ברק בעיניים

בגיל 16 הוא עמד לראשונה מול המצלמות. הוא גדל מול כל המדינה, כשברקע סיפור סינדרלה ואקסיות מפורסמות (מאוד). הוא מעיד על עצמו שהוא "רק ילד" ומדבר עם אמא עשר פעמים ביום, אבל בכל זאת נעלב כשקוראים לו תמים. השנה ברק שמיר הסתכל למציאות בעיניים, ותכנן לא רק את היום שאחרי הקורונה, אלא גם את זה שאחרי הדוגמנות - וזה הדבר הכי טוב שקרה לו

מאת  | ‏ 24 יוני 2021

ז׳קט: Outside society | מכנסיים: פולו ראלף לורן לפקטורי 54 (צילום: מאיר כהן)

ז׳קט: Outside society | מכנסיים: פולו ראלף לורן לפקטורי 54 (צילום: מאיר כהן)

רגע אחרי שברק שמיר יצא מבית הקפה התל אביבי שבו ישבנו, ניגשה אליי המלצרית וביקשה לדעת אם אני בת הזוג שלו. "הוא רווק?", היא שאלה, וכשהשבתי בחיוב חזרה מחוייכת לעמדת הקפה, כמבשרת סודות מדינה לחברותיה. אבל זו לא הייתה רק אותה מלצרית. לאורך השיחה שלנו העיניים של הסועדים הופנו לעברו בלי הפסקה. לחשושים ושמות כמו נועה קירל ורומי פרנקל נזרקו לאוויר. בשלב מסוים שאלתי אותו אם הוא שם לב להתרחשות סביבו. "על מה את מדברת? אני מרוכז בראיון שלנו", השיב.

התשובה של שמיר מתארת באופן מדויק את דמותו של הדוגמן בן ה-22. למרות שהוא אחד הפרצופים הבולטים בתעשיית האופנה הישראלית בשנים האחרונות, הוא עדיין מתקשה להתמודד עם הרגע שבו המצלמות כבות. "אני יודע שאני תמים, אני לא מסתיר את זה, אבל ככה טוב לי. הדרך שלי בעולם נקייה לגמרי. אני בא לעבוד, לא מתעסק ברכילות ולא מחפש לריב. זה לא אני. המון פעמים יחצנים ניסו להצמיד לי בחורות או לשדך אותי לחברים בשביל פרסום או מתנות. זה מביך בעיניי".

זה אשכרה קרה?
"לפני פחות משנתיים יחצן כתב לי שהוא רוצה להצמיד לי דוגמנית צעירה כדי לזייף איתה זוגיות של כמה חודשים. זה מגעיל ומזעזע, הדבר הכי פתטי ששמעתי בחיים. ברגע שקיבלתי את ההודעה הזו שלחתי אותה לסוכן שלי וסירבנו. אני אהיה עם מישהי רק כי אני רוצה להיות איתה. למה אני צריך להיות עם מישהי שאני לא מכיר בשביל פרסום?".

שרשראות פנינים: דנה וגנר | גופייה: Outside society | מכנסיים: הילי ארי לברונאיי שואו רום |  כפכפים: רנואר (צילום: מאיר כהן)

שרשראות פנינים: דנה וגנר | גופייה: Outside society | מכנסיים: הילי ארי לברונאיי שואו רום | כפכפים: רנואר (צילום: מאיר כהן)

יכול להיות שדוגמן אחר היה מסכים להצעה המפתה של מערכת יחסים צמודה ואייטמים שוטפים במדורי הרכילות, אבל אם לומר את האמת, את הסירוב של שמיר לגמרי אפשר להבין. בחמש השנים האחרונות הוא ניהל מערכות יחסים פוטוגניות ומתוקשרות עם שלוש מהנשים העסוקות בישראל – נועה קירל, יעל שלביה ורומי פרנקל. מערכת היחסים האחרונה קיבלה צורה חדשה אחרי תקרית לא קלה, כאשר רקטה פגעה פגיעה ישירה בביתה של פרנקל – ארבעה חודשים אחרי שנפרדו. "ברגע שזה קרה היא התקשרה וסיפרה לי הכל. הייתי המום, לא ידעתי מה לעשות. מצד אחד אני אוהב אותה וקרה לה דבר נורא, אבל מצד שני היא האקסית שלי. זה מבלבל. בסופו של דבר הפרידה לא עניינה אותי. יש דברים שהם לפני הכל, והבנתי שאני צריך להיות שם בשבילה".

