אסוס בקריסה: ירידה חדה ברווחים, המניה צונחת

הנחות הענק שהציעה הרשת הבריטית בחודשים האחרונים לא הביאו לעלייה במכירות, והדו"ח שמתפרסם כעת מציגים תמונה עגומה. זה הזמן להתחיל לדאוג?

מאת  | ‏ 17 דצמבר 2018
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ASOS (@asos) on

למרות שנדמה שבנות ישראל לבדן יכולות להחזיק על כפיים את אימפריית האופנה המקוונת של אסוס, מתברר שהדברים לא כל כך פשוטים, וחברת העל מדווחת על אובדן רווחים ועל שנה קשה. הסיבה לכך, לטענת ההנהלה, היא הנחות הענק של נובמבר ויום שישי השחור, שהיה שחור במיוחד לחלק מהעסקים. מדובר בתקופה הכי קשה לאסוס מזה שנים, וכראייה צפויה המניה לצנוח ב-35 אחוזים.

מנכ"ל אסוס, ניק בייטון, טוען שהצרה מתחילה בצורך להשתוות להנחות הענק ששוטפות את השוק על מנת להשאר במשחק. "מדובר ברמת הנחות שמעולם לא ראיתי קודם", הוא אומר בראיון לרשת BBC. "אמון הצרכנים בחברה נמצא במצב רגיש". לא הכל שחור. המכירות בין ספטמבר לנובמבר דווקא עלו ב-14 אחוזים, אבל כשנובמבר התחיל הכל השתבש. הצפי היה לגידול של 20-25 אחוזים במכירות השנתיות. כרגע הוא צנח ל-15 אחוזים בלבד, ושולי הרווח על כל פריט ירדו בחצי.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ASOS (@asos) on

רשתות רבות סבלו מנובמבר החולף, ומההנחות חסרות התקדים שכלל, והירידה הצפויה במחיר המניות אמורה להתבטא גם אצל נקסט, בוהו, חברת JD ספורט ורבות אחרות. "זה היה הנובמבר הנורא ביותר שאני זוכר", אמר השבוע מייק אשלי, בעל "ספורטס דיירקט", שגם הוא הושפע מהשוק. "אני מעריך שחלק מהחברות יתרסקו בעקבותיו".

"המסחר בספטמבר ובאוקטובר עמד בציפיות שלנו, אבל נובמבר, שהוא חודש משמעותי גם מבחינת תזרים המזומנים וגם מבחינת האופק הכלכלי, היה נמוך מהן משמעותית", מצהירים רשמית באסוס, ובעצם חוזרים על דבריו של הבוס הגדול. "כדי להתחרות בשוק, הגדלנו עוד ועוד את פעילות המבצעים שלנו, מה שהוביל להנחות גדולות יותר ויותר. העובדה שמזג האויר היה חם במיוחד בשלושת החודשים האחרונים, גם היא הובילה לירידה במספר הפריטים ובמכירות".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ASOS (@asos) on

אסוס מתלוננת ומאשימה גם את תנאי המסחר עם גרמניה וצרפת בירידה, ארצות שמהוות כ-60 אחוזים מהמכירות האירופאיות, ונזרקות גם השערות שכל זה קשור בכלל לברקזיט ולמצב הכלכלי הלא יציב בבריטניה.

האם כדאי להתחיל לדאוג? בינתיים, החברה מרגיעה, אפשר להמשיך להזמין בכיף. מזה אף אחד לא יפסיד.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ASOS (@asos) on

השאירו תגובה

 

  • אסוס,היא חברה יחסית יקרה,אבל אם משווים למחירים בארץ,היא זולה בהרבה….
    הסחורה והשרות,מעולים

    מאת: יאירה רום |‏ 17 בדצמבר 2018 | 18:26
  • אולי רק לאחרונה הם התחילו להוריד מחירים ולעשות מבצעים. אבל הם מאוד יקרים והבגדים לא תמיד תואמים את את המחיר הגבוהה!!

    מאת: חן |‏ 17 בדצמבר 2018 | 15:59