התגובות האופנתיות לפדיחה של מלניה כבר אוזלות מהמלאי

קצת יותר מ-48 שעות חלפו מאז ניצתה שערוריית הז'קט של הגברת הראשונה, ועולם האופנה כבר הספיק לייצר תגובת נגד מרשימה ואפקטיבית: אל שלל הפוסטים החריפים באינסטגרם ובטוויטר הצטרפו כבר שלושה מותגים (לפחות) שמציעים את הגרסה שלהם לכיתוב הבעייתי מבית זארה, ונאלצים כל הזמן לחדש את המלאי

מאת  | ‏ 24 יוני 2018
 

A post shared by Fashion Curator (@_althea_tatyana) on

מלניה טראמפ עמדה לראשונה מול בעלה, והראתה לעולם אומץ ונקודת מבט אישית כשהצהירה שהיא מתנגדת למדיניות האמריקנית של הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם. מעט אחר כך התראיין טראמפ ואמר שישנה את רפורמת הגירוש באופן שלא יפגע בציבור הצעיר, וש"יחתום על משהו", ולרגע נראה היה שהגברת הראשונה פונה לכיוון הומני ולא צפוי, אלא שמיד אחר כך יצאה לבקר את אותם ילדים ממש בטקסס, הופיעה בז׳קט שעליו המסר "ממש לא אכפת לי, ולכם?", מבית זארה, והכל קרס כמו מגדל קלפים.

הז׳קט הצבאי של זארה, שעל גבו מודפסות בלבן האותיות הפוגעניות, הפך לפריט הלבוש החם והמדובר ביותר מאז שמלת הכלולות של מייגן מרקל, וההשערות לגבי המשמעות או חוסר המשמעות של הבחירה החלו להסתחרר. רבים האמינו שמלניה ניסתה להתחבר, בעזרת פריט מרשת זולה ועממית, לעם, אבל שיצא לה עקום כי לא קראה את הכיתוב, אחרים חשבו שמישהו מבית עשה לה 'פיגוע אופנתי'. עד שהגיעה מלניה למקום, כנראה שכבר הגיעו אליה התגובות והיא הורידה את הז׳קט.

 

A post shared by WILDFANG (@wearewildfang) on

כמובן שזה לא הספיק, והאירוע קיבל חיים משלו. מותג אופנה בשם ׳ווילדפנג׳ מפורטלנד, החליט ליצור בן-לילה קולקציית קפסולה בהשראת הלוק, עם כיתוב שקורא: "ממש אכפת לי, לכם לא?", וכל ההכנסות ממכירתו הולכות לרווחת הילדים המדוברים, (353 שקלים לז׳קט). ליד הפריט כתבו: "הי, מלניה. לנו ממש אכפת! בגלל זה יצרנו את הז׳קט הזה. כדי לומר שאנו עומדים לצד המהגרים. כדי לומר שאכפת לנו". מנכ״לית החברה, אמה מקילרוי, טוענת ששתי מהדורות מהפריטים כבר אזלו, אבל שהם מייצרים עוד מלאי רב. "לא רצינו שמה שהיא לבשה ייעלם וישכח", היא מסבירה למגזין גלאמור. "החלטנו לקחת את הסיטואציה לידינו, והלקוחות שלנו מתלהבים נורא. התמיכה מדהימה, ואנחנו גאים מאוד לתמוך במשפחות הללו".

יש עוד חברות שקפצו על הגל, כמו הלייבל PSA, שיצר מיד טי-שירט מיוחדת עם המשפט "ממש אכפת לי", שההכנסות ממנה הולכות לעמותה שתומכת בבני נוער למהגרים. גם לייבל העילית לינגואה-פרנקה, המתמחה בסריגים, יצר סוודרים מיוחדים לאירוע, עם רקמה ידנית יפהפיה, שההכנסות מהם ילכו לצדקה. על אחד כתוב "אכפת לנו מאוד", ועל השני "לא תהרסו את אמריקה". מחירו של כל אחד 360 שקלים. הלקוח יכול לבחור לאיזה ארגון צדקה ילך הכסף.

 

A post shared by PSA Supply Co. (@psasupplyco) on

התגובות מטעם מלניה מיתממות בינתיים. סטפני גרישהם שמנהלת את מערך התקשורת של אשת הנשיא הצהירה כי "זה בסך הכל ז׳קט ואין פה מסר חבוי. אחרי הביקור החשוב בטקסס, כולי תקווה שהתקשורת לא תבחר להתמקד במלתחה של הגברת הראשונה". גם לדונלד היה, כצפוי, מה לומר, והוא החליט לרתום את המסר לשירותיו ומסריו האישיים. "ממש לא אכפת לי, ולכם? היה כתוב על גב הז׳קט של מלניה, וההכוונה היא לפייק ניוז", צייץ. "מלניה למדה כמה שקרנית התקשורת ופשוט לא אכפת לה יותר!". אנחנו נוטות להאמין שלמלניה דווקא כן אכפת מהמהגרים, בתור מהגרת בעצמה, וחושבות שהיא, בעיקר, צריכה לפטר את האדם שהציע לה ללבוש את הז׳קט הזה.

 

A post shared by Lingua Franca (@linguafrancanyc) on

 

A post shared by Lingua Franca (@linguafrancanyc) on

 

A post shared by WILDFANG (@wearewildfang) on

 

A post shared by WILDFANG (@wearewildfang) on

 

A post shared by Cosmopolitan (@cosmopolitan) on

 

A post shared by TROQUER (@troquermx) on

 

A post shared by Chalkie Davies (@chalkperson) on

השאירו תגובה