איך היא קיבלה את הפרידה?
"הייתה לנו זוגיות מדהימה, אבל אחרי שנתיים הבנו שזה לא זה. כשכל אחד מבני הזוג רואה את הדברים אחרת לא צריך להמשיך בכוח. לפעמים בני הזוג לא נמצאים על אותו תדר, אז מה עדיף? להישאר בזוגיות ולהיתקע? פשוט לא הסתדרנו וזה נגמר. זה לא היה קל לשנינו. הייתה לנו מערכת יחסים מאוד אינטנסיבית שבמהלכה גם הייתה קורונה, אבל שנינו מבינים לאט לאט שיותר טוב לנו בנפרד".

גופייה: רנואר | מכנסיים: דיזל | כובע: אוסף פרטי (צילום: מאיר כהן)

גופייה: רנואר | מכנסיים: דיזל | כובע: אוסף פרטי (צילום: מאיר כהן)

קודם מתקשר לאמא

לא רק נשים יפות נמצאות ברזומה של שמיר. בחמש השנים שעברו מאז יום הצילומים הראשון שלו הוא הפך לאחד הדוגמנים המצליחים בארץ ובעולם. רעמת התלתלים המפורסמת בשילוב תווי הפנים העוצמתיים גרמו לו לכבוש קמפיינים למותגי על כמו ורסאצ'ה, קלווין קליין, מיסוני ורבים נוספים. "אמנם אני רק בן 22, אבל עברתי המון בקריירה. מילד שלא מבין כלום בעולם הזה פתאום אני מתמודד עם סוכנים, צילומים ואירועים. נכנסתי תוך רגע לעולם של הגדולים. הסתובבתי במקומות שילדים בגילי לא נכנסים אליהם, טסתי במחלקת עסקים והגעתי למדינות שבחיים לא חלמתי להגיע אליהן. זה הזוי, מילד שמרוכז רק בכדורסל התחלתי לטוס קבוע בביזנס ולהצטלם עם הדוגמניות הכי מצליחות בעולם. הבנתי שיש מצב שהולכים להשתנות לי החיים".

הוא נולד בראשון לציון, האמצעי מבין שלושה אחים. אמו מחנכת בבית ספר יסודי, ואביו מנהל סניף של סוכנות השכרת רכבים. "החלום שלי היה בכלל להיות שחקן כדורסל, וכילד כולם היו בטוחים שזה יקרה. הייתי רואה חדשות הספורט, מקליט משחקים ורץ ממגרש למגרש. חייתי, נשמתי ואכלתי כדורסל".

בגיל 15, בין יום בבית הספר לאימון צהריים, הוא נפגש עם חברה קרובה כדי ללמוד למבחן. כמו רגע שסודר מלמעלה, הדוד של אותה חברה, סוכן הדוגמנים ניר סנדלר, הגיע לבקר. "הוא הסתכל עליי ואמר שאני חייב לדגמן. הבהרתי שאני לא בעניין, אבל נתתי לו את המספר שלי. הוא ניסה להשיג אותי כמה פעמים והציע לי לבוא לאודישנים, אבל העולם הזה היה כל כך רחוק ממני שלא ראיתי את זה כאופציה".

מתוך הקמפיין לרנואר (צילום: סער נווה)

מתוך הקמפיין לרנואר (צילום: סער נווה)

חלפו כמה חודשים של סינונים עד שסנדלר הגיע עם הצעה מפתיעה. "הוא התקשר ואמר שרוצים אותי לפרסומת עם עמרי כספי, שהיה האליל שלי באותה תקופה. לא יכולתי לסרב. סיפרתי להורים שלי והייתי נורא מרוגש. בסוף האודישן לא יצא לפועל, אבל פתאום התחלתי לחשוב על עולם הדוגמנות בחיוב. הבנתי שיש לו יתרונות, וקיוויתי שאולי עוד יצא לי להגשים את החלום ולהצטלם עם עמרי כספי. היום, אגב, הוא כבר חבר שלי".

