"דוחה": רוצים בגד של קניה ווסט? תצטרכו לחפור בשקיות זבל

בחירת ההגשה האמנותית של קולקציית "ייזי לגאפ" הסופר-מדוברת עוררה את זעם הרשת, בדיוק כמו שהתכוונה לעשות. וזה עדיין לא הדבר הכי מוזר שנראה השבוע בפיד: המותג שמפרסם תכשיטים בצורה הכי מפחידה בעולם, משקפי השמש שנראים כמו בלונים, הנעליים שחשפו בפנינו סוג חדש של אכזבה והרעיון המקורי של ריהאנה - מגפיים במקום מכנסיים. חדשות, מחשבות ושאלות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 18 אוגוסט 2022
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by YEEZY x GAP (@yeezyxgap)

מיינד דה גאפ

בשבוע שעבר התנצלנו קלות על העיסוק הבלתי פוסק אבל הבלתי נמנע במה שאין ברירה אלא לכנות ההטרלות של בלנסיאגה, וספציפית אלה שנובעות מהחיבור הכאוטי בין המוח הקודח של המעצב דמנה וסאלייה לבין המוח שהמילה "קודח" היא אנדרסטייטמנט העשור ביחס אליו – זה של קניה ווסט.

איזו טעות של טירוניות. מה חשבנו לעצמנו, שזה ייגמר שם? שהסיפור של קולקציית "ייזי לגאפ בהנדסת בלנסיאגה" יסתכם בכמה משקפי חלל ואז נוכל להפסיק לדבר עליו? ובכן, לא נותר לנו אלא להתנחם בכך שהפרשנות הדיסטופית המבוהלת שלנו מקבלת השבוע חיזוק ממשי שמבהיל את הרשת כולה, כשמתברר שפריטי הקולקציה, שמחירם הממוצע הוא כ-900 שקלים, נמכרים בחנויות הרשת מתוך מה שנראה כשקיות אשפה ענקיות.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Page Six (@pagesix)

האובססיה של אופנה עילית עם שקיות זבל לא חדשה ומלכתחילה לא מקורית במיוחד: היא מבוססת על האירוניה הפשוטה שטמונה בפער בין הפנטזיה על סטייל יוקרתי לבין סירחון היומיום, בין עושר לעוני. זה עובר בהפקות אופנה ואפילו על המסלול, אבל המפגש הישיר של הקונים עם הרעיון כבר מייצר סיטואציה טעונה הרבה יותר ונוחה הרבה פחות, כשהיוצרים כמו מבקשים לבוז לצרכנים ולדרוש: "תסתכלו על עצמכם. תראו מה גרמנו לכם לעשות". האם זה אכן מה שקניה ווסט ביקש להשיג?

"נציגי המכירות אמרו שקניה התעצבן כשהוא ראה שמוכרים את הבגדים שלו על קולבים", העידו המבקרים המבולבלים בסניף גאפ. "ככה הוא רצה שימכרו את זה. גם לא יעזרו לך עם מידה או משהו, צריך פשוט לחפור בכל הדבר הזה". התמונות גררו, כמצופה וכמתבקש, תגובות קשות שתוקפות את "הפטיש" של ווסט לשימוש בהומלסים כמוזות. "זה כל מה שדפוק במיליארדרים", הכריז ציוץ אחד. "הם כבר לא באמת רואים את המאבק של האנשים, את הסבל האנושי. הם רואים הזדמנויות להיות 'אדג'יים' ולהרוויח מזה. זה דוחה". "זה חייב להיות ניסוי חברתי כלשהו", כתבו אחרים, והיה מי שזיהה הזדמנות: "סוף סוף, משהו שיצדיק את האינסטינקט שלי לגנוב".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@dondasplace)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by The Cut (@thecut)

