מעצב העל, סטאפנו גאבנה, מאבד את זה ועולם האופנה בשוק

אחרי שקרא לסלינה גומז "מכוערת", לשמלה של קיארה פראני "זולה" ולתינוקות שנולדים בהפריה "מזויפים" – הגיעה פרשה חדשה בטירוף של סטאפנו גאבנה. הפעם, הלייבל סגר תצוגת אופנה בסין אבל בעקבות סדרת סרטוני קידום גזעניים, הסינים התעצבנו וביטלו הכל. מה עובר על המותג האיטלקי הנחשב? כל הפרטים על הפרשה שמסעירה את עולם האופנה

מאת  | ‏ 21 נובמבר 2018

דולצ'ה וגאבנה. משהו לא טוב עובר עליהם (צילום: גטי אימג'ס)

דולצ'ה וגאבנה. משהו לא טוב עובר עליהם (צילום: גטי אימג'ס)

דולצ׳ה וגבאנה מיצב את עצמו בעשורים האחרונים כלייבל שכולו רוח חופשות ואקזוטיקה, שמחת חיים וגלאם. התצוגה הקרובה של הלייבל עמדה להתרחש בסין הרחוקה, ולשם כך יצרו האיטלקים סדרת סרטונים עם התגית #DGLovesChina, ובהם דוגמנית סינית מתוקה שמנסה לאכול את המאכלים הכי איטלקיים בעולם: קנולי, ספגטי בולונז ופיצה מרגריטה, בעזרת צ׳ופסטיקס.

הסרטונים, ועוד חומרים נוספים שעלו בימים אלה לאינסטגרם של הלייבל, גרמו לרבים להזדעק: ׳גזענות!׳ ואם לא כך אז ׳ניכוס תרבותי׳, שבימינו נחשב ללא פחות חמור. הכל התחיל אצל הסינים, שבמקום להתלהב מההומאז׳ שרקחו בבית האופנה הותיק התרעמו על הלוק הסטריאוטיפי והמיושן שבחרו בו. כשהדוגמנית החמודה מנסה להשתלט על הקנולי האימתני שבצלחת בעזרת הצ׳ופסטיקס, אומר לה הקריין: הוא גדול מדי בשבילך? גם הרמיזה המינית והמקטינה הזאת לא עברה בשקט.

סטפנו גאבנה. איבד את זה (צילום: גטי אימג'ס)

סטפנו גאבנה. איבד את זה (צילום: גטי אימג'ס)

הלייבל בחר להתמודד עם התלונות בסין בפחדנות, ומחק את הקמפיין מהעמוד שלו ב׳ווייבו׳, הרשת החברתית הגדולה ביותר בסין, החסומה לאינסטגרם. לא מעט סינים שיודעים להתחכם לדיקטטורה הטכנולוגית הצליחו להגיע אליו, ואז הבלאגן המשיך. תגית הקוראת להחרמת דולצ׳ה התחילה להסתובב בסין, והתוצאה הבלתי נמנעת לא איחרה לבוא: ביטול התצוגה המדוברת.

דולצ׳ה וגבאנה מעולם לא היו ביישנים או פחדנים, הם דווקא חובבי שערוריות, בעיקר סטפאנו גבאנה, שמרבה להשתמש בדם האיטלקי המבעבע בו על מנת לריב עם סלבס ולעצבן את ההמונים/ הפעם העניין הלך רחוק מדי, אף אחד לא הבין את ההומור, והתצוגה בשנחאי בוטלה, לצד תחושת עלבון צורבת מצד הסינים. מאחר שהשוק האסיאתי מהווה כ-30 אחוזים מרווחי החברה, יצטרכו דולצ׳ה וגבאנה לעשות חושבים ולהבין איך הם מתקדמים מכאן ומפצים את הקהל.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dolce & Gabbana (@dolcegabbana) on

על פי דברי החברה, ולא ברור בשלב זה האם מדובר באמת לאמיתה או שמא בטיוח שמנסה לחפות על התנהגות פרועה וחסרת אחריות של סטפאנו, האקרים השתלטו על חשבונות האינסטגרם של הלייבל וגם על זה הפרטי של סטפאנו, הגיבו בצורה לא מכובדת ואף שלחו הודעות מעליבות ועצבניות בפרטי. סטפאנו העלה סטוריז בהם הודעות שכביכול לא הוא שלח, בהן ניתן לראות אותו או את ההאקר עונים לסיני נרגז כלשהו: ״האם אתה גזען כי אתה אוכל כלבים?״ התגובות של העוקבים לא מפסיקות להימחק, כמו גם כל זכר לאותן תשובות בעייתיות מטעם הלייבל.

המשתמשים לא מאמינים למילה, ומכריזים: בולשיט. ״כשחשבתי שאתם לא יכולים להיות יותר מגוחכים אתם ממציאים סיפור על האקרים,״ כותב משתמש אחד. ״אני לא יודעת מה אתם יותר – קורעים או הזויים,״ כתבה אחרת. מעניין באיזו מהירות יצליח לפרוץ הלייבל מהבוץ האסיאתי הזה ולחזור לייצג קוסמופוליטיות שמחה.

סלינה גומז. קרא לה מכוערת (צילום: גטי אימג'ס)

סלינה גומז. קרא לה מכוערת (צילום: גטי אימג'ס)

פרשת סין הייתה עוד אחת מההסתבכויות של גבאנה לאחרונה: הייתה את הפעם ההיא בה כינה את כל הילדים שנוצרו בעזרת הפריה מלאכותית 'תינוקות מזוייפים', את סלינה גומז הוא כינה 'ממש מכוערת', הוא יוצא נגד הלהט"בים פעם אחר פעם, וגם על קייט מוס ירד, בתגובה לשאלה שעלתה בעמוד אינסטגרם ובדקה האם המשתמשים אוהבים אותה. לא, כתב בקצרה. איטליה געשה אחרי שהגיב לנסיכת האינסטגרם קיארה פראני "שמלה זולה" על התמונה שלה בשמלת כלה של דיור.

כשנשאל על שמלות של הלייבל שעולות מעל 600 אלף דולר, ענה: "הייתם גם שואלים ככה על יצירה של מיכאלאנג'לו?" לסטפאנו אין גבולות, מעולם לא היו לו, בכך הוא מזכיר את קרל לגרפלד, ומעניין אם הוא יצליח לשרוד את עידן הפוליטיקאי קורקט.

קיארה פראני בשמלה של דיור. הגיב לה באינסטגרם "זולה" (צילום: אינסטגרם)

קיארה פראני בשמלה של דיור. הגיב לה באינסטגרם "זולה" (צילום: אינסטגרם)

עולם האופנה בשוק (צילום: גטי אימג'ס)

עולם האופנה בשוק (צילום: גטי אימג'ס)

מה עוד יקרה למותג הזה? (צילום: גטי אימג'ס)

מה עוד יקרה למותג הזה? (צילום: גטי אימג'ס)

 

 

השאירו תגובה