מעצב העל וירג'יל אבלו הלך לעולמו בגיל 41

המעצב והמייסד של המותג "אוף וויט" ומעצב בגדי הגברים של לואי ויטון מאז 2018, וירג'יל אבלו, הלך לעולמו בגיל 41 בעקבות מחלת הסרטן. עולם האופנה מתקשה להתאושש מהבשורה הקשה

מאת  | ‏ 28 נובמבר 2021

וירג'יל אבלו (צילום: אינסטגרם virgilabloh)

וירג'יל אבלו (צילום: אינסטגרם virgilabloh)

את האובדן הזה עולם האופנה ממש לא ראה מגיע – וירג׳יל אבלו, שייסד את המותג ״אוף ווייט״ ושימש גם כמעצב הגברים של לואי ויטון מאז 2018, הלך לעולמו בגיל 41, לאחר שנתיים של מאבק במחלת הסרטן.

ההודעה על מותו פורסמה בחשבון האינסטגרם הרשמי שלו, שם נכתב: ״מעל לשנתיים, וירג׳יל נאבק באומץ עם סוג נדיר ואגרסיבי של סרטן – אנגיוסרקומה לבבית. הוא בחר להתמודד עם המחלה באופן פרטי מאז הדיאגנוזה שקיבל ב-2019, תוך שהוא עובר טיפולים מאתגרים, כל זה בזמן שהוא מפקח על כמה וכמה גופים משמעותיים בעולם האופנה, האמנות והתרבות. לכל אורך הדרך, מוסר העבודה והאופטימיות שלו לא התערערו. וירג׳יל היה מונע על ידי מסירות למלאכה שלו והשליחות שלו לפתוח דלתות עבור אחרים וליצור שוויון באמנויות ובעיצוב. הוא אמר לעתים קרובות ׳כל דבר שאני עושה הוא עבור הגרסה בת ה-17 של עצמי׳, תוך שהוא מאמין עמוקות בכוח של אמנות לעורר השראה בדורות הבאים״.

הצלחה מסחררת והוא רק בן 41 (צילום: גטי אימג'ס)

הצלחה מסחררת והוא רק בן 41 (צילום: גטי אימג'ס)

ברנרד ארנו, שעומד בראש תאגיד LVMH, הגיב בחשבון האינסטגרם של החברה: ״אנחנו בהלם מהחדשות האיומות האלה. וירג׳יל לא היה רק מעצב גאון ובעל חזון, הוא היה גם איש עם נשמה יפהפייה וחוכמה אדירה. משפחת LVMH מצטרפת אלי ברגע הזה של צער גדול, וכולנו חושבים על הקרובים אליו״.

אבלו נולד ב-30 בספטמבר 1980 באילינוי, להורים מהגרים מגאנה. בזמן לימודיו לתואר שני באדריכלות הוא החל לעצב ולייצר בעצמו טי-שירטים ולכתוב על אופנה עבור בלוג. ב-2009, לאחר סיום הלימודים התמחה עבור פנדי באיטליה, שם החל בשיתוף פעולה יצירתי עם קניה ווסט, אותו פגש כבר לפני כן בשיקגו. הוא הקים חנות אופנה ועיצוב בשיקגו יחד עם שותפו האמנותי של ווסט, והראפר גם הפך אותו למנהל האמנותי של סוכנות הקריאייטיב שלו.

מקושר לכל הכוכבים הכי גדולים בעולם. עם בלה חדיד (צילום: גטי אימג'ס)

מקושר לכל הכוכבים הכי גדולים בעולם. עם בלה חדיד (צילום: גטי אימג'ס)

ב-2013 הקים את המותג ״אוף ווייט״ במילאנו, שהפך להצלחה מסחררת מהר מאוד עם דימויים מזוהים כמו מרכאות אירוניות. הוא עיצב קולקציות אייקוניות עבור מותגים כמו נייקי ואיקאה, לצד שיתופי פעולה בעלי משמעות חברתית, כמו חולצות שעיצב עבור Planned Parenthood כחלק ממצעד הנשים בוושינגטון.

במרץ 2018 נבחר להוביל את קו הגברים של לואי ויטון, והיה האפרו-אמריקאי הראשון בתפקיד. הקולקציה הראשונה שלו תחת בית האופנה הוצגה בגני פאלה רויאל ופריז, והותירה רושם עמוק. במקביל, אבלו עבד גם כדי ג׳יי וכאמן, כשהוא משתף פעולה תדירות עם טקאשי מורקאמי.

אבלו הותיר מאחוריו את אשתו שאנון, שני ילדים, אחות והוריו.

עולם האופנה מתקשה להתאושש היום מהבשורה הקשה (צילום: גטי אימג'ס)

עולם האופנה מתקשה להתאושש היום מהבשורה הקשה (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה

 

  • כאב לב!!!! כזה מוכשר וצעיר שינה את פני התודעת האופנה תודה על מי שהיית!!!

    מאת: Aliss |‏ 30 בנובמבר 2021 | 01:03