התלבטת אם לוותר על הדוגמנות ולהמשיך עם הכדורסל?
"זה היה או ללמוד באקדמיה של נבחרת ישראל בכדורסל, או להמשיך ללמוד בגימנסיה בראשון לציון ולדגמן. התייעצתי עם אמא שלי הרבה, חשבנו קדימה והבנו שכדאי שאהפוך את הכדורסל לתחביב. עד היום זו ההתלבטות הכי קשה שעשיתי בחיים".

שרשראות פנינים: דנה וגנר | גופייה: Outside society | מכנסיים: הילי ארי לברונאיי שואו רום |  כפכפים: רנואר (צילום: מאיר כהן)

שרשראות פנינים: דנה וגנר | גופייה: Outside society | מכנסיים: הילי ארי לברונאיי שואו רום | כפכפים: רנואר (צילום: מאיר כהן)

איך הגיבו בסביבה שלך להחלטה?
"בבית הספר היו מציקים לי. היו קוראים לי הומו, אבל זה לא עניין אותי כי ידעתי שאני לא. החברים שלי לא היו רגילים לראות אותי מצטלם, עושה פוזות ומדגמן. הייתי מקובל וזה היה בעיקר צחוקים, אז זרמתי על זה. לא באמת נעלבתי".

וההורים תמכו בהחלטה?
"אמא שלי היא הדבר הכי טוב שיש לי בחיים. בלעדיה לא הייתי מגיע לאן שהגעתי. היא תמיד אמרה לי לעשות רק מה שטוב לי ועד היום היא מאוד דואגת לי. היא מתקשרת אליי עשר פעמים ביום כאילו אני ילד בן ארבע, אבל אין, אני ילד של אמא. אני לא מצליח להבין איך בני נוער שאין להם את הקיר התומך של המשפחה מצליחים בעולם הבידור. אני צריך את ההורים שלי המון. עד היום כשקשה לי ואני מתוסכל מדברים – עבודה, בנות, או צבא – אני תמיד מתקשר לאמא".

חולצה: דיזל (צילום: מאיר כהן)

חולצה: דיזל (צילום: מאיר כהן)

כשהיה בן 18 הוא הרים טלפון נוסף לאמא, והיא אישרה את טיסת העבודה הראשונה שלו אל מעבר לים, לניו יורק. "זו הייתה הפעם הראשונה שגרתי מחוץ לבית. חייתי במרכז מנהטן בדירת דוגמנים עם אנשים מברזיל, איטליה, שוודיה ואפריקה. שלושה ימים אחרי שהגעתי לשם נכנס דוגמן שלא הכרתי עם תיק מלא בסמים. היו שם את כל הסמים האפשריים שיש בעולם. זה היה הזוי מבחינתי, הייתי בהלם".

כלומר, הוא הציע לך?
"פחדתי שזה יקרה. ברגע שראיתי אותו פותח את התיק הסתגרתי בחדר וננעלתי לשעתיים. גדלתי בסביבה של ילדים חנונים, מעולם לא הלכתי מכות או עישנתי סיגריה, אז להיות חשוף לסמים? הרבה אנשים הזהירו אותי מהדברים האלה בעולם הדוגמנות, ולכן זה עוד יותר הלחיץ אותי. שבועיים אחר כך ראיתי אותו שוב עושה סמים. הוא שאל אותי אם אני רוצה ופשוט אמרתי לא. תכלס, הכי פשוט היה לסרב".

מה עם מסיבות? הצד היותר הולל של חיי הלילה בניו יורק?
"הייתי בן פחות מ-21 אז לא יכולתי להיכנס, והאמת שגם לא ניסיתי. לא היו לי שם חברים, ובארץ נועה חיכתה לי".

