אחרי מאבק ממושך בסרטן: הסטייליסט גל אפל נפטר בגיל 46

גל אפל, סטייליסט בכיר בתעשייה והאיש שהלביש את כל הכוכבים הגדולים בארץ הלך לעולמו היום בגיל 46 ממחלת הסרטן. אפל היה פעיל בעמותת "חלאסרטן" ותרם רבות לקידום המאבק במחלה, עמה נאבק כעשרים שנה. הוא הותיר אחריו ילד בן 4

מאת  | ‏ 17 אוקטובר 2020

גל אפל (צילום: אביב חופי)

גל אפל (צילום: אביב חופי)

גל אפל, סטייליסיט בכיר בתעשייה והאיש שהלביש את כל הכוכבים הגדולים הלך לעולמו היום בגיל 46 ממחלת הסרטן. אפל נאבק במחלה מגיל 25 וניצח אותה פעמיים, אבל הפעם האחרונה הכריעה אותו. בשנים האחרונות לקח חלק גדול בקמפיין ההסברה של "חלאסרטן", עמותה אותה הקימה סוכנת השחקנים זוהר יעקובסון.

אפל החל את דרכו בתעשייה בגיל צעיר לצד מי שהייתה אשתו, ליאת אשורי. השניים הלבישו את הכוכבים הכי גדולים בארץ וכל שאר הכוכבים רק חלמו לעבוד איתם. גם לאחר שנפרדו, אפל המשיך את עבודותו בתעשיית האופנה ואף פתח בית ספר לסטיילינג. לאחר גירושיו אפל נישא בשנית – מנישואים אלה נולד בנו בן הארבע.

אפל עשה הכל כדי לא להסתיר את המחלה ממנה סבל ודאג תמיד לספר על המלחמה שלו בסרטן. בראיון לעיתון הארץ אמר: "כל ההגדרות האלה של מת לאחר מאבק במחלה קשה, מה הקטע? מה אנשים חושבים לעצמם שאם לא נאמר את המלה סרטן זה לא יקרה. המציאות היום היא לא אם אנשים יחלו, אלא מתי הם יחלו".

עם אשתו, (צילום: אביב חופי)

נאבק מעל 20 שנה (צילום: אביב חופי)

במכתב האחרון שהשאיר לעמותת "חלאסרטן" סיפר גל את הסיפור שלו, וביקש להשאיר אחריו כמה דברים: 

"אני הייתי גל אפל ואני רוצה שיזכרו אותי -
אובחנתי בינואר 2020 עם גידול בראש, הספירה לאחור החלה ואם אתם קוראים את הדברים שלי, זה אומר שאיפשהו הספירה הסתיימה.
21 שנים אני מתמודד עם הסרטן והשלכותיו
20 חודשים קיבלתי כימותרפיה
9 שנים שלא ישנתי בלילה.
4 שנים אכלתי דרך וריד ביד 
4 פעמים התבשרתי שאני חולה בסרטן
3 פעמים נותחתי להסרת גידול
אין לי מעי גס.
בגדול, חייתי עם תקלות של 'חמור אפגני'.
אני לא מי שהייתי ולקח לי הרבה זמן להבין שאף פעם לא אחזור להיות. הרבה זמן לקח לי להבין שההוא שהיה, כבר איננו. 
אני מי שאני – מי שהפכתי להיות.
זה מה שיש ועם זה ניסיתי כל יום, להיות הכי טוב שיכולתי להיות.
אין פרסים ואין מדליות על קושי או על התמודדות למרות שממש חשבתי שמגיע לי איזה פרס, אף אחד לא הגיע ונתן לי אותו. ואולי בעצם הפרס שלי הם החיים עצמם וזה שאני עדיין מתהלך על פני הכדור.
יש קשיים, ולעיתים הם קשים מנשוא. אבל אחים ואחיות שלי, אפשר. אפשר לצאת ממצבים קשים, אפשר לצאת מהבורות שהחיים הפילו אותנו אליהם, אפשר לעלות חזרה מתחתית התהום.
צריך לרצות, צריך לעשות, צריך להתעקש. צריך לחפש את הטוב.
לאט לאט דברים משתנים, תחושות מתחלפות. רע הופך לטוב, עצב הופך לאושר והחיים? החיים קורים כל הזמן אבל הם לא לתמיד.
כולם מפחדים מהלבד. לא להישאר לבד. לא להיות לבד. שלא יעזבו אותנו. שלא יינטשו אותנו. שלא ידברו עלינו רע, שלא יכעסו עלינו. מפחדים להיות מנותקים, מנודים…אנחנו מחפשים חיזוקים מהסביבה, מהקרובים אלינו או מאנשים שהם זרים מוחלטים. מחפשים מילים טובות, עידוד, חיזוקים. שיגידו לנו כמה אנחנו מוצלחים וכמה אנחנו נחמדים. 
הוא אמר, היא אמרה, הם יגידו, וכולם מפספסים. כולם שוכחים שבסוף היום, הראש על הכרית הוא רק הראש שלנו. את הדין והחשבון אנחנו חייבים קודם כל ולפני הכל לעצמנו. אנחנו חיים בעידן שיותר קל לחיות חיים של אחרים מאשר את החיים שלך. בעיות של אחרים מחזקות את מי שאנחנו. כולם אוהבים 'לתקן'. כולם מחפשים לתת עצות 'איך לחיות את החיים', אבל מעטים אלה שבאמת ובתמים מסתכלים פנימה, בוחנים את ההתנהלות של עצמם ומחפשים את הטוב שבא מתוכם, החוצה.
המסר שלי הוא לחפש את הטוב. אנשים מפספסים את הדבר הזה והוא הכי חשוב בחיים שלנו.
טוב לא 'נהיה'. טוב מיוצר. הכל שאלה של בחירות כי צריך לייצר אותו כל זמן שאתה חי כאן על הפלנטה וזה בכלל לא משנה אם חלית או אם אתה בריא. אנחנו מפספסים את הדבר הזה, והוא הכי חשוב בעיני בחיים האלה.
הכוח החזק ביקום הוא החיים. תחיו ותזכרו – יום טוב, הוא יום שלא קרה בו שום דבר רע! תזכרו את זה בכל דקה ביום ותהיו טובים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Gal Apple (@galstyle11) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Gal Apple (@galstyle11) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Gal Apple (@galstyle11) on

השאירו תגובה