"שלחי לי תמונות עירום, שנראה אם את שווה את זה"

הצלם מרקוס הייד, שידוע בעבודתו עם סלבס כמו קים קרדשיאן ואריאנה גרנדה, הודיע באינסטגרם שהוא מחפש דוגמניות חדשות לצלם. כעת נחשפת התכתבות מטרידה שלו עם צעירה שפנתה אליו בעקבות הפוסט, ובה הוא דורש שתשלח לו צילומי עירום לפני שבכלל יתחילו לעבוד. "מצטערת לשמוע שזה קרה", כתבה לה גרנדה בתגובה

מאת  | ‏ 23 יולי 2019
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Sunnaya (@sunnnaya) on

בדיוק כשנדמה שאנחנו כבר קצת אחרי הגל הגדול של MeToo#, ושכללי ההתנהגות מתחילים להתיישר ולהסתדר בתחומים השונים, עולה סיפור שחוזר וטורף את הקלפים. פעמים רבות האזורים האפורים של ההתנהגות המכבדת והנאותה נמצאים איפה שהיצרים, הפרסום והכסף. המקרה שלפנינו לא שונה. הצלם הפופולרי מרקוס הייד מסתכן כעת בהייד תמידי מהפיד של רבים, בעקבות התנהגות מפוקפקת ונצלנית.

צלם הסלבס האדג'י, המוערך מאוד על ידי קים קרדשיאן, קנייה ווסט, אריאנה גרנדה ועוד, מואשם בכך שהתנה את עבודתו עם דוגמנית בכך שתשלח לו ראשית תמונות עירום שלה. הייד, 32, שיתף בסטורי שלו תמונה פרובוקטיבית של דוגמנית בבגד גוף שקוף ושאל: "מי רוצה להצטלם?".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diet Prada (@diet_prada) on

בעקבות ההצעה שלחה לו סניה נאש, דוגמנית צעירה וסטודנטית לעיצוב מאל. איי, תמונה שלה בפרטי, והביעה רצון לעבוד איתו. לאחר התכתבות קצרה אך פוגענית, הרגישה סניה מושפלת ומנוצלת, ועשתה מה שעושים במקרים כאלה היום: צילמה מסך ושיתפה בכל הכוח.

הצילומים חושפים התנהלות דוחה למדי. הייד הסכים לצלם אותה תמורת אלפיים דולר, אלא אם כן תשלח לו לפני כן תמונות עירום שלה. הדיאלוג לא עצר בכך: "אין לי תמונות עירום", היא כתבה. "אני מרגישה בנח להצטלם בהלבשה תחתונה, ובעירום חלקי". "אז זה אלפיים", הוא ענה. "אבל עירום זה חינם?", שאלה. "כן", הוא סיכם. נאש הסכימה להצטלם בעירום, אבל לא לשלוח תמונות מקדימות, והייד הסביר לה שהיא חייבת. "אני מוכרח לראות אם את שווה את זה", כתב. כשהיא סירבה הוא הכניס לה: "אוקיי, אני אמשיך לצלם סלבס", ואז הוסיף כמה קללות עסיסיות.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by HXLT (@hxltmusic) on

דיאט פראדה, החשבון שחושף את התקריות המכוערות והמרתקות שמאחורי הזוהר של עולם האופנה, נהנה לשתף את הניוז הזה, ומשם הוא פרש לו כנפיים. המגיבים לא מפסיקים לתייג את הסלבס שעובדים באופן תדיר עם הייד, ומבקשים שילמדו אותו נימוסים ודרך ארץ. על הפוסטים הגיבו גם מפורסמות כמו אירלנד בולדווין, הדוגמנית אפריל לאב גירי, קארן אולסן וגם אריאנה גרנדה בכבודה ובעצמה. 

"בבקשה אל תצטלמו עם צלמים שגורמים לכן להרגיש לא בנוח או שאתן חייבות להוריד את הבגדים אם אתן לא רוצות", כתבה הזמרת בסטורי שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה. "אני מצטערת שזה קרה לך ומבטיחה שיש הרבה צלמים נחמדים, מכבדים ומוכשרים בעולם", היא הוסיפה, וגם תייגה כמה צלמים שכיף לעבוד איתם מהניסיון שלה.

הסטורי של אריאנה (צילום: אינסטגרם, arianagrande)

הסטורי של אריאנה (צילום: אינסטגרם, arianagrande)

סיפורים נוספים על הייד החלו לעלות, וביניהם של דוגמנית בשם צ'רלי קיו, שמאשימה אותו באונס, וצלם נוסף, קסלר טראן, גם הוא עבד בעבר עם קים, בתקיפה. "לפני חמש שנים מרקוס הייד אנס אותי", כתבה. "שמרתי על שתיקה כל השנים כי חששתי שלא יאמינו לי ושזה יחבל בקריירה שלי".

על פי טענתה של קיו, היא הלכה למשטרה עם חבלות פיזיות והודאה מוקלטת של הייד, אבל מאחר שהייתה שתויה בעת התקיפה נמסר לה כי אין לה קייס. "את לא לבד", כתבה לסניה. "הטורפים האלה אורבים באזורים המושתקים. הם מתבססים על הפחד והבושה שהם מעוררים בקורבנות שלהם. הם לא יפסיקו עד שנעצור אותם".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by h2gkmo (@honesttogodknockmeout) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by counter culture (@counter____culture) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Sunnaya (@sunnnaya) on

השאירו תגובה