ז'קט: Outside society | ג'ינס: קלווין קליין לפקטורי 54 (צילום: מאיר כהן)

ז'קט: Outside society | ג'ינס: קלווין קליין לפקטורי 54 (צילום: מאיר כהן)

לא משתף פעולה

נועה שמוזכרת בנונשלטיות היא האקסית המיתולוגית של שמיר, נועה קירל. השניים ניהלו זוגיות פוטוגנית במשך למעלה משנתיים והפכו לזוג הכי מדובר בביצה הישראלית. "לא משנה איך תסתכלי על זה, נועה היא מספר אחת בארץ כרגע. ההצלחה שלה מדהימה, היא עובדת קשה ויש לה צבא שלם מאחוריה. היום כל אחד מאיתנו במקום אחר, אנחנו לא ממש בקשר, אבל אני תמיד אפרגן לה".

אחרי הרבה תהפוכות בחייו הרומנטיים, שמיר מצהיר שעל זוגיות הוא מעדיף לוותר בתקופה הקרובה. "אני רוצה להתרכז בעבודה ובהתפתחות שלי", הוא מדגיש, ובהחלט יש במה להתרכז. כבר שנתיים שהוא חלק מנבחרת הפרזנטורים של רנואר יחד עם עדן פינס, עומר נודלמן, דניאל ליטמן, גפן ברקאי ואפילו האקסית יעל שלביה. בעונה הקרובה הוא יצטלם לחברת המשקפיים "אופטיקנה" ולקמפיינים חדשים מעבר לים, אבל אם תשאלו אותו, מה שבאמת מרגש אותו היא ההשקה החדשה של הטייטל "שחקן". בקיץ הקרוב תעלה העונה החדשה של סדרת הנוער, "נעלמים" (Teennick), ושמיר יככב בה בתפקיד משחק ראשון. "הכניסה לעולם המשחק זה הדבר הכי טוב שקרה לי. התחלנו לצלם בשנה שעברה בקורונה, כשעולם הדוגמנות עצר מלכת ולא היו טיסות לחו"ל. אחרי שבועות שבהיתי בקיר החלטתי להתחיל ללמוד משחק".

אז בכלל לא רצית להיות שחקן?
"חשבתי על זה לפעמים, אבל מעולם לא הרגשתי שאני צריך לעשות משהו מעבר לדוגמנות. בקורונה החלטתי לקחת אחריות ולפעול. פתאום היה לי זמן ושקט ללמוד טקסטים, ללכת לשיעורים פרטיים ולעבוד קשה".

מדגמן לצד האקסית, יעל שלביה (צילום: סער נווה לרנואר)

מדגמן לצד האקסית, יעל שלביה (צילום: סער נווה לרנואר)

היה גם חשש כלכלי?
"לקחו לי את העבודה. חברות החתימו אותי על חוזים וברגע שהתחילה הקורונה הן נעלמו יחד עם הכסף. אמנם אני עדיין ילד, אבל אני כבר חושב על היום שאחרי הדוגמנות. אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד ויש לי כבר תוכנית עסקית. אני חושב על נדל"ן או על שוק ההון, אבל כרגע אני לא בפוקוס על זה. אולי עוד כמה שנים".

שמיר שועט אל עבר הצעד הבא בקריירה שלו בליווי הסוכן הצמוד, עמרי יערי. יערי מייצג כמה מהשמות הגדולים בעולם הדוגמנות הישראלי, ביניהן עדן פינס ואנה זק. בינתיים, הסוכן הקודם של ברק הסתבך. באוגוסט 2019 הואשם ניר סנדלר בעבירות מין בשמונה מלקוחותיו, חלקם קטינים. העבירות נעשו בין השנים 2013-2019, ושמיר, שיוצג אצלו מתחילת הקריירה שלו ועד שנת 2018, עדיין מסרב להאמין. "אין מצב שהטענות נגדו נכונות. לניר לא היה אף דוגמן שהיה קרוב אליו יותר ממני. אני יודע וידעתי עליו הכל והוא היה כמו אבא עבורי. הוא דאג לי, תמך בי ועזר לי עם הביטחון העצמי שלי. הוא אפילו לימד אותי לדבר עם בנות. הוא הכי גבר בעולם, ואין מצב שהוא עשה את מה שאומרים שהוא עשה".