מה כן בסדר בתמונה

למרבה המזל, בבלנסיאגה דואגים לאזן ולספק השבוע תחרות רצינית על טייטל "היציאה האופנתית הכי מוזרה ומטרידה", עם קמפיין התכשיטים החדש של המותג. הקרפה נעימה לכולם.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@lofficielvietnamofficial)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Outpump (@outpump)

נפיחות בעיניים

אם יש מותג שיכול להתחרות בטרלול של בלנסיאגה וגם לעשות את זה בצורה הרבה יותר צבעונית ומשועשעת, הרי שזה Loewe של ג'ונתן אנדרסון. וליתר דיוק – אם יש משקפי שמש שיכולים להתחרות בסככות החייזריות של בלנסיאגה, הרי שאלה המסגרות המנופחות של Loewe.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Hypebae (@hypebae)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by HIGHXTA (@highxtar)

הפשוטע

והנה דרך אחרת, קצת פחות עוכרת שלווה, להביע את האמירה האופנתית-פילוסופית "יש סדק בכל מה שחשבנו שאנחנו מכירים והדברים הם לא כמו שהם נראים": עבור גיליון הטלוויזיה השנתי שלהם, החליטו במגזין W להפוך כוכבים צעירים לדמויות טלוויזיוניות איקוניות. לא יהיה קשה לנחש שהפייבוריטית שלנו היא אל פנינג כפריס הילטון ב"החיים הפשוטים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Elle Fanning (@ellefanning)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by W Magazine (@wmag)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by W Magazine (@wmag)

כן הוד ריריותך

השבוע ב"ריהאנה לבשה משהו מוזר ומכוער ועכשיו הוא נראה הגיוני ויפה": מגפי ירך עצומים בתור מכנסיים. רן דנקר, איפה אתה? אתה פה?

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Vogue Japan (@voguejapan)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by NYLON (@nylonmag)

באיזה מטא

זוהי אזהרה לציבור הגולשים: עוגמת נפש מסוג חדש לגמרי נחשפה בפנינו השבוע. זה קרה כששוטטנו באינסטגרם לתומנו, והגענו לעמוד של מעצב שעושה נעליים מטורפות ומטריפות. לא שהן נראו כמו אופציה מציאותית בשום שלב, אבל כשלחצנו על הלינק לאתר חיכתה לנו שם אכזבה מפתיעה: הבעיה היא לא שהן נורא יקרות, או נורא לא נוחות. הבעיה הן היא שהן דיגיטליות לחלוטין, ומתקיימות רק במטא-וורס (וגם שם הן כנראה נורא יקרות ולא נוחות).

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@petliger)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@petliger)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@petliger)

דנים און דנים

נסיים עם משהו אמיתי לגמרי. כזה עם אנשים שכל איברי הפנים שלהם נמצאים במקום, שהבגדים שלהם לא מנסים להתחזות לסחבות ולא מוגבלים רק למרחב הווירטואלי. שבוע האופנה בקופנהגן אירח תצוגות יפהפיות של מותגים מוכרים ואהובים כמו Ganni וגם טריים ומסקרנים כמו Rotate, והציג וריאציות שונות על עקרונות הסטייל הסקנדינבי הנערץ. ובהתאם ללוקיישן כה עמוס במשפיעניות, אופנת הרחוב שתועדה מחוץ לתצוגות הייתה החלק הכי יפה ומעניין.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Romina Introini (@romilux)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@couturekulten)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Asaf (@thestreetvibe)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Asaf (@thestreetvibe)

 

השאירו תגובה

 

  • איזה כתיבה שאפו

    מאת: מירי |‏ 21 באוגוסט 2022 | 11:30
  • ייזי זה כל כך אוברייטד! לא ברורה לי השאיפה של קניה המולטי מליונר להראות כמו הומל כמו גםם נעלי ההומלסים של בלנסיאגה. לא יודעת מה זה אמור להיות חוץ מפריוילגיות של מליאנים….

    מאת: חנה |‏ 21 באוגוסט 2022 | 06:24