צפירת הרגעה: "הירידה במניה לא משפיעה על קבלת החבילות לישראל"

רגע אחרי שהתבשרו על צניחה במניה של אסוס בכמעט 40 אחוזים, אפשר קצת לנשום לרווחה. גורם בענף מוסר כי אסוס במצב יציב והחבילות לישראל ממשיכות כרגיל. לצד זה אפשר לראות איך הירידה הזו משפיעה על מותגי אופנה אחרים כמו נקסט, מרקס אנד ספנסר ואפילו פריימרק. כל הפרטים על הפרשה שמסעירה את עולם האופנה

מאת  | ‏ 18 דצמבר 2018

אסוס. החבילות שלכם בדרך (צילום: אינסטגרם)

אסוס. החבילות שלכם בדרך (צילום: אינסטגרם)

אתמול התבשרנו כי מניית אסוס צונחת בכמעט 40 אחוזים, לכך אחראי שילוב של כמה גורמים, אבל בעיקר, כך טוענים, זו תוצאה של סחרור הנחות גדול מדי בנובמבר, שכלל את בלק פריידיי וסייבר מאנדיי, ומבצעים קיצוניים מאי פעם. העובדה הזו הכתה את ההמונים בתדהמה וגם את השוק, מה שמתבטא באפקט דומינו של צניחת מניות בקרב הקולגות.

המספרים מבהילים, כשעל הנייר, המשמעות היא ש-6.2 מיליארד שקלים מערך השוק של אסוס נמחקו מאז שנת 2016. מניית האתר בוהו, אחד המתחרים הגדולים של אסוס, צנחה ב-12 אחוזים בינתיים, מניית נקסט הדרדרה ב-4 אחוזים, ומארקס אנד ספנסר ופריימארק גם ירדו ב-2.6 אחוזים. מניית חברת JD ספורט צוללת ב-4.8 אחוזים, פרנץ׳ קונקשן ב-4 אחוזים, והלייבל דבנהם מדווח על ירידה ב-7 אחוזים במחיר המניות.

אפשר לנשום (צילום: אינסטגרם)

אפשר לנשום (צילום: אינסטגרם)

״אם אסוס מתקשה ככה, הרי שכל חברה אחרת נמצאת בבעיה״, הצהיר האנליסט הראשי של חברת Markets האמריקנית, ניל וילסון. ״ידענו שהחנויות הפיזיות שלא ביססו מעמדן באונליין קורסות, אבל עכשיו מתברר שגם האונליין קורס. ועוד בתקופה לפני חג המולד, שהיא תקופת שיא המכירות. יש עוד תקווה קטנה שנראה התאוששות בהצגת הנתונים בינואר, מתוך מחשבה שאולי הצרכנים דחו את הקניות שלהם השנה, והעבירו את מרביתן מנובמבר לדצמבר. סביר שמדובר בתקווה שתתבדה, ושנגלה בינואר שמדובר בתקופת התרסקות״.

״הכותרות מייצרות פאניקה בציבור, וזו פאניקה מוגזמת״, מוסר לנו גורם ישראלי שעובד עם החברה בחול, ״המנכ״ל של אסוס הוא אדם מנוסה שהיה איש כספים בחברה, ובסופו של יום זוהי חברה בורסאית. היא מחויבת להציג נתונים בפני המשקיעים. מדובר באזהרת רווח, כשבבריטניה מתייחסים לעניין כהשפעה של הברקזיט, ואי הוודאות לגבי מה שיקרה ביום שאחרי המהלך הזה. הנתונים האלה לא משפיעים כרגע התקיימותה של אסוס ובטח שלא על קבלת חבילות לישראל. החברה לא עומדת להיסגר מחר, והנתונים לא מעידים על כך״.

שמלה לסילבסטר כבר הזמנתם? (צילום: אינסטגרם)

שמלה לסילבסטר כבר הזמנתם? (צילום: אינסטגרם)

גם המקור מוסיף כי כל ענף האופנה חווה שפל. ״אנשים לא קונים כמו פעם. הם קנו פחות מבשנה שעברה. לא מדובר בהצהרה כמו הסגירה של צ׳יפ מאנדיי, למשל. בינתיים באסוס, עסקים כרגיל. יש עוד המון סיילים לפני כריסמס, והכל עוד יכול להשתנות. זה לא אסוס שקורסת אלא המניה שירדה. ישראל היא לא חלק באיחוד האירופי, החבילות מגיעות, והצרכן יכול להרגיש בטוח. לבריטים יש היסטוריה של יציבות. אסוס מאוד קשובה ללקוח ותמיד נמצאת עם היד על הדופק.״ גוד סייב דה קווין, ואם אפשר, שיציל גם את אסוס בדרך.

גוד סייב דה קווין, ואם אפשר, שיציל גם את אסוס בדרך (צילום: אינסטגרם)

גוד סייב דה קווין, ואם אפשר, שיציל גם את אסוס בדרך (צילום: אינסטגרם)

השאירו תגובה

 

  • נראה שהאתרים הישראלים משלמים בשביל הכותרות האלה.
    עושים הר מעכבר.
    סתם רעש מיותר.

    מאת: שרון |‏ 18 בדצמבר 2018 | 14:28
  • יש לכם 2 טעויות כתיב במשנה

    מאת: אריק |‏ 18 בדצמבר 2018 | 13:38