גופייה: רנואר | מכנסיים: דיזל | כובע: אוסף פרטי (צילום: מאיר כהן)

גופייה: רנואר | מכנסיים: דיזל | כובע: אוסף פרטי (צילום: מאיר כהן)

מדובר בשמונה עדויות שונות.
"האירועים לכאורה סופרו בעילום שם, אז אני לא יודע מי התלונן על מה. כרגע הכל בגדר אישומים ואי אפשר לדעת מה יהיה, אבל לדעתי אין מצב שהוא עשה את זה. בלי חירטוטים, אני אומר לך שידעתי עליו הכל. יותר מזה: את באמת חושבת שההורים שלי היו שולחים אותי לבן אדם שהם לא סומכים עליו?".

חווית הטרדות מיניות כדוגמן צעיר בעולם?
"אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל מעולם לא עברתי הטרדה מינית. אני לא יודע אם כיבדו אותי או אם ראו בי ילד חמוד, אבל מפתיע שזה מעולם לא קרה. לפעמים מתחילים איתי על סטים, אבל אני לא משתף פעולה. אם מישהו היה מנסה להתחיל איתי בכוח זה היה נגמר בבוקס".

ומה קורה באינסטגרם?
"לאנשים אין בושה. אני מקבל הודעות ותמונות עירום גם מגברים וגם מנשים, אבל גם מזה אני מתעלם. זה מביך אותי. אני לא מבין למה אנשים עושים דברים כאלה".

ז׳קט: Outside society (צילום: מאיר כהן)

ז׳קט: Outside society (צילום: מאיר כהן)

ושוב אנחנו חוזרים לברק התמים של תחילת הראיון.
"לפעמים אני נפגע כשאנשים אומרים שאני תמים. חוויתי בתעשייה הזו הרבה דברים על בשרי, למדתי והתפתחתי המון כדי להגיע למקום שאני בו היום, אבל אני עדיין חושש לקבל החלטות לבד".

אז היום כבר אין מחשבות על כדורסל.
"ברור שהייתי רוצה לשחק ב-NBA, אבל אני ריאלי. לא באמת יכולתי להגיע לשם".

מקנא באיזה חבר שלך, דני אבדיה?
"ברור, אבל אני כל כך אוהב אותו. אין ראוי ממנו ואני הכי גאה בו בעולם. הוא בן אדם זהב שמייצג מדינה שלמה. אבל עזבי, טוב לי עם המקום שלי ועם איפה שאני היום. כנראה שעשיתי את הבחירה הנכונה".

חולצה ומכנסיים: דיזל (צילום: מאיר כהן)

חולצה ומכנסיים: דיזל (צילום: מאיר כהן)

צילום: מאיר כהן | סטיילינג: זוהר מאירי | הפקה: רותם פנחס

השאירו תגובה

 

  • זה לא שהוא תמים, הוא פשוט לא עושה רושם של הנמלה הראשונה בטור. אולי בנימוס קוראים לזה תמים

    מאת: סכ |‏ 27 ביוני 2021 | 12:50
  • בחור די נבוב.

    מאת: מ |‏ 27 ביוני 2021 | 05:52
  • ברור שהוא לא ירצה בת זוג הוא ישראלי רובם לא מתחתנים כ"כ מהר רק כשהבנות ממש זקנות הם נזכרים שאולי כדיי מדינה עצובה

    מאת: פאמ פאטאל |‏ 26 ביוני 2021 | 19:55
  • למה הוא כועס בכל התמונות? קרה משהו? עשיתי משהו לא בסדר?

    מאת: נעה |‏ 26 ביוני 2021 | 19:26
  • איזה בחור מהמם

    מאת: אני |‏ 26 ביוני 2021 | 17:28
  • קצת טיפש

    מאת: מלי |‏ 26 ביוני 2021 | 16:37
  • כל הזמן עם פרצוף כעוס, קצת חיוך לא יזיק…

    מאת: יולי |‏ 26 ביוני 2021 | 13:34
  • ניסים גרמה..

