אמה תומפסון הגיעה לארמון בקינגהאם בסניקרס והעולם בהיסטריה

השחקנית הבריטית זכתה אתמול לתואר אבירות ממשפחת המלוכה והגיעה למאורע החגיגי באאוטפיט שגרם לעולם להחסיר פעימה. במקום שמלה, נעלי עקב וכובע עם נוצה, תומפסון המלכה בחרה בחליפת מכנסיים של סטלה מקרטני ונעלי סטן סמית' לבנות. המבקרים עדיין מנסים להרים את הלסת שנשמטה להם

מאת  | ‏ 8 נובמבר 2018

קבלו אותה: דיים אמה תומפסון, בסניקרס (צילום: Steve Parsons - WPA Pool/Getty Images)

קבלו אותה: דיים אמה תומפסון, בסניקרס (צילום: Steve Parsons – WPA Pool/Getty Images)

כמעט בלתי נתפס ששחקנית ואישה כל כך מרשימה ורבת פעלים כמו אמה תומפסון מקבלת רק עכשיו תואר רשמי מהוד מלכותה מלכת בריטניה.

אבל הנה, זה קרה אתמול, ומעתה אמה תומפסון היא רשמית דיים בריטית כשהיא עושה את זה בסטייל המיוחד שלה, בצורה מאוד לא פורמלית, ובסניקרס. 

משפחה מתוקה. תומפסון עם בעלה והילדים (צילום: Steve Parsons - WPA Pool/Getty Images)

משפחה מתוקה. תומפסון עם בעלה והילדים (צילום: Steve Parsons – WPA Pool/Getty Images)

תומפסון בת ה-59 התייצבה לקבלת התואר בארמון בקינגהאם בשמחה ובהתלהבות עם כל בני משפחתה הגרעינית – בעלה (השחקן גרג וייז), בתה ובנה, כשהיא לבושה בחליפה כחולה סופר שיקית בעיצוב סטלה מקרטני שהתאימה מאוד לכל העיטורים שהתכבדה לשאת על החזה (כולל תג שהביאה מהבית, הקורא לסיום פער השכר בין גברים ונשים).

אולם השוס האמיתי, שגרם לכל טורי האופנה והרכילות לגעוש היו הנעליים שלה – סטן סמית' לבנות בגרסתן הטבעונית, עליהן גם חתומה מקרטני. עוד בשנת 2014, בפרסי גלובוס הזהב, הכריזה תומפסון שסיימה עם העקבים כשאין בהם צורך, ועשתה זאת בצורה בלתי נשכחת: היא הסירה את עקבי הלובוטין שלה על הבמה, נותרה יחפה, ואמרה, כשהיא מתייחסת לחלק הפנימי האדום שלה: "זה הדם שלי".

הכירו על הסט של "על תבונה ורגישות" (צילום: Steve Parsons - WPA Pool/Getty Images)

הכירו על הסט של "על תבונה ורגישות" (צילום: Steve Parsons – WPA Pool/Getty Images)

אין בהחלטה לצעוד בסניקרס על השטיח המפואר של הארמון כל זלזול בסיטואציה, גם לא בעובדה שתומפסון ביקשה מהנסיך ויליאם נשיקה כשהוא העניק לה את התואר הנכסף. "אני מתה על הנסיך ויליאם" אמרה תומפסון לעיתונאים שחיכו מחוץ לארמון. "אני מכירה אותו מאז שהיה ילד קטן, ושנינו צחקקנו לנו מהסיטואציה הזאת. אמרתי לו: 'אסור לי לנשק אותך, אה?' והוא אמר: 'לא! אל תעשי את זה'!".

מומחי הנימוסים איבדו את הצפון משני הדברים, אבל מאחר שוויליאם לא איבד את הצפון ולא רכן לנשיקה, הם התמקדו בעניין הסניקרס. "בבקשה שמישהו יגיד לי שהייתה פה טעות ושלא ראיתי עכשיו את דיים אמה תומפסון נועלת סניקרס בארמון המלוכה!" הזדעזע בטוויטר המומחה ויליאם הנסון. אחרים, כצפוי, דווקא עפו על זה. אחד ממעריציה כתב: "לא חשבתי שאוכל לאהוב אותה יותר!".

רצתה לנשק את ויליאם (צילום: Jonathan Brady/PA via AP)

רצתה לנשק את ויליאם (צילום: Jonathan Brady/PA via AP)

תומפסון אוהבת את משפחת המלוכה, וכאמור, גם קרובה אליה, אבל היא לא בדיוק מחובבי המונרכיה, והיחס שלה לפערי המעמדות מורכב. "קיבלתי מכתב ובו נשאל אם אקבל את התואר" סיפרה תומפסון בתוכנית של סת' מאייר. "אפשר לבחור שלא לקבל אותו. אפשר לומר: ובכן, מובן שאנחנו כבר לא אימפריה קולוניאליסטית, גזענית, איומה, ואני לא רוצה שום קשר למסורת הזאת, או שאפשר להגיד: המממ… אני אזכה לענוד תג נורא נורא יפה!".

בסוף, החליטה תומפסון ללכת על זה, בזכות היחס האישי לה למשפחת ווינדזור. "זה נפלא בעיקר כי תמיד אהבתי מאוד את הבנים" הוסיפה. "ואני מנהלת התכתבות ארוכת שנים עם אבא שלהם. זו הרגשה מאוד חמימה ונעימה. אני אדם מאוד בוטה, פוליטי, אני פמיניסטית נושאת דגל, לוחמת למען זכויות אדם, ויפה שהממסד מחליט לתת לעוד אנשים כמוני כבוד וזכות ביטוי". מלכה, כבר אמרנו?

רוב הסיכויים שזו הפעם הראשונה שנעלי סטן סמית' דורכות בארמון (צילום: Steve Parsons - WPA Pool/Getty Images)

רוב הסיכויים שזו הפעם הראשונה שנעלי סטן סמית' דורכות בארמון (צילום: Steve Parsons – WPA Pool/Getty Images)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Aisling Rose Ennis (@vj_aisling) on

השאירו תגובה

 

  • חליפה סופר שיקית???מכנסייים מזעזעים. גזרה שלומפרית ולא מחמיאה בעליל.

    מאת: תמר |‏ 9 בנובמבר 2018 | 23:26
  • יופי, מעתה זו חתימתה על החרם התרבותי על ישראל ותמיכתה בפלסטינים

    מאת: מיכל |‏ 8 בנובמבר 2018 | 23:12