גולף פירסמה דו"ח גרוע – המניה נופלת; "אפריל הפך את המגמה"

גולף ספגה ברבעון הפסד של 15 מיליון שקל. בעקבות התוצאות הגרועות, החברה חרגה מהדיווח הכספי המקובל ופירסמה תוצאות חלקיות לינואר-אפריל 2019 (השליש הראשון של 2019) - תקופה שמקזזת את עיתוי השפעת חג הפסח

מאת  | ‏ 27 מאי 2019

המניה צונחת (צילום: דודי חסון)

המניה צונחת (צילום: דודי חסון)

קבוצת האופנה גולף, שבשליטת כלל תעשיות, פירסמה דו"ח גרוע לרבעון הראשון של 2019 – בהשפעת עיתוי חג הפסח, התארכות עונת החורף והמשבר בענף האופנה. במהלך הרבעון ספגה הקבוצה ירידה חדה של 11% במכירות, נפילה של 17% במכירת בחנויות זהות, ובשורה התחתונה ספגה הפסד של 15 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה לרווח של 6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018.

בעקבות התוצאות הגרועות, גולף (218 -7.19%) חרגה מהדיווח המקובל, ופירסמה תוצאות חלקיות לינואר-אפריל 2019 (השליש הראשון של 2019), תקופה שמקזזת את עיתוי השפעת חג הפסח. החברה ציינה כי מכירות תחומי אופנת ההלבשה ואופנת הבית (גולף אנד קו) עלו בכ-3.9% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018; וכן נרשמה עלייה של 2.6% בפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות בתחומי אופנת ההלבשה ואופנת הבית (חנויות שפעלו במתכונת מלאה ברבעונים הראשונים של 2019 ו-2018).

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Golf (@golf.fashion) on

חרף הגילוי המורחב, המשקיעים מגיבים לפרסום התוצאות בפאניקה – ומניית גולף צוללת ב-11%, לאחר שכבר איבדה 50% בשנה האחרונה. לאחר הירידה הקבוצה נסחרת לפי שווי של כ-100 מיליון שקל בלבד. ההפסד ברבעון הפחית את הונה העצמי של החברה ל-195 מיליון שקל (מיוחס לבעלי המניות).

"התוצאות ברבעון הראשון הושפעו מעיתוי חג הפסח המאוחר השנה וחלק משמעותי מהשפעה זו קוזזה במהלך אפריל. השיפור בתוצאות בשליש הראשון של השנה משתקף גם בעליה בנתוני הפדיון הממוצע למ"ר – הן הכללי והן בחנויות זהות בתחומי הפעילות של אופנת ההלבשה והבית", אמר רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף.

מנכ"ל הקבוצה, רביב ברוקמאייר (צילום: עופר וקנין)

מנכ"ל הקבוצה, רביב ברוקמאייר (צילום: עופר וקנין)

בחלוקה לפי מגזרי פעילות, מכירות אופנת ההלבשה הסתכמו בכ-74 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת כ-75 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי במגזר ברבעון הצטמצם לכ-3.8 מיליון שקל בהשוואה להפסד של .4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מכירות אופנת הבית (גולף אנד קו) הסתכמו ברבעון בכ-95 מיליון שקל, לעומת כ-119 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – צניחה של 20%. ההפסד התפעולי במגזר הסתכם לכ-4.9 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 12.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה במכירות וברווח התפעולי של תחום פעילות זה הושפעה באופן ניכר מעיתוי חג הפסח.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @golf.kids on

מכירות חברת האופנה המקוונת עדיקה הסתכמו ברבעון בכ-25.4 מיליון שקל, לעומת כ-26.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה במכירות בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובעת מכך שמרבית מכירות אתרי גולף אונליין נכללו בתקופה המקבילה אשתקד בתחום פעילות עדיקה, בעוד שבתקופת הדוח מכירות אתרים אלו נכללות בתחומי פעילות אופנת הבית ואופנת ההלבשה. הירידה כאמור קוזזה מהעלייה במכירות רשת עדיקה באמצעות המסחר המקוון וחנויות פיזיות.

הרווח הגולמי של גולף הסתכם ברבעון בכ-115.5 מיליון שקל (כ-59.3% מהמכירות), לעומת כ-137.1 מיליון שקל (כ-62.2% מהמכירות) ברבעון המקביל ב-2018. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהתארכות עונת החורף ומהשפעת עיתוי חג הפסח שהביאו לשיעור הנחות ממוצעות גבוה יותר. בנוסף העלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר ברבעון הראשון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד הביאה לעלייה בעלויות המלאי.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Golf (@golf.fashion) on

הוצאות המכירה והשיווק של גולף ירדו ברבעון לכ-113 מיליון שקל, בהשוואה לכ-115 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון נבע בעיקרו מהשפעת היישום לראשונה של התקן החשבונאי IFRS 16, שקוזזה בחלקה מהגידול בפעילות עדיקה. תקן IFRS 16, הנוגע לחכירות תפעוליות, מעביר חלק מההוצאות התפעוליות להוצאות המימון. כתוצאה מכך, החברה רשמה גידול חד בעלויות המימון לכ-6.4 מיליון שקל, לעומת 0.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההפסד התפעולי השוטף ברבעון הסתכם בכ-8.6 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי לאחר הוצאות אחרות הסתכם בכ-8.6 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ- 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Golf (@golf.fashion) on

הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker

>> בפעם השנייה בפחות משנה: הנסיעה במוניות תתייקר
>> בת 75, מבשלת במשרד ונוסעת באוטובוס: האשה שהצילה את מדריד מחובות ענק

השאירו תגובה

 

  • שישקיעו באון ליין ואז ישקיעו בהם.

    מאת: בן |‏ 27 במאי 2019 | 22:57
  • גולף (לצערי) כבר תקופה ארוכה במגמה להתרסקות גם אם הדוחות הציגו אחרת, בשטח כל בעל מקצוע מזהה שגולף פשוט לא מדביקה את הפער עם שינויי השוק, קונספט מיושן, קולקציות לא מדוייקות, ניהול שטח והנעת צוותים לא טובה (בלשון המעטה)
    ניהול ניהול ו… משאבים… אי אפשר לצמוח אם לא שותלים/זורעים ואז גם אין מה לקצור

    מאת: אנונימי |‏ 27 במאי 2019 | 22:37
  • הבגדים פחות יפים מפעם. חבל כי פעם הייתי קונה משםבגלל האיכות והיופי הקלאסי. היום מבוגר, לא מחמיא וחבל :( תחזרו לעצמכם…

    מאת: רחל |‏ 27 במאי 2019 | 22:21
  • גם כך אין מה לקנות שם

    מאת: אנה |‏ 27 במאי 2019 | 21:50