    מאת: פפפ |‏ 26 ביוני 2021 | 08:35
  • אקסית מיתולוגית עאלק חחחח לילד יש עוד חלב על השפתיים הוא עוד לא יודע אהבה וזוגיות מהי בכלל. ובלי קשר יותר יפה לו גלאח מאשר הכרבולת הזאת על הראש.

    מאת: הרב לאו |‏ 26 ביוני 2021 | 08:01
  • חבל שמקצוע הדוגמנות עוד קיים בעולם. מעודד הפרעות אכילה ובעיות דימוי עצמי.

    מאת: חבל |‏ 26 ביוני 2021 | 05:22
  • נשמה טובה , בחור מקסים בהצלחה !

    מאת: נוי |‏ 26 ביוני 2021 | 02:13
  • יפה מצידו איך שהוא מפרגן לאקסיות, בין אם זה לרומי או לנועה. זה אומר הרבה על הגבר שהוא!
    שיהיה בהצלחה ברק, אתה קסם!

    מאת: נוי |‏ 25 ביוני 2021 | 19:04
  • אחלה בחור, חכם ומתוק ויש בו הרבה מעבר למה שרואים בחוץ! בהצלחה.

    מאת: מירי |‏ 25 ביוני 2021 | 19:02
  • הוא באמת ילד. אין לו דעה או הבנה של איך העולם עובד. יש לו עוד הרבה שנים להתחיל להיות עצמאי, פחות תלותי ולגבש דעות. כרגע אין לו באמת.מושג מי הוא

    מאת: החתול |‏ 25 ביוני 2021 | 18:04
  • חדר כושר 24/7

    מאת: טל |‏ 25 ביוני 2021 | 17:23
  • הוא פעם חייך.?

    מאת: ט |‏ 25 ביוני 2021 | 13:11
  • קשה להגיב לכתבה כזו. ממליץ לך ללכת ללמוד ולחדד את הידע ואת דרך החשיבה וההתבטאות.
    אתה יפה ואתה תסתדר בחיים, חשוב מאוד לנסות ולמקסם את שאר היכולות. לא בכול אתה חד.

    מאת: אריק |‏ 25 ביוני 2021 | 11:14
  • מישהו? הומופוביה לשמה !!!

    מאת: רועי |‏ 25 ביוני 2021 | 09:49
  • פרצוף של ערס אדיוט שמחפש לריב.

    מאת: אמת |‏ 25 ביוני 2021 | 09:40
  • הכי מעניין לראות תמונה שלו מחייך, זה קיים במציאות? בחור נחמד אבל מבט זועף כל הזמן.

    מאת: גבינה צהובה |‏ 25 ביוני 2021 | 09:14
  • לקרוא לו תמים זה שטחי; הוא לא תמים אלא פשוט אדם/ ילד טוב וחכם ומפרגן. מה רע?!

    מאת: לילי |‏ 25 ביוני 2021 | 08:57
  • ראיון בוסר כזה בעצם כתבת רכילות

    מאת: ברקת |‏ 25 ביוני 2021 | 08:53
  • תכלס , הצלחה מודדים בכסף. הוא מיליונר ? דברו על כסף -זה יותר מעניין !!!!!!

    מאת: בני |‏ 25 ביוני 2021 | 06:40
  • אחד הטיפשים.
    לא רק בגלל המחווה המטומטמת שניסה לעשות לבריינט. גם בגלל שטינף על האקסיות שלו ברשת.
    הן עשר רמות מעליו.

    מאת: כל האמת |‏ 25 ביוני 2021 | 02:33
  • נרדמתי

    מאת: נגה |‏ 24 ביוני 2021 | 20:14
  • האיש בעל ההבעה האחת

    מאת: קארי |‏ 24 ביוני 2021 | 19:54
  • חמוד מאוד

    מאת: מאיה |‏ 24 ביוני 2021 | 19:02
  • הצילומים מושלמים!

    מאת: ליאור |‏ 24 ביוני 2021 | 17:09