. החתונה הזו הביאה את כל אצולת האופנה לכנסייה אחת קטנה באנגליה. השילוב בין עברם הבעייתי של רוב הנוכחים והמיקום הרוחני גרם למוס לחשוש מנקמת אלוהים, אבל האירוע עבר בשלום – אולי למעט הביקורות על שמלת הכלה שלבשה.

חתן וכלה עם הילדה כשושבינה (צילום: splash news)

חתן וכלה עם הילדה כשושבינה (צילום: splash news)

"אני לא הולכת להיות מגעילה רק לשם האטיטיוד או לגרום לאחרים להרגיש קטנים רק כדי שאוכל להרגיש גדולה".

הבחירה בשמלת הכלה שעיצב לה החבר הטוב גליאנו היתה בחירה מתריסה במיוחד – מוס שברה את החרם על המעצב, שנאשם בהתבטאויות אנטישמיות, ולא הסכימה לנטוש את החבר הוותיק שעיצב לה שמלות ליום הולדת 21 וגם ליום הולדתה השלושים. שבירת החרם של מוס עוררה זעם בקהילת האופנה אבל גם ריככה את חזרתו של המעצב לחיים המקצועיים.

BFF

BFF

"באמת, לא לבשתי חזייה מימיי".

לקראת חגיגות יום הולדתה הארבעים, שחפפו לחגיגות שישים שנים ל"פלייבוי", החליטה מוס להצטלם לגיליון ינואר של המגזין הוותיק. הקונספט היה פשוט – עירום וקריצה למסורת השפנפנות הארוכה של העיתון, ארוכה כמו הקריירה של מוס.

פלייבוי בגיל 40

פלייבוי בגיל 40

"כשאת מצטלמת את צריכה שתהיה לך נקודת התייחסות בראש. את חושבת איך את צריכה לעמוד בבגדים המסוימים הללו, או איך את אמורה לזוז. את חושבת על דמויות שונות שאת מגלמת, בעצם".

לא פלא, אם כן, שבטקס פרסי האופנה הבריטיים שנערך לפני שנה, קיבלה מוס פרס מפעל חיים על עשרים וחמש שנות פעילותה. לאירוע היא לבשה שמלת מיני מעור של מארק ג'ייקובס ומעיל פרווה, ולא נראתה לרגע כמו מישהי שחוגגת ארבעים. לפרוש? הצחקתם אותה. או כפי שהיא אמרה בעצמה: "הרבה דברים נוראיים, לא הוגנים ולא נכונים נאמרו עליי. אני יכולה רק לומר שהנקמה הטובה ביותר היא הצלחה".

פרס מפעל חיים

פרס מפעל חיים

 

השאירו תגובה